Aihe: Suositelkaa hyväsoundista vahvaria himakäyttöön !
1 2
Rev600sdix
23.08.2009 10:40:41
Moi ! Suositelkaa hyväsoundista vahvaria himakäyttöön vissiin max 30W riittää ja vahvarin kylkeen laitetaan Boss ME-20 joten vissiin mitään ihme säätöerikoisuuksia ei vahvarilta tarvita ja tyylihän pojalla on AC/DC,Van Halen,Metallica, Hurriganes ym.ym.

Ps. Hintahaitari vois olla 100€-200€ mitä halvempi sen parempi !!
Pomeranssi
23.08.2009 11:08:29
Rev600sdix: Moi ! Suositelkaa hyväsoundista vahvaria himakäyttöön vissiin max 30W riittää ja vahvarin kylkeen laitetaan Boss ME-20 joten vissiin mitään ihme säätöerikoisuuksia ei vahvarilta tarvita ja tyylihän pojalla on AC/DC,Van Halen,Metallica, Hurriganes ym.ym.

Tuolla budjetilla menee kyllä hyvinkin hankalaksi, mutta katselisin lähinnä Torilta Voxin AD30VT:tä tai Rolandin Cube 30x:ää. Uutena et tuohon hintaan kyllä 30-wattista vahvistinta saa.
Juum.
roopeok
23.08.2009 11:11:41
VOX AD30VT on ainakin omasta mielestäni tohon hintaluokkaan paras vaihtoehto.
Antti1
23.08.2009 11:15:19
Onko toi Bossin multsari jo siis hommattu? Lähinnä mietin sitä, että jos ei, niin kannattaisi kenties panostaa ne ylimääräiset rahat hiukan parempaan vahvariin. Pysyisi perusasiat kunnossa ja monissa vahvareissa on nykyään ainakin kaiku, useissa ties mitä kaikkia muitakin efektejä. Pevey Vypyr varauksin (loistaa rankemmissa soundeissa, joita ei nyt välttämättä haeta ensisijaisesti?), Tech21 Trademark 10 tai 30, Vox Valvetronixin 30W mallit lukuunottamatta XL-vimpain. Siinäpä oikeastaan mun suositukset. Muitakin hyviä on, mutta noista varsinkin 2 viimeisintä olis mun mielestä loistavia vaihtoehtoja.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
trih
23.08.2009 11:23:10
Himaan riittää 0,3W. 30W niin voi mennä jo reenikselle.Niistä wateista ei ole hirveästi iloa jos niitä ei käytä. Peavey Vypyr on modernein digipeli mutta VOX voi olla ulkonäöltään miellyttävämpi hedelmäpeli. Satkulla saa molempia ja ties mitä muitakin.
Rytmiä hypyssä, tanssin lähelläsi.
J.RA
23.08.2009 11:40:31
Rolandin micro cube riittää varmasti!
www.circusnecropolis.com Katsasta uusi demo! ^^
duc
23.08.2009 11:47:49
J.RA: Rolandin micro cube riittää varmasti!

Joo, vahvistimella ei niin väliä jos säröt kumminkin otetaan jostain Bossin matolaatikosta.
Rev600sdix
23.08.2009 11:48:49
Kiitos vastauksista tässä vaiheessa ! ME-20 on hommattu ajat sitten ja tällä hetkellä vahvarina on tämmönen Fender Bullet 15W vahvari joka tuli kitarasatsin mukana mutt nyt ois pojalla toiveena saada parempi soundinen vahvari ja tuntuuhan toi 15W riittävän hyvin joten pistinkin vain kysymykseen ett max 30W mutta pistäkää vaan lisää tulemaan omia mielipiteitä mikä kannattais hommata ja varmaan 15 W on riittävä !
trih
23.08.2009 11:57:23
Ahaa eli nykyiset ei toimi. No sit mallintavaa suoraan luureihin. Noiden bändien musaa ei ole duunattu "kotikäytössä". Yritäpä saada huutaminen "kotikäyttöön". Jos haluat huutoa niin sitä ei saa "pienemmillä kamoilla". Vaikkapa Line6 Pod on tuote joka mallintaa mikitettyä kitarakaappia. Todella edullisesti pääsee Behringerin V-Amp-mallistolla.
Rytmiä hypyssä, tanssin lähelläsi.
Grugi
23.08.2009 12:21:23 (muokattu 23.08.2009 12:21:49)
Blackstar HT-5 stacki. Ei ihan sovi tohon hintahaarukkaan mut onpi perkuleen hyvä.
SDMF
DrGreenegg
23.08.2009 12:39:40
Osta tämmöinen:
http://reviews.harmony-central.com/ … r+Amp/product/Marshall/Lead+12/10/1
löytyy varmasti käytettynä. Itselläni ollut kyseinen Marsu 15 vuotta kotivahvarina, yllättävän monipuolinen.
Biisi jonka muistat kuulleesi, elokuva jonka muistat nähneesi...
J.RA
23.08.2009 12:43:05 (muokattu 23.08.2009 12:44:25)
Siis mä en oikeasti kyl nyt ymmärrä näitä teidän ehdotuksianne! :)

Jokaisella on omat tarpeensa ,mutta tolla cubella vetää ihan kaikenlaista musaa ja säröt on aivan riittävän hyvät ainakin omiin tarpeisiini siinäkin. Jos haluaa enemmän namiskoita ja kaikkea mitä voi väännellä niin vaikka podi xt tai se vanhempi.

Himassa vetää vaikka ihan ilman piuhaa sähköstäkin.. Eipä naapuritkaan pääse valittamaan. Mutta ymmärrän kyllä että onhan se kiva hifistellä kotosallakin.. :)

Ja halvempaa et ainakaan löydä muuta kuin jotain kasari kuraa
www.circusnecropolis.com Katsasta uusi demo! ^^
elsewhere
23.08.2009 12:51:04
Mulla on Vox AD30VT. Tähän asti ei valittamista, tosin efektilooppi puuttuu ja osalle mallinnuksista en näe kauheasti käyttöä. Hintaansa nähden varsin kelpo peli, tosin itse alan kallistua sen puolelle, että haluaisin mieluummin vahvistimen joka kuulostaa itseltään enkä mallintavaa vahvistinta, joka melkein kuulostaa monelta muulta. Mutta ainakin tuosta saa monenlaista ääntä ulos, eivätkä ne sisäänrakennetut efektitkään ihan umpisurkeita ole.
~ Love broke out and I forgot it's war.
artha61
23.08.2009 13:27:08
Rev600sdix: Moi ! Suositelkaa hyväsoundista vahvaria himakäyttöön vissiin max 30W riittää ja vahvarin kylkeen laitetaan Boss ME-20 joten vissiin mitään ihme säätöerikoisuuksia ei vahvarilta tarvita ja tyylihän pojalla on AC/DC,Van Halen,Metallica, Hurriganes ym.ym.

Jos trankkuvahvarikin käy, niin tsekkaa Crate:n VTX:t - joko 65W, 1x12" tai 120W, 2x12".
Aattelin ensin, että ovat ihan kauheita - oli joku spesiaali-tai erikoistarjous tms, kun hinnat olivat 165 eur ja 195 eur.
Mutta yllättävän hyvä trankkuvehkeeksi, 3-kanavaa (clean, crunch ja solo) ja reverb, deley, chorus jne. jalkapedaalilla kanavanvaihdot sekä efektin päälle/pois.
Varmaan tuo pienempi/edullisempi riittävä.
Jostain syystä nuo on soundatan nettikaupassa kalliimpia kuin nuo kampin myymälän tarjoukset...
Jouni74
23.08.2009 17:00:57
Tech 21 TM 10. Suosittelen. Aivan loistava peli!
Torille vaan ostoilmoitus. Pyynnöt pyörinyt 150 - 200,- välillä.
ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
Surfcaster
23.08.2009 20:31:18
Jouni74: Tech 21 TM 10. Suosittelen. Aivan loistava peli!
Torille vaan ostoilmoitus. Pyynnöt pyörinyt 150 - 200,- välillä.

Jep, erittäin loistava peli hintaansa nähden. Mulla on tuo tekin 30 kotivahvarina. Suosittelen siis!
tsim
23.08.2009 21:22:43
Fender Champ 600.
http://www.fender.com/products/search.php?partno=2330100000
Thomanilla 144€.Hyvä-ääninen perinteinen laite.
CountX
23.08.2009 21:40:53 (muokattu 23.08.2009 22:00:40)
Tekeekö noilla mallintavilla vahvareilla oikeasti mitään? Suhtaudun jotenkin skeptisesti moisiin laitteisiin. Olen kai liian vanhanaikainen.
Mutta jos tekee, niin mitenkäs tällainen Peavey: http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_15.htm tai sitten Line6: http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iv_15.htm ? Onko kellään kokemusta?
Harrastelija
23.08.2009 22:57:25
CountX: Tekeekö noilla mallintavilla vahvareilla oikeasti mitään? Suhtaudun jotenkin skeptisesti moisiin laitteisiin. Olen kai liian vanhanaikainen.
Mutta jos tekee, niin mitenkäs tällainen Peavey: http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_15.htm tai sitten Line6: http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iv_15.htm ? Onko kellään kokemusta?

Tekee niillä oikeasti nykyisin jotain. Alkavat mallinnukset vahvistimissakin olla hiukan eri tasoa kun joskus aiemmin.
Noita pikku Spidereita haukutaan, joten en sano mitään kun ei ole kokemusta ja olen muutenkin allerginen Line6 tuotteille (pääsinpäs taas sanomaan).

Vypyr on oikeasti hyvä etenkin hintaansa nähden. Itselläni oli tuo 15W malli, 30W malli on monipuolisempi ja isommalla kaiuttimella eikä hintakaan paljoa lisäänny. Vaihdoin sen pois koska se on omimmillaan raskaamassa ja itse soittelen hiukan erilaista.

Itseäni lähinnä nyppii se, että ne tosiaan ovat mallinnoksia ja soundia saa hakea(etu tai haitta, minulle haitta) kymmenien eri mallinnosten joukosta.
Mielummin otan yhden aidon josta sitten ruuvailee sitä omaa soundia purkkien kera tai ilman.
Toistaiseksi köyhän on kuitenkin tyydyttävä mallintavien maailmaan...

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)