Aihe: Mick Mars (Mötley Crüe)
1 2 3 4
sunder
31.03.2005 14:08:52
Noista sooloista vielä, että kun aikoinani aloin kuuntelemaan MC:tä, niin Louder than hell potki heti eka kuulemalta perseitä ja se soolo... En tiedä mikä siinä niin hienoa on, mutta sillon se suunnalleen räjäytti mun tajunnan. Hoh.
Outkast
31.03.2005 17:10:44
Nikki vaan poseeraa ja esittää coolia ja Vince hyppii kaljamahansa kanssa kun taas Mick keskittyy siihen kitaran soittoon eikä pelleilyyn. Varmaan siks se on niin tuntematon ku se keskittyy SOITTAMISEEN.

Varmaan johtuu siitä, että Mickillä on sellainen luusairaus (tai vastaava), että ei pahemmin auta sen raskaan kitaran kanssa pomppia ympäri lavaa.

Not good, not bad. Average.
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
Keppi
01.04.2005 12:54:31
Ostin just Mötleyn live dvd:n ja Mick varastaa koko shown. Nikki vaan poseeraa ja esittää coolia ja Vince hyppii kaljamahansa kanssa kun taas Mick keskittyy siihen kitaran soittoon eikä pelleilyyn. Varmaan siks se on niin tuntematon ku se keskittyy SOITTAMISEEN.

Ostin jokunen vuosi sitt bändin tuplaliven ja ainakaan sen perusteella ei voi hirveesti kehua bändin live meinikiä. Aika latteeta on noin soittopuolella. Mick Mars on nimenomaan se tyyppi bändissä, joka pitää homman edes jollain tavalla kasassa.
Erityisen hyvin toi korostu tolla livellä esim. Without you -biisissä, joka on tällainen isommalle kokonaisuudelle sovitettu balladi. Mars ei juurikaan saa tukea Sixxin soitosta, kun äijä vain töräyttelee jäykästi perussointuja taustalle.
Vielä kun Neilkään ei ole yksi niistä maailman parhaista laulajista.
Huvitti just, ett monellakohan basistilla on pokkaa soittaa noin karusti tollasessa biisissä!?;D
...no ei vaineskaan;)
J_Mantyla
01.04.2005 23:28:07
Mick Marsin tähtiriffejä ovat ehdottomasti Wild Side, Sticky sweet, Looks that kill, S.O.S... list goes on...

Joo, etenkin Looks That Kill. Tossa biisissä mun mielestä kiteytyy mistä Mötiköiden soundi koostuu. Yksinkertainen kitarariffi, jyräbasso ja Leen kellontarkka sekin yksinkertainen komppi, jota se rikkoo pikku kikoilla siellä sun täällä. Samoja elementtejä löytyy Gyntin biiseissä.
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
sirdickyj
02.04.2005 01:16:30
Tulee aina mieleen Poisonin levy Native Tongue, jossa C.C. deVillen tontin otti hoitaakseen Ritchie Kotzen. Sinällään hyvä kitaristi, mutta olihan se aika epäsikiö yhtälö.

Meikä kyllä diggas raivoisasti, ja diggaan vieläkin. Kun bändissä oli tuonluokan muusikko, niin yhtäkkiä koko bändi toimi ihan eri meiningillä, laulajakin lauloi hyvin. Ja hyviä biisejä, vaikkei ehkä ihan semmosia rallatuksia kuin normaalisti heillä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
morton_rainey
14.06.2009 20:23:05

J_Mantyla: Joo, etenkin Looks That Kill. Tossa biisissä mun mielestä kiteytyy mistä Mötiköiden soundi koostuu. Yksinkertainen kitarariffi, jyräbasso ja Leen kellontarkka sekin yksinkertainen komppi, jota se rikkoo pikku kikoilla siellä sun täällä. Samoja elementtejä löytyy Gyntin biiseissä.

Komppaan aivan täysin!

Mick vetää pisteet kotiin. Aivan helkutin loistava äijä ja tyksin Mickin tyylistä soittaa. Kaiken lisäksi näytti siltä Sauna Open Airissa, että mies olisi paremmassa kunnossakin pitkästä aikaa.

Kuinka moni muu rockari jaksaisi 58 vuoden iässä ja selkärankareumaa sairastavana vetää täyssetin ilman ongelmia ja kiertää maailmaa?
Tympee Huttunen
14.06.2009 20:25:20 (muokattu 14.06.2009 20:28:30)
^ Ajankohtanen nosto ainakin minulle, sillä juuri luen tuota The Dirt-opusta (ja olihan tuossa tuo Sauna Open Air tosiaan). Mick Mars tosiaan on aika sympaattinen kaveri. Muut paneskeli ja hässi ympäriinä ja Mick katsoi telkkaria ja keräsi vanhoja kitaroita. Muutenkin miehen kommentit niistä terapioista yms. olivat aika osuvia. Mahtava homma, jos miehen terveys on mennyt parempaan suuntaan.
itsy
14.06.2009 22:21:14
Mötleyn musiikista en koskaan ole pahemmin välittänyt, mutta Marsin kitarointi on pääsääntöisesti miellyttänyt. Muutamia ihan älyttömän kovia riffejä väsäillyt, ja onhan herra persoonana varsin mielenkiintoinen ja symppis verrattuna bändin muihin jäseniin.
Geffen
19.06.2009 15:35:04

Mars on suht keskinertainen. Tuli nähtyä Saunassa tässä kuussa, ja sen soolot (varsinkin ne mis yksin soitteli useen minsan) on melko tylsii. Enemmmän ääntä, sen parempi -periaattella vedettyjä. Sekasta räpellystä vibrakammen kanssa suureks osaks.

Ei surkee, ei loistava (todellakaan), vaan suht perus.
Nice boys don't play rock n' roll
Izer
20.06.2009 21:33:41
Itse koen Marsin vähän kuin Lordin kitaristin. Molemmat ovat enempi sellaista riffittelijätyyppiä kuin varsinaisia sooloilijoita. Vaikka taitavat mötiköiden riffit olla aika usein Sixxin kynästä niin kyllä Mars niitä ihan näppärästi on soitellut. Soolot nyt ovat semmoista vähän mitään sanomatonta meininkiä paria poikkeusta lukuun ottamatta.
Ridin' with the wind!
Y@ri
22.06.2009 10:56:48
Joo, ei kyllä yksikään soolo ole mieleen jäänyt. Enemmänkin biisit ja niiden riffit, jotka tosiaan ovat Nikki Sixxin kynästä (joita hänkin tosin surutta pölli muilta sen aikaisilta L.A. genren Whisky A-Go-Go:ssa soittavilta bändeiltä).
Muuten fanitin kyllä 80-luvun loppuun: Too Fast For Love, Shout at the Devil, Theatre of Pain, Girls, Girls, Girls (suurin varauksin) ja Dr. Feelgood levyt.
Sen jälkeinen tuotanto ei ole radiosoittoa tutumpaa.
Mikulii
22.08.2009 20:51:50
Mickin "huonous" 80-luvulla saattoi johtua siitä, että kaveri oli melkein koko ajan humalassa. Ainakin girls, girls, girls levyn aikaan. Minusta hän sopii täydellisesti Mötleyhin -> kaikki täydentävät toisiaan hyvällä/huonolla tapaa.
Ilotikku
23.08.2009 12:18:24
Satu ja Tuija: Mick Mars:lla on enemmän rahaa kun m.nettiläisilä yhteensä. Miettikää sitä.

Tiedän, ettet sanonut tuota tosissasi, mutta eipä jätkä kovin varoissaan ole ollut. Paitsi verrattuna muihin bändinjäseniin.

Mick Mars on siinä jännä mies, että toisinaan hänen sävelkorvansa on huonompi kuin raksaduunarilla. Kuuntelee blyysiä, mutta ei osaa soittaa sitä. Varmaan edes yrittänyt.

Pitää itseään vielä soolokitaristina, jännää.
Jzci
23.08.2009 16:44:52

Satu ja Tuija: Mick Mars:lla on enemmän rahaa kun m.nettiläisilä yhteensä. Miettikää sitä.

< hivenen liioiteltu kommentti > Keskiverto m.nettiläisellä on enemmän soittotaitoa kuin koko mötley cruella. Miettikää sitä.< / hivenen liioiteltu kommentti >

Tuo Mick Marsin touhukin on paikoitellen ollut sen tason rävellystä että ihan naurattaa.
Mikulii
23.08.2009 17:58:25
Bändi on pysynyt 25-vuotta huipulla. Vaaditaan siihen kai "vähän" taitoakin? Omasta mielestäni Mick vetää ihan hyvin. Ei hän mikään teknisen kitaristin ruumillistuma ole, mutta komppiosuudet kulkee ja soolotkin on ihan jees. Hallitsee slide soitonkin.
staropramen
24.08.2009 14:42:55
Onko tämä Mick Marsin mollaaminen sitä saman laatuista läppää kuin maailman menestyneimmän metalliorkesterin rumpalistin sanominen huonoksi? Kai siihen nyt jonkin verran pitää osata soittaakin jotta pääsee seurueineen Mötley Cruen kaltaiseen asemaan. No, ei Marssi ihan Hendrixin kaltainen kitaristi ole mutta eipä ole Larssikaan ihan rumpalistiuden terävintä kärkeä. Ovat kuitenkin löytäneet paikkansa musiikkimaailmassa ja itse olisin semmoisesta omalla kohdallani ikionnellinen.
Sävellajini on salainen. Timestä ei tietoakaan. Sointuja soitan sattumalta. Säveliä silloin tällöin.
Y@ri
24.08.2009 20:02:35 (muokattu 24.08.2009 20:03:25)
staropramen: Onko tämä Mick Marsin mollaaminen sitä saman laatuista läppää kuin maailman menestyneimmän metalliorkesterin rumpalistin sanominen huonoksi? Kai siihen nyt jonkin verran pitää osata soittaakin jotta pääsee seurueineen Mötley Cruen kaltaiseen asemaan. No, ei Marssi ihan Hendrixin kaltainen kitaristi ole mutta eipä ole Larssikaan ihan rumpalistiuden terävintä kärkeä. Ovat kuitenkin löytäneet paikkansa musiikkimaailmassa ja itse olisin semmoisesta omalla kohdallani ikionnellinen.

Mick Mars nyt ei muusikkona ole mitään muuta, kuin keskinkertainen kitaristi. Se on fakta.
Bändin musiikista tykkään itse paljonkin, omassa yksinkertaisuudessaan... Mahtavia riffejä!!! Hyviä biisejä!!!
Kyllä mä olen bändin fani, mutta en mä nyt ainoastaan sen takia nosta keskinkertaista kitaristia sieltä esiin. Ei huono, ei hyvä... Niin se menee.... Vai voitko tuoda jotain esiin, mitä muut eivät ole miehen kitaroinnissa tajunneet?

nm. Mötley Crûe fan
-Cale
24.08.2009 22:20:56
Aivan riittävän hyvä kitaristi Mötiköihin, ajaa asiansa, tuskin muuhun pyrkiikään. Suotta paljon parjattu. Mm. Dr. Feelgoodissa todella hienoa kitarointia!
-mr.crowley-
25.08.2009 15:52:47
On kyllä aika keskinkertainen kitaristi mutta silti yksi suosikeistani.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)