Aihe: Musiikki & Alkoholi
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lennu
09.05.2009 14:56:45

Jawski: Ja lapsen teko. Ei niin haittaa vaikkei siitä muijasta tykkäisikään.

Joo mut ei tuppaa oikeen laukee, toisin ku autolla ajaessa.
Mr.Jones
09.05.2009 21:11:00

Viime aikoina toimiva tyyli on ollut olla selvinpäin keikkaan asti mutta ottaa lavalle sen 3 tuopposta mukaan. Siinä saa sen ihanan nousuhumalan loppupuolelle settiä ja soitto kulkee ja fiilis on mahtava. Myös bänditreeneissä menee silloin tällöin muutama janojuoma ja joskus saattaa jamittelu mennä ihan humalan puolelle. Mutta onneksi oon yleensä autolla treeneissä. Krapulassa on välillä aika luovia juttuja keksitty. Kun sitä tulee useasti löhöiltyä sohvalla ja näpyteltyä akustista.
sweet50
12.05.2009 22:40:16
Ei vain voi ottaa - enää.
vili linnakoski
05.08.2009 20:35:51
olen luultavimmin jo vastannut tänne jotain, mutta jos soittaa itselleen niin ei siihen mitään juotavaa tarvita tai syötävää tai poltettavaa tai muutakaan dopingia, mutta jos pienelle yleisölle soittaa niin mukavan sativaiset budi pajarit saa semmosen seurallisen ja taiteellisen fiiliksen ylös. että näin. ja älkää ajako autoa, harrastako seksiä tai soittako kitaraa tiloissa jos ette osaa.
inkognito
22.08.2009 02:34:53
Tämä keikoilla dokailu on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta jos bändi soittaa "ei niin teknistä" ja enemmän meininkiin vetoavaa matskua sellaisissa bileissä, joissa yleisökin on tuubassa, niin muutama bissehän vain siivittää tätä meininkiä. Ja ainakin itse luotan siihen, että vaikka siinä jokunen soittovirhe saattaisi pienessä laitamyötäisessä tulla, niin hyvä meininki kuitenkin korvaa sen + tietenkin se, että humalainen yleisökään harvemmin mitään pikkukämmejä erottaa soitossa. Paljon on siis kiinni tapahtumasta ja toisaalta taas musatyylistä.
www.mikseri.net/sotaleski
Hippoman
23.08.2009 17:46:37
Lennu: Tää oli kyllä vitun hyvä :D :D

Mutta kännissä on parasta veivaa, eikä tarvii ajaa autoa. Hyvä meininki lipittää joain vettä hoho :D Kännissä on ylipäätään aina paljon kivempaa, siitä ei varmaan käy kiistäminen? Eikun soppaa naamariin, kunhan ei oo väkivaltainen. Jos taas on, niin eiköhän sit oo muitakin ongelmia.

Oikea meininki. Kuka vittu muka tulee livenä kuuntelemaan jotain levyä. En ymmärrä.
Nyt vituttaa taas ihan helvetisti
vili linnakoski
29.08.2009 00:55:22
Mutta kännissä on parasta veivaa, eikä tarvii ajaa autoa. Hyvä meininki lipittää joain vettä hoho :D Kännissä on ylipäätään aina paljon kivempaa, siitä ei varmaan käy kiistäminen? Eikun soppaa naamariin, kunhan ei oo väkivaltainen. Jos taas on, niin eiköhän sit oo muitakin ongelmia.

niin, mutta känni taas tekee sen, että motoriikka vähän herpaantuu (minun mielipide huono viinapää) ja jos haluu livestä liven tehdä nii senku rennosti heittää omaa sekameteli soppaa välii tai tekee muuten ''lavashown'' ja lisää sinne vaikka kitaralla kana muussiksi ääntä sekaan tai mitä ikinä mieleen juolahtaa sen minkä muut tekee kännissä vahingossa voi tehdä selvinpäin tai paukuissa tosissaan. olisihan sekin unelma tehdä teatteriesitystä ja musiikkia samaan aikaan mut jos tiimi toverit sanoo muuta nii voi kyllä sen teatterin jättää muualle ja keskittyä musiikkiin
Winzki
02.09.2009 12:17:44 (muokattu 02.09.2009 12:22:18)
Mikä on suurin rahasumma minkä olette saaneet kun olette vieneet treenikämpltä tyhjät pullot kauppaan? Vähänaikaa sitten vein pullot kauppaan ja sain 5€. Olisi pitänyt vielä säästellä vähänaikaa...

Vanhan bändin kanssa kerättii tyhjiä pulloja johonki paskana olevaan ooppeliin bändikämpältä ja vietiin 3 kertaa prismaan 2 jätesäkillistä tyhjiä pulloja. Tais tulla about 50e rahaa per reissu eli sillähän sai ostettua kätevästi bändille yhen illan tarpeet :P
Drugs, Sex & maybe Rock N' Roll
Cimble
23.09.2009 12:28:55
Haastattelija tenttaa Turmion Kätilöitä keikan jälkeen. Kaksi bändin edustajaa ovat paikalla kaljätölkkeineen ja vahvassa humalassa sammaltaen huomattavan paljon. Toinen heistä on huojuva Janne Tolsa (Turmion Kätilöt, Tarot, Eternal Tears of Sorrow yms), jonka seisovat silmätkin ovat jo puoliksi väsähtäneet.

Haastattelija: Teillä oli ihan hyvä keikka tänään. Olitteko te humalassa keikalla? Tolsa vastaa sopertaen, mutta hauskasti venyttäen:
- Kyl mä ainakin teltassa nautin yhden kahvikismetin.

Haastattelija:
- Miten te jaksatte ryypätä ja heittää keikkaa? Mitä se niin kun vaatii ihmiseltä?

Filosofinen Tolsa taas vahvasti sammaltaen ja tarkoituksellisen koomisesti:
- Kysymyshän on vähän sama kuin pesisit pesukoneella astioita. Elikä peset pölyt pois, paskat pois ja annat mennä vaan, silloin tällöin. Ja sitten, kuortokilku, kiertokulku!
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
Maxwell von Karma
23.09.2009 14:01:38
Närpiö:

Filosofinen Tolsa taas vahvasti sammaltaen ja tarkoituksellisen koomisesti:
- Kysymyshän on vähän sama kuin pesisit pesukoneella astioita. Elikä peset pölyt pois, paskat pois ja annat mennä vaan, silloin tällöin. Ja sitten, kuortokilku, kiertokulku!

Tuosta Tolsan filosofiasta taas toinen esimerkki, ihan videon alussa: "Persreikä on sama ku homo, homo on sama ku persreikä."
"Juice on legenda! Parhaat kappaleet minusta: Viidestoista yö, katu täyttyy askelista" Jepjep
houdini
05.10.2009 02:45:25
Pistetään hieman näkökulmaa pidemmästä juopottelusta ja soittamisesta.

Eli, pitkä kestoisilla soittoreissuilla/rundilla tuon keiton kanssa tulee olla sinut, jos siihen hommaan lähtee. Jokainen hiemankin pidempiä putkia vedellyt tietää, ettei stoppia saa tehdä kerta heitolla, muuten tulee kuoleman krapula ja peli on selvä.

Käytännössä sitä huikkaa on otettava heti kun silmät saa auki ja tuolla menollahan sitä kaljaa/kovaa viinaa saattaan mennä tajuton määrä, että saa edes "normaali olotilan" päälle. Käytännössä pystyy vetäisemään kahdetkin kännit päivässä, heti kun herää, nukkuu ja soundchekin kautta uuteen nousuun.

Viinan otto on taitolaji ja niin kauan ok, kun siitä ei koidu haittaa bändille tai maksavalle yleisölle.

Kippis!
Hippoman
07.10.2009 14:06:38
houdini: Pistetään hieman näkökulmaa pidemmästä juopottelusta ja soittamisesta.

Eli, pitkä kestoisilla soittoreissuilla/rundilla tuon keiton kanssa tulee olla sinut, jos siihen hommaan lähtee. Jokainen hiemankin pidempiä putkia vedellyt tietää, ettei stoppia saa tehdä kerta heitolla, muuten tulee kuoleman krapula ja peli on selvä.

Käytännössä sitä huikkaa on otettava heti kun silmät saa auki ja tuolla menollahan sitä kaljaa/kovaa viinaa saattaan mennä tajuton määrä, että saa edes "normaali olotilan" päälle. Käytännössä pystyy vetäisemään kahdetkin kännit päivässä, heti kun herää, nukkuu ja soundchekin kautta uuteen nousuun.

Viinan otto on taitolaji ja niin kauan ok, kun siitä ei koidu haittaa bändille tai maksavalle yleisölle.

Kippis!

Aamen. Nimenomaan aika "joko tai" -hommaa tuo ryyppääminen.
Nyt vituttaa taas ihan helvetisti
Kitaran Rämpyttäjä
28.11.2009 23:19:05
taitaaolla se 3 kaljaa et sillo se soitto ei enää oo nii hyvän kuulosta
Jokapaikanapina
29.11.2009 01:14:27 (muokattu 29.11.2009 01:14:41)
Kitaran Rämpyttäjä: taitaaolla se 3 kaljaa et sillo se soitto ei enää oo nii hyvän kuulosta

Ai kolme kaljaa? :D Ehkä jollain Oktoberfestin tuopeilla.

EDIT: Tai jos pituutta on 120 cm
Teijo K.
29.11.2009 18:39:35

Jokapaikanapina: Ai kolme kaljaa? :D Ehkä jollain Oktoberfestin tuopeilla.

Toihan on yksilöllistä. Kyllä mulla vaikuttaa jo se yksikin kalja.
"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
_kuntsi_
30.11.2009 11:26:40
Jokapaikanapina: Ai kolme kaljaa? :D Ehkä jollain Oktoberfestin tuopeilla.

Ootkos koskaan aatellut, että oma soitto kuulostaa hyvältä tuubassa vaikka soittaisi päin elintä? ;)

Hyvin yksilöllistä tuo siis. Kitaran/basson soitosta mun mahoton sanoa, mutta tuohon rumpalointiin kyllä se parikin bisseä tekee hallaa... ihan on testimielessä kokeiltu.
Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you.
Lennu
01.12.2009 08:25:05

_kuntsi_: Ootkos koskaan aatellut, että oma soitto kuulostaa hyvältä tuubassa vaikka soittaisi päin elintä? ;)

Hyvin yksilöllistä tuo siis. Kitaran/basson soitosta mun mahoton sanoa, mutta tuohon rumpalointiin kyllä se parikin bisseä tekee hallaa... ihan on testimielessä kokeiltu.

Mä oon kuunnellu äänitteiltä. Ei mitään väliä, missä kunnossa räpeltää, ihan samaa kakkaa.
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
Cimble
01.12.2009 13:41:12
Lennu: Mä oon kuunnellu äänitteiltä. Ei mitään väliä, missä kunnossa räpeltää, ihan samaa kakkaa.

Itsekin olen kuunnellu äänitteitä, joille olen vetänyt rummut. Jos olen ottanut n. 4 annosta tai varsinkin sen yli, sen kyllä kuulee epätarkkuutena soitossa. Ja keikallakin huomaa kyllä jo soittaessaan, jos on ottanut hiprakat. Tosin se yleinen livemeininki sotkee onneksi pahimmat epätarkkuudet alleen.
Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"...
Rokkariarvid
04.12.2009 11:23:36 (muokattu 04.12.2009 11:26:25)
Soittamisella ja alkoholin nauttimisella ei ole mitään tekemistä keskenään ja mielestäni yksi musiikkimaailman typerimmistä kliseistä on puheet "muutaman ku juo nii on ihan paras" tai "pikkukännissä on ihan paras". Tietenkin tämä on henkilökohtaista, mutta ainakin itse pyrin soittamaan joka keikan täysin selvin päin. Ainakaan hirveässä kännissä vetämisessä ei ole järjen häiventäkään.
Erikseen ovat sitten treenit, jolloin kokeillaan vetää 0.7 leijonapullon jälkeen ja nauhoitetaan soitto ihan vaan hauskanpidon takia :)
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)