Aihe: Bassolinjaskaba 28 - äänestys
1 2
J.Hollström
19.08.2009 17:48:28
sirdickyj
19.08.2009 23:44:04
Hollstro; lennokasta ja jazzahtavaa homoilua, kuten tää taustakin. tyylibnmukaisuudesta en tiedä, mutta hienosti lähtee. kivoja ääniä kivasti ajoitettuna kivoissa paikoissa.

Lumikorppi; ei ihan yhtä lennokasta ku pinpi-markulla, mut ihan jees lähtee. Duunin linnunpöntöillä kuuntelen, ja ainakin näistä erottuu basso ok, mikä tarkoittaa, että se on soundillisesti kohdallaan. Ei moitittavaa, Perushommaa.

Retro-Juki; kylläpä murahtaa, on vaikutelma ekasta äänestä. Tuuttiin tehty? Mikäs, en mie oikein osaa marista, kulkee, on hyvin soitettu, en oikein tiä et mitä tähän ois kuulunu vetää, mutta pyörii.

Wanha Wetäjä; etkös sie o kitaristi? kibat bassottelut ainakin tähän lähtee. Ihan ku jazz club (nice) meininkiä, oikein jees. Oikeat äänet taas oikeissa paikoissa oikeeseen aikaan oikealla soundilla.

Sneaky Snake; pomppii hienosti, ei mitään vikaa. Posotiivisessa mielessä perusveto, ja soolo-osuus hienoa kamaa.

Poppamies; tästä ei näillä linnunpöntöillä oikein basso erotu, mutta ei tuolta myöskään mitään kauheen häiritsevää pistä korvaan. Peruseväs.

Sirdickyj; onpas basso pinnassa, ja kuvio yksitoikkoinen. Silti olen ihan tyytyväinen tohon säkeistön kiertoon, koska se on se, mitä osasin tähän vetää, enkä olis mitn parempaa osannut, enkä paremmin. Sehän riittää. Väliosaankin yritetty pyristellä jtn. Jazzbasso suoraan korttiin, raita kopioitu ja toiseen raitaan lisätty runsaasti särömallinnusta. Joutu panoroimaan, kun särki pirusti syystä tai soisesta nuo raidat sijaitessaan liian samassa paikassa.

Omar; päällekäyvä ote, tää kans jees, hieno väliosa, oikein hieno. Muutenkin kehun, tosi edukseen erottuva tässä hyvien vetojen joukossa. En tarkemmin osasa analysoida, nyt ei ole analyyttinen mieliala.

Rattledad; seuraa vahvasti vasemman käden kuviota, siis kiipparistin. Vähän levottomuutta jne, mut ei mitään vikaa tässäkään.

2541; en tiedä miks, mut jotenkin Steely Dan-henkinen viba tuli tästä. Lyökää mua, olkaa hyvät, kun eihän tää musa ny sellasta o. Toi väliosa sen kai tekee. Hieno veto, perus-sellainen.

Annan vain 3 pistettä, koska osallistujia näin vähän. Edukseen, eli erilaisuudella tahi muutoin weerottuivat

Omar
Wanha Wetäjä
2541 väliosan viballa

Kaikki olis voinu saada pisteen, mut kai nää jotenki pitää voida ratkasta.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
omarklah
20.08.2009 20:36:31

1) hollstro - Sujuvaa soittoa, mutta se jokin puuttuu...
2) SnowCrow - Hiukan kulmikkaan oloinen peruslinja. Väliosa hyvä.
3) juki68 - Risteytys kotimaista iskelmää ja kevyttä kenttäjatsia. Ei oikein napannut, vaikka soitto toimiikin hyvin..
4) WanhaWetäjä - Hyvä soundi ja toimivaa soittoa. Väliosasta olen kuulevani läpi kitaristin...
5) sneaky snake - Time kohdallaan ja soitto toimii, mutta itse linja on vähän turhan nykivä. Pidemmillä äänillä pisteille.
6) poppamies - Hiukan harhaileva linja - väliosaan olisi voinut keksiä jotain muuta...
7) sirdickyj - Perus jatsibassoa - vähän pehmeämpää soundia olisin kaivannut.
8) omarklah - Walking bass kai tähän olisi pitänyt tyylin mukaisesti vetää. En halunnut.
9) rattledad - Hyvä pehmeä soundi. Sopivan viihteellinen linja. Jos jätetään alku ja väliosa huomioimatta, niin toimii loistavasti.
10) 2541 - Sama kuin edellä - sillä erolla, että alku- ja väliosakin toimivat.

Jos kolmella pisteellä mennään, niin:

1p rattledad
2p 2541
Ekstiätuanoikato...
poppamies
21.08.2009 19:04:52

+Hollstro : Soundi OK. Soitto ehkä turnan levotonta säkeistössä. Soolo erinoimainen.

+SnowCrow : Mukavan pyöreä soundi tällaiseen tyyliin. Kaikin puolin OK. Lopunsekoilukin oli hyvää vaihtelua.

+Juki : Etulöntiaseman turvin hyvä ja hallittu veto hyvällä soundilla.

++WanhaWetäjä : Hyvää hallintaa sekä rytmisesti että melodisesti. Soolo aivan huippua.

+Sneaky Snake : Jatsia rokkenroll lähestymistavalla. Oiken hyvä.

Sirdickyj : Hyvä veto tämäkin. Kaikki on oppinut soittamaan hyvin. Mitä siinä. Soolo oli vähän liian päällekäyvä minu mielestä.

Omarklah : Jatsin sounsi ehkä vähän liian kolkko tähän jatsiin. Hyvin soittettu. En pidä efekteistä.

Rattledad : Ei honosti soitettu mutta ei oikein suju niin kuin pitäisi. Vähän hätäisen oloinen. Soolokohta sensijaan oli mainio.

2541 : OK soittoa . Ei vain oikein istunut minusta rittävästi kappaleeseen ja tyyliin. Sitäpaitsi en pystynyt streeminä kuunnella jostain syystä.
G strings are for strippers!
2541
21.08.2009 20:20:18

1) hollstro: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4573
Leppoisasti kulkee. Hieman oisin ottanu lätinää soundista pois.

2) SnowCrow: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4581
Makoisa soundi ja hieno väliosa. Oikein hyvä.

3) juki68: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4583
Hyvää soittoa hyvällä soundilla, mutta joku tossa linjassa mättää omaan korvaan. Kai sitä niin tottui omiin sointuvalintoihin, että tää ei lähde.

4) WanhaWetäjä: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4593
Runsasta mutta toimivaa. Hieno väliosan soolo ja lopussa nousoo kivasti.

5) sneaky snake: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4595
Kivoja kuviota, mutta oisko ollu parempi jos vaikka lopussa olis "löysätty"? Toimii kyllä tuo lyhyempi pomppiminenkin.

6) poppamies: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4625
Tykkäsin soundista, jotenkin kuminauhamainen. Väliosa oli ainakin erilainen, ei löysätty kuminauhasta.

7) sirdickyj: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4627
Mietityn kuuloinen linja. Soundi ei ainakaan anna anteeksi mitään, panoroinnista puhumattakaan. Hyvinhän soitto tässä toimii.

8) omarklah: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4628
Väliosasta tuli ihan Weather Report mieleen, Zawinulin Rhodes nimittäin. Muuten mentiinkin hieman enempi Jacon suuntaan soundillisesti ja miksei soitannollisestikin. Kekseliästä meininkiä.

9) rattledad: http://maihinnousu.net/s/?song_id=4647
Väliosan soolo hieman särähti korvaan, mutta muuten oikein simppelin toimiva.

Kolme pistettä jaetaan seuraavien kesken:

WanhaWetäjä
SnowCrow
Omarklah
rattledad
22.08.2009 11:15:22

Saako jakaa neljä pistettä?

SnowCrow +
WanhaWetäjä +
Omarklah +
2541 +

Hollstro
Moitteeton veto, mitä nyt kilinää oli minun makuun vähän turhan paljon.

SnowCrow +
Tästä tykkäsin kovasti, sopivan muhkea soundi kilpailemaan urkujen kanssa. Taimi ja jututkin oli kohdallaan.

Juki
Soinnut kuulosti mun korvaan paikoin vähän oudolta. Muuten hyvää soittoa.

WanhaWetäjä +
Hienosti wedetty, paras soolo.

Sneaky Snake
Vähän turhan staccatomeininki. Muuten kyllä.

Poppis
Onko tämä laiska vai vain laid back? Jännä soundi.

sirdickyj
Ihan hyvää soittoa, mutten oikein saanut otetta tästä.

Omarklah +
Tässä mentiin taas missä sattuu, hyvällä taimilla ja sopivia nuotteja. Jaakko tuli mullakin mieleen. Hieno.

rattledad
Flättipresarin soundista pidän, taimikaan ei ollut yhtä hukassa kuin viimeksi.

2541 +
Parani loppua kohden hyvän alun jälkeen.
"Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!"
sneaky snake
22.08.2009 19:03:43
Kumma kun G12:sten liimaukset pettää 30 vuoden jälkeen. No, mitäpä en epoksilla korjaisi..

Hollstro - Kiva saundi, taimi kohdallaan. Introssa voisi käyttää vähän enemmän mielikuvitusta, jos siihen lähtee souvailemaan omiaan. En löydä tästä oikeastaan mitään suurempaa vikaa, mutten myöskään oikeastaan mitään suurempaa sanottavaakaan.

SnowCrow - Saundi soutaa taustan seassa erittäin hyvin ja minimalistinen ote pitää taimin hyvin kurissa. Tykkään. Tässä basisti on löytänyt paikkansa taskusta, mutta valitettavasti aivan viime metreillä homma karkaa alun muotista, eikä teos siksi yllä pisteille. Papukaijamerkki!

juki68 - Soittotaito on kohdallaan mutta jotain puuttuu. Rikkonainen kokonaisuus, ei edusta yhtä selkeää linjaa vaan tyylillisesti montaa eri ideaa. Näitä ideoita voitaisiin varmasti tässä tapauksessa verrata soppaa keittävien kokkien määrään.

WanhaWetäjä - Eipä se kävelykään aina pitkälle kanna, mutta olen samaa mieltä siitä, että tähän voittajan pitäisi vetää sopivasti rikottu kävelylinja. Tämä ei kuitenkaan ole se. Tiluttelussa liian vähän atakkia, ajottain nuotit eivät erotu vaan muodostavat mutamössön josta saa kehnosti mitään selvää.

Sneaky Snake - Alunperin aioin vetää kävelylinjan, mutta viime kerrasta viisastuneena soitinkin vaan paikaltaan. Kolme keskeytettyä yritystä ennen onnistunutta, koska vedin tosiaan lonkalta, enkä tiennyt mitä vetäisin tuonne keskelle. Jotta vaihtobassomiehet eivät saisi slaagia basson määrästä, leikkasin itse linjasta kaikki alle 50hz äänet 18db:n leikkurilla pois. Kiippari rynni muuten tässä komeasti basistin tontille.

poppamies - Ensimmäinen kävelykierros onnistui, seuraavassa lähti popo jalasta. Ongelmia ja vaikeuksia vähän siellä, täällä.

sirdickyj - Hyvä saundi. Vähän limitteriä kaipaisi keskivaiheilla, mutta tiedät sen varmaan itsekin. Tähän mennessä parhaat intronuotit ja paketti muutenkin kasassa, mutta välisoiton jälkeen seuraavaan osaan lähdettäessä pieniä käynnistyongelmia, matkalla käyntiongelmia.

+ omarklah - Alhaalta basso turisee mukavia, mutta keskariosioissa se on jopa töykeän päällekäyvä. Njoo, mitäpä tästä sen enempiä. Hyvähän se on, vaikka muutamassa paikassa harmoniaa repii taiteellinen erimielisyys.

rattledad - Introon ei vaan voi tulla tuolla tavalla, minusta. Itse veto on intron tavoin hyvinkin pelkistetty, mutta tässä se ei ole huono asia lainkaan. Kierroksen Taskubasistin kunniamaininta tänne.

+ 2541 - Tason laskija! Nimittäin äänentason! Okta-kaveri välisoitossa toimii kohtuullisen hyvin ja myös loput paketista on hyvin kasassa. Tänne toinen piste.

Pisteet:

+ Omarklah
+ 2541
kyllä korvalla kaikki kuulostaa paremmalta kuin paperilla..
2541
22.08.2009 22:09:31

sneaky snake:

+ 2541 - Tason laskija! Nimittäin äänentason! Okta-kaveri välisoitossa toimii kohtuullisen hyvin ja myös loput paketista on hyvin kasassa. Tänne toinen piste.

Joo, olis saanu olla hieman lujemmalla koko paska, mutta oli kiirus siirtää koneelle ja eetteriin. Scoda Octavia on ihan manuaalisesti tehty, peukalo-etusormi -nyppäyksellä.
J.Hollström
23.08.2009 06:01:20
1) hollstro: Hyvältä soundaa presari. Soljuvaa menoa.

2) SnowCrow: Hyvin istuu basso taustaan. Soundi on aika neutraali, eikä hypi silmille. Toimivaa soittoa.

4) WanhaWetäjä: Huttubasistin rutiinilla vedettyä hyvää soittoa. Soundikin on jees.

5) sneaky snake: Toimivan kuulosta pompottelua terveellä soundilla.

6) poppamies: Ihan ok:sti arvotut äänet, ehkä muutakin kuin c-skaalaa ois voinu kokeilla muiden sointujen päälle, vaan kävinhän ne nuokin. Soundi istuu taustaan.

7) sirdickyj: Basso vähän irrallaan taustasta ja snadisti murolla. Soittona toimivaa settiä.

8) omarklah: Aika nasakka tallamikkisoundi, jossa alinta bassoa ei oo hirveesti. Soitto on good.

9) rattledad: Alun urku-unis on musta vähän nokillaan, samoin paikoin myös jatkossa. Tai musta ehkä vois kautta linjan vetää tässä vähän taakse. Kohtuu neutraali soundi, ilmeisesti kohtuu tumpuilla kielillä oleva basso. Väliosan soolo-spotissa jokunen ääni joka ei mulle napostanut.

10) 2541: Joo, kovempaakin olis voinu olla. Sopivan vallaton linja jossa vedellään loppupuolella aika ronskistikin. Oktaavit wörkki.

Bojoja:
2p. WanhaWetäjä
1p. SnowCrow
1p. 2541

Taitaa olla paikka pitää huilia näistä hipoista kun osallistujat alkaa hiipumaan.
2541
23.08.2009 12:54:36

juki68:

Taitaa olla paikka pitää huilia näistä hipoista kun osallistujat alkaa hiipumaan.

Vai oisko kesälomat/kiireet? Jos saisin itsekin joskus taustaa väsättyä, lupaan ainakin yrittää. Mut jos siulla Juki on näitä vielä lisää niin ana palaa vaan. Kiitos edelleen järjestelyistä.
sirdickyj
23.08.2009 13:40:29

harmi, jos näin on, mutta totta sekin, että turhauttavaa tehdä mitään, jos ei jengi osallistu, tai sit ne tasan samat naamat joka kerta, etenkin jos niitä naamoja on vaan 5-7

must on kummallista, että porukka ei viitti osallistua näihin, eikä siihen mun mielestä ole mitään selitystä, ihmiset ei luota omiin kykyihinsä ja pelkäävät sosiaalisia tappioita. Mun mielestä, siis.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
J.Hollström
23.08.2009 18:36:19
2541: Vai oisko kesälomat/kiireet? Jos saisin itsekin joskus taustaa väsättyä, lupaan ainakin yrittää. Mut jos siulla Juki on näitä vielä lisää niin ana palaa vaan. Kiitos edelleen järjestelyistä.

Eipä ole taustoja plakkarissa. Mutta eipä nää yhden miehen varassa sais olla.
WanhaWetäjä
23.08.2009 20:32:32

juki68: Eipä ole taustoja plakkarissa. Mutta eipä nää yhden miehen varassa sais olla.

Mulla olis varmaan jotain, ainakin wanhoja omaväsäämiä soolo/roots-taustoja,
niitä vois hyvin kierrättää,voisin kattella huomenna jonkun, nyt ois vähän kiirus kun pitäs noi roots soolot kuunnella ja tääkin skaba on kuuntelematta, tulin just mökiltä..paitti jos jollain on heti laittaa uutta skabaa niin siitä vaan.
J.Hollström
23.08.2009 20:43:03
WanhaWetäjä: Mulla olis varmaan jotain, ainakin wanhoja omaväsäämiä soolo/roots-taustoja,
niitä vois hyvin kierrättää,voisin kattella huomenna jonkun, nyt ois vähän kiirus kun pitäs noi roots soolot kuunnella ja tääkin skaba on kuuntelematta, tulin just mökiltä..paitti jos jollain on heti laittaa uutta skabaa niin siitä vaan.

Eipä tässä hätiä mitiä. Kuuntele rauhassa.

Jos on taustoja ja intoo vetää joku kierros niin ilman muuta saa laittaa hommaa pystyyn. Näissä ei oo ollu mitään arvontalaulua sen suhteen kuka vetään, vaan kaikki taustat on otettu kiitollisuudella vastaan.

En tiedä onko osasyynsä vaisussa osallistujassa sillä, että nuorison suosimaa raskaampaa musaa ei ole ollut tyrkyllä. Kuuntelin tossa noita aikaisempia, niin aika kevyttä osastoa ollaan pidelty. Mutta omasta mielestä aika monipuolisia taustoja ja eri genrejä on ollut tyrkyllä. Että jos joku on halunnut reenata basismia noilla ilman että on tänne niitä julkisesti laittanut tyrkylle, niin sekin on ajanut asiaa eteenpäin. Basistien asiallahan tässä yritetään olla liikenteessä. Se että jotkut ei diggaa tästä skaba-ideologiasta, niin sille ei voi mitään. Joku ennalta koeponnistettu kehys tälle toiminalle on pitänyt keksiä ja noi jo aikaisemmin täällä pyörineet kitarahipat on olleet mallina, tosin hiukan löysemmin säännösteltyinä.
WanhaWetäjä
23.08.2009 22:37:02 (muokattu 23.08.2009 22:52:05)

hollstro - jotain tossa harmoniassa oli mistä mä oon eri mieltä, tai siis kuulen erilailla, hyvä saundi, väliosa toimi ok, soitto sujui hyvin

Snow Crow - emmä tiä...kuulenko mä jotenkin väärin ton taustan harmonian mutta tässäkin on jotain mun korvaan outoa...soitto on jees, saundi vois olla selkeempi tai alapäitä poies

juki68 - hyvin kulukoo, hyvä saundi tässäkin, toi väliosakin on kuosissa, no kotikenttäetu painaa vissiin...noin mäkin tuon harmonian hahmotin, tosin jotain siinä taustassa on, ne kitarat ja piano tuntu menevän välillä omissa maailmoissaan...mä ainakin yritin kuunnella tota urkua ja pianoo lähinnä

Sneaky snake - joo...tässäkin on taustan harmonia hahmotettu erilailla kun mitä mä sen kuulen, ehkä vähän legatompi yleismeininki toimis paremmin tähän taustaan, saundi oli ok

poppamies - hyvin hahmollaan oli harmonia, rytmisesti varsin ok myös, ehkä toi väliosa ois voinut olla vähän poikkeavampi tosta teemasta, saundi toimi ihan jees

sirdickyj - hyvä saundi, ehkä turhan jyrkkä panorointi, välisoolo toimi myös hyvin

rattledad - sama alku kun jollain toisella, ja tässäkin toi harmonia on hahmotettu erilailla, mun korvaan se ei oikeen istu, väliosassa kivaa melodisuutta
ehkä pientä "etunojaa" tossa kierrossa väliosan jälkeen, saundipuoli pelas hyvin

omarklah - en ihan pääsyt kiinni ton a-osan rytmiseen jujuun, ehkä liian "hifi" bassosaundi tähän taustaan, se ei oikeen kantanut taustaa tarpeeksi, basso oli ikäänkuin vähän irrallaan taustan sisällä, hyvin soitettu kylläkin, no joo, emmää oikeen innostu noista efektoiduista bassojutuista mitä tossa väliosassa oli

vaikeeta antaa pisteitä bassonsoitosta kun on ite enempi kitaristi mutta jos on kerran kolme pojoo jaossa niin piste/ukko näille...no siis annetaan kuiteskii 4 pojoa

EDIT upsista.... meinas yks soolo jäädä väliin

2541 - hyvä ellei skaban paras saundi mun korvaan, soittokin parasta a-ryhmää, vaikka en ole harmoniasta ihan samaa mieltä, mutta pisteveto, ehottomasti

juki68
sirdickyj
poppamies
2541
J.Hollström
23.08.2009 22:49:24 (muokattu 23.08.2009 22:59:29)
Tämmösiä pisteitä tuli:

WanhaWetäjä 8
2541 7
Omarklah 4
SnowCrow 4
juki68 2
rattledad 1
hollstro 1
Sneaky Snake 1
sirdickyj 1
poppamies 1
WanhaWetäjä
23.08.2009 22:56:06

juki68: Tämmösiä pisteitä tuli:

WanhaWetäjä 8
2541 6
Omarklah 4
SnowCrow 4
juki68 2
rattledad 1
hollstro 1
Sneaky Snake 1
sirdickyj 1
poppamies 1

Multa jäi toi 2541 enstex pois, eli jos lisäät hälle pojon
omarklah
23.08.2009 22:56:24

WanhaWetäjä:
omarklah - en ihan pääsyt kiinni ton a-osan rytmiseen jujuun...

Eipä siinä mitään ihmeellistä - basaria yritin seurailla - välillä osui ja sitten taas ei...
Ekstiätuanoikato...
J.Hollström
23.08.2009 23:02:23
WanhaWetäjä: kitarat ja piano tuntu menevän välillä omissa maailmoissaan...mä ainakin yritin kuunnella tota urkua ja pianoo lähinnä

Joo, mustakin varsinkin toi kitara harjailee vähän omia latujaan. Noi loopit ei aina natsaa keskenään kun noita yhdistelee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)