Aihe: Addictive Drums
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
jyrkkis
22.08.2009 20:37:30
Mulla on nyt logic express ja rahat ei riitä 9. Musatyyli on erittäin raskas ja tulee basaria ja muuta kivaa joten pitäis softan taipuu aika rankkaan kuitenkin niin ettei mene ihan puuroksi. Superior tulisi kalliiksi jos hommaan siihen sen metal foundryn. Häviääkö AD superiorille + metal foundrylle hirveesti?

Suositelen Superior Drummer 2:sta Metal Foundry laajennuksen kera lämpimästi, pesee AD:n 100-0, BFD2 on kans hyvä. Ja jos Logic 9:ssä kiinnostaa vahvarimallinnukset, niin vähemmällä rahalla saat kymmenen kertaa paremman, mutta 'vain' yhden hevivahvistimen kahdella kaapilla jotka kummatkin voi mikittää kahdella mikillä kummankin mikin etäisyyttä ja asentoa portaattomasti säätäen, ja soundi on todella hyvä kuten saman valmistajan Vintage Amplifiers sekä Bass amp, eli SOFTUBE ruotsista. Alla linkki.

http://www.softube.se/metal_amp_room/
south_of_heaven
22.08.2009 23:51:08 (muokattu 22.08.2009 23:53:01)
Itsekin tällä hetkellä mietin minkä softan ostaisin noita rumpuja varten, erityisesti raskaampi musiikki on tällä hetkellä tosiaan kohteena käytölle, mutta tietysti muutakin täytyisi pystyä softalla tekemään.

Olen ollut aikaisemmin kiinnostunut AD:sta mutta ehkä hiukan monipuolisempi saisi softa olla, ja valmistajan foorumeilta saa lukea turhan paljon vaikeuksista sähkörummuilla soittamisen kanssa, ja sellainen taistelu ei oikein innostaisi. Eli sähkörummuilla pitäisi pystyä soittamaan.

Ilmeisesti BFD2:lla ja SD2.0:lla onnistuu tuo sähkörumpulointi, mutta BFD ei kuulema metalliin ole oikein omiaan. SD2.0:lle tietysti saa tämän Metal Foundry- lisäosan, mutta se tuleekin sitten kalliimmaksi, ja eräs juttu siinä häiritsee:

Tomit kuulostavat erittäin hyvältä, mutta ainakin virveli ja ride kuulostavat soundidemoissa auttamattoman surkeilta. Virveli kuulosti aivan kuin joku olisi jotain purkkia hakannut ja ride syystä tai toisesta kuulosti äärimmäisen epärealistiselta ja pilasi kokonaisuuden klipeissä. Tuli vähän mieleen aikoinaan kuunnellut näytteet DFH:stä, jotka tuhosivat ostoinnon täysin.

Tietääköhän joku, saako noilla oikeasti hyviä virveli- ja ridesoundeja aikaiseksi vai ovatko oikeastikin niin hirveitä kuin klipeissä? Osassa klipeistä oli tosiaan ihan hyvä virvelisoundi mutta niissä jotka oli merkitty ohjelman preseteiksi ja joita hoglanit ym olivat soitelleet, oli kamala soundi virvelissä ja ridessä...
Life in plastic, it's fantastic!
putti
23.08.2009 12:48:59 (muokattu 23.08.2009 12:54:53)
jyrkkis: Suositelen Superior Drummer 2:sta Metal Foundry laajennuksen kera lämpimästi, pesee AD:n 100-0, BFD2 on kans hyvä. Ja jos Logic 9:ssä kiinnostaa vahvarimallinnukset, niin vähemmällä rahalla saat kymmenen kertaa paremman, mutta 'vain' yhden hevivahvistimen kahdella kaapilla jotka kummatkin voi mikittää kahdella mikillä kummankin mikin etäisyyttä ja asentoa portaattomasti säätäen, ja soundi on todella hyvä kuten saman valmistajan Vintage Amplifiers sekä Bass amp, eli SOFTUBE ruotsista. Alla linkki.

http://www.softube.se/metal_amp_room/

En tiedä nyt mitä pitäis tehdä. Pitäiskö ostaa logic 9 ja siellä olisi kaikki valmiina vai ostaa kaikki plugarit erikseen. Logic ei tue VST joten kannattais ehkä vaihtaa vaikka cubaseen, kun mulla on muutama vst plugari. Logic vaan vaikuttaa niin paljo helpommalta...

E: ja nimenomaan metalliin, logicilla moni tekee jotain teknoa, mutta onko siellä tarpeeksi vähän raskaampaan musiikkiin.
dyydfromhell
30.08.2009 17:57:29
Mistä kannattaa tilaa toontrack superior? Jos tilaan Ebaysta ni paljonko maksaa suomeen toimitus jne... Dollari on sen verran heikompi vielä niin ei tuli maksaan kovin paljoa. Pystynkö tilaamaan samalla postimaksulla sieltä jos haluisin vaikka metal foundryn mukaan?
JPQ
31.08.2009 11:31:59

dyydfromhell: Mistä kannattaa tilaa toontrack superior? Jos tilaan Ebaysta ni paljonko maksaa suomeen toimitus jne... Dollari on sen verran heikompi vielä niin ei tuli maksaan kovin paljoa. Pystynkö tilaamaan samalla postimaksulla sieltä jos haluisin vaikka metal foundryn mukaan?

riippuu toimitus tavasta ja missä myyjä on. ja tilaisin suomesta vaikkapa www.slsx.com. ps. kysymys ketjulaisille onko ezdrummer parempi kuin addictive drums vaiko eikö?
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
dyydfromhell
31.08.2009 17:15:12
JPQ: riippuu toimitus tavasta ja missä myyjä on. ja tilaisin suomesta vaikkapa www.slsx.com. ps. kysymys ketjulaisille onko ezdrummer parempi kuin addictive drums vaiko eikö?

Mitä mä nyt oon tutustunu näihin ni menee mun henkilökohtasen mielipiteen mukaan:
ez < addictive < superior
Tottakai jos ostaa lisäosii tai lisää efektejä vaikka äänityssoftasta ni voi tulla erittäin hyvääkin jälkeä, mutta addictive on huomattavasti aidomman kuulonen kun ez. Olin ostamassa addictiveä kunnes bongasin ton superiorin, melkein saman hintanen mutta paljon parempi mielestäni. DLX:stä löysin aika hyvän hintaisia, sieltä varmaan ostan superiorinkin kun hinta on vaan 209e
JPQ
31.08.2009 17:23:34

dyydfromhell: Mitä mä nyt oon tutustunu näihin ni menee mun henkilökohtasen mielipiteen mukaan:
ez < addictive < superior
Tottakai jos ostaa lisäosii tai lisää efektejä vaikka äänityssoftasta ni voi tulla erittäin hyvääkin jälkeä, mutta addictive on huomattavasti aidomman kuulonen kun ez. Olin ostamassa addictiveä kunnes bongasin ton superiorin, melkein saman hintanen mutta paljon parempi mielestäni. DLX:stä löysin aika hyvän hintaisia, sieltä varmaan ostan superiorinkin kun hinta on vaan 209e

Mielipiteitä nämä onkin ja genrekin sanelee osaa (itsellä ei edes tietossa ehkäpä jos
itse määrittelen lähinnä progea ehkä) ja mitä olen kuunnellu on superior selvästi addictivea parempi no jopa virveli ehkä mutta haitsut ainakaan addictiven demossa tuntui ei vaan saa mieleistä kuin sointtovoimaa laskemalla. rumpuihin panostus itsellä ei ehkä ekana vuorossa kun huomasin että sekvenserinkin mukana tuleva jos vaan jaksaa on todella ok siihen nähden mitä noi rautasynani tarjoaa. ja vastavan tason rautasynilläkin ihan kivaa tehty taitavien toimesta.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
dyydfromhell
04.09.2009 23:17:59
Vielä kysymys ToonTrack Superior Drummer 2.0 Vähän väärä palsta mutta kai täällä joku tietää. Onko siinä valmiita midipresetejä joita ei niin hirveesti täytyis säätää. Toki minun tapauksessa ei se demo rumpuihin kaadu kun en ole mikään miksauksen ammattilainen... Ja onko SD jotain valmiita midikomppeja kirjastona tms
south_of_heaven
04.09.2009 23:59:59
dyydfromhell: Vielä kysymys ToonTrack Superior Drummer 2.0 Vähän väärä palsta mutta kai täällä joku tietää. Onko siinä valmiita midipresetejä joita ei niin hirveesti täytyis säätää. Toki minun tapauksessa ei se demo rumpuihin kaadu kun en ole mikään miksauksen ammattilainen... Ja onko SD jotain valmiita midikomppeja kirjastona tms

On.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
dyydfromhell
05.09.2009 00:15:32
south_of_heaven: On.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

:D kiitos selkeästä ja ytimekkäästä vastauksesta. Huomenna taidan DLX:stä noutamassa sen ja metal foundry lisäosan.
Aivokalvo
07.09.2009 10:58:14
dyydfromhell: :D kiitos selkeästä ja ytimekkäästä vastauksesta. Huomenna taidan DLX:stä noutamassa sen ja metal foundry lisäosan.

Hyvä, sillä toi DFH sopii sun nimimerkkiin niin mainiosti.
Whack Follol De Rah!
dyydfromhell
07.09.2009 15:35:26
Aivokalvo: Hyvä, sillä toi DFH sopii sun nimimerkkiin niin mainiosti.

Kappas :D ei voinu olla sattumaa... kohtalo puuttu peliin, ja hyvä softa onkin
JPQ
07.09.2009 17:12:04 (muokattu 07.09.2009 17:12:42)

dyydfromhell: Kappas :D ei voinu olla sattumaa... kohtalo puuttu peliin, ja hyvä softa onkin

Aika hyvä sattuma. ps. superior ehkä tääälläkin parempi kuin addictive mutta lisäosisista omaan genreeni en tiedä ja siitä kuinka pian tarvitsen muuta kuin jo löytyvää. Eli sekvenserin omaa Session Drummer (ei voi tämänkään nimi sattumaa olla) rumpusoftaa tarkoitan sillä ja sitten Indepence Freetä.
dyydfromhell
18.09.2009 19:07:58
Ei taas kuulu mitenkään tänne, mutta softamiehiähän täällä kaikki on joten kokeillaan. Sain asennettua Macille Superiorin kaikki 5 levyy ja aukee logicissa mainiosti. Asensin Ezplayerin, mutta sitä ei sitten näy missään. Ei audio uniteissa, haualla ei löydy sitä ohjelmaa. Enkä löydä sitä Superior drummerin mistään yläpalkista? Se löytyy kyllä kirjastosta components osiosta joka perin outoa.
aalataur
18.09.2009 19:24:45

dyydfromhell: Ei taas kuulu mitenkään tänne, mutta softamiehiähän täällä kaikki on joten kokeillaan. Sain asennettua Macille Superiorin kaikki 5 levyy ja aukee logicissa mainiosti. Asensin Ezplayerin, mutta sitä ei sitten näy missään. Ei audio uniteissa, haualla ei löydy sitä ohjelmaa. Enkä löydä sitä Superior drummerin mistään yläpalkista? Se löytyy kyllä kirjastosta components osiosta joka perin outoa.

Se on erillinen VSTi, ei löydy Superiorin valikoista vaan pitää lisätä VSTi-efektinä samalle kanavalle ennen Superioria. Muuten en kyllä osaa auttaa, valitan :/ Pitäisi löytyä plugari/efektiluettelosta.
south_of_heaven
18.09.2009 23:16:19
dyydfromhell: Ei taas kuulu mitenkään tänne, mutta softamiehiähän täällä kaikki on joten kokeillaan. Sain asennettua Macille Superiorin kaikki 5 levyy ja aukee logicissa mainiosti. Asensin Ezplayerin, mutta sitä ei sitten näy missään. Ei audio uniteissa, haualla ei löydy sitä ohjelmaa. Enkä löydä sitä Superior drummerin mistään yläpalkista? Se löytyy kyllä kirjastosta components osiosta joka perin outoa.

Kyllä sen pitäisi siellä listassa Toontrackin alla näkyä AU:na suoraan. Yrititkö jo asentaa sen uudelleen?
dyydfromhell
18.09.2009 23:40:55 (muokattu 19.09.2009 12:02:49)
south_of_heaven: Kyllä sen pitäisi siellä listassa Toontrackin alla näkyä AU:na suoraan. Yrititkö jo asentaa sen uudelleen?

Joo, sano vielä että asennettu onnistuneesti, antaa koneen huilaa hetken ajan ja katon sitte uudestaan

EDIT: joo näinhän se oli, kun sammutin koneen ja avasin logicin uudestaan niin se latas sen sinne. Miten muuten macille saa tilaa ku superior ja metal foundry vie jonku 30G tai jotain, miten voin poistaa esim jotain turhia ohjelmia tai muuten turhia tiedostoja. Onko jotain windowsia vastaavaa oma tietokonetta jossa pystyis operoimaan. Jos joudun ihan ostamaan kovalevytilaa ni pitääkö kaikki ohjelmat asentaa uudestaan ja häviikö kaikki
dyydfromhell
20.09.2009 00:25:26
Outo juttu. Metal foundry toimii ilman rekisteröimistä. Ezplayer ja superior vaati koodit, mutta foundry näyttää toimivan ilman koodia kun avaa logicin kautta. Onko vastaavia kokemuksia? miten sen voi rekisteröidä, ettei tulisi tilanteita jolloin se alkaa kysyä koodia ja mulla sillon sitä just ei olis. Oon toki ottanu sen koodin ylös
aalataur
20.09.2009 01:08:12 (muokattu 20.09.2009 01:09:04)

dyydfromhell: Outo juttu. Metal foundry toimii ilman rekisteröimistä. Ezplayer ja superior vaati koodit, mutta foundry näyttää toimivan ilman koodia kun avaa logicin kautta. Onko vastaavia kokemuksia? miten sen voi rekisteröidä, ettei tulisi tilanteita jolloin se alkaa kysyä koodia ja mulla sillon sitä just ei olis. Oon toki ottanu sen koodin ylös

On. Mulla tällä hetkellä Drumkit From Hell EZX on samalla lailla, toimii ilman rekisteröimistä. Ihme juttu. Enpä ole koittanut rekisteröidä, ettei mene turhaan sitä koodia kun kerran toimii ilmankin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)