Aihe: Kitara vahvistinta etsimässä
1 2
Mörska
21.08.2009 16:27:11
Hei

Millaista kitaravahvistinta suosittelisitte minulle, soitan Popedan kaltaista suomirokkia. Kitaravahvistin tulisi olla sen verran hyvä, että pystyn soittamaan sekä kerrostalokodissani ja myös pienillä keikoilla (esim. kaverin synttäribileet,). Hinnalla ei ole väliä, budjetti on siinä 400-900 euron kohdalla

Olen ajatellut ostaa kitaravahvistin ja siihen sopivan kaapin. Onko ehdotuksia?
Jucciz
21.08.2009 16:30:40
Ihan uteliaisuudesta: ootko minkä verran tehny itse selvitystyötä siitä, minkälaisia vahvistimia tuohon hintaluokkaan on saatavilla, vai lähdetkö suorilta liikkeelle siitä ajatuksesta, että me kyllä ongitaan sulle tarvittava tieto, sen kun vaan nojaat taaksepäin ja katselet kun hopeavati kiikutetaan nenän eteen?
Grugi
21.08.2009 16:57:11
On se kyllä taas perkele että ei ite osata taas yhtään mitään, mene liikkeeseen kokeilemaan niitä ja kuulostele mikä tuntuu sun makuun sopivalta. Täällä mitään oraakkelia ole joka tietää sun maun ja tarpeet ja mitä tohon Popedaan tulee niin sitä nyt vetelee vaikka elementittömällä Cubella.
SDMF
rheinone
21.08.2009 17:38:55
Saahan sitä nyt ehdotuksia pyytää.

Hankit Vox Night Trainin ja siihen asiallisen 1x12" komeron, vaikkapa Voxin oman. Näillä pärjää pienillä keikoillakin. Sitten jos bändissä on raskaampikätinen rumpali, voi hankkia jonkin 4x12" kaapin. Torilta löytyy touhuun sopivia Marsun kaappeja käytettynä hintaan 400-500e, joten mahtuu budjettiin sellainenkin.
Grugi
21.08.2009 18:18:16
rheinone: Saahan sitä nyt ehdotuksia pyytää.

Hankit Vox Night Trainin ja siihen asiallisen 1x12" komeron, vaikkapa Voxin oman. Näillä pärjää pienillä keikoillakin. Sitten jos bändissä on raskaampikätinen rumpali, voi hankkia jonkin 4x12" kaapin. Torilta löytyy touhuun sopivia Marsun kaappeja käytettynä hintaan 400-500e, joten mahtuu budjettiin sellainenkin.

En tarkottanutkaan että ei saisi mutta kun kysyjällä ei tunnu olevan mitään käsitystä siitä mitä oikeastaan edes haluaa. Kyllä tässä tapauksessa kannattaisi mennä sinne liikkeeseen ja kokeilla vähän eri vaihtoehtoja niin sais jonkin kuvan niistä jollon olis helpompi lähteä sitä omaa ettimään. Samahan se on jos joku sanoo että osta se ja se mutta jos ei ole mitään käsitystä miltä se edes voisi kuulostaa niin aika sika säkissä meiningillä mennään. Sori nyt vaan mutta tuntuu taas pukkaavan näitä uusavuttomia niin että tukka hulmuaa. :)
SDMF
Juzpe
21.08.2009 18:29:28

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=344305

Osta toi :)
Oon soittanu tolla popedaakin, ja kyllä sillä voi ihan hyvin sitä soittaa.
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
rheinone
21.08.2009 18:51:37
Grugi: En tarkottanutkaan että ei saisi mutta kun kysyjällä ei tunnu olevan mitään käsitystä siitä mitä oikeastaan edes haluaa.

Samalla mitalla annoin takaisin. Eli sokkona.

Kyllä tässä tapauksessa kannattaisi mennä sinne liikkeeseen ja kokeilla vähän eri vaihtoehtoja niin sais jonkin kuvan niistä jollon olis helpompi lähteä sitä omaa ettimään. Samahan se on jos joku sanoo että osta se ja se mutta jos ei ole mitään käsitystä miltä se edes voisi kuulostaa niin aika sika säkissä meiningillä mennään.

Toisaalta, voihan nää suht sokkona heitetyt ehdotukset luoda ajatuksia siitä mitkä vois olla hyviä vaihtoehtoja. Siis kivijalkaliikekierroksen pohjatiedoiksi.

Sori nyt vaan mutta tuntuu taas pukkaavan näitä uusavuttomia niin että tukka hulmuaa. :)

Joo, kyllä sille uusiutuvalle ketjulle "uutta kitaraa/styrkkaria" olis tilausta.
Jucciz
21.08.2009 18:55:41
Edition Tube on kyllä hyvä peruskone rokkiin: kätevän kokonen ja hyvä rokkisärö, eikä maksakaan pahasti.
mvirta
21.08.2009 18:56:08
Tää menee nyt budjetista ohi aika pahasti mutta tuon laitteen toinen nimi on popeda, kysy vaikka ihan keltä tahansa Ylöjärvellä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=344277

Mä olen soittanut yhden keikan ja äänittänyt studiossa 8080:lla ja toimi joka kerta kuin ihmismieli.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
rheinone
21.08.2009 18:59:28 (muokattu 21.08.2009 18:59:57)
mvirta: Tää menee nyt budjetista ohi aika pahasti mutta tuon laitteen toinen nimi on popeda, kysy vaikka ihan keltä tahansa Ylöjärvellä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=344277

Mä olen soittanut yhden keikan ja äänittänyt studiossa 8080:lla ja toimi joka kerta kuin ihmismieli.

Popedaahan nyt vetää vaikka Mosfetillakin. Kysy vaikka popeda-coverbändi Svopodan toiselta kitaristilta. En tosin itse suosittele ko styrkkaria.
mvirta
21.08.2009 19:13:00
rheinone: Popedaahan nyt vetää vaikka Mosfetillakin. Kysy vaikka popeda-coverbändi Svopodan toiselta kitaristilta. En tosin itse suosittele ko styrkkaria.

Se on se vanha satavattinen pikkunuppi? Ei kai se niin paha ole? Joskus kauan sitten silloisen pändin toisella kitaristilla oli Mosfet + 4x10 -kaappi ja se soitteli niillä ihan sujuvasti kaiken mahdollisen.

Mä taas jouduin soittamaan sen kakkosvahvarilla, ikivanhalla JMP Superleadilla ja valkealla tolexilla olevalla marsun 4x12 -kaapilla kun ei omasta tyrkkarista lähtenyt tarpeeksi mökää silloin.

Toi 8080 on kyllä hyvä laite.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
gasser
21.08.2009 19:18:23
Otsikosta tuli mieleen joku Disneyn piirretty, missä orvoksi jäänyt pikku stratonpoikanen etsii kadonnutta marsuystäväänsä. Matkan aikana hän törmää mm. ilkeisiin hevareihin ja pakenee kieli oppi poliisia. K-18.
-?-
Jucciz
21.08.2009 20:07:54
Joo, itsekin kiinnitin huomiota, kuten tapanani on. En vaan viittiny sanoa ensimmäisenä... Hassua, miten otsikossa voi olla "kitara vahvistinta" ja sit kuitenkin tekstissä ekassa lauseessa "kitaravahvistinta". Vai oisko kyseessä varman päälle pelaamista tyyliin "ainakin toinen noista on oikein"? ;)
mattim
21.08.2009 20:29:30

gasser: Otsikosta tuli mieleen joku Disneyn piirretty, missä orvoksi jäänyt pikku stratonpoikanen etsii kadonnutta marsuystäväänsä. Matkan aikana hän törmää mm. ilkeisiin hevareihin ja pakenee kieli oppi poliisia. K-18.

Otsikosta tuli mieleen joku Disneyn piirretty, missä orvoksi jäänyt pikku, straton poikanen, etsii kadonnutta marsu - ystäväänsä. Matkan aikana hän törmää mm. ilkeisiin, hevareihin, ja pakenee kielioppipoliisia.

Matttikin
Iron Horse
21.08.2009 22:46:22
Jucciz: Joo, itsekin kiinnitin huomiota, kuten tapanani on. En vaan viittiny sanoa ensimmäisenä... Hassua, miten otsikossa voi olla "kitara vahvistinta" ja sit kuitenkin tekstissä ekassa lauseessa "kitaravahvistinta". Vai oisko kyseessä varman päälle pelaamista tyyliin "ainakin toinen noista on oikein"? ;)

Entä jos kirjoittaja on kitara, joka etsii vahvistinta, tarkemmin kitaravahvistinta?
Ja jep, tuo Edition Tube kannattaa poimia suoraan pois torilta. Saat myytyä pois kyllä jos et tykkää.
`°ºø,øº°`°ºø.,~Iron Horse~,.øº°`°ºø,øº° Lepää rauhassa, Les Paul
sinkula
22.08.2009 02:37:05
"...jokin Disneyn piirretty, jossa..." ...mikäli täällä ylisummaan kirjoitetaan suomea;-)
RawknRawl
22.08.2009 03:31:55
Hienoa on kohtelu. Voi saatana. Kaveri tulee ihan oikeilla spekseillä kysymään jelppiä.
Tiedossa:
- tyylilaji
- soitto-olosuhteet
- hintaluokka

Varmaan onkin menossa liikkeeseen, mutta haluais rajata testattavia vermeitä asiantuntijoiden avustuksella. Vastapalloon tulee niin, että näköä haittaa. "Mee liikkeeseen siitä, kaikkiko pitää saada valmiina?!"

Joskus tää tosi voittajien määrä mnetissä pistää huimaten.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Celeb
22.08.2009 08:44:22
En osaa suositella mitään, mutta toi otsikko on aivan oikein, koska sen voi lukea myös niin että kitara on etsimässä vahvistinta.

Tai jos rokkia pitää soittaa ja ei niin kovaa et ikkunat menee paskaks, niin kato Laney VC15. Mulla on sellanen eli se on varmasti hyvä. =)
Progorava
22.08.2009 10:38:03 (muokattu 22.08.2009 10:39:02)
on tämäkin foorumi. marshall 8080 on hyvä vahvistin ja englin screamer on hanesta?! vakiotrokari floodaa torin ja koko internetin ilmotuksilla: TÄSTÄ HYVÄ KITARA VAHVITIN. HUIPPU SOUDIT!!!!!!!!!!!111...

ja auta armias jos joku noviisi kehtaa tulla kysymään typeriä. lynkkaus on käynnissä oitis. jostain se on jokaisen urpon aloitettava ja oikeaan suuntaan voi ohjastaa asiallisestikkin, vaikka keskustelun aloittajan ajatus ei olisikaan vielä kirjoitushetkellä ehtinyt hioutua timantiksi.
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)