Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 585 86 87 88 89122 123 124 125 126
JGroover
21.08.2009 18:00:22
On tässä kertana muutamana kantautunut korviin sana "lippukomppi". Onko tuo ihan yleisesti käytetty sana ja jos on, niin mitähän ihmettä mahtaa tarkoittaa?
moderndrummer88
21.08.2009 18:15:15
JGroover: On tässä kertana muutamana kantautunut korviin sana "lippukomppi". Onko tuo ihan yleisesti käytetty sana ja jos on, niin mitähän ihmettä mahtaa tarkoittaa?

Eikös se oo se ihan perus rumpukomppi joka seuraa tälläistä bassolinjaa *dummm du-dumm*
Relaxin' At Camarillo...
markkuliini
21.08.2009 18:18:57 (muokattu 21.08.2009 18:20:25)

JGroover: On tässä kertana muutamana kantautunut korviin sana "lippukomppi". Onko tuo ihan yleisesti käytetty sana ja jos on, niin mitähän ihmettä mahtaa tarkoittaa?

Sehän on peruskomppi/8-osa beat-komppi jossa bassari soittaa 1:n ja 3:n lisäksi myös 2:n toisella 8-osalla. Perus iskelmäbeat-komppi. Ruusulaulussakin tuo. :)
Nimi tulee siinä bassarin yksinäisessä 8-nuotissa olevasta lipusta/viiristä. Ja on siis yleisesti käytössä.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
JGroover
21.08.2009 18:53:47 (muokattu 21.08.2009 18:55:13)
Hah. :D No voi ny. Kaikkea sitä oppii kun näinkin vanhaksi(?) elää. :) Enpä tosiaan oo tiennyt, että sille on tuollainenkin nimi.

Markkuliini, Roy Haynes tuli.. Oon kohtuullisen vakuuttunu näin parin tunnin soiton jälkeen. Kupari on ihana materiaali. Mitä muuten käytät lyöntikalvona omassas? Aika mukavalta soundaa tuo Yamahan tehdaskalvokin...
markkuliini
21.08.2009 19:02:19

JGroover:
Markkuliini, Roy Haynes tuli.. Oon kohtuullisen vakuuttunu näin parin tunnin soiton jälkeen. Kupari on ihana materiaali. Mitä muuten käytät lyöntikalvona omassas? Aika mukavalta soundaa tuo Yamahan tehdaskalvokin...

Ihan perus ambassador, puolikkaalla moon gel:illä eli vähällä dempillä. Olisinko joskus yhden CS:nkin tuossa läpi soittanu. Ja pidän aika medium-virettä, ei liian kireällä, notta saa sitä botnea mukaan.

Tuo on sellainen rumpu, että alussa en treeniksellä erottanu soundin nyansseja, mutta sitten kun kuulin jonkun toisen soittavan sitä, niin huomasin miten paljon tykkäsin. Se botne tulee, huoneesta aina riippuen, vähän eri tavalla soittajalle. Keikoillahan noi rummut mulle vasta alkaa aukeneen, kun treenis on sellainen ihan-kiva-soundinen, mutta mikään ei oikein erotu.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Jupi57
21.08.2009 19:15:59
markkuliini: Sehän on peruskomppi/8-osa beat-komppi jossa bassari soittaa 1:n ja 3:n lisäksi myös 2:n toisella 8-osalla.)

Mutta kummalla 8-osalla - siis jälkimmäisellä tarkoitat:

YK-si, kak-SI, KOL-me, nel-jä
JGroover
21.08.2009 19:35:17 (muokattu 21.08.2009 19:38:10)
Tuo on sellainen rumpu, että alussa en treeniksellä erottanu soundin nyansseja, mutta sitten kun kuulin jonkun toisen soittavan sitä, niin huomasin miten paljon tykkäsin. Se botne tulee, huoneesta aina riippuen, vähän eri tavalla soittajalle. Keikoillahan noi rummut mulle vasta alkaa aukeneen, kun treenis on sellainen ihan-kiva-soundinen, mutta mikään ei oikein erotu.

Itellä tän hetkinen treenis on aika pienikokoinen ja sellanen, että varsinkin alapäät hyökkää korville aika rajusti. Toi Collector'sin 22"x18" bd Evansin emadin kanssa kerää sellaset sub bass -vallit että sydäntä ahdistaa. Kun tilaa on enemmän, niin soundissakin on enemmän elämää. Samalla lailla taitaa käydä tuon RH:n kanssa. Ja lavallahan nuo tosiaan aina ne oikeat luonteensa vasta paljastaa. Seuraavaan vetoon on nyt vielä parikin viikkoa. Annetaan sen jälkeen vasta lopullinen tuomio.

Jotenkin tuntuu, että sen sisäisen dempparin funktio on aika olematon. Vertailukohtana siis tosiaan messinkiset, joita on tähän mennessä tullut suosittua. Nehän raikaa ilman demppejä ilosesti vielä viikon lyönnin jälkeen tuohon kupariin verrattuna, joka on vaan hillitty ja mukavan rapsakka... Mutta saapa nyt tosiaan nähdä kun sitä kuulee lavalla. Mut tottakai Haynesilla, kunnon vanhan koulun miehella pitää demppari olla. :)
markkuliini
21.08.2009 19:53:35 (muokattu 21.08.2009 19:54:52)

Jupi57:

Mutta kummalla 8-osalla - siis jälkimmäisellä tarkoitat:

YK-si, kak-SI, KOL-me, nel-jä

Toisella. Juurikin noin. Mitä epäselvää? Ensimmäinen ja toinen. En ymmärrä.
moderndrummer88
21.08.2009 20:00:21
markkuliini: Toisella. Juurikin noin. Mitä epäselvää? Ensimmäinen ja toinen. En ymmärrä.

Toinen voi myös tarkoittaa vähän niinku "jompaa kumpaa", mutta kai tässä nyt kaikki sen tajusi mistä puhuttiin...
Relaxin' At Camarillo...
markkuliini
21.08.2009 20:53:20

moderndrummer88: Toinen voi myös tarkoittaa vähän niinku "jompaa kumpaa", mutta kai tässä nyt kaikki sen tajusi mistä puhuttiin...

No eipä ole koskaan vielä tullut musiikkiympyröissä vastaan, että kun on puhuttu jonkun 4-osan toisesta 8-osasta, niin sitä ei olisi ymmärretty. Kerta se on toki ensimmäinenkin.

Varsinkin kun jos tarkoitettaisiin sitä ensimmäistä, niin silloin sehän on 4-osan kohdalla, jolloin sanotaan että nuotti on tahdin ykkösellä/kakkosella/kolmosella/nelosella.
Kailis
21.08.2009 21:14:24

moderndrummer88: No sillähän minä sanoinki, että kaikki varmaan kyllä sen tässä tapauksessa käsitti :) Jupilla on jotain ongelmia muuten vaan...

Kehitelkääs jotain. Mä lähen tästä duunista himaan ja luen mitä ootte saaneet aikaiseksi. Huhuu, Jupi?
best of the beast
23.08.2009 13:42:06
En ole perehtynyt näihin pedaalien huolto toimiin ja nyt täytyykin kysäistä. Olen havainnut, että kun poljen pedaalia niin siitä lähtee vinkuvaa ääntä, miten tästä kitinästä pääsee eroon?
Muutaman kerran päivässä....
Kailis
23.08.2009 13:46:28 (muokattu 23.08.2009 15:07:49)

best of the beast: En ole perehtynyt näihin pedaalien huolto toimiin ja nyt täytyykin kysäistä. Olen havainnut, että kun poljen pedaalia niin siitä lähtee vinkuvaa ääntä, miten tästä kitinästä pääsee eroon?

Korvatulpat? Myös se auttaa kun lähtee himaan sieltä . Viimeisenä oljenkortena kokeilisin kuivavoiteluspraytä, mutta tähän kandee mennä ihan äärimmäisessä hädässä.
Tulee muuten hauska tuosta viestistä kun laittaa pedaali sanan paikalle vaimo/tyttöystävä tms.
moderndrummer88
23.08.2009 13:53:46
Kailis: Tulee muuten hauska tuosta viestistä kun laittaa pedaali sanan paikalle vaimo/tyttöystävä tms.

Mieeessss..... +++
Relaxin' At Camarillo...
Kailis
23.08.2009 15:09:29

moderndrummer88: Mieeessss..... +++

Oikeestaan vasta nyt luin ajatuksella tuolla idealla ja nyt on täällä veet silmissä.
LyraB
23.08.2009 20:22:56
http://www.thomann.de/fi/ludwig_lcep22fxepic_funkbb.htm

Onko jollakulla kokemuksia kyseisestä setistä? Mielipiteitä sun muita kehiin! Kiitos.
j
hollmi-5
23.08.2009 20:53:27
LyraB: http://www.thomann.de/fi/ludwig_lcep22fxepic_funkbb.htm

Onko jollakulla kokemuksia kyseisestä setistä? Mielipiteitä sun muita kehiin! Kiitos.

Ei ole. Ei tule. Kiinalaista rummunrakennusta Ludwigin kunnianarvoisaa logoa häpäisten.

Menen takaisin pyörävajaan, jossa kaikki palikat ovat eurooppalaisia ja amerikkalaisia. Vaikka kiinalaiset ovat kovia fillaroimaan, niin kaikki kunnolliset osat ovat onneksi muualla duunattuja :-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
24.08.2009 01:34:14

Pikkuhiljaa se tuotanto siirtyy sinne Kiinan tapaisiin maihin. Amerikan fillari- ja rumputeollisuus ovat hyviä esimerkkejä. Toivotaan että laadunvalvonta, työturvallisuus, palkka ym. asiat on kondiksessa.
Nolte
24.08.2009 09:44:10 (muokattu 24.08.2009 10:29:32)
Pöh. Juuri kukaan teistä ole oikeasti huolissaan kiinalaisten työoloista tai palkoista. Kättä ylös, jos joku herää yöllä hikisenä lakanoistaan, kun on nähnyt pahaa unta kiinalaisesta raukkaparasta, joka pyöräilee aamuyöllä vesisateessa huonopalkkaiseen* työhönsä huonoihin oloihin. ;) x3,87.

;)

*Palkat lienevät Kiinassa parantuneet länsimaisten yritysten rantautumisten myötä.

EDIT: Sanamuotoja hierottu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)