Aihe: Suositelkaa MULTIEFEKTIÄ!!
1 2 3 4 5 6 7
Simo78
21.08.2009 11:43:32
Volle: Aika outoa, että uudempi muljutin pitää viivettä. Mulla on 1988 markkinoille tullut me50:n "esi-isä" me5, jossa moista viivettä ei ole tai ainakaan mä en ole huomannut, että olisi. Muutenhan ko. viritys taitaa olla nykyisiin vehkeisiin verrattuna melko pelkistetty ominaisuuksiltaan.

Microsoftmaista puuhastelua näköjään--> xp vs. vista:-D. Me50:n viivettä ei voi olla kuulematta.
käsi
21.08.2009 11:48:20

gt-10 bossilta on vaikuttanut kohtalaisen hyvältä. se on mitä itse suosittelisin. toki mua itseä on aina vaivannut näissä sellainen muovisuus soundissa, tai sitten se on vaan omaa psykoakustiikkaa kun näen jonku käyttävän multiefektejä. Itelläni karvaita kokemuksia, siksi mielummin satsaan hyvään vahvistimeen ja tarpeelliseen määrään polkimia:)
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
kimurantti1
21.08.2009 13:40:22
Rokkikeppi: Ps. Tietääkö kukaan, mihin tota nova systemin "drive input"-liitäntää käytetään? Ja saako sitä panoroitua jompaan kumpaan stereo ulostuloista erikseen? Pointti on se, että saako siihen kytkettyä kitaran normi inputtiin, panoroitua sen esim. leftiin, kytkettyä recton fx-loopin sendin DRIVE inputtiin ja panoroitua sen rightiin eri efekteillä? Eli ottaa leftin ulostulon recton inputtiin ja rightin ulostulon takaisin recton fx-loopin returniin?
Eli jos saa nova systemistä kaksi eri efektiketjua (A ja B), kuten esim. POD x3 ja GT 10:ssä ja kanavoitua ne eri ulostuloista eri liitäntöihin.

Eikö se siellä Nova Systemin manuaalissa lue? Et saa Nova Systemiä toimimaan niin, että säröt ovat ennen etuastetta ja kaiut sun muut loopissa. Jos Podinssa on se insert-looppi, niin mä varmaan kallistuisin siihen.
tommilep
21.08.2009 14:50:22 (muokattu 21.08.2009 14:53:28)
Laitetaan tänne jatkoksi..

Noh mikäs näistä sutkais parhaiten ja kuullostai parhaiselta jonku marsun em.JVM 410:n kanssa ?

Siis pääpaino olis noissa saundeissa ja saisi olla vähän hankalampi käyttää jot ei ihan yhdellä painalluksella kaikkia ihmeitä..

Tollat kotikäyttöön..

Eikös noissa kaikissa ole noi peruspurkit tavallaan sisällä eli kompressorit,noise gate, phaser ja flanger et cetra.. Eli onkos noi kaikki yhtä hyviä tavallaan eli onkos noilla väliä minkäs ostaa ?

LINE6 POD X3 LIVE

TC ELECTRONIC NOVA SYSTEM

DIGITECH RP 1000
Rokkikeppi
21.08.2009 18:30:17

Eli ei tässä muu auta, ku lähtee soitinliikkeisiin itse kokeilemaan, kumman putkimallinnukset soundaa paremmalta, POD X3 liven, vai RP 1000.
Ja kysellä tietty nää samat asiat siltä myyjältä....
Jos ei siinä oo munaa, sillä ei tee mitään!
tommilep
21.08.2009 19:39:51
Rokkikeppi: Eli ei tässä muu auta, ku lähtee soitinliikkeisiin itse kokeilemaan, kumman putkimallinnukset soundaa paremmalta, POD X3 liven, vai RP 1000.
Ja kysellä tietty nää samat asiat siltä myyjältä....

Joo

Noh tule tänne ilmoitteleen kokemuksista..
tender.insanity
21.08.2009 20:59:11 (muokattu 21.08.2009 21:13:37)
Multa lähti juuri RP500 myyntiin. Eli on kuin RP1000 paitsi vähemmän namiskoja eikä loopperia (jonka kuitenkin saa beta firmiksellä RP500:een).

Pääkäytössä Boss GT-8 Randall RG100SC:n jatkeena 4CM:llä (4-cable-method). Käyttää siis Randallin omaa säröä, mutta GT-8:n OD/DIST blokkia boosterina ja kaiut, viiveet sun muut efektilenkissä vahvarisärön jälkeen. FX1/2 -paikkoja voi luonnollisesti siirrellä ennen ja jälkeen vahvarisäröjä.

Toimii hyvin, eikä syö vahvarin omaa soundia. Amp Control -jakista saa myös vahvarin kanavan vaihdettua GT-8:n kautta (minun tapauksessani FS-6 -dual swicthillä, joka pultattu GT:hen kiinni).

Toimii, kuulostaa hyvältä ja tykkään. Niin koti- kuin treenivolyymeilla.

Ainoa miinus on huono (IMO) EQ Randallissa ja parametrisestä en oikein tykkää, mitä GT-8:sta löytyy, joten tarvittaessa isken 4CM:ään mukaan Behkun graafisen 2x15 räkki EQ:n, jolla voi säätää enemmän.

EDIT: Efektit on myös GT-8:ssa todella monipuoliset ja säädettävää riittää. Itse olen käynyt läpi monia halvempia multipaavoja (Tonelab SE, Zoom G9.2tt, RP500, Rocktron Prophecy (?), muita Zoomeja, muita Bosseja) ja silti aina päätynyt GT sarjaan takaisin.
tommilep
21.08.2009 21:05:26
mattim: Nova system taitaa olla laite, joka tarjoaa vain efektiboxipalvelua, nuo kaksi muuta koettavat myös emuloida vahvistinta ja kaikutinta. Nova systeemin säröt ova lisäksi analogisesti tuotettuja (hyvä ?) ja noissa muissa säröä tehdään signaalirosessorilla digitaalimaailmassa.

Matti

Siis oliskos toi Nova System sitten noista kolmesta paras ostos ja saisi rahalle eniten vastinetta kun ajattelee noita saundeja?

Siis kotikäyttöön omiin nauhoituksiin joskin toi Nova Systems on kyllä kallein kanssa..
kimurantti1
22.08.2009 14:28:35 (muokattu 22.08.2009 14:30:22)
Mulla ei ole enää tähän kuin kaksi neuvoa:

1) Mieti mitä haluat sen laitteen tekevän ja lue sen jälkeen manuaali, josta kyllä selviää, että tekeekö se laite sitä mitä pitääkin. Jos esim. haluaa säröä ennen etuastetta ja kaikuja etuasteen jälkeen, niin Nova System ei tee haluttua asiaa.

2) Käy kokeilemassa tai pyydä vaikka liikkeestä lainaan joku laite. Testaa rauhallisessa ympäristössä ja kuuntele, että säilyttääkö se perussoundin ja onko efektit hyviä. Jos et kuule eroa, ei siihen efektilaitteeseen tietenkään kannata sijoittaa älyttömästi rahaa. Jos kuulet eron, osta niin hyvä kun vaan perse kestää.
aristoteles666
23.08.2009 00:23:52 (muokattu 23.08.2009 00:25:10)

kimurantti1: ja kuuntele, että säilyttääkö se perussoundin ja onko efektit hyviä. Jos et kuule eroa, ei siihen efektilaitteeseen tietenkään kannata sijoittaa älyttömästi rahaa. Jos kuulet eron, osta niin hyvä kun vaan perse kestää.

öööööööööööööööööööö, hetki
eli, jos et kuule eroa, laita ne efektit päälle
McNulty
23.08.2009 00:29:19
Hei... efektien kuuluukin värittää soundia :)
Mitäääh?
I'm everything a man should be: young, stupid, and... mean!
kimurantti1
23.08.2009 00:31:21
aristoteles666: öööööööööööööööööööö, hetki
eli, jos et kuule eroa, laita ne efektit päälle

Multa meni vähän ohi tämä. Voitko tarkentaa?
aristoteles666
23.08.2009 00:36:01

katso vastauksesi yläpuolinen vastaus, kirjoittanut bone etc
kimurantti1
23.08.2009 00:40:09 (muokattu 23.08.2009 00:41:13)
aristoteles666: katso vastauksesi yläpuolinen vastaus, kirjoittanut bone etc

Ei esim. delayn tai kaiun kuulu värittää perussoundia mun mielestäni yhtään millään tavalla. Eikä sen laitteen kuulu myöskään värittää perussoundia millään tavalla silloin kun se on bypass-tilassa. Tää ei suuressa osassa efektilaitteista toteudu. Jos ei tässä kuule eroa Zoomin ja Eventiden välillä, niin ei kannata investoida siihen Eventideen. Myöskin, jos Zoomin ja Eventiden efektit kuulostaa ihan yhtä hyviltä, niin ei taaskaan kannata investoida siihen Eventideen. Tää oli mun pointtini kirjoituksessa, johon vastasit.
aristoteles666
23.08.2009 01:13:45 (muokattu 23.08.2009 01:15:56)

kyllä sun pitäisi kuulla ero kun laitat delayn tai kaiun päälle. olettaen että laite toimii.

edit, mielenkiinnosta, miksi eventide on parempi kuin zoom?
kimurantti1
23.08.2009 01:26:01
aristoteles666: kyllä sun pitäisi kuulla ero kun laitat delayn tai kaiun päälle. olettaen että laite toimii.

Kylläpä sinä taas paistattelet älykkyytesi auringossa. Totta kai mä kuulen sen kaiun, mutta sen kaiun pitää vain lisätä soundiin kaikua, ei sen lisäksi muuttaa sitä lähtösoundia, jota kaiutetaan.

edit, mielenkiinnosta, miksi eventide on parempi kuin zoom?

Koska Eventide ei syö perussoundia niin paljon, ja sen efektit on paremman kuuloisia. Sen, onko ne hintansa väärtejä jokainen tietysti päättää itse. Mene vaikka saivartelemaan johonkin muualle tai jollekin muulle, mä en sun viesteihisi enää vastaa.
aristoteles666
23.08.2009 01:44:29 (muokattu 23.08.2009 01:57:09)

käytä rinnakkaislooppia niin se perus soundi tulee sieltä muuttumattomana vaikka pistäisit looppiin kasan tiiliskiviä. katsos , helppo ratkaisu pulmaan

hippie give=love rears up it´s ugly head
kimurantti1
23.08.2009 01:55:07
aristoteles666: käytä rinnakkaislooppia niin se perus soundi tulee sieltä muuttumattomana vaikka pistäisit looppiin kasan tiiliskiviä. katsos , helppo ratkaisu pulmaan

No tämä vielä. Rinnakkaisloopissa ei toimi kovin hyvin dynamiikkaan vaikuttavat muljutukset, kuten eq, kompressori tai erilaiset filtterit. Myöskin rinnakkaislooppia käytettäessä olisi hyvä käyttää efektilaitteesta kill dry -asetusta, ettei tule vaihevirhettä. Sitä säätöä ei monissa pedaalimallisissa laitteissa ole. Tai esimerkiksi yksinkertainen signaalitason nosto ei toimi aivan kuten pitäisi. Näistä syistä en käytä rinnakkaislooppia, vaan sarjalooppia. Siksi on olennaista, ettei efektilaite syö perussoundia.
aristoteles666
23.08.2009 01:58:13

tee niin kuin teet
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)