Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 5121 122 123 124 125
Trendkeel
20.08.2009 18:02:18
GuitarDemon: otin yhden lespan käteen

"Saanko kokeilla tätä?"

Eihän myyjällä ole mitään intressejä palvella ihmistä, josta huomaa käytännössä heti ettei ole aikomustakaan ostaa tuotetta, käytöstavoista puhumattakaan.
THE MIRROVR which FLATTERS not ~The Blackening~
brn2sk8
21.08.2009 01:00:22
Tsekkailin noita vuoden 2005 kirjotuksia tampereen liikkeistä, ainoo mikä vähää ees kuullosti tutulta oli tammerpianojasoitin, kun siä on se keski-ikänen pitkätukka joka aikoinaan ei muuta soitellukkaa ku hurriganesin covereita ja siitä liikanimensäki sai...

Ite oon tosi tyytyväinen, ekalla kerralla hain sieltä vaan ekan skittani ja vahvarin, joku behkun peruspaketti jollain satasella, mut myyjä oli mukava, selitti ettei se ny huippuskitta oo mut kyl sillä alkuun pääsee jne.

sit toisen kerran samassa liikkeessä menin isoilla toiveilla yrittään saada rahaa irti alexi laihostani, joka siis uutenaki maksaa jotain 400 säkällä, en tienny mitään skittojen vaihteluista ja yritin vaihtaa sitä ilman välirahaa, joka kauppiaasta kuullosti varmaan niin naurettavalta että se kikattaa vieläkin varmaan kun näkee meikäläisen, mutta enivei... paikalla oli jotain kolme heppua sit joiden kanssa siellä asioin pipo päässä ja tuulitakki päällä lenkkareissani, joku reggaetyyppi sit testaili sitä skittaa huvikseen siinä et pelaa kaikinpuolin ja oli kyl rento heppu, toinen tsiigaili samalla et paljo se voi sit siitä skitasta antaa vaihdossa rahaa jne ja kolmas pyöritti ympäri kauppaa esitellen mitä vehkeitä sieltä oikein löytyy... No, mitään en sillä kertaa ostanut vaan sit kuukauden parin päästä myin skitan tän torin kautta ja ostin sit lespan vertikaalista sillon ku sellanen vielä tampereellakin oli siinä koskipuiston nurkilla :)

Tampereen soittimesta en kans muista kovin huonoja kokemuksia olevan, siis ainoo mikä siellä oli hauskaa oli ehkä se kun menin sinne taskussani 2000e ja suussa verenmaku, pakko oli polttaa kaikki skittaan ja vahvariin kun kerran sen verran sai valmistumisestaan... No, kerroin myyjälle (tää vanhin patu sieltä alakerrasta, vaalee tukka, siniset silmät ja kävelee vähän huonossa ryhdissä) että oisin nyt niinku hommaamassa hyvää settiä alle, tonnin skitta about ja toinen mokoma vois mennä vahvariin, kieli poskella selitin ja se oli vaa "joo no niitä kitaroita on siinä seinällä, paas kattelle vaa ihan rauhassa".. No, kattelin aikani, mutta odotin äijältä vähän enemmän myyntihenkeä jota sit sillä kertaa ei herunu, myöhemmin menin kyllä sieltä ostaan vielä yhden ibanezin kun se uudenlainen talla kiinnosti niin pirusti, ja reilut kaupat teki sillon mielestäni, 600 oli hinta lapussa niin 550 meni ja sain semmosen kunnon pussin siihen ja kielet, olin ihan tyytyväinen...

DLX taas on jostain syystä aina tuntunu vähän nihkeeltä paikalta, en tiedä miks mutta oon ostanu sieltä vaan laulumikin, piuhoja, yhden deanin skitan ja bad monkeyn joskus vuonna nakki, mutta tuntuu että kun hakee jotain niin hyllystä ei ikinä löydy sitä mitä tarttis... Rumpalin kanssa mentiin sinne ja ite oisin mielelläni kattellu jotain putkinuppia ja kaappia siihen alle niin ei mitä, ei mitään sellasta vahvaria minkä oisin joko voinu ostaa tai sit oisin ees halunnu, valikoima alko jostain Marshallin JCM2000 ja meni siitä johki laneyn sukkaan, eikä mitään kivaa... sit rumpali ois halunnu jonkun pellin, en tiiä kyl pelleistä paljookaan, jokski chinaks se sitä sano mut ei siä ollu sit oikeenlaista, ainoo mitä osti oli rumpukapuloita ja myyjä ilosena "noni, sellaset kepukat" ja matka jatku mäkkäriin mätölle :)
Cry Baby and ask me WHY WHY
Luuba
21.08.2009 12:53:40
pinballwizard: Menköön nyt tänne vaikka olisi päättömiin hintapyyntöihinkin voinut mennä...

Tässä noin viikko takaperin olin tsekkailemassa vahvistimia Myllyn Vertikaalissa. Olin erityisesti kattelemassa Vypyreitä. Noh aluksi myyjä oli ihan jees ja kyseli perus mihin käyttöön haen vahvarii yms. Sitten kateltiin siinä yhessä niitten hintoja. Vypyr 30W versio näytti lapulla jotain 270€ vaikka juuri edellisenä iltana olin kattonut heidän sivuiltaan että 218€ härvelillä olisi ollut hintaa.

Noh kun tämän ilmoitin veijarille niin kaveri meni mylkäksi ja selitti jotain rahtihinnoista ja rupesi mies kesken kaupanteon pyyhkimään pölyjä rummuista :P, kaupassa ei ollut sillon muita. Sitä pölyjen pyyhintää sitten kattelin vartin ja häivyin F-musiikkiin ja ostin 15W vypyrin :D

Nettikaupat eivät ole liikkeiden hinnastoja, vypyr 30 vahvistimen Peaveyn maahantuojan hinta on 270€. Eli mistään päätömästä hinnasta ei ole kyse. Tässä tapauksessa nettikaupassa oli ollut päivittämätön hinta joka on jälkeenpäin korjattu. Toki tuotteen olisi saanut nettikaupasta ennen korjausta hintaan 218€ koska siellä sellainen hinta oli. Normaalisti tuotteet ovat nettikaupassa noin 10-20% halvempia mitä maahantuojien ohje hinnat koska nettikaupasta tilatessa tulee aina postimaksut kauppahinnan päälle.
rintapek
21.08.2009 18:02:49

Luuba: Nettikaupat eivät ole liikkeiden hinnastoja,

Kuka tuommoista on opettanut? Jos sivulla on tuotteita, hintoja ja liikkeen katuosoite, ni se on liikkeen mainos. Sen ilmoitetun hinnan ois syytä pitää paikkansa, ellei sit kyseessä ole ihan räikeä pilkkuvirhe tms.
Ei siit meinaan tu mitään, jos niit hintoja aletaan päivittämään siinä vaiheessa ko asiakas kaivaa lompakkoa.

Somerolla jokunen vuosi sitten mulle kävi just noin. Mikserin hintaan tuli satanen lisää, ni lompakko siirtyi takaisin taskuun ja mikseri jäi pöydälle. Ties vaikka olis vieläkin siellä, en tiedä ko en ole firman ovea sen koommin avannu, enkä verkkosivujaan kattellu.
One kind of music only - the good kind
rintapek
21.08.2009 20:37:53

Klezberg: Otapa nyt huomioon, että nettikauppa ja kauppa voivat olla kaksi eri asiaa, vaikka firma olisikin sama. Nettikaupan kulurakenne on ihan erilainen ja siksi hinnat voidaan pitää alempina. Ei tarvita myyjiä eikä välttämättä juuri varastoakaan.

EDIT: Kyllähän tuo tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että kaikki on netistä ostettuna jonkin verran halvempaa kuin kaupasta. Jos tiedät perusteet ettei niin saa tehdä niin esitäpä.

Ei mikään estä pitämästä kivijalkaliikettä, verkkokauppaa ja vaik kalakauppaa yhtäaikaa kutakin omine hintoineen. Mut markkinointi ei saa olla harhaanjohtavaa. Se on yksiselitteisesti kielletty ihan lailla.
Aika monella kivijalkaliikkeellä on nettisivut tuote-& hintatietoineen. Nettisivut on mainos, joten ilmoitettujen hintojen on syytä pitää kutinsa. Ny jos se sama liike pitää verkkokauppaa, ni minust ei lie liikaa vaadittu, et asiakkaalle ei jää mitään epäselvyyttä siitä, mitkä on kivijalkaliikkeen tarjouksia ja mitkä on yksinomaan verkkokaupan hintoja. Eli milloin kattellaan kivijalkapuodin mainosta ja milloin asioidaan siin toisessa kaupassa.
Klezberg
21.08.2009 20:42:19 (muokattu 21.08.2009 20:49:55)

rintapek: Ei mikään estä pitämästä kivijalkaliikettä, verkkokauppaa ja vaik kalakauppaa yhtäaikaa kutakin omine hintoineen. Mut markkinointi ei saa olla harhaanjohtavaa. Se on yksiselitteisesti kielletty ihan lailla.
Aika monella kivijalkaliikkeellä on nettisivut tuote-& hintatietoineen. Nettisivut on mainos, joten ilmoitettujen hintojen on syytä pitää kutinsa. Ny jos se sama liike pitää verkkokauppaa, ni minust ei lie liikaa vaadittu, et asiakkaalle ei jää mitään epäselvyyttä siitä, mitkä on kivijalkaliikkeen tarjouksia ja mitkä on yksinomaan verkkokaupan hintoja. Eli milloin kattellaan kivijalkapuodin mainosta ja milloin asioidaan siin toisessa kaupassa.

Juu, en ole eri mieltä. Kyse oli ehkä terminologiasta. Ymmärrän nettikaupan eri asiaksi kuin kaupan nettisivut.

Ja joku kirjoitti "Nettikaupat eivät ole liikkeiden hinnastoja" mitä sitten kommentoit.

Mutta olet oikeassa ettei noiden välinen ero käytännössä ole niin selvä kuin pitäisi. Katselin juuri Akateemisen kirjakaupan sivuja. Kyseessä lienee nettikauppa jolla on luokkaa 10 % halvemmat hinnat kuin kaupassa. Mutta kyllä siinä katsoja saattaa erehtyä. Lähinnä toimitusaikojen perusteella toisaalta pitäisi ymmärtää että kyse on nimenomaan nettikaupasta. Hain sieltä kaupasta meinaan kirjan eilen. Olisin ilmeisesti säästänyt viisi euroa tilaamalla sen netistä ja sitten hakemalla kaupasta :) Kyseessä kun oli nimenomaan sama kappale, koska eilen toimitusaika oli 1-2 päivää ja nyt samalle teokselle 2-3 viikkoa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
GuitarDemon
21.08.2009 21:03:14
GuitarDemon: Olin kokeilemassa eri kitaramalleja liikkeessä ja otin yhden lespan käteen ja myyjä tuli ja kysy mitäs , kuinka voin auttaa.
"katselen tässä kitaroita"
"no siin ois yks" ja lähti taka huoneesee tauolle :D

Oikeassahan myyjä sinänsä oli sanoessaan et siin on yks :D
rintapek
21.08.2009 22:47:43

Klezberg: J
Mutta olet oikeassa ettei noiden välinen ero käytännössä ole niin selvä kuin pitäisi. Katselin juuri Akateemisen kirjakaupan sivuja. Kyseessä lienee nettikauppa jolla on luokkaa 10 % halvemmat hinnat kuin kaupassa. Mutta kyllä siinä katsoja saattaa erehtyä. Lähinnä toimitusaikojen perusteella toisaalta pitäisi ymmärtää että kyse on nimenomaan nettikaupasta. Hain sieltä kaupasta meinaan kirjan eilen. Olisin ilmeisesti säästänyt viisi euroa tilaamalla sen netistä ja sitten hakemalla kaupasta :) Kyseessä kun oli nimenomaan sama kappale, koska eilen toimitusaika oli 1-2 päivää ja nyt samalle teokselle 2-3 viikkoa.

Ihan samaa kiältä puhutaan.

Että topikin aiheessa pysyttäis, ni minust se on jokseenkin tyhmä kommentti kauppiaalta sanoa asiakkaalle, että olet niin dorka, että et ymmärrä, et maahantuoja on päivittänyt hintansa ja mä en o sitä viittiny päivittää ja toi päivitys koskee takautuvasti myäs tuatteita, jotka on hankittu liikkeeseen myytäväksi hieman jääkauden jälkeen.

Mut toisaalta toi on asiakaspalvelua. Liikkeellä on oikeus valita asiakkaansa. Minä taas voin vapaasti valita liikkeet, joissa asioin. Helpottaa pändikamojen valintarosessia huamattavasti, ko voi jättää osan vaihtoehdoista huamioimatta.
pinballwizard
21.08.2009 23:43:40
Luuba: Nettikaupat eivät ole liikkeiden hinnastoja, vypyr 30 vahvistimen Peaveyn maahantuojan hinta on 270€. Eli mistään päätömästä hinnasta ei ole kyse. Tässä tapauksessa nettikaupassa oli ollut päivittämätön hinta joka on jälkeenpäin korjattu. Toki tuotteen olisi saanut nettikaupasta ennen korjausta hintaan 218€ koska siellä sellainen hinta oli.

Vertikaalin jehu kyllä sanoi kyseltyäni, että esim. heidän liikkeensä nettihinnat olisivat juuri uloskantohintoja, siksi jäi hommasta hiukan sellanen kusetusyrityksen maku. Yleensäkkin koko kahden hinnan järjestelmä(t) on enivei perseestä, kohta saa samaa kai hesburgerissakin säätää, perkele.
Hyvää Elämää...
oiva tumpeloinen
21.08.2009 23:49:50
pinballwizard: Vertikaalin jehu kyllä sanoi kyseltyäni, että esim. heidän liikkeensä nettihinnat olisivat juuri uloskantohintoja, siksi jäi hommasta hiukan sellanen kusetusyrityksen maku. Yleensäkkin koko kahden hinnan järjestelmä(t) on enivei perseestä, kohta saa samaa kai hesburgerissakin säätää, perkele.

Nettihinta ja liikehinta on tosiaan perseestä, siitä ei pääse mihinkään. Nettipuljut (siis ne joilla ei oikeasti ole liikettä, mistä käydä valitsemassa tavaransa) perustelee hintansa sillä, ettei niillä ole vuokria maksettavana tiloista, joita käyttävät. Perustelua, miksi liikkeet joilla on "kivijalkaliike", käyttävät samaa strategiaa, en ole vielä kuullut. Ei ole mitään tolkkua, että monessa liikkeessä joutuisi maksamaan kalliimman hinnan haettuna kuin kännykällä tilaamalla saman tuotteen kyseisen putiikin tiloista. Varsinkin, jos/kun samaa tavaraa löytyy sen liikkeen varastosta.
Klezberg
21.08.2009 23:53:38 (muokattu 22.08.2009 00:00:46)

oiva tumpeloinen: Nettihinta ja liikehinta on tosiaan perseestä, siitä ei pääse mihinkään. Nettipuljut (siis ne joilla ei oikeasti ole liikettä, mistä käydä valitsemassa tavaransa) perustelee hintansa sillä, ettei niillä ole vuokria maksettavana tiloista, joita käyttävät. Perustelua, miksi liikkeet joilla on "kivijalkaliike", käyttävät samaa strategiaa, en ole vielä kuullut. Ei ole mitään tolkkua, että monessa liikkeessä joutuisi maksamaan kalliimman hinnan haettuna kuin kännykällä tilaamalla saman tuotteen kyseisen putiikin tiloista. Varsinkin, jos/kun samaa tavaraa löytyy sen liikkeen varastosta.

Niin, siis mä edelleen ymmärrän tuollaisen eron jos oleellinen osa nettimyynnin valikoimasta on sellaista jota ei ole suoraan omassa varastossa. Vaikea siinä on nettikaupan hintoja vaihdella koko ajan sen mukaan onko kyseinen tavara just nyt varastossakin vai ei. Siitäkin tulisi valitusta...
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
oiva tumpeloinen
22.08.2009 00:00:40
Klezberg: Niin, siis mä edelleen ymmärrän tuollaisen eron jos oleellinen osa nettimyynnin valikoimasta on sellaista jota ei ole suoraan omassa varastossa. Vaikea siinä on nettikaupan hintoja vaihdella koko ajan sen mukaan onko kyseinen tavara just nyt varastossakin vai ei.

Tilaustavara on kyllä omalla osallaan erilainen, mutta jos käyt kaupassa kysymässä hintaa ja saat kalliimman hinnan sieltä kuin heidän oma nettisivustonsa antaa, niin en kyllä sitä ymmärrä ollenkaan. Perusteluja kyllä kaipaisin siihen mielelläni. Mun päähän ei vain mahdu, että miksi mun pitää maksaa tilaustavarasta liikkeen kautta tilattuna enemmän kuin jos mä tilaan saman tuotteen kännykän kautta seisoessani samassa liikkeessä.
Klezberg
22.08.2009 00:07:29 (muokattu 22.08.2009 00:09:49)

oiva tumpeloinen: Tilaustavara on kyllä omalla osallaan erilainen, mutta jos käyt kaupassa kysymässä hintaa ja saat kalliimman hinnan sieltä kuin heidän oma nettisivustonsa antaa, niin en kyllä sitä ymmärrä ollenkaan. Perusteluja kyllä kaipaisin siihen mielelläni. Mun päähän ei vain mahdu, että miksi mun pitää maksaa tilaustavarasta liikkeen kautta tilattuna enemmän kuin jos mä tilaan saman tuotteen kännykän kautta seisoessani samassa liikkeessä.

Niin. Tuo käyttämäni kirjakauppa, jolla on netissä kauppa jossa on tietyt hinnat. Osa kirjoista sattuu olemaan kaupassa, mutta "kivijalka"kaupalla on silti omat hintansa. Vaikka kyseessä on sama kappale. Kyllä mä näen siinäkin tietyn logiikan, että nettikaupan hinta on sama riippumatta koko ajan, oli tavara varastossa tai ei.

Ja eikös kaiken maailman matkalippujakin myydä halvemmalla jos ne tilaa netistä. Jopa vaikka ne haettaisiin loppujen lopuksi samalta tiskiltä.

Edit: Kyllä minuakin toki harmittaisi jos olisin nettikaupan hintojen perusteella luullut saavani tavaraa samaan hintaan, ja menisin paikalle, ehkä pitkänkin matkan, ja hinta olisikin reilusti isompi. Mutta toisaalta: vielä useammin sattuu että menet matkankin päästä paikalle eikä kaupassa ole edes sitä tavaraa. Jos et ole soittanut nimittäin. Ja jos soitat, voit tarkistaa hinnankin.
oiva tumpeloinen
22.08.2009 00:10:32
Klezberg: Niin. Tuo käyttämäni kirjakauppa, jolla on netissä kauppa jossa on tietyt hinnat. Osa kirjoista sattuu olemaan kaupassa, mutta "kivijalka"kaupalla on silti omat hintansa. Vaikka kyseessä on sama kappale. Kyllä mä näen siinäkin tietyn logiikan, että nettikaupan hinta on sama riippumatta koko ajan, oli tavara varastossa tai ei.

Ja eikös kaiken maailman matkalippujakin myydä halvemmalla jos ne tilaa netistä. Jopa vaikka ne haettaisiin loppujen lopuksi samalta tiskiltä.

Kysymys onkin vain siitä, että onko se perusteltua ja hyvä juttu?

Nettihintojen idea on jatkuvasti vähentää putiikkien määrää ja saada myyjän kuluja kuriin vuokrien ja palkkojen muodossa. Mitään hyvää siitä ei kyllä ostajalle ole tiedossa. Tai monihan sanoo, että säästää siinä muutaman hilun. Ikävä kyllä, monen tavaran kohdalla asiakaspalvelu ja takuumenettely kärsii samalla.
Klezberg
22.08.2009 00:18:53

oiva tumpeloinen: Kysymys onkin vain siitä, että onko se perusteltua ja hyvä juttu?

Nettihintojen idea on jatkuvasti vähentää putiikkien määrää ja saada myyjän kuluja kuriin vuokrien ja palkkojen muodossa. Mitään hyvää siitä ei kyllä ostajalle ole tiedossa. Tai monihan sanoo, että säästää siinä muutaman hilun. Ikävä kyllä, monen tavaran kohdalla asiakaspalvelu ja takuumenettely kärsii samalla.

Joo. Nettikaupan haittapuolena on se että oikeat, lähiseudulla toimivat liikkeet heikkenevät tai jopa häviävät. Plussapuolena on että kaikenlaista tavaraa on helposti saatavissa, semmoistakin mitä ei näissä lähiliikkeissä ole koskaan ollut. Ja taas haittapuolena että ongelmien sattuessa ne on hankalampi hoitaa matkan päästä. Ja sitten taas...

Toisaalta, postimyyntiä on ollut ennen internettiäkin. Voi olla että hinnat olivat samat kuin kaupassa. Voi olla että ei.

Muutosta tapahtuu. Ehkä on kuitenkin helpompi sopeutua ja tarvittaessa vaikka oppia tekemään se tilaus netistä ennenkuin menee kauppaan tavaraa hakemaan. Jos hinta sillä putoaa. Tai mikä tässä se case nyt olikaan.
rintapek
22.08.2009 00:42:27

Klezberg: Tai mikä tässä se case nyt olikaan.

Oisko vaan ni simppeli, että ku€etusta ei pidä suosia?
Klezberg
22.08.2009 01:23:47

rintapek: Oisko vaan ni simppeli, että ku€etusta ei pidä suosia?

Tarvinneeko tuota nyt nähdä kaikkialla? Siinä sinun kokemassasi tapauksessa varmaankin. Mutta kyllä mä näen myös hankalaksi pyörittää samanaikaista nettikauppaa ja kivijalkakauppaa yhtaikaa, osittain samalla varastolla, niin ettei kukaan koe tulleensa kusetetuksi. Oikeasti, oletteko te nyt vaatimassa ettei netin kautta saisi myydä halvemmalla?
oiva tumpeloinen
22.08.2009 01:58:08
Klezberg: Tarvinneeko tuota nyt nähdä kaikkialla? Siinä sinun kokemassasi tapauksessa varmaankin. Mutta kyllä mä näen myös hankalaksi pyörittää samanaikaista nettikauppaa ja kivijalkakauppaa yhtaikaa, osittain samalla varastolla, niin ettei kukaan koe tulleensa kusetetuksi. Oikeasti, oletteko te nyt vaatimassa ettei netin kautta saisi myydä halvemmalla?

Nettipuljuillahan on oikeasti pienemmät kulut, mistä halvemmat hinnat juontuu.

Mutta kerro sä mulle, millä perustellaan tuo aiemmin itkemäni asia. Eli siis, että kivijalkaliikkeestä löytyy varastosta tavaraa, mutta sitä ei saa sieltä itse haettua samaan hintaan kuin netistä. Jostain siihen tulee lisää hintaa, vaikka samasta paikasta laitettaisiin tavara pakettiin ja tulemaan mulle kotiin pakettina naapuritaloon. Onko siinä jotain järkeä sun mielestä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5121 122 123 124 125
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)