Aihe: Eventide Modfactor
1
Country Larry
13.11.2008 15:23:16
Onko kellään m.nettiläisistä ollut käytössään Eventiden Modfactor-pedaalia? Olen kiinnostunut, mutta koitan kerätä mahdollisimman paljon tietoa ennen mahdollista ostopäätöstä. Harmony centralin palautteet olivat osittain aika ristiriitaisia, joten oon aika lailla kiikunkaakun. Aika kallis peli, noin 400€ plus expression pedaali, joten en ihan kylmiltäni viitsisi sitä tilata.

Jos jollain tulee mieleen joku hyvä vaihtoehto, josta saisi rotaryn, choruksen, phaserin ja tremolon ja jossa olisi tallennusmahdollisuus niin saa myös ehdottaa.
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
Begemoth
02.03.2009 11:34:47
Olen myös kiinnostunut modfactor:sta jos jollain olis kokemuksia. Myös timefactor:sta olis kiva saada raporttia.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
kimurantti1
02.03.2009 14:31:41
Yhdyn kuoroon, Eventiden Timefactorista olisi todella kiva kuulla käyttäjäkokemuksia. Eritoten kiinnostaa, että syökö/värittääkö laite signaalia miten, ja kuulostaako analogidelayn mallinnos edes suurinpiirtein siltä miltä sen pitäisi kuulostaa?
HeavyMachinery
02.03.2009 14:37:12

kimurantti1: Yhdyn kuoroon, Eventiden Timefactorista olisi todella kiva kuulla käyttäjäkokemuksia. Eritoten kiinnostaa, että syökö/värittääkö laite signaalia miten, ja kuulostaako analogidelayn mallinnos edes suurinpiirtein siltä miltä sen pitäisi kuulostaa?

Time factory on aivan helmipeli. Olen harkinnut itse sen ostoa taasen vaikka välillä hautasin sen. KAverlla on sellainen ja hieman vaikea se on käyttää alkuun mutta soundi on sitä loistavin. Ja Exp pedaalin avulla siitä saa vaikka mitä irti. Oma suosikki oli että toiseen engineen perus 50ms delay ja 1 repeat toiseen loputtomaan looppaavan 50ms delay puolet hitaamaalla temmolla ja mix level säätö exp pedaaliin.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Begemoth
03.03.2009 12:05:15
Veikkaan Eventiden lyövän esim. T.C.:n mennen tullen. Mun mielestä G-Force on ainut kelpo peli T.C.:ltä, kun taas G-system ei futaa hienoista ominaisuuksista huolimatta.(mulla molemmat+Gnatural)

Laitan kyllä Time-ja Modfactorin, kun vain talous antaa myöten.
HeavyMachinery
07.03.2009 10:53:01

Begemoth: Veikkaan Eventiden lyövän esim. T.C.:n mennen tullen. Mun mielestä G-Force on ainut kelpo peli T.C.:ltä, kun taas G-system ei futaa hienoista ominaisuuksista huolimatta.(mulla molemmat+Gnatural)

Laitan kyllä Time-ja Modfactorin, kun vain talous antaa myöten.

TC:n algoritmit on hyvät. Mutta niitä kaikkia vaivaa "muovisuus"

Minua kiinnostaa kovasti tuo tulossa oleva eventiden pitchfactor
http://www.eventide.com/AudioDivisi … roducts/StompBoxes/PitchFactor.aspx

Kaverilla on tosiaan tuo Delayfactory ja se on kova peli.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
MKK
08.03.2009 10:15:50
kimurantti1: Yhdyn kuoroon, Eventiden Timefactorista olisi todella kiva kuulla käyttäjäkokemuksia. Eritoten kiinnostaa, että syökö/värittääkö laite signaalia miten, ja kuulostaako analogidelayn mallinnos edes suurinpiirtein siltä miltä sen pitäisi kuulostaa?

Loistopeli! Itselläni tuo timefactor on ollut jonkun aikaa... Mikään aivan yksinkertaisin laite käyttää tuo ei ole, mutta säätömahdollisuudet ovat laajat ja hyvät. Jos pyörit hyvinkäällä päin, tule testaamaan!

/M
"toinen on ensimmäinen..."
Begemoth
10.08.2009 09:40:40
Ostin modfactoryn ja oon tyytyväinen vaikka yksittäisiä purkkeja eventide ei minusta voita. Kompakti pakettihan tuo on ja tosi monipuolinen, eikä syö pahemmin soundia vrt. Line6. Midi pelaa mainiosti kuten myös tap tempo, slow/fast-kytkin.

Kallis ja hyvä.
kimurantti1
10.08.2009 13:33:09
Kun tää nyt pomppasi ylös, niin kaipa mäkin voin tulla mainitsemaan, että olen ostanut Eventiden Time Factorin. On todellakin loistava laite, ja musta paljon helppokäyttöisempi kuin esim. TC Electronicin Nova Delay. Ainoa vaan, että tap-tempolle pitää ostaa erillinen jalkakytkin, koska play- ja bank-tilojen välillä seilaaminen biisin aikana on vähän hidasta.
nikander
16.08.2009 10:14:46 (muokattu 16.08.2009 10:15:00)
kimurantti1: Kun tää nyt pomppasi ylös, niin kaipa mäkin voin tulla mainitsemaan, että olen ostanut Eventiden Time Factorin. On todellakin loistava laite, ja musta paljon helppokäyttöisempi kuin esim. TC Electronicin Nova Delay. Ainoa vaan, että tap-tempolle pitää ostaa erillinen jalkakytkin, koska play- ja bank-tilojen välillä seilaaminen biisin aikana on vähän hidasta.

Olen kanssa miettinyt tuon TImefactorin hankkimista. Toimisiko tuo niin, että jos ohjaan Timefactoria erillisellä midipedaalilla, ja naputtelen Tap-temmot lennosta itse laitteesta, ilman bank-selauksia? En siis tiedä laitteen käyttöliittymästä yhtään mitään, tuli vaan mieleen.
kimurantti1
16.08.2009 14:05:46 (muokattu 16.08.2009 14:44:08)
nikander: Olen kanssa miettinyt tuon TImefactorin hankkimista. Toimisiko tuo niin, että jos ohjaan Timefactoria erillisellä midipedaalilla, ja naputtelen Tap-temmot lennosta itse laitteesta, ilman bank-selauksia? En siis tiedä laitteen käyttöliittymästä yhtään mitään, tuli vaan mieleen.

Sä voit joka ikiseen presettiin määrätä valmiiksi, että onko delay-aika ennalta asetettu, vai määräytyykö se tap-tempon mukaan. Tietysti kun valitset uuden presetin, niin sun täytyy naputtaa se tempo siihen. Tai sitten voit asettaa ns. global -moden päälle, jolloin mm. delay-aika on kaikille preseteille yhteinen, ja presettien vaihto ei (muistaakseni, en pääse nyt varmistamaan joten älä ota tätä 100% varmana tietona) vaikuta naputettuun tempoon. Kantsii lukea se laitteen manuaali, sillä on aika kattavasti ja mun mielestäni selkeästi selitetty kaikki.

Eli joo, kyllä se noin on mahdollista, että valitset midillä presetit ja poljet Time Factorin omalla kytkimellä tap-tempon.

E: Tässä ketjussa tuntuu olevan sellainen mielipide vallalla, että nää Eventiden stompboxit olisi jotenkin vaikeita käyttää. Olenko ainoa vastarannankiiski, kun mun mielestäni noi on oikein intuitiivisia ja helppoja käyttöliittymältään? Nimenomaan potikoiden ansiosta säätö on aika nopeaa, eikä eroa tavan delay-purkeista oikeastaan millään tavalla ja presettien käyttökin on todella helppoa. Ainoa mikä on vähän hankalaa, on se play- ja bank-moodien väillä hyppiminen, ja sekin vain lennossa biisin aikana.
nikander
16.08.2009 14:49:49
kimurantti1: Eli joo, kyllä se noin on mahdollista, että valitset midillä presetit ja poljet Time Factorin omalla kytkimellä tap-tempon.

Ok, kiitos tiedosta. Pitää kattoa mihin suuntaan tässä noiden efektien kanssa lähdetään...
Anselmi83
20.08.2009 19:48:13
Ostin kyseisen muljuttimen ja varsin hyvältä vaikuttaa. Tosin expression pedaalia en ole saanut kunnolla toimimaan modfactorin kanssa. Omistan visual volumen expression/volume pedaalin. http://www.thomann.de/fi/mobile_prod.html?AR=108059

Kun laitan jonkin modulaation ala- ja yläarvon (esim. choruksen depth 0-99), niin polkiessani pedaalia kyseinen arvo menee aivan liian nopeasti ääriasentoon, vaikka pedaali ei ole läheskään pohjassa. Luulisi, että sitä pystyisi säätelemään pehmeämmin, joten vika on varmaan expression pedaalissani.

Mitä expression pedaalia olette käyttäneet modfactorin kanssa ja onko kellään ollut samanlaisia ongelmia? Eventiden kotisivuilla suositellaan Ernie Ball VP Jr. 25k pedaalia, joten täytyy varmaan testata modfactoria sen kanssa.
wilo
20.08.2009 21:10:17
Moro!

Kattelin erehdyksessä pari esittelyvideota ja pirulainen kun tuossa on hyvät chorukset ja rotary speaker! Kauhee hinku iski päälle heti.

Kyssäri: voiko efektin minkä tahansa parametrin asettaa envelopen (soittovoimakkuuden) ohjattavaksi? Eli saako tosta myös autowah-saundit?

14.09.2009 10:37:02
nikander: Olen kanssa miettinyt tuon TImefactorin hankkimista. Toimisiko tuo niin, että jos ohjaan Timefactoria erillisellä midipedaalilla, ja naputtelen Tap-temmot lennosta itse laitteesta, ilman bank-selauksia? En siis tiedä laitteen käyttöliittymästä yhtään mitään, tuli vaan mieleen.

Mulla on modfactoryn kanssa g-minor, jolla vaihdan presettejä. Playmode on siten kätevästi esillä kokoajan. Timefactoryn kanssa varmaan sama juttu, en o vielä kokeillut..
BBHendrixon
14.09.2009 11:07:25 (muokattu 14.09.2009 11:08:10)
E: Tässä ketjussa tuntuu olevan sellainen mielipide vallalla, että nää Eventiden stompboxit olisi jotenkin vaikeita käyttää. Olenko ainoa vastarannankiiski, kun mun mielestäni noi on oikein intuitiivisia ja helppoja käyttöliittymältään? Nimenomaan potikoiden ansiosta säätö on aika nopeaa, eikä eroa tavan delay-purkeista oikeastaan millään tavalla ja presettien käyttökin on todella helppoa. Ainoa mikä on vähän hankalaa, on se play- ja bank-moodien väillä hyppiminen, ja sekin vain lennossa biisin aikana.

Et oo mielipiteesi kanssa yksin. Mun mielestä TF on todella helppo käyttää! Bänkkejäkin selaa biisin aikana pienen totuttelun jälkeen.

Itse kyllä vedän ton midiohjaimeen, mutta siihen on ihan oma syynsä: Pari viikkoa sitten jouduttiin vetään keikka vesisateen jälkeen märällä lavalla. No ei tarvinnut kun märällä kengänpohjalla pari kertaa stepata pedaalia, niin kytkinhän meni paskaksi. No onneks ei käynyt pahemmin! Tästä lähtien tämäkin pedaali rokkaa turvassa räkin sisällä ja siksi midimahdollisuus on mahtava ominaisuus. Olen omistanut TF:n jo lähes vuoden ajan ja olen itse todella tyytyväinen tähän pedaaliin.
Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Kuulostaa yllättävän helpolta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)