Aihe: putki vahvaria hard rockiin
1 2
ellu_94
20.08.2009 14:42:13 (muokattu 20.08.2009 15:02:02)
Satu ja Tuija: Kyllä tossa 1987X:ssä pitäis särön määrä olla riittävä ilman boosteriakin. IMO.
Ittellä on ollu sekä JTM45 ja 1959SLP, molemmissa oli taatusti riittävä määrä säröä ilman pedaaliakin. Tai siis jos haetaan sellasta 70's hard rock saundia, esim Anguksellahan se särön määrä ei ole mikään huikea, saati sitten Malcolmilla. Sen takia pidänkin henk.koht. parempana vaihtoehtona jtm45:sta, toi 1987X on huomattavasti "ärhäkämpi", mikä ei ole aina synonyymi paremmalle. Mutta makuasioita. Hyvä asia olisi jos pääsisit molempia ensin testaamaan.

Keinokuormista ottasin Weberin Mass 100:n. Etenkin suuremmissa vaimennuksissa parempi kuin Hot Plate tai TAD Silencer. (testattu ja A/B verrattu on) Tosin Massin "low" range asento on huono, ja siks en sitä käytäkkään, enkä tajua miks se edes siinä on.

Ihan tuota pedaalia sen takia että testailin tota 87x Kuopion Dlx:ssä ja sooloihin tarvitsi jonkun buustin(johtuu tietenkin mikeistä) mutta muuten keinokuorman kanssa loistava vahvistin, pitäisi ottaa testiin myös bändikämpälle,että voisi testata saundeja bändin kanssa.Ja jos joku on käsittänyt väärin tuo 1500 on nuppi+kaappi hinta
Satu ja Tuija
20.08.2009 15:16:03
ellu_94: Ihan tuota pedaalia sen takia että testailin tota 87x Kuopion Dlx:ssä ja sooloihin tarvitsi jonkun buustin(johtuu tietenkin mikeistä) mutta muuten keinokuorman kanssa loistava vahvistin, pitäisi ottaa testiin myös bändikämpälle,että voisi testata saundeja bändin kanssa.Ja jos joku on käsittänyt väärin tuo 1500 on nuppi+kaappi hinta

Ahaa, ok. Straton volumekontrolli vois olla sellanen wanhanliiton ratkaisu. Cleanit sillai vol. about vitosella, komppirutut 7-9 volkalla ja soolot kybällä. Pientä totuttelua vaatii, mutta mun mielestä luonnollisempi tapa lähestyä asiaa.
Jos 70's meininki iskee, niin treble boosterit on tohon volume ratsasteluun hitonmoisia työkaluja, täydellisiä.
Toisaalta jos sulla on vahvistin jo ihan kyykyssä, pääte umpiruvella, niin joku perus boosterikaan ei usein sitä varsinaista volumea juurikaan enää nosta, koska pääteputket kompressoi ja noissa koneissa yleensä myös päätemuuntajatkin.
ellu_94
20.08.2009 15:22:32
Harmi kun noissa liikkeissä ei kovalla volumella pysty soittamaan ja keino kuorman kanssa 10 vola on aika surkeaa puuroa niillä liikkeen vaatimilla volilla.Pitäis vaan testata kämpällä enemmän.
Satu ja Tuija
20.08.2009 15:23:31
ellu_94: Harmi kun noissa liikkeissä ei kovalla volumella pysty soittamaan ja keino kuorman kanssa 10 vola on aika surkeaa puuroa niillä liikkeen vaatimilla volilla.Pitäis vaan testata kämpällä enemmän.

Niin se vaan on. :)
dbasteroid
20.08.2009 15:41:03

Yo!
Kai se joku marsu 1959, 1987, tai vastaavan kopio pitää olla jos tuollaista rokkia haluaa soittaa, jota ainakin itse haluan soittaa :)

Mulla on kamoina 1959x 2x12 kaappi ja uraltonelta keinokuorma. Tota uraltonen keinokuormaa ainakin itse voin suositella, jos kolvi vähän pysyy kädessä.
Soundeista ei ole ollut kellään pahaa sanottavaa.

Se noista vahvistimista vielä että mielestäni ovat vaikeimpia vahvistimia soittaa mitä itse olen kokeillut. Virheet kuuluu todella selkeästi. Oppiihan ainakin soittamaan kun tuollaisella soittelee. Ainakin oma soittotatsi parani huomattavasti kun tuon 1959x: n hommasin.
T:ANT
Icy-Sun
20.08.2009 15:42:47 (muokattu 20.08.2009 15:48:51)
Itse ostin H&K:n Puretonen vastaavan musiikin esittämiseen ja aivan saakelin hyvä laite on. Mastervolumeton vehje, jossa on growl-nappula, jolla voi ohittaa eq:n ja tämä lisää etuastesärön määrää (ainakin siltä kuulostaa omiin korviin) ja vastaavasti, kun growlia vääntää vähän/ei ollenkaan, päätesärön osuus on merkittävämpi. Käytän itse puolessa välissä tätä potikkaa ja soundi tuntuu olevan minulle oikein balanssissa. Ei ole kyllä oikein monipuolinen värkki, mutta eipä ne Plexitkään. Vehkeessä on myös kytkin, jolla saa valita joko 100, 80 tai 50 prosenttia laitteen tehosta käyttöön (käytännössä vaikuttaa headroomiin ja möykän ei hirveästi muutu). 25-wattinen se lappujen mukaan on, mutta oma yksilö on ainakin jumalattoman äänekäs (50-wattinen Marsun Vintage Modern jää selkeästi jalkoihin.). Ei varmasti ole mikään tavallinen ratkaisu tämä Puretone, mutta mainostan sillä, koska oma valinta oli 1987x:n ja Puretonen välillä: Marsu sai jäädä kauppaan. Oikein mainio vehje silti sekin. Mainittakoot vielä, että maukkaat ja paksut kliinit lähtee, jos ei kristallinkirkkaita haeta isolla volalla, sillä tämä menee aika aikaisin särölle.

E: Eli tuommonen http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=342117 uutena kalliihko.
Satu ja Tuija
20.08.2009 15:51:58
Joo kiitti vaan että piti palauttaa mieleen toi Pure Tone. :)
Oon aatellu etten tarvis muka enää ku toisen Voxin, eli AC30HH:n ja Jyrsiksen JTM45:n, mutta toi puretone on kyllä mielenkiintoinen värkki.
ellu_94
21.08.2009 10:44:40
Olisiko kenelläkään nuita pedaali ehdotuksia joilla voisi saada hieman enemmän gainia tuohon plexiin vaikkapa?
tommiot
21.08.2009 10:49:48
ellu_94: Olisiko kenelläkään nuita pedaali ehdotuksia joilla voisi saada hieman enemmän gainia tuohon plexiin vaikkapa?

Esimerkiks OCD sekä Tube Screamer ja sen johdannaiset.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
dropD
21.08.2009 11:04:03

ellu_94: Olisiko kenelläkään nuita pedaali ehdotuksia joilla voisi saada hieman enemmän gainia tuohon plexiin vaikkapa?

Myös joku tuollainen voisi toimia hyvin http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_59/products_id/4832
vain banjo puuttuu...
PJS
21.08.2009 11:36:54

Ihan vaan treble/clean boosteri vois toimia. Jos siis aiot soittaa lujaa. Itsellä 50w Hiwattia on ryydittämässä joko Landgfraf Dynamic Overdrive -klooni (tubescreamer johdannainen) tai Proco Vintage RAT. Molemmissa on asetukset silleen enempi clean-boost osastolla, eli niukanlaisesti säröä ja paljon volumeboostia. Sillä tavalla suurin osa säröstä syntyy etuastetta kyykyttämällä (?) ja lopputulos on eroittelevampi, lämpimämpi ja paljon dynaamisempi. Ilman volapotikan kanssa pelaamistakin saa särön määrää säädettyä "portaattomasti" ihan vaan komppaustatsia muuttamalla. Toimii ainakin yksikelaisilla varustetun straton kanssa tosi hyvin just tommoseen 70's jytänderiin.
Peace!
p130
21.08.2009 15:16:26

Heritage Colonial olisi aloittajalle melkoisen täydellinen:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=344136

Vehkeestä löytyy Bassman, JTM45, Super Bass ja Super Lead -kytkennät samoissa kuorissa. Eli rokin kulmakivet. Lisäksi tuohon on ilmoituksen mukaan modattu master vola, joten luulisi kotikäytössäkin irtoavan jotain käyttökelpoista.

Netistä löytyy hehkutusta ja muuta infoa. Tuo on kaiken lisäksi minun mielestäni todella halpa, ja uutena ei enää saa. Heritage Amps oli nimittäin jenkkien talouskriisin ensimmäisiä uhreja.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Rypsolisti
26.08.2009 15:36:20
Confidentum: Mulla on tuo Vintage Modern 2266 KT66lla ja on sanottava että, melkoisen Whole Lotta Rosie ja Hells Bells se on. Eikä kovin kalliskaan; kunnon kaapin kanssa mahtuu budjettiin ja jää vielä rahaa turhuuteenkin.

Lisää komppausta Vintage Modernille. Mahtava laite, ens marraskuussa tulee vuosi täyteen oman 2266 nupin kanssa enkä ole katunut. Noihin AC/DC ja 70-luvun rock/hard rock juttuihin aivan täydellinen nuppi ja säröäkin löytyy hyvin jos sitä joskus haluaa vähän lisää. Master volumekin löytyy joten vähän käytännöllisempikin kuin nuo 1959SLP ja 1987x. VM on vielä suhteellisen monipuolinenkin, sopii moneen musiikkityyliin ja jopa vanhan koulukunnan metalliinkin kun vähän boostaa ja 80-luvun hevit menee helposti.
Fender Stratocaster '62...
Terry Pantheras
26.08.2009 15:40:41 (muokattu 26.08.2009 15:42:27)
Confidentum: Mulla on tuo Vintage Modern 2266 KT66lla ja on sanottava että, melkoisen Whole Lotta Rosie ja Hells Bells se on. Eikä kovin kalliskaan; kunnon kaapin kanssa mahtuu budjettiin ja jää vielä rahaa turhuuteenkin.

Mites noi "kutkutukset" on erilaiset EL34:in verrattuna?

Muox: sanamuotomulkkausta
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)