Aihe: Presari kiinnostaisi
1 2
PasiB
21.08.2009 08:48:30
juki68: Mä en usko tähän heti omaan händyyn sopivuuteen. Menee monta hyvää ohi suun jos tärkein valintakriteeri on se että pitää heti sopia lapaseen. Mun mielestä aloittelija ei edes tiedä mikä sopii siihen lapaseen, kun kaikki on uutta.

Tää on vähän kummallinen ja vaikea ideologia selittää, mutta mun mielestä soittajan pitää opetella, totutella ja tulla soittimen kanssa yhdeksi, ja se voi kestää oman aikansa. Ja sitten loppujen lopuksi ne speksit ei enää merkkaakaan mitään, ja se omaan lapaseen sopivin soitin onkin ihan eri mitä esim. kaupassa heti hyvältä tuntuneet pelit.

Veit sanat suustani, olen täysin samaa mieltä. Plussaa pläjähti.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Rämppy
21.08.2009 10:47:52 (muokattu 21.08.2009 10:53:00)
juki68: Mä en usko tähän heti omaan händyyn sopivuuteen. Menee monta hyvää ohi suun jos tärkein valintakriteeri on se että pitää heti sopia lapaseen.
Tää on totta. Muistan hyvin kuinka Fender Precision '62 reissuen tosileveä kaula vaati pientä totuttelua aluksi, mutta nopeasti se alkoi istua käteen tosi hyvin. Todella mukava kaula varsinkin kun siinä on hyvät reunapyöristykset.
En sitten malttanut olla sanomatta.
banzai
21.08.2009 11:35:54
Rämppy: Tää on totta. Muistan hyvin kuinka Fender Precision '62 reissuen tosileveä kaula vaati pientä totuttelua aluksi, mutta nopeasti se alkoi istua käteen tosi hyvin. Todella mukava kaula varsinkin kun siinä on hyvät reunapyöristykset.'

Ite taas en ole oikein tohon '57 reissuen kaulaan tottunut, samanlainen suunnilleen muistaakseni. Tai ainakin tietyt jutut mitä jatsilla pystyy soittamaan ovat paljon hankalampia. Eli siis soitin kannustaa soittamaan tietyllä tavalla, sehän voi olla hyväkin juttu. '51 reissuen pesäpallomaisempi kaulu sopii taas mulle. On kuitenkin kapeampi.
Muusikonrenttu
21.08.2009 12:55:23

Visakoivu: Sitä ennen olin soitellut kolme vuotta vuoden 86 Ibanezilla jota ei ollut juurikaan säädelty koko minulla olo aikana, eli soittotatsi oli mitä oli. Mulle se oli tietysti ihan paras soitin kun kaikki muut mitä olin kokeillut oli olleet todennäköisesti enemmän ja vähemmän oikeissa säädöissä.

Heh, tuli tästä mieleeni että mun eka kitara oli Ibanez Roadstar II '86 ja kamalahan se oli soittaa, vaan en tiennyt paremmasta. Kun sitten koululle ostettiin korealainen vasuri-Tokai Love Rock ihan mua varten, niin Ibanezista tuli siltä seisomalta aivan luokaton soitin.

Koulu ja koulun kitara jäi taakse ja tämän vuoden alussa kattelin sitä vuosia kelvottomaksi luultua Ibanezia vähän paremmin silmin. Floikkajohdannaisen säädöt kohdilleen ja käyttökitaraksi. Ei toi mikään huono kitara oo.
Ei sillä että se Tokaikaan ihan huono olis ollu. Oli toki täysin erilainen.

Ja miten tämä liittyi itse aiheeseen, ei mitenkään.

Mut jos aikoo loppuelämän soittopeliksi soitinta jonka voi tarvittaessa myydä, niin kannattaa ostaa se käytetty. Perustelut taitaa olla jo ekalla sivulla.
Aika vintage..
pekezu
21.08.2009 13:25:46

Erilaisen kaulaprofiilin kanssa kandee myös miettiä soittoasennot kohdilleen. Kapea kaula on helpompi (ainakin mun mielestä) soittaa, jos soittokorkeus on "kuse basson yli"- luokkaa. Paksummat ja leveämmät kaulat taas sit ylempänä taipuu helpommin. Ylipäänsä mikään soitin ei ole itselleni tuntunut mahdottomalta soitettavalta (paitti kuusikielinen) kunhan on maltillisesti nostellut ja laskenut bassoa hihnassa. Tällä hetkellä on toi jatsarikin aika ylhäällä, jotenkin iisimpi soitella sormin ja erilaisia kuvioita kun on soittopeli ylempänä. Rokkipresari sit roikkuu alempana. Sitä vedelläänkin sit enempi plekulla ja omat mieltymykset menee juuri niin.
Kamat kusee, ei ihmiset.
fitter
21.08.2009 14:22:56 (muokattu 21.08.2009 14:23:40)
Mut jos aikoo loppuelämän soittopeliksi soitinta jonka voi tarvittaessa myydä, niin kannattaa ostaa se käytetty. Perustelut taitaa olla jo ekalla sivulla.

Joo ei sillä ole loppujenlopuksi väliä onko se uusi vai käytetty kunhan on mieleinen.
Noista eri malleista on toi presari tähän asti kokeilluista parhaiten lapaseen sopiva ja taidankin päätyä Fenderin AmStd malliin koko vaahtera kaulalla.

Kiitos kaikille mielipiteistä.
molder
21.08.2009 17:45:33 (muokattu 21.08.2009 17:53:23)
1000€ budjetilla saat aivan törkeen loistavan käytetyn kun pistät ilmoituksen tänne mussukoiden.nettiin ja vaikka muillekin foorumeille. KÄyt testailemassa ja sitten hakemassa mieleisesi.ELi : OSTETAAN BASSO. Hinta max 1000€. Tarjoa! Esim. Fender Precision- tms. malli tai Music Man, G&L tai vastaava ( HUOM! Made In U.S.A). On sellainen sijoitus mikä kannattaa kunhan on vaan kaula etenkin kunnossa ja muutenkin.
Itse ostaisin tonnilla USA-Fenderin tai Musarin.. ( tai jokerina pohjalla: Rickenbackerin...)

Tuossa Musari:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=339035

fitter: Auttakaa harrastelijaa, olen aikeissa hankkia presari basson mutta missä merkissä ja mallisarjassa olisi paras hinta/laatusuhde mistä lähtisi etsimään. Onko Fender ainut oikea vai kävisikö Tokai tai kenties joku muu? Hintaluokka noin 1000€.
Tämä Fender kiinnostaisi onko kenelläkään kokemuksia millainen peli olisi?
http://www.thomann.de/fi/fender_51_precisionbass.htm
"The SOUND of VOLUME"
hollstro
23.08.2009 20:31:14

molder: 1000€ budjetilla saat aivan törkeen loistavan käytetyn kun pistät ilmoituksen tänne mussukoiden.nettiin ja vaikka muillekin foorumeille. KÄyt testailemassa ja sitten hakemassa mieleisesi.ELi : OSTETAAN BASSO. Hinta max 1000€. Tarjoa! Esim. Fender Precision- tms. malli tai Music Man, G&L tai vastaava ( HUOM! Made In U.S.A). On sellainen sijoitus mikä kannattaa kunhan on vaan kaula etenkin kunnossa ja muutenkin.
Itse ostaisin tonnilla USA-Fenderin tai Musarin.. ( tai jokerina pohjalla: Rickenbackerin...)

Tuossa Musari:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=339035

Tonnilla ei rikua saa, mutta noista musareista on sen verra ylitarjontaa että sellainen kannattaa ilman muuta ottaa vakavasti. Laadultaan ihan 1. ryhmää ja soittimena samoin. Musarikin on Fender, eli Leo Fenderin suunnittelema. Samoin G&L:n bassot kannattaa ottaa huoimioon. Todella hyviä bassoja.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)