Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyviä Metallica-taustoja treenaukseen - olkaatten hyvät
1 2
aalataur
20.08.2009 21:56:39 (muokattu 20.08.2009 21:58:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://mastertracks.webs.com/ytexclusivedownloads.htm
 
Tuolta löytyy mp3:sina alkuperäiset äänitteet rummuista, bassosta, laulusta ja kitaroista. Jos huvittaa masteroida Metallican biisejä uudestaan tai tehdä niistä harjoitusnauhoja kuten itse aion tehdä, niin tuolta latailemaan. Nuo on ripattu Guitar Hero: Metallica -videopelistä. Homma ei liene täysin laillista, mutta ei tässä minusta kukaan häviä mitään kun ei tuollaisia taustoja ole sinänsä kaupan missään. Ja Kitaraklubi-threadissa sai ainakin mainostella sinänsä tekijänoikeuksia rikkovaa materiaalia yhteisen edun nimissä ja hyväksi. Itsehän olen toki periaatteessa piratismia vastaan, mutta ei tämä minusta tosiaan kenenkään lompakosta pois ole, kukaan tuskin hankkii konsolia ja kallista peliä lelusoittimineen saadakseen nämä käsiinsä. Jos YP haluu mestata ja ristiinnaulita mut tämän takia, niin sitten ei voi mitään..
Krice
20.08.2009 23:33:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juku vieläköhän osaisi soittaa Metallican kappaleita. Joskus 20 vuotta sitten opettelin lähes kaikki kappaleet.
 
aalataur
21.08.2009 01:32:46 (muokattu 21.08.2009 01:36:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Juku vieläköhän osaisi soittaa Metallican kappaleita. Joskus 20 vuotta sitten opettelin lähes kaikki kappaleet.
 
Njoo, Kirkin monet soolot on aikas helppoja. Mutta siihenhän kannattakin vetää tarinaa omasta elämästä. Hauska komppaila kun Hetukka mörisee.
Ellefson_88
21.08.2009 08:45:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... ja heti menin tekemään remasterin blackenedista. Loistavaa!
 
R.Cooley
21.08.2009 10:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos. Pitää tsekata ja kokeilla noita kun pääsee töistä, Seek & Destroy ja Welcome home sanitarium kiinnostaa eniten, näitä vähä jammailtu rumpalin kanssa.
 
käsi
21.08.2009 12:06:29 (muokattu 21.08.2009 12:06:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuolla on lisää, eivät ole omiani vaan yhden kaverin
 
http://backingtracks.jerryteacup.com/
 
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
hemuu
21.08.2009 13:11:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wow, just näita GH-raitoja olin kaipaillutkin. Hyvä että ketju nousi taas ylös.
 
Vinkkejä kaivataan: millä ohjelmalla helpoiten lisään jonku simppelin metromiäänen/vastaavan niiden biisien alkuun, jossa ei ole muuta kuin kitaraa introssa (esim fade to black, one ...)? En osaa käyttää äänenmuokkausohjelmia kovin kummoisesti, joten nyt haetaan HELPOINTA tapaa tehdä asia.
 
Jucciz
21.08.2009 15:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemuu: Wow, just näita GH-raitoja olin kaipaillutkin. Hyvä että ketju nousi taas ylös.
 
Vinkkejä kaivataan: millä ohjelmalla helpoiten lisään jonku simppelin metromiäänen/vastaavan niiden biisien alkuun, jossa ei ole muuta kuin kitaraa introssa (esim fade to black, one ...)? En osaa käyttää äänenmuokkausohjelmia kovin kummoisesti, joten nyt haetaan HELPOINTA tapaa tehdä asia.

 
Oisko siinä mitään, jos itse nauhoitat biisiin yhden raidan lisää intron ajaksi: semmoisen, jossa naksuttelet vaikka dempattuja kitaran kieliä "metronomiksi"?
 
hemuu
21.08.2009 15:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz, toi on muuten yllättävän hyvä idea. En jotenkin tullut ajatelleeksi, kun äänittämiseen sopivat välineet olen hankkinut vasta hiljattain.
 
Louhimo
21.08.2009 16:19:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemuu: Wow, just näita GH-raitoja olin kaipaillutkin. Hyvä että ketju nousi taas ylös.
 
Vinkkejä kaivataan: millä ohjelmalla helpoiten lisään jonku simppelin metromiäänen/vastaavan niiden biisien alkuun, jossa ei ole muuta kuin kitaraa introssa (esim fade to black, one ...)? En osaa käyttää äänenmuokkausohjelmia kovin kummoisesti, joten nyt haetaan HELPOINTA tapaa tehdä asia.

 
Sitten audacityssähän voi generoida klikkiraidan, itse suosin sitä!
Pitää vaan hetken aikaa aina etsiä oikeaa tempoa mikäli sitä ei ole biisissä ilmoitettu...
 
Vauhti korjaa virheet!
Ellefson_88
21.08.2009 22:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Jamesin laulua käsitelty jollai choruksella tms? Oon kuunnellu näitä aloittelevan mix engineerin korvalla ja feelistellyt Rasmussenin hyvää reverbiä Puppets-levyllä.
 
Blackenedin komppi on myös aika jännää kamaa, jos jättää huomiotta larsin hurmion millä se niitä kannuja huseeraa... (Ja kyllä se kaikkien aikojen hevikomppikitaristikin kiilaa). Joku sekopää vois näiden raitojen perusteella jopa kyseenalaistaa Cliff Burtonin bassotaituruuden!
 
...
 
Loppujen lopuksi, kaikesta paistaa läpi oikea musiikillinen tulkinta; ei metronomit tai tylsä tekniikkavääntä, vaan Hektinen Vääntö!
 
GO!
 
trashjones
22.08.2009 09:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: http://mastertracks.webs.com/ytexclusivedownloads.htm
 
Tuolta löytyy mp3:sina alkuperäiset äänitteet rummuista, bassosta, laulusta ja kitaroista. Jos huvittaa masteroida Metallican biisejä uudestaan tai tehdä niistä harjoitusnauhoja kuten itse aion tehdä, niin tuolta latailemaan. Nuo on ripattu Guitar Hero: Metallica -videopelistä. Homma ei liene täysin laillista, mutta ei tässä minusta kukaan häviä mitään kun ei tuollaisia taustoja ole sinänsä kaupan missään. Ja Kitaraklubi-threadissa sai ainakin mainostella sinänsä tekijänoikeuksia rikkovaa materiaalia yhteisen edun nimissä ja hyväksi. Itsehän olen toki periaatteessa piratismia vastaan, mutta ei tämä minusta tosiaan kenenkään lompakosta pois ole, kukaan tuskin hankkii konsolia ja kallista peliä lelusoittimineen saadakseen nämä käsiinsä. Jos YP haluu mestata ja ristiinnaulita mut tämän takia, niin sitten ei voi mitään..

 
Onpa tuolla ainakin muuta biisi jotka ei ole GH: Metallicasta. Mistä lie, varmaan rockbandista. :P
 
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
aalataur
25.08.2009 21:56:13 (muokattu 25.08.2009 21:57:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hetukka komppailee kyllä aika pirun tarkasti kun pääsee kuunteleen noita kitararaitoja yksinään. Hetin takia ne levyversiot kuulostaa niin tiukalta kun ne kuulostaa. Mutta kuuntelin tota Shortest Strawin kitaraa ja siinä on ihan jatkuvasti jokin naksahteleva epätasaisin välein esiintyvä ääni. Voiko ne olla jäänteitä jostain sen aikaisesta leikkaa-liimaa -taktiikasta? Ei kai sentään?
zuppermuhle
25.08.2009 22:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Hetukka komppailee kyllä aika pirun tarkasti kun pääsee kuunteleen noita kitararaitoja yksinään. Hetin takia ne levyversiot kuulostaa niin tiukalta kun ne kuulostaa. Mutta kuuntelin tota Shortest Strawin kitaraa ja siinä on ihan jatkuvasti jokin naksahteleva epätasaisin välein esiintyvä ääni. Voiko ne olla jäänteitä jostain sen aikaisesta leikkaa-liimaa -taktiikasta? Ei kai sentään?
 
Ai jai. Kiinni jäi xiitteri. Toisaalta ne kilinät ovat voineet tulla vaikka siinä vaiheessa kun noita raitoja on napsittu irti Guitar Herosta.
 
"Who is your daddy and what does he do?"
aalataur
26.08.2009 00:06:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veri_heavy: Ai jai. Kiinni jäi xiitteri. Toisaalta ne kilinät ovat voineet tulla vaikka siinä vaiheessa kun noita raitoja on napsittu irti Guitar Herosta.
 
Mietin samaa, että jos se rippaaja on jotenkin kämminyt. En usko että ihan noin monesta palasta on Hetin tiukat komppiraidat sentään koostettu. Siihen aikaan se ei ollut yhtä naurettavan helppoa kuin nykyään.
Kampela77
26.08.2009 00:53:31 (muokattu 26.08.2009 00:53:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Oisko siinä mitään, jos itse nauhoitat biisiin yhden raidan lisää intron ajaksi: semmoisen, jossa naksuttelet vaikka dempattuja kitaran kieliä "metronomiksi"?
 
Ei kun kannattaa tehdä monta raitaa käsien läpsytyksiä ja monistaa näitä. Sitten laitat läpsyttelyt menemään keskenään vähän eri tahtiin, lisäät kaikua ja näin saat autenttisen keikanaloitusfiiliksen.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Johann Onn
26.08.2009 01:41:07 (muokattu 26.08.2009 02:12:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: ...jos se rippaaja on jotenkin kämminyt.
 
Wavosaur:illa kun katsoo, ei ihme että napsuu. Ääniaalloissa toisinaan, tyhjää keskellä.
 
Jotain on mennyt ripatessa tai mp3:sia pakatessa, pahasti pieleen. Ja koska alemman linkin YouTube versiossa laulu ei randomisti poksu / kitarat ei napsu, luultavammin vika on mp3:sissa.
 
zuppermuhle
26.08.2009 02:05:56 (muokattu 26.08.2009 02:07:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Mietin samaa, että jos se rippaaja on jotenkin kämminyt. En usko että ihan noin monesta palasta on Hetin tiukat komppiraidat sentään koostettu. Siihen aikaan se ei ollut yhtä naurettavan helppoa kuin nykyään.
 
Nyt ei auennut tuo avausviestin linkki(Puppetsi latautui kyllä, sen jälkeen ei mikään) niin kuuntelin saman biisin Youtubesta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=SanU9jv3-Fc
 
Ei ainakaan omaan korvaan napsu
 
EDIT: Itselle lähinnä oli yllätys miten monesta osasta Kirkin soolot on koottu.
 
"Who is your daddy and what does he do?"
hemuu
06.09.2009 17:40:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arrrgghhh... olin ladannut nämä kaikki koneelleni mutta onnistuin tuhoamaan kovalevyn, jossa tiedostot olivat. En myöskään pääse käsiksi tuohon torrenttiin, kun se vaatii tunnuksia (ja rekisteröityminen on lukossa). Kokeilin ladata yhtä pakettia ja se tuli 60 kiloa sekunnissa --> ikä ja terveys menee kaikkien lataamisessa.
 
Asiaan: haluaisiko joku ystävällinen sielu, joka biisit on ladannut, lähettää ne mulle (voin pistää esim FTP-servun pystyyn)? Ottakee yhteyttä pikaviestillä jos näin, kiitos!
 
Tjero
06.09.2009 20:47:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan helvetin hienoja nämä taustat, ois kyllä kiva jos löytys muidenkin bändien/biisien taustoja.
 
O_o [Fuck college, I wanna be a Panda.]
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «