Aihe: Klassisen kitaran kielet?
1 2 3 4
wedevirtanen
16.08.2009 02:34:28
Tonski: Mä oon vaan menny sillä et oon ostanu lähimmästä kodinkoneliikkeestä jotain D'Addarion keskitiukkoja nylonkieliä, hyvin on toiminu tähän asti.

Määkin oon ostanu aina Pearset lähimmältä Nesteeltä ja h:tin hyvin on skulannut.

Mites muuten, onko kukaan kokeillut näitä Pearseja klassisessa kitarassa?

Täällä muutamalla kaverilla alkaa niska punoittamaan kielten vaihtelun myötä?
Peace and love brothers and sisters!
wedevirtanen
23.08.2009 20:39:33
Laitoin klassiseen kitaraan La Bella 2001 treblet sekä Concert Silver 30 bassokieliksi. Parin kolmen päivän soiton jälkeen kokemukset ovat todella positiiviset. Soinniltaan parhaat, joita olen kokeillut. Katsotaan nyt sitten vielä kauanko hieno sointi kestää.
Peace and love brothers and sisters!
Gotnine
13.09.2009 00:57:31
John Williams totesin kerran haastattelijan kysyttyä "mitä kieliä käytät"; "käytän nylonkieliä, seuraava kysymys, kiitos".

Noinhan se on, mutta varmaa tasalaatuisuutta halajavan kannattaa suosia D'Addarion Pro Arte -sarjaa. Jos kielisetti maksaa 9-15 euroa, ei merkillä loppupeleissä ole mitään väliä. Ainoa asia millä voi olla konkreettista merkitystä, on kielten jännite; extra high antaa kyllä voimakkaan äänen, mutta miinuksena on soundin takakireys ja hyvän vibraton saannin vaikeutuminen, mutta riippunee kitarasta ja soittajasta minkälaisia kieliä kannattaa käyttää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)