Aihe: Armeijan soittokunta/linja
1
Vikmani
28.02.2004 23:44:11
Parin vuoden päästä on armeija edessä ja kyselisin jo vähän etukäteen siitä soittopuolesta. Mitä tutkintoja vaaditaan, että tonne pääsisi? ja mitä juttuja painotetaan pääsykokeessa? Kuinka moni tonne pääsee(%)?
get up offa that thing. It makes you feel better.
MoonDog
29.02.2004 01:59:03
Käsittääkseni, kun kaverini on Riihimäen viestimieskuorossa rumpalina, niin ei tuo ainakaan mitään tutkintoja vaadi. Harjoittelu tapahtuu täysin omalla ajalla ja kaipa sinne mukaan pääsee, jos vain on paikkoja vapaana ja osaa jotakin soittaa eikä parempia siihen hätään löydy. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Hakki
29.02.2004 13:55:12 (muokattu 29.02.2004 13:58:02)
Ei sinne vaadita mitään tutkintoja, siellä katsotaan mitä osaat soittaa. Nuotinlukutaito ja nuoteista soittaminen on ehdoton must. Perusrudimentit olisi hyvä osata soittaa, sekä kevyemmän musiikin komppaus pitäisi olla hallussa. Traditional grip on ihan hyvä osata, mikäli joutuu marssipöntön kanssa tekemisiin. Muiden perkussiosoittimien hallinta on aina plussaa. Timpanit, marimbat, kellopelit, tamburiinit sun muut.

Oma soittokoe oli seuraavanlainen: ensin pyydettiin soittamaan ihan yleisesti mitä treenaan himassa. Sitten alettiin katsoa rudimentteja ja nuoteista soittoa prima vista, lopuksi katsottiin että osaanko soittaa humppaa, valssia, tangoa yms. Ja kyllä se läpi meni. Prosentteja en osaa sanoa, koska olin soittokokeessa alokasajan puolessavälissä Pansiossa, enkä Lahdessa. Veikkaisin, että Lahteen on tiukempi rima koska sinne hake enemmän porukkaa kuin yksittäisiin soittokuntiin.

Itse olin tuonne mennessäni aika huono soittaja, ei doublestrokeja tai muitakaan hallinnassa. Humppaa en myös ollut kertaakaan soittanut eläessäni. Osasin kuitenkin lukea nuotteja ja tiesin, miten ne rudimentit pitää soittaa, en vaan ollut koskaan treenannut. Ekat kaksi kuukautta palvelusta meni treenatessa 8 tuntia päivässä, joskus enemmänkin.

edit: katso nämä myös:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 2&o=0&x=2bddbcf935&co=0
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;o=0&x=4956005d63&co=420
kkeppana
29.02.2004 20:28:35
Pääseekö soittajana pois 6:ssa kuukaudessa?
Drums of death
Paas
29.02.2004 20:50:06
Pääseekö soittajana pois 6:ssa kuukaudessa?

Ekös se ole 9kk se palvelusaika? Taitaa olla pari kuukautta peruskoulutusta ja sen jälkeen humppa soi loput 7kk.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Hakki
29.02.2004 23:06:56
Jep, 9kk siellä ollaan. Ellei sitten joudu/pääse alikiksi.
JeeVes
02.03.2004 13:13:08
Jeps, eli 270 päivee.
"Play that funky rudiment whiteboy"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)