Aihe: Putki taikka transistorivahvari bändi/kotikäyttöön noin 500€
1
Mocka
19.08.2009 20:52:38
Eli tuota, olen tässä päihkäillyt että millanen vahvari kannattaa ostaa bändikäyttöön kotona. Tällä hetkellä omistan Line6 15 wattisen spider2-vahvarin mutta en oo oikein tyytyväinen sen saundeihin. Kuitenkin olen tässä pähkäilly että sellane vähän parempi noin 50-100wattinen vahvari olisi aika asiaa. Ensin mietin transistoria esim. randall rg100 mutta sitten keksin, että samalla hinnalla saa melkein putkivahvareita. Joten miten on? Suositelkaa eri vahvistimia hintaluokkaan noin 500 € mutta kyllä jotain kalliimpiakin voi ehdotella. Mielellään kuulisin kans hyviä perusteluja. Nyt olen itse kattellut peavey valvekingiä, randall rg100, marshall dsl, yms. Kertokaa omia mielipiteitä. Vahvistin olisi tarkotettu hiukan raskaampaan musiikkiin ja iha perus rokkiin ja vahvarista saisi lähteä ihan ok särö itsessään ettei kaiken maailman pedaleja tarvi hankkia. Kitarassani on EMG-mikit joten saundit ovat ainakin kitaran puolesta okei.
artha61
19.08.2009 21:58:40 (muokattu 19.08.2009 22:04:10)
Mocka: Eli tuota, olen tässä päihkäillyt että millanen vahvari kannattaa ostaa bändikäyttöön kotona. Tällä hetkellä omistan Line6 15 wattisen spider2-vahvarin mutta en oo oikein tyytyväinen sen saundeihin. Kuitenkin olen tässä pähkäilly että sellane vähän parempi noin 50-100wattinen vahvari olisi aika asiaa. Ensin mietin transistoria esim. randall rg100 mutta sitten keksin, että samalla hinnalla saa melkein putkivahvareita. Joten miten on? Suositelkaa eri vahvistimia hintaluokkaan noin 500 € mutta kyllä jotain kalliimpiakin voi ehdotella. Mielellään kuulisin kans hyviä perusteluja. Nyt olen itse kattellut peavey valvekingiä, randall rg100, marshall dsl, yms. Kertokaa omia mielipiteitä. Vahvistin olisi tarkotettu hiukan raskaampaan musiikkiin ja iha perus rokkiin ja vahvarista saisi lähteä ihan ok särö itsessään ettei kaiken maailman pedaleja tarvi hankkia. Kitarassani on EMG-mikit joten saundit ovat ainakin kitaran puolesta okei.
Jos trankkuvahvarikin käy, niin tsekkaa Crate:n VTX:t - joko 65W, 1x12" tai 120W, 2x12".
Aattelin ensin, että ovat ihan kauheita - oli joku spesiaali-tai erikoistarjous tms, kun hinnat olivat 165 eur ja 195 eur.
Mutta yllättävän hyvä trankkuvehkeeksi, 3-kanavaa (clean, crunch ja solo) ja reverb, deley, chorus jne. jalkapedaalilla kanavanvaihdot sekä efektin päälle/pois.
Mutta toki 500-600:lla saa ainakin torilta ihan putkivahvareita.
Niin - nuo VTX:t on Soundatalla Helsingin Kampissa - eli ei ihan Liedon kulmilla...
Torilta nopeasti tsekattuna.
"vanhassa vara parempi =)":
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=343866
tai tämä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=342868
Ja joku Valveking jne...
artha61
20.08.2009 09:17:30 (muokattu 20.08.2009 09:18:58)
pekurides: mitähän tämä bändikäyttö kotona oikein sisältää?

Onko sulla bändi jonka kanssa reenatte kotona?

Vai pitäisikö sillä pystyä soittamaan kovaa reeniksellä ja hiljaa kotosalla?

veikkaan jälkimmäistä, kompromisseja joutuu kuitenkin tekemään varsinkin alemmassa hintaluokassa.

Minä lähtisin kuitenkin etupäässä sinne reenikselle sitä valitseman ja kyllähän sillä himasakin pystyy sitten soittele vaikkei putkivehkeessä yhtä mureat pörinät hiljaisella irtoakkan niin kuitenkin hakkaapi useimmat trankut.

Melkein joku Combo vois olla paikallaan, vaikka Bugera piivikopsut voisi toimia,

valvestate vähän ohkanen saundiltaan, bugeroja poijaat kehunu kunhan takuut kunnossa.

tämä on vain mielipide mutta ei minusta reeniksellä kovaa luukuttaessa trankut pärjää oikein putkipelille, niistä vain puuttuu se jokin ja vähän muutakin.

Jeps - Bugera tosiaan yksi vaihtoehto. Ja menis budjettiinkin (jää rahaa jopa muuhunkin):
https://www.soundata.fi/PublishedSe … amp;pageID=9&itemcode=BU6260212
Hinta vähän "pompsahtaa" täällä, mutta tuosta varmaan vois tinkiä:
http://www.musiikkiliike.fi/index.p … rget=categories&category_id=538
dropD
20.08.2009 10:43:18

Vissiin comboa haettiin jos oli tarkoitus kotonakin käytellä. ENGL Thunder voisi löytyä käytettynä tuohon hintaan. Toimii kohtuu hyvin myös kotivolyymillä.
vain banjo puuttuu...
Mocka
20.08.2009 18:35:06
pekurides: mitähän tämä bändikäyttö kotona oikein sisältää?

Onko sulla bändi jonka kanssa reenatte kotona?

Vai pitäisikö sillä pystyä soittamaan kovaa reeniksellä ja hiljaa kotosalla?

veikkaan jälkimmäistä, kompromisseja joutuu kuitenkin tekemään varsinkin alemmassa hintaluokassa.

Minä lähtisin kuitenkin etupäässä sinne reenikselle sitä valitseman ja kyllähän sillä himasakin pystyy sitten soittele vaikkei putkivehkeessä yhtä mureat pörinät hiljaisella irtoakkan niin kuitenkin hakkaapi useimmat trankut.

Melkein joku Combo vois olla paikallaan, vaikka Bugera piivikopsut voisi toimia,

valvestate vähän ohkanen saundiltaan, bugeroja poijaat kehunu kunhan takuut kunnossa.

tämä on vain mielipide mutta ei minusta reeniksellä kovaa luukuttaessa trankut pärjää oikein putkipelille, niistä vain puuttuu se jokin ja vähän muutakin.

Tosiaan kotona soitan mutta siihen on tehty kunnon huone erillään muista. En nyt mitään 100watin vahvistintä täysille laittaisi, mutta kyllä volumea saa laitettua ihan tarpeeksi, ilman että naapurit ja muut ihmiset häiriintyy.
pekurides
20.08.2009 19:57:51

Mocka: Tosiaan kotona soitan mutta siihen on tehty kunnon huone erillään muista. En nyt mitään 100watin vahvistintä täysille laittaisi, mutta kyllä volumea saa laitettua ihan tarpeeksi, ilman että naapurit ja muut ihmiset häiriintyy.

Ainakin meitillä rummut ne ovat yleensä soittovoluumin määränneet...

no hyvä jos homma toimii.. olen kade.
Tunteella päin vittua.
Mocka
20.08.2009 21:06:30
pekurides: Ainakin meitillä rummut ne ovat yleensä soittovoluumin määränneet...

no hyvä jos homma toimii.. olen kade.

Joo voi paukuttaa nii lujuaa ku rummuista lähtee ja sitte pistää vahvarit sen mukaan :D Toki rummut peittää aika paljon sen 15 wattisen ja se rupee surisee oudosti mutta joo joku hiukan isompi vahvari nii ei pitäis hätää olla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)