BigPapa 19.08.2009 21:15:16 | |
---|
Jucciz: Mää en oo kommentoinu mitään - tai ei tossa ainakaan oo sanaakaan mun omaa tekstiä. Etkö sä allekirjoita sitä, mitä sun omilla sivuilla susta lukee? :) Ei tässä oo kuittailua pätkääkään. Olihan toikin ihan erilainen soolo taas mitää oon aiemmin vedelly. Mä vetelen näitä lähinnä ittelleni, en muille ja se mitä siellä sivuilla on niin on, en oo sitä itse kirjottanu, jos niin luulet. Mulla ei oo tarvetta soittaa kavereille, ei ees kaverin kaverille ja se on ollu aina näin. Senkin valinnan tein aikoinaan tietoisesti, että teen mielummin duunia VR:llä kun, että alan soittaa ihan kaikkee huttuu. They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
aalataur 19.08.2009 21:20:55 (muokattu 19.08.2009 21:25:04) | |
---|
Norppa78: Siis tuo taustahan oli soundeja myöten niin surfing with the alien -aikaista Satriania kuin olla ja voi :) .. ja tämähän on vaan todella positiivinen asia. Hmmh.. no ehkä sitten. Mun lempparilevy Satchilta taitaakin olla tehty niukasti kasarilla eli Lentelyä Sinisessä Unessa. Ben Granfelti teki aika samantyylistä kamaa paaljon myöhemmin levyllä The Truth. Lähinnä yritin tehdä biisin jollainen soi jossakin jääkiekko- ja formula -koosteissa ;D Kai ne on aina ollut samanlaista. Mutta jos tästä tuli Satch-vibat niin ihmettelen miten joidenkin mielestä tähän oli mahdollista laittaa liikaa nuotteja :P |
I.S.S: Satrianilta pöllimisestä puheenollen . Kieltämättä parin lämmittelyvedon aikana erehdyin soittamaan yks yhteen tätä Coldplay/Satriani plagiaattiviisua taustan "kertsin" aikana, mut koska miulla ei ole varaa oikeudenkäyntikuluihin, jätin sen suosiolla pois lopullisesti soolosta. Saattoihan siihen jäädä vähän samoja vivahteita, mikäli tähän kyseiseen kappaleeseen viittasit. Juu, siihen jäi pieni mutta tunnistettava pala, se alku, tiiidi. |
BigPapa 19.08.2009 21:39:03 (muokattu 19.08.2009 22:26:52) | |
---|
Joo no, liiottelua sanoo etten oo pölliny keltään mitään, onhan mullakin ne omat sankarini mistä oon ammentanu. Kiitos ja anteeksi. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Jucciz 19.08.2009 22:30:48 | |
---|
Mistä lähtien, kenen toimesta ja kenen hyväksymänä puolikkaat pisteet on otettu mukaan äänestykseen? |
BigPapa 19.08.2009 22:34:04 (muokattu 19.08.2009 22:35:09) | |
---|
Jucciz: Mistä lähtien, kenen toimesta ja kenen hyväksymänä puolikkaat pisteet on otettu mukaan äänestykseen? Ei niit varmaan oo otettukaan. Tiiä sit onko ajattelu se, että mikä ei ole kiellettyä, niin se on sallittua. Ehkä jotenkin noin. Varmaankin johtokunta kertoo miten saa menetellä. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Jucciz 19.08.2009 22:49:33 | |
---|
Voi olla, että itekin oisin jossain välissä saattanu haluta antaa puolikkaita, mutta jotenkin oon tähän asti olettanut, että kokonaisilla mennään - ja ehkä toivoisin, että jatkossakin mentäis, ettei mene aivan liian pieniin murusiin nää pojot. Kohta joku on vaatimassa neljäsosa-, kahdeksasosa- ja kuudestoistaosapisteitä ja sitten ei enää pisteiden laskijalla oo kivaa. Miten on? Pitäydyttäiskö kokonaisissa pisteissä - jos vaikka sitten viimeistään tän skaban jälkeen, jos joku haluaa ehdottomasti tän skaban ajan jakaa puolikkaita? |
aalataur 19.08.2009 22:50:39 | |
---|
Jucciz: Mistä lähtien, kenen toimesta ja kenen hyväksymänä puolikkaat pisteet on otettu mukaan äänestykseen? En tiedä, olen vaan nähnyt pari kertaa aikasemmin että joku antaa puolikkaita pisteitä ja ei siitä kukaan ole mitään aiemmin valittanut. Eipä taida nuo säännöt olla muutenkaan tarkat, kuten aiemmin huomautin. Siellä väitetään että jos et kommentoi vähintään äänestämiäsi sooloja, äänesi hylätään. |
BigPapa 19.08.2009 22:55:09 (muokattu 19.08.2009 22:59:57) | |
---|
aalataur: En tiedä, olen vaan nähnyt pari kertaa aikasemmin että joku antaa puolikkaita pisteitä ja ei siitä kukaan ole mitään aiemmin valittanut. Eipä taida nuo säännöt olla muutenkaan tarkat, kuten aiemmin huomautin. Siellä väitetään että jos et kommentoi vähintään äänestämiäsi sooloja, äänesi hylätään. Ihan hyvinhän tässä tuntuis porukka kommentoivan ilman tota pakkoakin. Must sellasta kommentointi pakkoo ei tarvita. Aina ei jaksa kommentoida. Joskus taas voipi jaksaa kommentoida vaikka kaikki. Paras kun olis ihan fiiliksien mukaan toi kommentointi, niinku se on tässä jonkun aikaa ollukin, ja osallistujia tuntuis taas riittävän. Pisteistä en osaa sanoo mut järkevintä olis jos ne ois kokonaisia, mun mielestä, mut viisaammat päättäköön miten se on. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
aalataur 19.08.2009 23:01:52 | |
---|
MaQ: "Jos osallistuja ei äänestä ja asiallisesti kommentoi vähintään äänestämiään sooloja, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa." Ehdotan että tuo poistetaan säännöistä, jonka jälkeen kommentointi vapaa ja helpottaa pisteen laskijaankin. Joskus skaban 175 aikoihin MaQ kirjoittanut tällaista, mutta mitään ei kukaan siihen vastannut. Mä päätin oma-alotteisesti poistaa tuon kohdan säännöistä. Myös sääntöihin olisi hyvä laittaa uudet ohjeet äänestysajasta jos sykliä halutaan nopeuttaa. Lisäksi ehkä selvyyden vuoksi ohje suositeltavasta osallistumisajasta, ja maininta noista pisteistä. Itsekin vähän ihmettelin kun ensikerran näin noita puolikkaita pisteitä annettavan, mutta ajattelin että se on sallittua kun siitä ei tullut mitään debattia. Minusta olisi hyvä jos vaikka joku kokenut skabailija, (esim. Jucciz jolla on kielioppikin hallussa) kirjoittaisi uudistetut säännöt tänne ketjuun kokonaisuudessaan, josta ne voidaan sitten kopioida skaban 178 osallistumisthreadiin. |
WanhaWetäjä 20.08.2009 02:34:11 | |
---|
aalataur : WanhaWetäjä: Tosi erilainen lähestymistapa mitä useimmilla.. hieman kovemmalla olis saanut olla leadkitara.. tykkäsin äänivalinnoista ja rytmisestä erilaisudesta. Joo, huomasin saman himassa eli että kovin alas jäi skitta, kai se laivan huminassa väännetty miksaus meni persiilleen. Erilainen lähestymistapa taas johtuu siitä että mä en edes tiedä kuka on Satriani, mä olen niin stanan wanhakin, joten vedellään vaan sen mukaan mikä tuntus taustaan istuvan ja miten kaljan ja iän kangistamat nakit antaa myöten, Vait, Ynkät ja muut "hevispedeilyt" jätän suosilla niille jotka ne osastot haltsaa ;-) Ja niitähän löytyy, hienoja tuon osaston vetoja tässäkin skabassa on monta. |
Lennu 20.08.2009 05:07:01 | |
---|
Onhan se iänukuisten blueslikkien viljely oikeesti ihan perseestä, siks mä en jaksa näihin osallistua. Ja jukkis voi vetää noita laahaavia jatsirinkutuksia ja kaikki muut jotain hyvää tilua. Ei roudareita eikä kuskia, omat loppuunnussittu PA ja mersu. Yöt teltassa. |
J.Hollström 20.08.2009 06:39:11 | |
---|
Lennu: Onhan se iänukuisten blueslikkien viljely oikeesti ihan perseestä, siks mä en jaksa näihin osallistua. Niin, ja jos nekään ei oo hallussa niin tuskin niitä moni muukaan haluaa kuunnella. |
Illu 20.08.2009 09:01:50 | |
---|
WanhaWetäjä: ...mä olen niin santanan wanhakin... Joopa joo, sujuu taas tänään lukeminenkin... |
BigPapa 20.08.2009 09:18:23 (muokattu 20.08.2009 09:43:13) | |
---|
Lennu: Onhan se iänukuisten blueslikkien viljely oikeesti ihan perseestä, siks mä en jaksa näihin osallistua. Ja jukkis voi vetää noita laahaavia jatsirinkutuksia ja kaikki muut jotain hyvää tilua. Perseestä on se, että pitäis olla joku yleis-spede joka muuttaa suvereenisti tyyliä taustan mukaan, kuin kameleontti väriä. Mun mielestä on ok jos vetää omaa juttuaan, ja vieläpä ihan millä tahansa tyyllillä nyt kukin sattuu vetelemään. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
arc 20.08.2009 11:50:43 | |
---|
Perseestä on se, että pitäis olla joku yleis-spede joka muuttaa suvereenisti tyyliä taustan mukaan, kuin kameleontti väriä. Mun mielestä on ok jos vetää omaa juttuaan, ja vieläpä ihan millä tahansa tyyllillä nyt kukin sattuu vetelemään. Kyllä mä sitä ainakin arvostan, jos kitaristilla on venyvyyttyä adaptoitua taustan tyyliin. Mut oikeessa oot siinä, et perseestä on vaatia jengiltä semmosta. |
BigPapa 20.08.2009 12:08:27 (muokattu 20.08.2009 13:29:06) | |
---|
arc: Kyllä mä sitä ainakin arvostan, jos kitaristilla on venyvyyttyä adaptoitua taustan tyyliin. Mut oikeessa oot siinä, et perseestä on vaatia jengiltä semmosta. Taustaan pitääkin adaptoitua, mut se ei tarkota sitä että sun pitäis yhtäkkiä vetää jollain fuusiospedetyylillä esim., jos oma juttus on vaikkapa blyys ja rokänroll niinku allekirjoittaneella, taustaan voinee adaptoitua omalla soittotyylillään, ainakin pitäis voida. Velsalle hatunnosto siitä, et Velsa vetää aina kans omalla T-U-N-N-I-S-T-E-T-T-A-V-A-L-L-A tyylillään oli tausta mimmonen tahansa. Ja kyllä mä tänkin kertasessa Velsan vedossa ne Velsan roots ja rock juuret tunnistan, munsta siä viljellää hiukka Jeff Beckiä, saatan olla väärässäkin ja J-Ä-R-V-I-N-E-N must siinä kuuluu kanssa, hienot vibrat. Ja on siinä paljon muutakin, mut ennenkaikkea Velsaa. Tässä esin E.C adaptoituu omalla stailillaan tunnettuun folk biisiin: http://www.youtube.com/watch?v=Jr30_e6dJQg ja tässä tekee kyseisestä biisistä omannäköisensä version http://www.youtube.com/watch?v=FCJ15r-ny5Q&feature=fvw Tässä Jeff Beck hienosti kans adaptoituu...tää on kyl hyvä... http://www.youtube.com/watch?v=toMTAHsz26I Ja voihan sitä blyyssiäkin vetää niinku Beck tässä: http://www.youtube.com/watch?v=7fuMF3Bjr84 http://www.youtube.com/watch?v=K1NEMI8qtBs&feature=related eikä näistä ole pakkoo pitää, kunhan vaan esimerkiksi laitoin. Mie pidän kyllä. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
aalataur 20.08.2009 18:07:52 (muokattu 20.08.2009 18:13:21) | |
---|
Täällä ketjussa ja soittoalueella on niin paljon tappeluita ja sanasotaa, että tuntuu melkein että skabojen osallistuminen kannattaisi tehdä nimettömästi. Luulen että täällä on paljon sellaista että "Tuolle homolle en anna ainakaan pistettä kun se sillon 2006 sanoi että Elixirit on paskat" tai että äänestetään aina kavereitten sooloja kun taas "tilupelleille/bluespelleille/jazzpelleille" ei anneta mitään ihan periaatteesta. Tietty monen vakkarin tyylin tunnistaa ilman nimeäkin, että ei tuo välttämättä paljon auttaisi. Itse koitan antaa pisteet mahdollisimman objektiivisesti, miettimättä sitä kuinka tyhmästi/ylimielisesti/pikkumaisesti ko. henkilö mahdollisesti muualla kirjoittelee, tai onko hänen soolonsa juuri sitä tyylilajia mistä MINÄ pidän, yritän enemmin miettiä onko soolo hyvä OMASSA tyylilajissaan, vaikken ite tykkäisi yhtään ko. tyylilajista. Olen antanut pisteen henkilölle, jota live-elämässä en luultavasti sietäisi ollenkaan. En vaan viiti lähteä tähän nettiväittelyyn. Mikä vitun kumma siinä on että aikuiset miehet tappelee kuin pikkulapset? |
J.Hollström 20.08.2009 18:10:07 | |
---|
aalataur: Täällä ketjussa ja soittoalueella on niin paljon tappeluita ja sanasotaa, että tuntuu melkein että skabojen osallistuminen kannattaisi tehdä nimettömästi. Noita vedettiin anonyymisti joku 80 skabaa sitte. |
aalataur 20.08.2009 18:19:51 | |
---|
juki68: Noita vedettiin anonyymisti joku 80 skabaa sitte. Aijaa :o No ilmeisesti ei toiminut kun siirryttiin takaisin nykyiseen systeemiin. Tokihan siitä aiheutuisi ylimääräistä vaivaa, eikä se taitaisi paljon auttaa. En vaan ymmärrä, näkeekö kitaristit väistämättä toisensa uhkina ja kilpailijoina (jopa netissä), kun ollaan niin herkästi kurkussa kiinni. |