Aihe: Presari kiinnostaisi
1 2
hollstro
19.08.2009 13:51:27

Toi 51 presari on sellainen peli että pitää tietää mitä on hakemassa enkä suosittele sitä 1. ja ainoaksi soittimeksi jos ei oe bassojen kanssa tuttu. Se on erittäin hyvä basso mutta soittoergonomia on vähän kömpelö ja tuo asia on myöhemissä presareissa korjattu. Mut jos istuu käteen ja syliin/kaulaan ja miellyttä silmää niin sitten se on mainio soitin.

Tossa ois mun ehdokas torilta, vaikka menee vähän yli budjetin http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=343631

Tossa toinen erittäin vahva kandidaatti, jälleen yli budjetin: http://muusikoiden.net/dyn/tori/341795.jpg

Riippuu haluako vaahtera vai ruusupuuotelaudalla. Molemmat toimii.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
ensivian
19.08.2009 14:40:18

Tungettelen nyt samaan ketjuun kun itseäkin kiinnostaa presari kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Omaan budjettiin sopii Grass Rootsin kopiopresari. Onko tästä mitään sanottavaa/haukuttavaa? Jokseenkin vähän löytyy kokemuksia vaikka nettiä on pläräilty ees ja taas.

siis tämä:
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/11095061
Hannu A
19.08.2009 14:52:39

ensivian: Tungettelen nyt samaan ketjuun kun itseäkin kiinnostaa presari kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Omaan budjettiin sopii Grass Rootsin kopiopresari. Onko tästä mitään sanottavaa/haukuttavaa? Jokseenkin vähän löytyy kokemuksia vaikka nettiä on pläräilty ees ja taas.

siis tämä:
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/11095061

Ihan asiallinen peli, mulla on tuosta se musarimikillä vahvennettu versio, ainoa vika mulle siinä oli ruusupuuotelauta, joka sekin korjautui kaulanvaihdolla.
Elämässä pitää olla runkkua -Juhani Leskinen (1950-2006)
banzai
19.08.2009 15:32:35
hollstro: Toi 51 presari on sellainen peli että pitää tietää mitä on hakemassa enkä suosittele sitä 1. ja ainoaksi soittimeksi jos ei oe bassojen kanssa tuttu. Se on erittäin hyvä basso mutta soittoergonomia on vähän kömpelö ja tuo asia on myöhemissä presareissa korjattu. Mut jos istuu käteen ja syliin/kaulaan ja miellyttä silmää niin sitten se on mainio soitin.

Tossa ois mun ehdokas torilta, vaikka menee vähän yli budjetin http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=343631

Niin siis eihän tuo kauppaamani 51 presari mene yli budjetin :) Kummassakin on puolensa, ei pitäis ikinä noitakaan myydä, mutta, noh, kyllä te tiedätte... Kaulaprofiili on ehkä tatsillisesti suurin ero, '57 leveä ja ohuempi, '51 kapea ja paksumpi. Ja tietty mikki tekee erilaisen soundin. Presari sinänsä sopii ainoaksi soittimeksi tosi hyvin, toki musatyyli ei ihan mitään uutta hifistelyä saa olla. Muista merkeistä ei niin kauheasti ole kokemusta.
fitter
19.08.2009 16:11:17
hollstro: Toi 51 presari on sellainen peli että pitää tietää mitä on hakemassa enkä suosittele sitä 1. ja ainoaksi soittimeksi jos ei oe bassojen kanssa tuttu. Se on erittäin hyvä basso mutta soittoergonomia on vähän kömpelö ja tuo asia on myöhemissä presareissa korjattu. Mut jos istuu käteen ja syliin/kaulaan ja miellyttä silmää niin sitten se on mainio soitin.

Tossa toinen erittäin vahva kandidaatti, jälleen yli budjetin: http://muusikoiden.net/dyn/tori/341795.jpg

Riippuu haluako vaahtera vai ruusupuuotelaudalla. Molemmat toimii.

Vaahtera kaula olis plussaa. Ei noi bassot niin tuttuja ole että voisi heti sanoa mikä olis paras. Nyt tuntuu siltä paksumpi kaula on parempi kuin ohut jazzarin kaula.
Joo budjetti ylittyy hieman mitä ajattelin noissa tori vaihtoehdoissa.
Mexicot olis edullisia, saako niissä rahoille vastinetta vai pitääkö katsella USA vaihtoehtoja heti alkuunsa. Hinta jos nousee yli 1000 täytyy hetki pidätellä ostohaluja.
http://www.thomann.de/fi/fender_american_standard_pbass_mn_ow.htm
http://www.thomann.de/fi/fender_stdprecision_bass_mn_bsb_2009.htm

Tossa pari vaihtoehtoa mitä mieltä olette? hyvät ja huonot puolet, muutakin kuin toinen on puolet kalliimpi.
n4ppul4
19.08.2009 16:17:10
Alottelijana iha kiva tietää mitä tämä presari tai precession(onko oikein kirjotettu?) tarkottaa?
absqua
19.08.2009 16:19:06
n4ppul4: Alottelijana iha kiva tietää mitä tämä presari tai precession(onko oikein kirjotettu?) tarkottaa?

Fenderin eräs tunnetuimmista bassomalleista.

Tsekkaa googlesta "fender precision bass"
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
JussiKoo
19.08.2009 16:29:34
Hieman sekoitan pakkaa...

Tuossa on todella monipuolinen ja laadukas presari-mallinen soitin:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/6504

Taipuu käytännössä kaikkeen musaan ja saa potikkaa nostamalla pasiiviksi, jos patteri sattuu loppumaan :) Laatu on erittäin hyvä ja samoin soundi. Kannattaa käydä testaamassa.

En osaa sanoa, kumpi olisi käyttöösi parempi (Fender Am. std tai linkin Sandberg), itse pidän niistä molemmista todella paljon.

Kokonaan toinen kysymys on, että kannattaako investoida ekaan soittimeen tuon verran. Esimerkiksi harrastelijatimpuri tulee toimeen halvemmilla työkaluilla verrattuna ammattimieheen. Sama pätee soittimissa. Itse en tätä tosin noudata vaan olen harrastelijana hankkinut "ammattikamat" ;)
leikkaa tästä -> --------------------------------------------------------------
fitter
19.08.2009 19:11:56
Rock-Ola: Hieman sekoitan pakkaa...

Tuossa on todella monipuolinen ja laadukas presari-mallinen soitin:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/6504

En osaa sanoa, kumpi olisi käyttöösi parempi (Fender Am. std tai linkin Sandberg), itse pidän niistä molemmista todella paljon.

Sandberg voisi olla hyvä vaihtoehto Fenderille, pitää käydä hesan reissulla katsomassa.

Kokonaan toinen kysymys on, että kannattaako investoida ekaan soittimeen tuon verran. Esimerkiksi harrastelijatimpuri tulee toimeen halvemmilla työkaluilla verrattuna ammattimieheen. Sama pätee soittimissa. Itse en tätä tosin noudata vaan olen harrastelijana hankkinut "ammattikamat" ;)

Eikös se ole niin ettei köyhän kannata ostaa halpaa vaan paras. Oikeesti haen harrastelija käyttöön loppuelämäni soitinta jos se sattuu maksamaan vaikka 2000€ ostan sen sitten keväällä kun rahat on kasassa. Ei loppupelissä kallis ole jos palvelee useamman kymmenenvuotta ja saahan sen myytyä paremmin jos kyllästyy.
jarmo vh
19.08.2009 19:55:01
fitter: Eikös se ole niin ettei köyhän kannata ostaa halpaa vaan paras. Oikeesti haen harrastelija käyttöön loppuelämäni soitinta jos se sattuu maksamaan vaikka 2000€ ostan sen sitten keväällä kun rahat on kasassa. Ei loppupelissä kallis ole jos palvelee useamman kymmenenvuotta ja saahan sen myytyä paremmin jos kyllästyy.

Asia on juuri näin. Olisinpa itsekin sen älynnyt aikaisemmin, niin olisi säästynyt rahaa ja vaivaa. Toisaalta erehdysten ja erilaisten kokeilujen kautta alkaa meikäläisellä pikkuhiljaa olla selvillä mitä soittokamoilta haluaa. Joskus osuu kerralla oikein, toisinaan sitten taas ei. Nyt ei ehkä enää tarvitse vaihtaa vaan ostaa tarvittaessa lisää...
Saattaa sitä joskus tarvita.
JussiKoo
19.08.2009 20:15:08
fitter: Eikös se ole niin ettei köyhän kannata ostaa halpaa vaan paras. Oikeesti haen harrastelija käyttöön loppuelämäni soitinta jos se sattuu maksamaan vaikka 2000€ ostan sen sitten keväällä kun rahat on kasassa. Ei loppupelissä kallis ole jos palvelee useamman kymmenenvuotta ja saahan sen myytyä paremmin jos kyllästyy.

Tähän sellainen "peukku ylös" -hymiö
J.Hollström
19.08.2009 20:53:40
Onhan se tietty ekonominen ratkaisu kaikille, jos ostaa täräyttää kerralla kunnollisen ja tyytyy siihen. Mutta toisaalta jos haluaa tutkiskella, kokeilla erilaisia ja harrastaa vähän kamarumbaa niin käytettyjen pelien kanssa ei tuu vältämättä hirveesti takkiin. Itelle ainakin oli ihan kivaa käydä noita eri klassikkomalleja läpi ja tsekkailla mikä peli voisi olla se the only one. Ja sitten kun huomaa että semmosta ei olekaan niin voi hoitaa sen koko arsenaalin ittelleen ;o).

Mutta onhan se kyllä niin että presari on melko turvallinen ratkaisu semmoseksi ykkösbassoksi jos yhdellä meinaa pärjätä.
banzai
19.08.2009 21:43:18
Mutta onhan se kyllä niin että presari on melko turvallinen ratkaisu semmoseksi ykkösbassoksi jos yhdellä meinaa pärjätä.

Toki, sit tietty jazz on vähän monipuolisempi jos haluaa mikkien kans pelailla. Ja makuasiat kaulan profiilissa vaikuttaa kans, ite tykkään enemmän just leveyssuunnassa kapeammista kauloista, mallia jazz tai 51 presari. Toki aika erilaista tavaraa sitä on maailman musiikkipiireissä ihan perus presarillakin saatu aikaan, laidasta laitaan.
artope
20.08.2009 10:02:11

Mä ostin n 25v sitten aidon jenkkipresarin. Näin jälkikäteen täytyy sanoa etten ole kertaakaan katunut kun sen ostin, vaikka se silloin opiskelijanuorukaiselle maksoikin maltaita. Sopii käteen kuin valettu ja mitään isompaa remontiia ei ole tarvinnu tehdä. Ja kepin arvokin on noussut mukavasti....
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Hannu A
20.08.2009 11:02:29

juki68: Onhan se tietty ekonominen ratkaisu kaikille, jos ostaa täräyttää kerralla kunnollisen ja tyytyy siihen. Mutta toisaalta jos haluaa tutkiskella, kokeilla erilaisia ja harrastaa vähän kamarumbaa niin käytettyjen pelien kanssa ei tuu vältämättä hirveesti takkiin. Itelle ainakin oli ihan kivaa käydä noita eri klassikkomalleja läpi ja tsekkailla mikä peli voisi olla se the only one. Ja sitten kun huomaa että semmosta ei olekaan niin voi hoitaa sen koko arsenaalin ittelleen ;o).

Ja sit onhan presarissakin vaihtoehtoja, niinku toi sandberg, jossa on bassoa buustattu tallamikillä. Ja löytyyhän noita ameriikan fenderiltäkin PJ-mikeillä joku malli muistaakseni ja sit se ämericän deluxe, jossa on niinku kakskelanen jassomikki talla-asemassa.

Siis jos haluaa variaatiota perus P-soundin lisäksi, kuitenkin muistaakseni vielä passiivipelejä nuo, ainakin ne sa modattua passiiveiksi.
Elämässä pitää olla runkkua -Juhani Leskinen (1950-2006)
JussiKoo
20.08.2009 17:22:28
kraaps: Ja sit onhan presarissakin vaihtoehtoja, niinku toi sandberg, jossa on bassoa buustattu tallamikillä. Ja löytyyhän noita ameriikan fenderiltäkin PJ-mikeillä joku malli muistaakseni ja sit se ämericän deluxe, jossa on niinku kakskelanen jassomikki talla-asemassa.

Siis jos haluaa variaatiota perus P-soundin lisäksi, kuitenkin muistaakseni vielä passiivipelejä nuo, ainakin ne sa modattua passiiveiksi.

American deluxe presari on aktiivi. Muita P/J-mikitettyjä löytyy kyllä passiivisena, kuten Fender jaappanin Aerodyne (harmittaa, kun menin myymään pois...)

Ja onhan P/J-mikeillä myös Jazzia, kuten tämä.

http://www.thomann.de/fi/fender_aerodyne_jazz_bass_bk.htm

Tässä hinta vaan nousee.
Tgb
20.08.2009 21:33:00
Mielestäni yx hyvä vinkki aloittelijoille ja miksei vähän jo perehtyneillekin on et menee johonkin soitinliikkeeseen kokeileen ja tutustuun eri soitinmalleihin, vaikkei mitään ostaiskaan just sillä kertaa niin saa kumminkin jonkinlaista " näppituntumaa " erillaisiin kauloihin, bodeihin jne. Ehkä sit löytyy se omaan handuun sopiva ettei tule ostettua ihan mitä sattuu ja usein myyjätkin auttaa kun vaan rohkeesti kyselee, ei niissä liikkeissä ostopakkoa ole : )
J.Hollström
20.08.2009 22:12:35
Tgb: Mielestäni yx hyvä vinkki aloittelijoille ja miksei vähän jo perehtyneillekin on et menee johonkin soitinliikkeeseen kokeileen ja tutustuun eri soitinmalleihin, vaikkei mitään ostaiskaan just sillä kertaa niin saa kumminkin jonkinlaista " näppituntumaa " erillaisiin kauloihin, bodeihin jne. Ehkä sit löytyy se omaan handuun sopiva ettei tule ostettua ihan mitä sattuu ja usein myyjätkin auttaa kun vaan rohkeesti kyselee, ei niissä liikkeissä ostopakkoa ole : )

Mä en usko tähän heti omaan händyyn sopivuuteen. Menee monta hyvää ohi suun jos tärkein valintakriteeri on se että pitää heti sopia lapaseen. Mun mielestä aloittelija ei edes tiedä mikä sopii siihen lapaseen, kun kaikki on uutta.

Tää on vähän kummallinen ja vaikea ideologia selittää, mutta mun mielestä soittajan pitää opetella, totutella ja tulla soittimen kanssa yhdeksi, ja se voi kestää oman aikansa. Ja sitten loppujen lopuksi ne speksit ei enää merkkaakaan mitään, ja se omaan lapaseen sopivin soitin onkin ihan eri mitä esim. kaupassa heti hyvältä tuntuneet pelit.
Visakoivu
20.08.2009 22:59:08 (muokattu 20.08.2009 22:59:38)
juki68: Mä en usko tähän heti omaan händyyn sopivuuteen. Menee monta hyvää ohi suun jos tärkein valintakriteeri on se että pitää heti sopia lapaseen. Mun mielestä aloittelija ei edes tiedä mikä sopii siihen lapaseen, kun kaikki on uutta.

Tää on vähän kummallinen ja vaikea ideologia selittää, mutta mun mielestä soittajan pitää opetella, totutella ja tulla soittimen kanssa yhdeksi, ja se voi kestää oman aikansa. Ja sitten loppujen lopuksi ne speksit ei enää merkkaakaan mitään, ja se omaan lapaseen sopivin soitin onkin ihan eri mitä esim. kaupassa heti hyvältä tuntuneet pelit.

Tuo on totta. Ostin ekan Fenkkuni suoraan T-kaupasta kokeilematta, ja ens alkuun se ei sopinut lapaseen sitten yhtään. Sitä ennen olin soitellut kolme vuotta vuoden 86 Ibanezilla jota ei ollut juurikaan säädelty koko minulla olo aikana, eli soittotatsi oli mitä oli. Mulle se oli tietysti ihan paras soitin kun kaikki muut mitä olin kokeillut oli olleet todennäköisesti enemmän ja vähemmän oikeissa säädöissä. Mutta pari-kolme kuukautta kun oli sillä Fenderillä soitellut niin alkoi soitto kulkemaan ja tekniikka kehittymään ihan eri tahtia kuin sillä Ibanezilla.

Eli vaikka kaupassa joku tuntuu hyvältä niillä monasti päin seiniä olevilla kaupan säädöillä, niin kotona kunnolla säädöissä ja sillä omalla harjoitus
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)