Aihe: Soittimen kehystäminen
1
Basistien Kauhu
18.08.2009 16:26:27
Sunnuntain siivoushelvetin jäljiltä löyty osissa tuolta kaapin pohjilta paapan vanha ja itselleni ensimmäinen basso. Ajattelin heittää koko kasan roskiin, muttei se sitten henkisellä tasolla onnistunutkaan.

Kyseisellä soittimella ei kyllä ole minkäänlaista rahallista arvoa, mutta muuten kyllä. Ei viitsi alkaa pistämään rahaakaan ritsan kunnostamiseen, on tuolla vuosien aikana saanut vaikka mitä uusia muotoja.

Siinä sitten välähti, että voisikohan tämän kehystää ja lyödä vaikka treenikämpän seinälle, kun ei poiskaan raaski heittää.

Elikkä varsinainen kysymys on, että onko joku joskus kehystänyt oman soittimensa tai nähnyt jossain kehyksiä, joita moiseen hommaan voisi käyttää?

Omat kädentaidot on kyllä nimittäin sitä luokkaa, että on surullista katsottavaa, jos suht. ruman soittimen kehystää itse tehtyihin rumiin kehyksiin.
gunkko
18.08.2009 18:39:52
eiks noita roiku jossaki hard rock cafe-puljujen seinillä suht paljon?ja tointaako tota ruveta kehystämään.isket vaan hihnasta roikkumaan seinälle ja keräämään pölyä.olis troo vintage.
"hyvin hoidettu krapula on humalan kaunein kukka"..jokelan kirjasta
L.Ruoska
21.08.2009 14:09:24

Pistät siihen vain kaikki löytyvät osat kiinni (talla, virityskoneisto, ihan mitkä vaan vanhat kielet) ja heität semmosella lukittuvalla kaulasta roikottavalla telineellä seinälle :) Toinen vaihtoehto on kylmästi porata bodystä läpi siisti reikä femmamillisellä poranterällä ja lyödä muutama 100+mm ruuvi siitä läpi seinään, jos siis löytyy kohta missä on ihan puuta takana. Älä pelkkään kipsariin kiinnitä ettei putoa musiikkia soittaessa alas heh :)
Seiken Densetsu 3 rulaa :)
Basistien Kauhu
21.08.2009 23:17:17
Jos kehystämään alan, niin voisi melkein turvautua sellaiseen puoliksi tee-se-itse menetelmään, että päällimmäiset osat ostaisi kaupasta ja muun väsäisi itse. Olisi sitten joku levy siellä takana, mihin jotenkin kiinnittäisin (esim. liimaisin) basson.

Kaveri väitti joskus nähneensä Ikeassa jotain tähän hommaan sopivia kehyksiä, mutta tiedä sitten onko nähnyt omiansa. Joku tuossa jo ehdottelikin tuota edellä mainitsemaani tekniikkaa, mihin melkein voisi kallistua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)