pata 10.08.2009 08:11:53 (muokattu 10.08.2009 14:37:24) | |
---|
Juu eli sellaane homma tuossa että treenaamaan rupesin mielestäni ihan jakamisen arvoista rollitreeniä. Eli homman nimi on seuraava. Soitetaan 16-osa trioleita tuplaiskuina ja nuottimatskuksi taas vanha kunnon syncopation.. Ja tätä luetaan sillä konstiin tätä tekstiä että aksentti soitetaan jokaiselle nuotille. Ja komimuunteinen fraseeraus on käytössä. Eli jos on kaksi 8-osaa iskulla, niin aksentointi olisi tällainen RrllRr-LlrrLl-RrllRr..ja 4-0sat Rrllrr-Llrrll etc.. Kun tämä on hallussa, niin voi ottaa sitten oikealle kädellä tulevat aksentit lattiatomiin ja vasemmalla tulevat etutomiin. Ei muuta ku kokeilemaan. Henk. koht. kokemukset oikeinkin hyvät, tuleepi tykkejä Mitch Mitchell tyyppisiä fillejä ku tätä ottaa haltuun.. Niin siis kommenttia sitten ku ootta kokeillu. Zap |
ÄM 10.08.2009 13:56:17 | |
---|
Monellakin taholla on opetettu toi sama silleen, että aksentin jälkeen ei tuu toista iskua samalla kädellä, vaan on siinä sit tauko. Saa lisää voimaa aksenttiin eikä nopeassa rullauksessa puuttuva isku haittaa. Mutta täytyypä kokeilla noinkin (niin kuin mä muka jaksaisin treenata) : ) Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
markkuliini 10.08.2009 14:13:15 | |
---|
ÄM: Monellakin taholla on opetettu toi sama silleen, että aksentin jälkeen ei tuu toista iskua samalla kädellä, vaan on siinä sit tauko. Saa lisää voimaa aksenttiin eikä nopeassa rullauksessa puuttuva isku haittaa. Mutta täytyypä kokeilla noinkin (niin kuin mä muka jaksaisin treenata) : ) Jep. Näin olen itsekin tuon treenannut, eli ilman sitä aksentin jälkeistä nuottia/tuplaa. Nopeissa tempoissa selkeämmän kuuloinen ja aksenttiin saa enempi voimaa jos haluaa. Mutta meneehän se noinkin, ei siinä. Se treeni on (ilman aksentin jälkeistä nuottia) myös erittäin hyvä singleharjoitus, kun soittaa kaikki lyönnit vuorokäsin. Tällöin joka toinen rolli lähtee aina oikealla ja joka toinen vasemmalla. Sama pätee aksentteihin. Tuo vasurilla lähteminen ja aksentointi tekee gutaa! :) Esim. ti-taa-ti-taa-taa (ajatellen/fraseeraten) edelleenkin kolmimuunteisesti, eli 8,4,8,4,4-osat, eli se eka tahti sivulta mikä-se-nyt-oli menee: R lrR rlrlR L rlrlR lrlr Kaksi kertaa peräkkäin soitettuna käsijärjestys kääntyy, eli: R lrR rlrlR L rlrlR lrlrL rlR lrlrL R lrlrL rlrl. Nuotit ovat siis 16-osatrioleita. Aksentit 8-osatrioleita. Eli suomeksi "yhteenpötköön vaan, paitsi aksentin jälkeen yhden nuotin mittainen tauko." :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Velli 10.08.2009 19:35:23 | |
---|
Miksiköhän nää sanoin selitetyt nuottiesimerkit kuulostaa aina niin hankalilta? Tiesin heti mitä noissa viesteissä ajettiin takaa, mutta kun yritin oikein ajatuksen kanssa lukea tekstiä, niin aloin jo melkein epäilemään että tajusinko sittenkään. Niin hankalalta tuntui yrittää pukea sanallinen selitys nuottikuvaksi. Oon sitten vissiin ns. visuaalinen henkilö... |
Epämuusikko 10.08.2009 20:23:38 | |
---|
Nuotinnusmahdollisuus olisi kova sana tälle foorumille. "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |
dumbass 10.08.2009 22:47:37 (muokattu 10.08.2009 22:48:45) | |
---|
testi BD: x---xx--x---x--- SN: --x---x---x---x- HH: xxxxxxxxxxxxxxxx Eli < tab> -ja < /tab> -tagit käyttöön niin tuosta saa jo paljon enempi selvää. |
Epämuusikko 11.08.2009 00:08:23 | |
---|
dumbass: testi BD: x---xx--x---x--- SN: --x---x---x---x- HH: xxxxxxxxxxxxxxxx Eli < tab> -ja < /tab> -tagit käyttöön niin tuosta saa jo paljon enempi selvää. Ei noita lue erkkikään. Ainakaan minä. Miten merkkaat esim. triolit, vaihtuvat tahtilajit, yms? Myöskin noiden ruksien päällekkäisyyden arvelu on yhtä helvettiä. "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |
Kuorsuri 11.08.2009 00:16:33 | |
---|
Olis tosiaan korkea aika saada tänne jotain vähän selkeämpää kirjotussysteemiä. Tabit ei vaan toimi rummuilla... jos kitarallakaan. Hirveetä hevimetallia sun pään sisällä, ja se ei vaikene |
pata 11.08.2009 07:50:24 | |
---|
Epämuusikko: Ei noita lue erkkikään. Ainakaan minä. Miten merkkaat esim. triolit, vaihtuvat tahtilajit, yms? Myöskin noiden ruksien päällekkäisyyden arvelu on yhtä helvettiä. Ei voi ku kompata... Zap |
lkx 18.08.2009 13:19:18 | |
---|
markkuliini:Esim. ti-taa-ti-taa-taa (ajatellen/fraseeraten) edelleenkin kolmimuunteisesti, eli 8,4,8,4,4-osat, eli se eka tahti sivulta mikä-se-nyt-oli menee: R lrR rlrlR L rlrlR lrlr Eikös tuo alku pitäisi olla R lrL? Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
markkuliini 18.08.2009 13:25:46 | |
---|
lkx: Eikös tuo alku pitäisi olla ? Pitäis. Kiitos! :) Muuten näytti olevan oikein...korjaan tuonkin. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
markkuliini 18.08.2009 13:26:32 (muokattu 18.08.2009 13:29:15) | |
---|
Hö! Vanhojako ei siis voi muokata?! Ei näy pyyhekumin kuvaa omassa kirjoituksessa.... Laitetaan sit koko höskä uudestaan. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
markkuliini 18.08.2009 13:28:46 | |
---|
Edit: Korjattu käsijärjestys: Jep. Näin olen itsekin tuon treenannut, eli ilman sitä aksentin jälkeistä nuottia/tuplaa. Nopeissa tempoissa selkeämmän kuuloinen ja aksenttiin saa enempi voimaa jos haluaa. Mutta meneehän se noinkin, ei siinä. Se treeni on (ilman aksentin jälkeistä nuottia) myös erittäin hyvä singleharjoitus, kun soittaa kaikki lyönnit vuorokäsin. Tällöin joka toinen rolli lähtee aina oikealla ja joka toinen vasemmalla. Sama pätee aksentteihin. Tuo vasurilla lähteminen ja aksentointi tekee gutaa! :) Esim. ti-taa-ti-taa-taa (ajatellen/fraseeraten) edelleenkin kolmimuunteisesti, eli 8,4,8,4,4-osat, eli se eka tahti sivulta mikä-se-nyt-oli menee: R lrL rlrlR L rlrlR lrlr Kaksi kertaa peräkkäin soitettuna käsijärjestys kääntyy, eli: R lrL rlrlR L rlrlR lrlrL rlR lrlrL R lrlrL rlrl. Nuotit ovat siis 16-osatrioleita. Aksentit 8-osatrioleita. Eli suomeksi "yhteenpötköön vaan, paitsi aksentin jälkeen yhden nuotin mittainen tauko." :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
OPJ1974 18.08.2009 13:29:48 | |
---|
markkuliini: Hö! Vanhojako ei siis voi muokata?! Ei näy pyyhekumin kuvaa omassa kirjoituksessa.... Laitetaan sit koko höskä uudestaan. Sulla bugaa nyt tsydeemit, mulla näkyypi nää pyyhkeet ja kumit ihan normaalisti... noh, tekniikka on. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
OPJ1974: Sulla bugaa nyt tsydeemit, mulla näkyypi nää pyyhkeet ja kumit ihan normaalisti... noh, tekniikka on. Uusia voi korjata, mutta vanhemmassa viestissä ei ollu kumia. Melko valikoiva system breakdown... Edit:Jep, kaikissa vähänkin vanhemmissa viesteissä ei ole edit-mahdollisuutta mulla. Esim 5.8.2009 laitettua viestiä en voi korjata. Mites muilla? "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Niq 18.08.2009 13:40:54 | |
---|
markkuliini: Edit:Jep, kaikissa vähänkin vanhemmissa viesteissä ei ole edit-mahdollisuutta mulla. Esim 5.8.2009 laitettua viestiä en voi korjata. Mites muilla? Ominaisuus, viikon vanhoja kirjoituksia ei voi enää muokata, ettei jälkikäteen pääse poistamaan viestejään tms. sorkkimaan viestiketjua. "I have a cunning plan" -Baldrick |
markkuliini 18.08.2009 19:28:50 | |
---|
OPJ1974: Sulla bugaa nyt tsydeemit, mulla näkyypi nää pyyhkeet ja kumit ihan normaalisti... noh, tekniikka on. Eli sulla bugaa nyt päässä tsydeemit. HA! :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
OPJ1974 18.08.2009 23:01:37 | |
---|
markkuliini: Eli sulla bugaa nyt päässä tsydeemit. HA! :) Sekaisin olen ollut aina. Ei siis mitään uutta. Eikä vanhaakaan voi enää editoida, joten end of all hope. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Ruutikallo 28.08.2009 12:41:53 (muokattu 28.08.2009 13:04:41) | |
---|
Muutama vuosi sitten muistaakseni laitoin seuraavan rollitreenin: ELi otetaan double-stroke roll in 3/4. Soitetaan flami aina tahdin ykköselle, kutakuinkin kirjoitettuna näin: lRRLLRR | rLLRRLL | lRRLLRR | etc.. Joutuu vähän tarkkailemaan flamia erilailla, johtuen kolmesta peräkkäisestä iskusta samalla kädellä. Get it? Editointimus maximus. Kai tämäkin rollitreenistä käypi: http://i1012.photobucket.com/albums … af242/henydrum/RudimentalRitual.jpg By Alan Dawson [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Velli 28.08.2009 21:01:31 | |
---|
|