Aihe: AMPTON Combo.
1
nyholral
13.02.2004 20:14:56 (muokattu 13.02.2004 20:23:41)
Nyt tietäjille kysymys!
Sain tuossa käsiini äskettäin Suomalaista valmistetta olevan
Combon. Combo on Ampton merkiltään. Takalevyssä komiasti made in Finland. Kaiutinelementtinä 12 tuumanen Monakor. Vielä 150 W:ttinen.
Soundi on alta lipan.
Jani The Rock
13.02.2004 20:16:28

Tekniikan Maailma aikanaan testasi Amptonin. Mitään muuta en siitä sitten tiedäkään.
Rough and tough and plenty mean.
nyholral
13.02.2004 20:36:16 (muokattu 13.02.2004 20:59:11)
Tekniikan Maailma aikanaan testasi Amptonin. Mitään muuta en siitä sitten tiedäkään.

Ei siintä kukaan muukaan tunnu tietävän. Kyselty on.
Eihän sillä muuta arvoa ole, kuin historiallista Suomalaista vahvistin rakentamista. Jossain Helsingissä tekivät sitä aikoinaan. En tiedä? Kuitenkin mielenkiintoista!
Jani The Rock
13.02.2004 23:02:35

Pitäisköhän mennä jossain vaiheessa tonne kellariin kaivelemaan noita vanhojen TM:ien pinoja jos sattuisi se lehti olemaan tallella. Jos en ihan väärin muista, niin siinä artikkelissa oli jotain taustaakin selitetty.
Rough and tough and plenty mean.
nyholral
14.02.2004 10:02:28
Pitäisköhän mennä jossain vaiheessa tonne kellariin kaivelemaan noita vanhojen TM:ien pinoja jos sattuisi se lehti olemaan tallella. Jos en ihan väärin muista, niin siinä artikkelissa oli jotain taustaakin selitetty.

Käyppä katselemassa, meilaa tai lähetä kopio, niin ettei jää
kaivelemaan.
Jani The Rock
13.05.2004 20:56:43

No niin! Pikkuisen kesti, mutta löytyihän se lehti vihdoin. Numero on 11/85 ja testissä malli A-50G, jossa on 50 wattia tehoa ja Celestion G12-H 100 PE -kaiutin. Painoksi ilmoitetaan 13 kiloa ja hinta on ollut 2750 markkaa.

Ja sitten otetta tekstistä: "Vaikka emme ota periaatteellista kantaa siihen, onko putkivahvistin transistorivahvistinta parempi kitaralle, täytyy myöntää, että Amptonin soinnissa oli niitä piirteitä, joista putkidiggarit nykyaikaisia vahvistimia syyttävät. Sointi oli erittäin kova ja päällehyökkäävä. Kitara tuntui soivan jollain lailla sävyttömästi ja kompressoidusti, mutta kuitenkin jotkut sävelkorkeudet erottuivat joukosta kiusallisen piikikkäinä eikä äänen jatkuvuus ollut luonteva. Ääni vaimeni määrätyn rajan jälkeen liian nopeasti. Hieman väärän tyyppinen vahvistin vaihtelevia ja eläviä sävyjä suosivalle kitaristille".

"On hyvä, että sekä kaiku että yliohjaus (särö) voidaan kytkeä jalkakytkimellä kätevästi kesken soittamisen. Kaiku on riittävän hyvä eikä särökään ole huono. Säröä lisätään säätimellä portaattomasti ja huippuasennossa säröä on niin paljon, että varmasti riittää. Särö kuulostaa melko hyvältä, mutta vahvistimen konemaista perussointia se ei pysty peittämään".

Artikkeli ei kerro Amptonin valmistajasta oikeastaan mitään. Harmi, sillä mieli tekisi tietää enemmänkin. Minkähän vuoksi toiminta tyssäsi?
Don`t mess with the countryboys
P2
13.05.2004 21:43:02
Artikkeli ei kerro Amptonin valmistajasta oikeastaan mitään. Harmi, sillä mieli tekisi tietää enemmänkin. Minkähän vuoksi toiminta tyssäsi?

Ehkä juuri edellämainittuun :)
Jani The Rock
13.05.2004 21:59:08

Ehkä juuri edellämainittuun :)

Voi olla, mutta artikkelissa mainittiin kuitenkin että tuotekehittely oli käynnissä, uusia malleja tulossa ja soundipuoltakin piti kehittää.
Don`t mess with the countryboys
fox
13.05.2004 22:11:57

Olen aikaisemminkin kertonut jossain toisessa Ampton-threadissa jotta mulla on verstaalla "testivahvaimena" juuri tuommonen Ampton A50G.. 50W. Kaunissa petsatussa koivukotelossa asuu hän. :)
käsi
04.07.2005 19:00:09

mulla on itse tuollainen amptonin valmistama 1220 wattinen pieni combo. ei se ihan huono ole. itse haluaisinkin lisä infoa tuosta merkistä myös.

ja jos jollakin on heittää hinta arvioita missä hinnoissa nuo vekottimet liikkuu. ihan mielenkiinnosta vaan, en usko että myisin ikinä sitä koska onhan se sentään made in finland ja joltain esihistorialliselta ajalta jolloin suomessa yritettiin tehdä vahvistimia
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
FlatOutFucked
18.08.2009 10:31:06 (muokattu 18.08.2009 10:34:26)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1505 päivää vanhaan ketjuun!

Oiskohan jollain nykyään jotain tietoa näistä. Ostin parisen vuotta sitten a80g -mallin, kun piti joku styrkkari saada ja tommoinen irtosi halvalla. Kyseessä on siis 86 wattinen vekotin ja elementtinä toimii joku celestion.
Varsin kämäiseltä laatikoltahan se vaikuttaa; särö ei toimi, gainin ollessa nollissa hönkää ei irtoa liiemmin, gainin ollessa täysillä mökää varmaan tulisikin (kerrostalossa en lähde testaamaan), mutta vahvistin alkaa vinkumaan vittumaisesti. Luonnollisesti myös hurinat kuuluvat osana soundiin ja todennäköisesti saan tuosta vielä joskus sähköiskun ja kuolen, kun kitaratkin ovat iänkaikkisen vanhoja japsiraatoja.
Äänenlaadusta en mene sanomaan mitään, koska mulla ei ole mitään vertailukohdetta, enkä tiedä näistä mitään, enkä ole pystynyt luukuttamaan tota, enkä oikeastaan edes soita kitaraa noin niinkuin oikeasti. kyllähän tolla periaatteessa soittelee, mutta melkoisen vähälle käytölle jäänyt. Yksinkertaisempaa vaan soitella akustisesti...
Kysymys kai kuuluu, että onko tommosella edes mitään kuriositeettiarvoa. Tuplaako alkuperäinen manuaali tän myyntihinnan?
Hyvää suomesta?
powerfly
18.08.2009 12:01:02
Mulla on Amptonin skobet joskus ollut käytössä,mut oli aika paska saundi muistaakseni niissäkin, nykyään toimii hylsyjen säilytys lodiuina, ja hyvin ajaa asiansa.
Ronkeli ei saa rinkeliä
Da Make
18.08.2009 12:06:59
Serkkupojalla oli semmonen 80w Ampton, etupaneelissa oli painonappia ja värikkäitä 80-luvun miksereistä tuttuja potikoita. Soundi oli mitäänsanomaton, samaa tasoa kuin isossa fender frontmanissa. Multiefektin monitorina se oli oli ok. Laitteen oma särösoundi muistutti Mike Oldfieldin rupeloa.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
dropD
18.08.2009 12:29:05

Mulla oli kanssa 50W Ampton combo (sellainen petsattu puukotelo) 80-luvulla. Celestionin ämyri oli siinä ja omasi taipumusta sulakkeiden poltteluun. Kuulosti muistaakseni huonolta vaikka epäilen suurimpien syiden löytyneen piuhan toisesta päästä...
vain banjo puuttuu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)