Aihe: Nettipokeri
1 2 3 4 525 26 27 28 29
author
18.08.2009 00:00:03
Aloitin PAF:illa, siirryin Betssoniin, takas PAF:iin ja nyt ollaan Poker Starsilla. :) Karvaasti miinuksella mutta viime aikoina alkanut ymmärtää enemmän pelistä kirjojen kautta.
obiwan
22.08.2009 13:32:11
Paska peli säääättänääm. Grindailin neljässä pöydässä samaan aikaan, jokaisessa stäkki vähintään tuplattu buy-inista. Sitte muutama tyhmä moka ja hävisin yhteensä yli $20 minuuteissa. Eiku takas kaikista pienimpiin micropöytiin nyhväämään.

Onko porukka muuten päässyt short-stackin strategialla rahoille? Tuntuu että ite jumitan +-0 tilanteessa kokoajan. Voitolla $5, häviöllä $5 jne...
Heissi
22.08.2009 13:48:34
obiwan:
Onko porukka muuten päässyt short-stackin strategialla rahoille? Tuntuu että ite jumitan +-0 tilanteessa kokoajan. Voitolla $5, häviöllä $5 jne...

Ihan turhaa hommaa texussa, sen sijaan pottiompussa slotboom-strategialla voi tehdä hyvää tulosta. Samalla saa boonuksena tuntea olevansa pöydän vihatuin pelaaja :D
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
masterhat
22.08.2009 16:38:30 (muokattu 22.08.2009 16:38:51)
Heissi: Ihan turhaa hommaa texussa, sen sijaan pottiompussa slotboom-strategialla voi tehdä hyvää tulosta. Samalla saa boonuksena tuntea olevansa pöydän vihatuin pelaaja :D

+1

mun pelissä yks iso leak on just shortteja vastaan. pelaan niin vituti löysemmin niitä vastaan, vaikka ne on aina mun rangea järestään edellä. siis hyvät shortit. shorttihan saa hepposempia maksuja, kun vihulle ei tuu niin kalliiks, toisaalta ohi vedotkaan ei kirpase. mut ite kyl vihaan shorttei, enkä ikinä pelaaalle alle 95bb stäkil. jahka ongamelle saatais deeppi-pöytii, niin instana jyräämään mun häikäsevällä post flop aggressiolla.... (täs kohtaa pitää lollailla)

E: siis ompussa nimenomaan
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
author
22.08.2009 17:06:24
masterhat: +1

mun pelissä yks iso leak on just shortteja vastaan. pelaan niin vituti löysemmin niitä vastaan, vaikka ne on aina mun rangea järestään edellä. siis hyvät shortit. shorttihan saa hepposempia maksuja, kun vihulle ei tuu niin kalliiks, toisaalta ohi vedotkaan ei kirpase. mut ite kyl vihaan shorttei, enkä ikinä pelaaalle alle 95bb stäkil. jahka ongamelle saatais deeppi-pöytii, niin instana jyräämään mun häikäsevällä post flop aggressiolla.... (täs kohtaa pitää lollailla)

E: siis ompussa nimenomaan

Pakko hymyillä aina näille masterhatin pokerikirjoituksille. Sen verran jargonpitoista proosaa pukkaa :)
Kaake
22.08.2009 17:19:22 (muokattu 22.08.2009 17:21:40)
author: Pakko hymyillä aina näille masterhatin pokerikirjoituksille. Sen verran jargonpitoista proosaa pukkaa :)

Toi on nyt vielä ihan Suomea, varsinkin jos on pelannut yhtääkään. Luepa jotain World of Warcraft triidiä ja tuu sanoo sen jälkeen.

EDIT: tässä esimerkkiä:

"Niinpä, kyllä se DPS aika nollaan tippuu kun joudut alkaa kiteen ja jos esim fd pitää käyttää, niin menee aikalailla expiä hukkaan ? Ainakin joskusmuinoin fd:n käyttö pudotti mobin helan suhteessa siitä saatavaa expiä, en ole tuota nyt kokeillu. Juuri pari päivää sit kaivoin oman huntteri altin kans naftasta, jos tän sais levelupattua täs myös.

BM:llä en ainakaan itse pysty levelupissa olevalla hunulla tankkispekillä olevalta petiltä aggroja vetämään jos petti on eka chargennu targetiin. Saa paukuttaa kyllä niin paljo ku lähtee. Elite partyquesteja solotessa ehkä pitää jo vähän vilkuilla aggrojakin.

Glypheistä se petin enragejutun cooldownista pois ja sit mulla on ollu steadyshottiin +10% ku targetissa on serpent stingi, minoreista se joka anto mend petistä hapinessiä on aika ehdoton... ja mikäs se toinen nyt sit olikaan.. en muista."
No väärinhän se meni
Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand? Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band.
Deep Shadow
22.08.2009 17:48:29
Joo vähän taas ryssin turnauksen. Ongamellahan on nyt sellanen viba siinä softassa, että muckatut kortit näkyy jossain tietyissä tilanteissa hand-historyssa. Tästä sitten otin riidit yhdestä kaverista ja huomasin, että kaveri puskee tyhjillä aika rankasti.

13 oli turnauksessa jäljellä kun tää löi napilta ihan kohtuu korotuksen ja mulla oli BBlla K4 suittari ja menin sitten puskemaan kaikki keskelle, kun olin varma, että kippaa. Vitut, ässäthän siellä sitten sillä kertaa oli.

No mitä tästä opimme. Älä nyt ryssi turnausta ainakaan jos on varma FT jo hyppysissä. Kylkeen lyönti oli ihan hyvä idea, mutta miksi piti puskea koko stacki sinne. Miksi oi miksi? No eihän se tietysti ois ilman kunnon hanskaa maksanut, mutta aika amatöörimäinen liike oli kyllä.

Ja kun ottaa huomioon millaista alamäkeä on ollut, niin FTssa ois ollut kiva olla... No näitä tulee ja menee.

Eka iso (tai ylipäätään rahalla pelattava) liveturnaus lähestyy ja jännittää kyllä jonkin verran. Livekokemusta ei tosiaan ole kuin yhden kuppilaturnauksen verran.
"Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa"
Kaake
22.08.2009 19:27:57 (muokattu 22.08.2009 19:28:58)
Deep Shadow:

13 oli turnauksessa jäljellä kun tää löi napilta ihan kohtuu korotuksen ja mulla oli BBlla K4 suittari ja menin sitten puskemaan kaikki keskelle, kun olin varma, että kippaa. Vitut, ässäthän siellä sitten sillä kertaa oli.

No mitä tästä opimme. Älä nyt ryssi turnausta ainakaan jos on varma FT jo hyppysissä. Kylkeen lyönti oli ihan hyvä idea, mutta miksi piti puskea koko stacki sinne. Miksi oi miksi? No eihän se tietysti ois ilman kunnon hanskaa maksanut, mutta aika amatöörimäinen liike oli kyllä.

Näillä tiedoilla on helevetin vaikea sanoa oliko huono muuvi vai ei. Kaikki vaikuttaa, stakkien koot, taso, millainen buy-in ym.

Todennäköisesti oli suht oikein pelattu, napilta korotellaan ja varastetaan suht usein ja varsinkin jos on tosi aggro ollut.
No väärinhän se meni
Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand? Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band.
author
22.08.2009 19:34:20
Deep Shadow: 13 oli turnauksessa jäljellä kun tää löi napilta ihan kohtuu korotuksen ja mulla oli BBlla K4 suittari ja menin sitten puskemaan kaikki keskelle, kun olin varma, että kippaa. Vitut, ässäthän siellä sitten sillä kertaa oli.

Yksi hyvä syy pelata agressiivista peliä.
author
16.11.2011 22:12:37
Huom! Olet kirjoittamassa yli 816 päivää vanhaan ketjuun!

Noin parin vuoden tauon jälkeen voisi taas kokeilla tätäkin lajia. Mitkäs ovatkaan ne parhaat saitit tällä hetkellä?
ostakaa kitara. multa.
Sergei Fallinen
17.10.2013 10:33:56
Pelaako kukaan enää? Tai taas? Tai vasta nyt?
Vaihtovirta
17.10.2013 11:12:26
Sergei Fallinen: Pelaako kukaan enää? Tai taas? Tai vasta nyt?

Jokunen päivä sitten pelasin 2kybää, meni parissa tunnissa. Ajattelin siirtyä lottoon.
Kampela77
17.10.2013 11:16:48
Satunnaisesti, mutta kyllästyn yleensä viimeistään kahden päivän jälkeen. Aikoinani en muuta tehnytkään, mutta jossain vaiheessa kyllästyin totaalisesti ja aloin pelaamaan wowia gnomeilla.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
jp8000
17.10.2013 11:17:42

Joka päivä, tämänkin viestin kirjotushetkellä on peli käynnissä
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Sergei Fallinen
17.10.2013 11:40:35 (muokattu 17.10.2013 11:42:33)
Alle vuoden olen pelannut aika täysillä ja nyt on vähän kyllästymisvaihe päällä. Juuri kun aloin päästä voitolle iski pienimuotoinen tympiintyminen koko touhuun. Vieläkin silloin tällöin yritän hakata tunnin pari pikkupöytiä kun rahaa tarvii aina eikä oikeat työt kiinnosta. On se kivaakin silloin kun se on.
apenaattori
17.10.2013 17:41:08 (muokattu 17.10.2013 18:21:54)
Juu kova yritys olisi opiskella peliä sen verran ettei tarvitsisi päivittäistavarakaupan ihanalla alalla enää rahoittaa opiskelujaan. Töitä saa tehdä tosin tosissaan jos pokerista meinaa rahaa tehdä.

Omahaa jos meinaa pelailla niin ipoker + hyvä rakeback -diili (esim. donkr -sivusto antaa kohtuu hyviä diilejä) on aika ehdoton.
RIP in pieces Jorma -coctailjuoma. "Jorma on motissa" -Alkon myyjä
masterhat
18.10.2013 19:13:00
apenaattori: Juu kova yritys olisi opiskella peliä sen verran ettei tarvitsisi päivittäistavarakaupan ihanalla alalla enää rahoittaa opiskelujaan. Töitä saa tehdä tosin tosissaan jos pokerista meinaa rahaa tehdä.

Omahaa jos meinaa pelailla niin ipoker + hyvä rakeback -diili (esim. donkr -sivusto antaa kohtuu hyviä diilejä) on aika ehdoton.

ite tosiaan opiskelu aikoina tein ihan hyvääkin kuukaisi tiliä microissa ja smallstakesissa, toki niitä +-0 kuukausiakin grindailtiin, mutta muutama huomio.

riittää että hallitset tunteesi ja pidät pään kylmänä, tajuat milloin et pelaa a-peliä ja osaat lopettaa. hävitty raha on yhtä tärkeää kuin voitettu. ja tärkein, et suhtaudu rahaan rahana pelissä. kerran kuukaudessa sit kotiutuksia, mitä on kertynyt ylimääräistä pelikassaan.

seim jos pelaat viakka 2000€ pelikassalla, niin jos tasoja ei ole tarkoitus nostaa, niin kaikki mikä menee yli 2000€ niin kotiuttaa jne.

mut tosiaan mikään super skill ei tarvitse olla, riittää että ei itse hölmöile, sen verta tuolla myös riittää löysää rahaa.

ja katso kenen kanssa pelaat,
tracker tai mielummin HEM on ehdoton väline, jos meinaat hommaa tehdä yhtään ammattimaisemmin. ja jos sama kaveri pelaa 10 muuta pöytä samaan aikaan, niin todennäköisesti sen kanssa on vain ajan haaskausta pelata, ellei se pelaa sitte loosea koko ajan.
Kampela77
18.10.2013 22:15:52
masterhat: ite tosiaan opiskelu aikoina tein ihan hyvääkin kuukaisi tiliä microissa ja smallstakesissa, toki niitä +-0 kuukausiakin grindailtiin, mutta muutama huomio.

riittää että hallitset tunteesi ja pidät pään kylmänä, tajuat milloin et pelaa a-peliä ja osaat lopettaa. hävitty raha on yhtä tärkeää kuin voitettu. ja tärkein, et suhtaudu rahaan rahana pelissä. kerran kuukaudessa sit kotiutuksia, mitä on kertynyt ylimääräistä pelikassaan.

seim jos pelaat viakka 2000€ pelikassalla, niin jos tasoja ei ole tarkoitus nostaa, niin kaikki mikä menee yli 2000€ niin kotiuttaa jne.

mut tosiaan mikään super skill ei tarvitse olla, riittää että ei itse hölmöile, sen verta tuolla myös riittää löysää rahaa.

ja katso kenen kanssa pelaat,
tracker tai mielummin HEM on ehdoton väline, jos meinaat hommaa tehdä yhtään ammattimaisemmin. ja jos sama kaveri pelaa 10 muuta pöytä samaan aikaan, niin todennäköisesti sen kanssa on vain ajan haaskausta pelata, ellei se pelaa sitte loosea koko ajan.

Ihan asiaa, mutta tuohon viimeiseen kappaleeseen tosin sanoisin, että jos ei ole tarkoitus isompia peleja pelata, niin rayllahan löytyy ehkä tuonne noin nl50:een saakka ihan kohtuullisesti pelejä. Siellä ei kukaan käytä trackereita, joten siinä mielessä kaikki on samalla viivalla.

Myöskään mun mielestä trackeri ei ole tarpeellinen isommilla tasoilla, jossa pelaajapopulaatio on pienempi ja suuri osa pelaajista tuntee toisensa. Pelaajat vaihtelevat kuitenkin peliään sen mukaan miten ovat pelanneet, joten tilastot pitkältä ajalta eivät ole vakkareita vastaan niin hyvää infoa.

Trackerit on hyödyllisimmillään mun mielestä oman pelin kehittämisessä ja käsien jälkikäteen analysoinnissa. Toki myös kun pelaa pienissä tai keskisuurissa pöydissä, joissa pelaajapopulaatio on sen verran iso, että toiset pelaaja ovat enimmäkseen vieraita ja pelaa kerralla useita pöytiä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
masterhat
18.10.2013 23:26:20 (muokattu 18.10.2013 23:28:52)
No ite pelasin tosiaan suurimmallaan plo50 grindii 3000€ pelikassal, ja suurimman osan plo 25 2000€ rollil. Eli sisään ostoja oli 60-80 tasoa kohti. Ei menny yö unet vaikka olis dppwmswingi viikkon montuttan 10 sisäänostoa.käsien analysointiin käytin iha selainpohjasta calcolaattoria, joka laski handhistorystä suoraan prossat, ni sai heti käden jälkeen tiedon kuinka päin vittia survo flopilla huomioden riidit ka kaverin hem-statsit.toki hemiä en etenkään ongmella käyttänyt, mutta oli siitä iso apu vihujen rangeja miettiessä, että pelaako kaveri 50% lähtökäsistä vai 5%.entä kuinka automation tulee conttari flopilla ja 2nd barrell turnilla. Foldinq equity omiin reissuihin jne. Toki näitä ei kovin tarkasti ehdi pelin aikana analysoimaan kun monta pöytää auki, mutta sai notesit ylös, ja tiesi suoraan onko tätä,vihua vastaan parempi puskea vai kippailla reissuihin jne. Ja kuinnka helposti kaveri kippaa rereissuihin yms. Toki omaaa peliä pystyy kanssa tracerilla ja hemillä analysoimaan, mutta tärkein etu oli kylmä,statistiikka riidien tueksi, mitä softista sai irti.

mut Joo, suosittelen miettimään kahteen kertaan Viel pokru uraa,Koska ilnast rahaa tuol on vähän,ja pian huomaat miettiväsi pokeria 247, analysoit tilanteita jatkuvasti, valvot öitä pelin takia (ja huonossa runissa pahimmillaan miinusmerkkisellä tuntipalkalla)

mut tsemiä jokaiselle joka meinaa systemaattisesti tehdä lisätuloja nettipokeril.helppoa Se ei o, mut mahdollista Kyl. Ite vedän nykyään pääsääntöisesti liveä, suosikki pelit edelleen omppu, shorttina, käkkynä ja syvillä stäkeillä. Livenä hyväs porukas toi on vaa niin vitun siistii, vaik tulis takkiinkin :)

myös 5kortin omaha on hauska peli, sopivaa känös. Sori virheet, painelen kännykän tät viestii :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)