Aihe: Kesäillan Valssi 2009
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18 19
EP
15.08.2009 10:08:02 (muokattu 15.08.2009 10:09:38)
KanttoriPiiparinen: Samaa mieltä. Ylitempot salvaa biisin kuin biisin.

Jaa..a, pitänee katsoa/ kuunnella tuo jakso taas : )
Route 66 :ssa tuo ei ehkä ole niin kauhea synti, mutta jokin "Sinä vain" laskettuna reiluun yli tempoon vit*uttaa ja pilaa koko fiiliksen!
nimim. "kokemusta on" :(

Lisäksi se on aivan turhaa, kotiin ei pääse yhtään sen aikaisemmin! :D
EP
15.08.2009 17:24:41
No, tuota Kiintotähti -orkesterin ne Haitarin ja koskettimien päällekkäiset tilutukset kyllä vähän pilasivat, mieluumin olis kuunnellu sitä haitaria ihan vaikka yksin ja sitten sellaisissa biiseissä mihin nuo synasoundit "sopii" niin niitä sitten sinne.
Nyt ne melodiat meni niin ristiin, että söivät toisiaan ja lopputulos ei kuulostanut kovin hyvältä.
Muutenkin oon sitä mieltä noista tilutuksista, että mahdollisimman vähän!

Myrskytuuli -orkesterin "Tummat silmät, ruskea tukka" oli oikeastaan sen ainoa vähän miinus, vähän laiskahko tempo ja ote, mutta muuten ihan..
Tango sovitukset oli taas myös parempia kuin edellä mainitun, mutta vain hieman, Kiintotähdellä oli vähän tuoretta tapaa paikka paikoin sovittaa, että että.. : )
Ai, että tykkäsin noista rumpalin virvelin kantti-iskuista, oikeastaan kaikki vähän erilainen on välillä hyväksi, kunhan pysyy muuten maukkaana!
"Rakkauden aamu" on kyllä ihan hyvä BIISI! : )
Baryton-B
15.08.2009 18:19:26 (muokattu 15.08.2009 18:24:39)

EP:Lisäksi se on aivan turhaa, kotiin ei pääse yhtään sen aikaisemmin! :D

Tuosta kotiin pääsystä tuli mieleen: (ja ääsh, taas tuli laitettua väärään ryhmään)
http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
palle3
15.08.2009 23:44:16
Tämä jazzmies on asian ytimessä...miksi tuo jakso piti edes tehdä?

-no tietysti siksi,että me kateelliset saadaan puhuttua paskaa ja arvosteltua :)

No näinhän se menee... ja kyllä mäkin "Rakkauden aamu" -stygen voisin heittää, jos sillä olis valtakunnallinen näkyvyys taattu ;) Mutta on se imelä biisi. Hauspändi on hyvä ja taitava, mutta onko riittävän "erottuva" ??
- täällä se toinen kateellinen :)
pekkajau
16.08.2009 00:07:20
matchbox: -Timi: Jep!Monestakin biisistä saa kliffan version ko hiukan miettii.Clavea messiin:)

-KoskPaavo: Veikkaan että tyylipoliisit tulevat : "Nyt".
Edit heti:
Mä oon Ketronheikki , voin vetää mitä tahansa Merengueta "Heili Karjalasta" milloin tahansa.

-okabass: Merengueta? Oletko alkanut ottamaan keikoilla?

-pekkajau: On se ainakin alkanut syödä väärässä lämpötilassa keitettyjä rapuja ainakin näköjään.

Mun tarvitse enää lukea iltasatuja. Riittää, kun aukaisee Aroman tai mitävaan täältä iltapuhteeksi, niin johan saa hymyssäsuin unta silmiin.

Sinulle ihan mitä vaan! Olet ihana!
isojussi
16.08.2009 11:00:07
Pätkiä näin eilen ohjelmasta.

Jazzmiehen kommentit komppaan ja allekirjoitan. Tolta se just kuulostaa, kun laulussa ei oo mitään kohdallaan.

Saska veteli oikein mallikkaasti sen, mitä kuulin.

House bändin soitto jees - laulu malkein jees. Kaverissa on ainesta, jos vähän enemmän keskittyis lauluun.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jeppeq
16.08.2009 14:57:43
Juupe soitti rumpuja yhtä tiukan tarkasti kuin koska tahansa, eli hienosti. On aina mannaa kuunnella mainioita virvelitremoloja, ne kun ei monilta rumpaleilta taitu lainkaan.

Ei kait tuo nyt ihan soitannollisesti nappiveto ollu, vääriä ääniä ja ontumista tuntui olevan osien vaihdoissa, mutta eiköhän ne siitä tasaannu, kun toistoja tulee - ja Teuvollahan on keikkaa (lisäksi soittajankin tili on kuulemma vähintäänkin kohdallaan). Mukava nähdä Erkki Frimankin pitkästä aikaa stagella.
Painava, mutta kevytmielinen.
Juupe
17.08.2009 13:11:59
jeppeq: Juupe soitti rumpuja yhtä tiukan tarkasti kuin koska tahansa, eli hienosti. On aina mannaa kuunnella mainioita virvelitremoloja, ne kun ei monilta rumpaleilta taitu lainkaan.

Nyt sulta unohtui, että tällä palstalla pitää haukkua esityksiä!! Kiitos nyt kuitenkin. Tulikos tuossa soitettua tremoloita? Varmaan tangossa pari :)

Ei kait tuo nyt ihan soitannollisesti nappiveto ollu, vääriä ääniä ja ontumista tuntui olevan osien vaihdoissa, mutta eiköhän ne siitä tasaannu, kun toistoja tulee - ja Teuvollahan on keikkaa (lisäksi soittajankin tili on kuulemma vähintäänkin kohdallaan). Mukava nähdä Erkki Frimankin pitkästä aikaa stagella.

Niin, tuo oli bändin kolmas keikka, ja Frimanin kanssa treenattiin kerran, että se niistä "sovituksista". Viikonloppuna ääniteltiin keikoilla - nyt bändi kuulostaa toimivan jo huomattavasti paremmin, kun on enemmän keikkoja takana. Teuvokin lauloi eilen paljon paremmin kuin TV:ssä :)

Niin, ja kuulostaahan ne synamatot kamalalta, kun ne miksataan noin pintaan. (Mun puolesta kaikenlaiset synamatot sais kyllä kieltää lailla...)
humppahanuristi
17.08.2009 13:21:30

Juupe: (Mun puolesta kaikenlaiset synamatot sais kyllä kieltää lailla...)

Täältä komppia lisää tälle asialle.

Kyllä minäkin kuuntelin, että taitaa olla kokoonpano vielä tuore vaiko jopa ihan varta vasten TV:tä varten kasattu mutta sovitukset jääneet kesken. Eli siis muitakin uusia kuin rumpali.
Eihän siellä sinällään vääriä ääniä mutta vähän ristikkäisiä ja päällekkäisiä kuvioita.
En ole koskaan kuullut Teuvoa livenä ja eihän tuo nytkään tietysti live ollut mutta olin kuvitellut ohjelmiston hiukan toisentyyppiseksi.
Humpasta rautalankaan...
EP
17.08.2009 13:31:14
humppahanuristi: ..Eihän siellä sinällään vääriä ääniä mutta vähän ristikkäisiä ja päällekkäisiä kuvioita..

Oli jonkin verran, mutta aivan turha tuollaisista välittää jos muuten asiaan on paneuduttu ..sovitukset ja vähän mietitty mitä soitetaan.
Juupe
17.08.2009 13:48:28
humppahanuristi:
Kyllä minäkin kuuntelin, että taitaa olla kokoonpano vielä tuore vaiko jopa ihan varta vasten TV:tä varten kasattu mutta sovitukset jääneet kesken. Eli siis muitakin uusia kuin rumpali.

Kitaristi on kans uusi, ja Frimanhan oli tuossa extrana.
jon lord
17.08.2009 15:54:44
Niin, ja kuulostaahan ne synamatot kamalalta, kun ne miksataan noin pintaan. (Mun puolesta kaikenlaiset synamatot sais kyllä kieltää lailla...)

Jaa???????????? Riippuu siitä miten, missä ja milloin soitetaan. Minä käytän pianon alla juuri ja juuri kuultavaa syn.str soundia usein. Rolandissa tuo soundi on pehmeä ja ei poraa yhtään. Pedaalilla oikein käyttäen täyttää vielä kvartetissakin muttei sotke yhtään. Mutta se pitää olla siellä pinnan alla juuri ja juuri kuultavissa.
COVS jäsen N.o 3
EP
17.08.2009 16:04:42
Makuasia, sano musti kun..

Joissakin kohdin ihan asiaa, mutta ei missään nimessä jatkuvaa "mattoa", enkä oo ikinä ymmärtäny mitä niillä "täytetään" ..mutta ei se mitään : )
half
17.08.2009 16:15:10
300 Talu, jee. Taidan ottaa tapletin.
COVS jäsen N:o 5
palle3
17.08.2009 18:44:11
No mäkin hokasin, että Friman oli Oinaksen bändissä "yliukkona". Mutta Juupe: täällähän me kateelliset kommentoidaan ;), sun soittoa vaan ei voi muuta kuin kehua. Kyllä on kompit kohdallaan.
jjussila
17.08.2009 20:33:48
jon lord: Jaa???????????? Riippuu siitä miten, missä ja milloin soitetaan. Minä käytän pianon alla juuri ja juuri kuultavaa syn.str soundia usein. Rolandissa tuo soundi on pehmeä ja ei poraa yhtään. Pedaalilla oikein käyttäen täyttää vielä kvartetissakin muttei sotke yhtään. Mutta se pitää olla siellä pinnan alla juuri ja juuri kuultavissa.

Milläs lailla muuten hommasta voisi saada täyteläisen kuulosta; harva tota vaan on oikeesti hoksannut; se tasainen "humina" täyttää hemmetin hyvin ja homma kuulostaa paljon isommalta.
..ei helev...olisko noin?.....
pekkajau
17.08.2009 22:40:52 (muokattu 17.08.2009 22:42:28)
jjussila: Milläs lailla muuten hommasta voisi saada täyteläisen kuulosta; harva tota vaan on oikeesti hoksannut; se tasainen "humina" täyttää hemmetin hyvin ja homma kuulostaa paljon isommalta.

"Humina" termin kohdalla käyttäisin sanaa "jyrinä"! Koskettimet vaan "splitataan" puoliksi ja tuo mainio strings-"matto" lepäämään 2 oktaavia liian alhaalta sillä vasemmalla vikkelällä kädellä niin kesäyön unelma on valmis!
jon lord
17.08.2009 22:52:10
pekkajau: "Humina" termin kohdalla käyttäisin sanaa "jyrinä"! Koskettimet vaan "splitataan" puoliksi ja tuo mainio strings-"matto" lepäämään 2 oktaavia liian alhaalta sillä vasemmalla vikkelällä kädellä niin kesäyön unelma on valmis!

Ei missään nimessä splitata. Se matto on siellä alla "piilossa", ja kyseessä ei ainakaan minun kohdalla ole edes mikään strings vaan nimenomaan synth. strings joka on aivan eri asia. Vaikka vittuakos minä täällä selittelen. Soittakaa te millä haluatte minä soitan millä minä haluan.
COVS jäsen N.o 3
mack the knife
17.08.2009 22:56:12
jon lord: Ei missään nimessä splitata. Se matto on siellä alla "piilossa", ja kyseessä ei ainakaan minun kohdalla ole edes mikään strings vaan nimenomaan synth. strings joka on aivan eri asia. Vaikka vittuakos minä täällä selittelen. Soittakaa te millä haluatte minä soitan millä minä haluan.

Samalla systeemillä menen minä myös.
Rollen RD:ssä pianon alla on JX-8P -strings joka on aika synth. Eikä se sieltä kuulu kuin silloin kun haluan, sliderillä saa hyvin esille.
COVS n:o 1.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)