Aihe: Kielten paksuus
1 2 3 4 5 6 7
BigPapa
17.08.2009 09:20:46

juki68: Kyllä se on oltava samat vermeet mitä idolillakin. Muuten ei oo hyvä.

Kellä nääs pitää nääs ja nääs kellä ei. 010 - 046 GHS Boomersia oon käytelly nääs.
Ja nääs olihan mulla nääs silloin bluespurismikautena 1983 - 1987 013 - 056 setti käytössä aiwan alwariinsa nääs. ja pitkän aikaa oli 011- 052 setti nääs. Mut kyl nääs kympit on ihan soveliaat moniin asioihin nääs.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
BigPapa
17.08.2009 09:32:49 (muokattu 17.08.2009 09:44:39)

Jucciz: Sit on niitä, joita ei kiinnosta muuan Järvisen kielisetit (tai välttämättä koko muuan Järvinen edes) paskan vertaa. Mut oikeassa oot: jokainen vetää (toivottavasti) niillä naruilla, jotka itelle parhaiten sopii.

Toi Järvinen nyt oli vaan esimerkki, ei mikään juttu mitä käyttäsin ite tai oisin suosittelemassa. Pointti oli se, että kukin vetelee mieleisillään seteillä. Ei mulla ainakaan oo mitään tarvetta ketään käännyttää jotain tiettyä paksuutta käyttelemään.
Täytyy vaan sanoo, että mikäli Spring 76 levyllä oli 08 setti käytössä niin ihan ok soundia pukkaa niilläkin. Mut älä ihmeessä kuuntele tota, se ei oo sun kamaa.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Jucciz
17.08.2009 13:01:11
Mun kamaa on kaikki kiinnostava musa, jossa on jotain jujua, kielisetistä riippumatta.
BigPapa
17.08.2009 13:05:19

Jucciz: Mun kamaa on kaikki kiinnostava musa, jossa on jotain jujua, kielisetistä riippumatta.

Samoin, hyvä näin.
Räkkipeli
17.08.2009 14:16:08
Jucciz: Mun kamaa on kaikki kiinnostava musa, jossa on jotain jujua, kielisetistä riippumatta.

Vaikea kuvitella että jonku musa olis sitten tuonlaisesta poikkeavaa. :)
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Simo78
17.08.2009 20:40:29
kid ego: About kerran kuussa oon vaihtanut kielet, eli silloin kun meillä on ollut omaa keikkaa.

Mä vaihdan elixirit ehkä noin 2-3kertaa vuodessa, kun ne pysyy mulla ihan hyvinä. Muita kieliä piti sitten vaihtaa ainakin kerran kuussa...
Jucciz
17.08.2009 21:11:31
Räkkipeli: Vaikea kuvitella että jonku musa olis sitten tuonlaisesta poikkeavaa. :)

Mä oon törmännyt valitettavan usein sellaiseen. Itse asiassa, eipä esim. radiosta paljon muuta tule.
Satu ja Tuija
17.08.2009 23:19:16 (muokattu 17.08.2009 23:49:59)
Paksut kielet = Kova jätkä?

Mun Idolit vetää yseil tai ohuemmilla:

-Blackmore (kuningas)
-Hendrix (010, .013, .015, .026, .032, .038) Alavireessä. Miettikää sitä lyömäsoittajat. (joo hohoho, ei noi oo JUST ysit, mut pointti menee himaan että voi vetää hanskaan)
-Jimmy Page, ysit. (les Paul skaala)
-Brian May (another King, even shorter scale. 009.)
-Tony Iommi (008, .008, .010, .016 wound, .024, and .032)Alavireessä. Ja nykyajan kusihomot kyselee saako Iommisaundin Zäk Wylde-setillä...
-Billy Gibbons: Kasit, ja pidetään "toneguruna", vetää ruplallallalla. Tai Pesolla.
-Yngwie...kateelliset inhoaa, ku eivät itte osaa edes yhtä hyviä biisejä tehdä, saati sitten tiluttaa niin äijästi ku Ynkky. Ynkku on kunkku, koska The Shöw on osa sitä juttua jolla kateelliset apinanpaskat saadaan vittuuntumaan. ;)

Siinähän ne kovimmat jo olikin. Muut on ihan turhia.
Jucciz
17.08.2009 23:35:51
Hossa! Lääkkeet!
Satu ja Tuija
17.08.2009 23:37:15
Jucciz: Hossa! Lääkkeet!

Jucciz! Homo!
Toimii aina ja sori. ;)
Jucciz
17.08.2009 23:39:30
Satu ja Tuija: Jucciz! Homo!
Toimii aina ja sori. ;)

Netissähän liikkuu se kauhutarina siitä, kuinka annetaan Hossalle pilleri - ja miten tuskaisen vaikeaa se on verrattuna pillerin antamiseen koiralle.
Satu ja Tuija
17.08.2009 23:42:27
Jucciz: Netissähän liikkuu se kauhutarina siitä, kuinka annetaan Hossalle pilleri - ja miten tuskaisen vaikeaa se on verrattuna pillerin antamiseen koiralle.

Höh, jos tuskaani pilleri olisi, ottaisin sen vastaan avosuin. ;)
Satu ja Tuija
18.08.2009 00:15:05
Ysit tai kasit, geit haluu paksumpaa.
velsa
18.08.2009 03:04:06

Jucciz: Tai sit kokeilet jotain muuta merkkiä. Vai onko Elixirit tähän asti testaamistasi sun tarpeisiin ylivoimaiset? Aattelin vaan, kun mun kohdalla kyseinen merkki on kirkkaimpia havaintoja aiheesta "kallein ei todellakaan oo aina paras".

Kappas vaan....niin ne on eriävät ihmislasten mielipiteet.....meikä ei enää suostu mitään muita kieliä keppeihinsä laittamaankaan......nimittäin yhdistelmä Graphtech tallapalat ja Elixir kielet ni hokkuspokkus rokkapiliokkus......multa loppui kielten katkeilut kokonaan ja meikä sentään lapiotyömiehen tatsilla katko niita ennen aivan vidusti ja syy katkeilun loppumiseen ei ollu pelkkä Graphtech......vasta kun Elixir tuli kuvaan ni tää totuus tuli ilmi......ja sit viel se ku niitten saundi pysyy 100 kertaa pidempään kuosissa ku peruskielten.......hikikoura kun oon ni perus setillä pysty soittamaan tasan yhden keikan ja sit ne oli moido.......Elixireillä menee 10-15 keikkaa ihan tosta vaan.....semmosta!
Kauas on pitkä matka........
velsa
18.08.2009 03:06:46

kid ego: Njoo. Mitähän noi Elixirit maksaa irtona. Varmaan mansikoita ja taisteluhelikoptereita. Helpointa ois ostaa aina sekä Medium- että Light Heavy -settejä, mutta tässä tosiaan kusee se että en vaihda kitaroihin kieliä yhtä usein. Täytyy miettiä.

Kitarapajasta saa heittämällä halvimmat Elixirit koko maasta....13 egee muistaakseni setti ja irtokieletkin ihan siedettävän hintaiset!!!
velsa
18.08.2009 03:10:40

Jucciz: Ai joo. Unohin tän. Mut ei meillä täällä Tampereella. Ehkä se on etelämmässä joku semmonen juttu, tiätsä.

Jumalaare,se on tietsä!!!!!!8)
kid ego
18.08.2009 07:04:48
velsa: Kitarapajasta saa heittämällä halvimmat Elixirit koko maasta....13 egee muistaakseni setti ja irtokieletkin ihan siedettävän hintaiset!!!

Se onkin ainoa mesta koko Suomessa mistä niitä viitsii ostaa. Kimppatilauksina ollaan kans otettu ulkomaasta mikä on vielä halvempaa. Mut Kitarapajalta oon tosiaan aina hakenut. Ne sais muuttaa tohon keskustaan niin ei tarttis raihnaisen kuluttajan kävellä aina niin kauas. :D
zuppermuhle
18.08.2009 08:15:13
Meikä vaihtoi 10-52:sta 8.5-40 enkä kuulosta yhtään huonommalta.
"Who is your daddy and what does he do?"
Väsykäsi
18.08.2009 08:55:59
Meikä vaihtoi 9->11 settiin. "Ykstoistasissa" on paljon parempi tatsi nääs! En todellakaan tykkää kuminauha tatsista siellä pitää olla jotain vastusta siellä sormenpäissä. Ja kaiken lisäksi bendit tuntu menevän vähän övereiksi yseillä.
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)