Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet kitaran kanssa soitteluun.
1 2 3
mulukukka
16.08.2009 22:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs iltoja vaan kaikille. Nyt olisi sitten hankinassa kuulokkeet joiden kanssa voi sitten kitaraa soitella vahvistimen läpi ja myös koneella pitäisi pystyä musiikkia kuunnella/pelata/katsella elokuvia.
 
Budjetti olisi semmosseet satan eekiä maximissaan. Plussaa olisi tietysti jos tampereella niitä pystyisi kokeilemaan/ostamaan.
 
Kiitoksia kaikille auttaville , huomenna olisi tarkoitus mennä katselemaan että jos sitä ennen saisi neuvoja niin olisi hyvä :)
 
Ambitus: Sun pitäis soittaa enemmän nuotteja. Ei ollut tilua tämä! Meni aika mehustelun piikkiin;) Sä oot tollanen nautiskelija..."ai vittu ku on hyvä ääni ja perkele ku mulla on hyvä vibraatto..taidanpa pitää tässä vielä hetken" - juu nou?
Antti1
16.08.2009 22:35:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_sp.htm
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
TTV
16.08.2009 22:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG K81DJ on toiminut ainakin kitaran ja musiikin kuuntelun kanssa, luulisi pelienkin kuuluvan. Hintaakin alle 70€, kannattaa kokeilla. Blokkaa mukavasti kielten akustisen äänen olematta kuitenkaan täysin tukkiva.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
mulukukka
16.08.2009 22:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista tähän mennessä. Unohdin tuossa mainita että myös sellaisseet saisivat olla jotka hyvin pitää äänen sisällä ja peittäisivät koko korvan.
 
Ambitus: Sun pitäis soittaa enemmän nuotteja. Ei ollut tilua tämä! Meni aika mehustelun piikkiin;) Sä oot tollanen nautiskelija..."ai vittu ku on hyvä ääni ja perkele ku mulla on hyvä vibraatto..taidanpa pitää tässä vielä hetken" - juu nou?
Juicy
16.08.2009 23:06:12 (muokattu 16.08.2009 23:07:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770pro.htm
 
Tuosta on sitten se 80 Ohmin versiokin, mikä lie käytännön ero?
 
E: Jaa, menee reippaasti yli budjetin... No hyvät luurit kumminkin, jos vaikka käytettynä tulee satkulla vastaan.
 
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Jucciz
16.08.2009 23:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä mihin hintaan lähtee Suomesta, mutta näitähän sä selvästi olet vailla:
http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm
 
Huippuluokan soundi, suljettu rakenne ja peittävät koko korvan. Mulla on tosta ykkösversiota kaksi paria ja ne on jo mielettömän hyvät, en usko että kakkosversio ainakaan huonompi on.
 
Ziggy Bubba
17.08.2009 00:28:08 (muokattu 17.08.2009 00:33:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: En tiiä mihin hintaan lähtee Suomesta, mutta näitähän sä selvästi olet vailla:
http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm

 
Nuo on kieltämäti hyvät luurit, vaikka tuo tekonahkainen pinta hiostaa pidemmissä sessioissa korvanlehtiä ikävästi. Basso-osasto on myös K271:ssä hiukan "kevyt", eli jos tykkäät napakasta alapäästä, niin kannattaa ottaa huomioon.
 
Mukavuutta ja bassoa kaipaavalle ehdottaisin näitä Beyereitä:
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm
 
Nuo on pirun kestävät rakenteeltaan ja ne istuvat päähän todella mukavasti.
 
Sennheiserin HD25 ja HD25 SP -malleista pysyisin kyllä kaukana, jos meinaat ihan kotosalla käyttää (jolloin pieni koko ei ole tärkeä juttu) . Pieni kuppi tuo omat rajoitukset soundiin ja mukavuuteen. Noiden hinnoilla saa jo paljon mukavampia luureja. Itellä on HD25 iPodin kanssa reissuluureina, siihen hommaan toki oikein passelit.
 
Tuosta on sitten se 80 Ohmin versiokin, mikä lie käytännön ero?
 
80Ohmiset ovat herkemmät, eli eivät ole niin nuukat äänilähteen suhteen. Vahvaria ei ainakaan 80ohmisillä tartte, vaikka toki semmosella hiukan soundi paranee.
 
E: Jaa, enpä bongannut minäkään budjettia, oh well :)
 
The Crookmachine Project
Jucciz
17.08.2009 00:35:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen antanut itseni ymmärtää, että 271:n bassontoisto on rehellinen, eli toisin sanoen luurit, jotka potkivat enemmän bassoa, huijaavat. :)
 
Saahan sitä EQ:lla väännettyä kaikenmoista: enemmän sitä, vähemmän tuota.
 
Ziggy Bubba
17.08.2009 00:38:29 (muokattu 17.08.2009 00:40:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mä olen antanut itseni ymmärtää, että 271:n bassontoisto on rehellinen, eli toisin sanoen luurit, jotka potkivat enemmän bassoa, huijaavat. :)
 
Niin, paha sanoa mikä se absoluuttisen rehellinen basso on. Ite tykkään yleensä luureista joilla se kuuluu riittävästi. Toisaalta ilmavat ja bassoköyhät K701:t toimii tietyissä hommissa itellä hienosti - täysin "tasapainoisiin" luureihin en ole vielä törmännyt.
 
Ei noita AKG:n luureja yleensä loistavasta bassotoistosta tunneta, toki toisille maistuu.
 
The Crookmachine Project
Ziggy Bubba
17.08.2009 00:44:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo 100 euroa on budjettina hieman hankala kuulokkeita ostaessa, monet laatuluurit kun maksaa juuri sen vähän reilun satasen. Kannattaa bongailla tarjouksia ja selata eri liikkeiden sivuja, kyllä niitä hyviä diilejä varmasti löytyy.
 
The Crookmachine Project
Jucciz
17.08.2009 00:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Tuo 100 euroa on budjettina hieman hankala kuulokkeita ostaessa, monet laatuluurit kun maksaa juuri sen vähän reilun satasen. Kannattaa bongailla tarjouksia ja selata eri liikkeiden sivuja, kyllä niitä hyviä diilejä varmasti löytyy.
 
Joo. Tuntuu olevan, että alle satasella saa ihan hyviä puoliavoimia (ainakin ennen oli k240 Monitor jne), mutta hyvät suljetut ovat sen 150e vähintään.
 
mulukukka
17.08.2009 01:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Tuo 100 euroa on budjettina hieman hankala kuulokkeita ostaessa, monet laatuluurit kun maksaa juuri sen vähän reilun satasen. Kannattaa bongailla tarjouksia ja selata eri liikkeiden sivuja, kyllä niitä hyviä diilejä varmasti löytyy.
 
Niinhän se vähän näyttäs olevan ,mutta kun ei millään rahotus meinaa riittää tohon. Sai tohon 100 eeroonki jo aikalailla pinnistellä.
 
Ambitus: Sun pitäis soittaa enemmän nuotteja. Ei ollut tilua tämä! Meni aika mehustelun piikkiin;) Sä oot tollanen nautiskelija..."ai vittu ku on hyvä ääni ja perkele ku mulla on hyvä vibraatto..taidanpa pitää tässä vielä hetken" - juu nou?
Ziggy Bubba
17.08.2009 01:28:26 (muokattu 17.08.2009 01:29:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten teet kompromissin ja ostat halvemmat luurit tai pinnistät hiukan lisää, ei tuossa montaa vaihtoehtoa ole :)
 
Suljetuihin luureihin joutuu, kuten Juccizkin totesi, laittamaan enemmän rahaa kuin avoimiin jos hyvää äänenlaatua haluaa. Hyvin toimiva suljettu luuri on luultavasti vaikeampi tehdä ilman tumppua soundia kuin avoimesti soiva, näin kaupunkilaisjärjellä tuo tuntuis ihan loogiselta.
 
The Crookmachine Project
mulukukka
17.08.2009 03:09:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voisinpa sitten tässä vie kysellä mielipiteitä näistä muutamista kuulokkeista.
 
http://www.thomann.de/fi/audio_technica_athm40fs.htm
 
http://www.thomann.de/fi/akg_k121_studio.htm
 
http://www.thomann.de/fi/sony_mdr7506_kopfhoerer.htm
 
http://www.thomann.de/fi/akg_k141_mkii.htm
 
http://www.thomann.de/fi/akg_k172_hd.htm
 
http://www.thomann.de/fi/audio_technica_ath910_pro.htm
 
En nyt noista kuvista oikee osaa sanoo että mitkä kaikki koko korvan peittää , mutta jos kellään mitään sanomista kyseisistä niin olisi kiva kuulla =)
 
Ambitus: Sun pitäis soittaa enemmän nuotteja. Ei ollut tilua tämä! Meni aika mehustelun piikkiin;) Sä oot tollanen nautiskelija..."ai vittu ku on hyvä ääni ja perkele ku mulla on hyvä vibraatto..taidanpa pitää tässä vielä hetken" - juu nou?
Numb
17.08.2009 06:13:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itte en noista Beyerdynamiceista ole tykännyt. Tuo Antti1:n ehdottama Sennheiser ja Jucciz:n AKG taas ovat molemmat hyviä. AKG istuu mukavammin, Senkut alkavat painaa korvalehtiä.
 
Ja varmaan nuo edullisemmat AKG:t ovat kelpo tavaraa myös. Mutta en mitään niistä väitä, kun en ole testannut. Jos olisin nyt justiin ostamassa, niin varmaan testaisinkin.
 
Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
Kuha
17.08.2009 08:01:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Nuo on kieltämäti hyvät luurit, vaikka tuo tekonahkainen pinta hiostaa pidemmissä sessioissa korvanlehtiä ikävästi. Basso-osasto on myös K271:ssä hiukan "kevyt", eli jos tykkäät napakasta alapäästä, niin kannattaa ottaa huomioon.
 
Mukavuutta ja bassoa kaipaavalle ehdottaisin näitä Beyereitä:
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm
 
Nuo on pirun kestävät rakenteeltaan ja ne istuvat päähän todella mukavasti.

 
Nuo dt770:t on mun makuun liian hifit kitaraa varten; bassoa tulee aivan liikaa ja yläkerta on myös liian korostettu. AKG K 240 MK II on aika sopivat - mukana tuli ylimääräinen pari tyynyjä + ylim. piuha.
 
SBA
JK1
17.08.2009 12:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis kans tarkoitus hommata tuollaiset vähän laadukkaammat luurit tässä ihan lähitulevaisuudessa. Olin avoimia katsellut ja AKG 240 sekä yleisimmät Sennheiserit on aikalailla testailtu liikkeessä läpi. AKG:t olin ensin ajatellut ostaa, mutta huomasin, että kupit ovat juuri ja juuri liian pienet ollakseen korvien ympärillä. Ehkä mulla sitten on isot korvat, en tiedä.
 
Sennheiserit kuitenkin tuntuivat miellyttävämmiltä päässä, joten se vetäisi niissä puoleensa ja varsinkin HD 595 kuulosti helvetin hyvältä. ~150€ noita näyttää saavan netistä eli täysin siedettävissä hinnoissa noin hyviksi luureiksi. Beyerdynamicsin tuotteita en niin hyvin tunne, kun niitä on vaikeampi löytää testattavaksi.Nyt rupesin kuitenkin miettimään, olisiko äänieristys kuitenkin tarpeen eli ehkä olisin kallistumassa suljettuihin.
 
Olisiko kellään kokemusta Sennheiserin 380 PRO -luureista? Eivät tietenkään aivan yhtä hyviltä voi kuulostaa kuin HD 595, mutta onkohan siinä paljonkin eroa? Samoissa hinoissa näyttävät olevan....
 
Fiz
17.08.2009 12:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_sp.htm
 
Komppia tälle.
 
Itse ostin moiset jo monta vuotta sitten ja tehdaspakkausta availlessa huomasin, että sisällä olivatkin vielä HD 25-1:t, jotka tuolloin ainakin olivat satasen arvokkaammat. Hymyilytti!
 
krk
17.08.2009 12:52:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos suinkin mahdollista niin kuulokkeita kannattaa ehdottomasti kokeilla (jossain) ennen ostoa, ei sitä yksilöllistä käyttömukavuutta oikein muuten voi varmistaa. Paitsi korvanlehtien, myös kallon koko luonnollisesti vaikuttaa asiaan.
 
Käytän kuulokkeita luokkaa parikymmentätuntia viikossa - kitaransoittoa ja kaikenlaista kuuntelua. Pari vuotta sinnittelin umpimähkään ostetuilla AKG K141 Studioilla: puoliavoimet ja soundi ihan riittävän ok minulle, mutta painavat korvia ihan julmetusti. Eihän pieni puristus mitään haittaa jos silloin tällöin tsekkaa kuulokkeilla jonkun jutun mutta tuntikausien sessioissa alkaa kyllä rusto kypsyä.
 
Tänä kesänä ostin nuo samat mitkä jäsen Kuha mainitsee (AKG K240 MkII) koska tuntuivat kaupassa (DLX Tampere) niin hyviltä päässä, itse asiassa edellisiin verrattuina tuntui että päässä ei ole mitään... siis pään ympärillä. Menevät juuri mukavasti korvanlehtieni ympärille (yllä jo jäsen JK1 ehtii tosin todistamaan että hänellä ei mene) ja soundi on riittävän hyvä edelleen. Korvalehtien punotus ja särky ovat nyt historiaa.
 
Suljetuthan nämä eivät ole, eli vakavaan monitorointiin oikeissa mikrofoniäänityksissä (laulu, akustiset soittimet) ne eivät välttämättä sovi.
 
Ziggy Bubba
17.08.2009 13:23:43 (muokattu 17.08.2009 13:30:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Nuo dt770:t on mun makuun liian hifit kitaraa varten; bassoa tulee aivan liikaa ja yläkerta on myös liian korostettu. AKG K 240 MK II on aika sopivat - mukana tuli ylimääräinen pari tyynyjä + ylim. piuha.
 
Yksin soitellessa en usko pienen boostin bassoissa haittaavan, se saattaa tuoda siihen yksinäiseen soundiin vaan mukavasti kokoa. Tuo diskanttiosasto onkin sitten hankalampi homma, varsinkin jos huonoilla kuulokelähdöillä varustettua vahvaria/mallintajaa käyttää. (DT770:n diskanttiboostia en ole kyllä ite juuri bongannut tahi siitä kuullut aiemmin mainittavan. 80ohmin versio on muita malleja tasapainoisempi, ymmärtääkseni.)
 
Varsinkin säröillä monet kitaralaitteet kuulostavat aika rujoilta sirittävän ja luonnottoman yläpään osalta - tämä ei yleensä ole kuulokkeiden vika, vaan halvan sekä huonolaatuisen kuulokelähdön ja "esivahvarin". (Tässä yksi syy miksi en tykkää kitaraa luureilla skulailla.) En muista mikä mallintaja oli kyseessä, mutta laitteen ohjeissa suositeltiin suosiolla käyttämään "ei-niin-hyviä" kuulokkeita, siis tunkkaiset halpisluurit mieluiten. Enpä ihmettele, sillä laadukkaat luurit paljastavat ilkeästi muiden kamojen heikkoudet.
 
Soundin voi tietty ajaa aina tietokoneen kautta, josta mahd. löytyy äänikortista se parempi kuulokelähtö. Muuten käyttäisin minäkin ns. tumppuja luureja kitaran kanssa ja niitä parempia leffojen, musan ynnä muun nauttimiseen.
 
E: Itellä oli n. vuoden päivät nuo Senkun HD595:t. Soundi ihastutti alkuun kovasti ilmavuudellaan ja koollaan, mutta keskialueen ja diskanttien muhjuisuus alkoi ennen pitkää häiritsemään liikaa. Rokkia sun muuta napakkaa tatsia vaativaa musaa kuunnellessa nuo eivät varsinkaan musta toimineet - hiukan epäselvät bassotaajuudet ja keskialueen atakki jäi puuttumaan. Hyvät luurit, mutta ei ihan mun makuun.
 
The Crookmachine Project
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «