Aihe: Uusi kitara hakusessa
1 2
Jub
16.08.2009 17:57:22
Olisin nyt hakemassa uutta kitaraa. Kitaroita olen nyy vähän katsellut ja ESP LTD on vaikuttanut aika hyvältä. Erityisesti olen katsellut sitä KH-202 mallia. Onko siitä mihinkään?

Ehdotelkaa myös muita kitaroita. Kitara saisi soundeiltaan soveltua kasariheviin (Metallica, kuten varmaan huomasittekin :) yms.) Mutta saisi myös soveltua jotenkin melkein kaikkeen. Budjetti ei saisi mielellään ylittää ainakaan 700e:tä. Mielellään vähän allekkin. Ja vahvistimena toimii Rolandin Cube 20-x.
Estranged
16.08.2009 18:04:00
700 eurolla saa Torilta käytettynä jo todella hyviä kitaroita. Jos tuollaista superstrato-henkistä täytyy olla niin vanhaa Ibanezia, Charvelia ja Krameria ainakin kannattaa katsella.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
Jub
16.08.2009 18:05:55
Niin ei sen pakko strato ole olla.
pietari-poika
16.08.2009 18:45:14
Tuo KH-202 on hinta/laatusuhteeltaan tosi surkea kitara, samaan tyyliin kuin lähes kaikki ltd:n 200-sarjalaiset sigut.

Torilta löyty tällasta:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=342684
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=341031
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=338839
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=338549
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=334880

Tuossa nyt muutama. Varmasti torilta löytyy tohon hintaan monta muuta hyvää kitaraa. Ibanezeista ja Charveleista en oikein itse ymmärrä, ehkä joku toinen voi niitä poimia tuolta torilta.
Rootteri
16.08.2009 19:03:07
I wanna be somebody, be somebody too!
Jub
16.08.2009 19:33:02 (muokattu 16.08.2009 19:35:08)
Nyt meni kyl vaikeeks. Toisaalta noi emg aktiivit houkuttais ja toisaalta tossa ibanezissa sais samalla rahalla ehkä enemmän :D

Rootteri: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=338839
Suosittelen :D:D

Millaseen tyyliin sun mielestä toi sun vaihtama mikki sopii?
pietari-poika
16.08.2009 20:23:17
Mitä itse olen mnettiä seuraillut niin ton Bare Knucklen Nailbombin pitäis olla omiaan hevitouhuihin.
Rootteri
16.08.2009 20:24:22
Jub: Nyt meni kyl vaikeeks. Toisaalta noi emg aktiivit houkuttais ja toisaalta tossa ibanezissa sais samalla rahalla ehkä enemmän :D

Millaseen tyyliin sun mielestä toi sun vaihtama mikki sopii?

Mihin vain haluat, metalliin omiansa. Unohda EMG:t, ei niillä tee mitään :) Naulapommista irtoaa kovat metallisäröt mutta myös hyvät cleanit.

http://reviews.harmony-central.com/ … /Bare+Knuckle+Pickups/Nailbomb/10/1
I wanna be somebody, be somebody too!
Jucciz
17.08.2009 02:10:47
Rootteri: kovat metallisäröt mutta myös hyvät cleanit

Niin varmaan. ;D
Antti1
17.08.2009 02:13:09
Jucciz: Niin varmaan. ;D

Pitäis ehkä ennemminkin olla: hyvät metallisäröt mutta myös kovat cleanit.

On se yllättävän ok noin kuumaksi mikiksi, mutta onhan ne aina enempivähempi perseestä. Volaa rullailemalla selviää tosin ihan kunnialla.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Juicy
18.08.2009 00:23:13

Vissiin nuo Naulapommit ei ole omiaan kovin kirkassointisten keppien kanssa? Ainakin mun RR5 on melko elottoman ja kirkkaan kuulonen, alakerrassa ei viisari värähdäkään siellä munakkuus-osastolla. Trebleä ja ylämiddleä löytyy, mutta sitä "lihaa" ei sitten niin ollenkaan.
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Satu ja Tuija
18.08.2009 00:33:38
No eikö toi nyt oo ihan sama millä tota metallia veivaa? Joku vinkkelilapanen sählylymaila, tuhokammella ja TURBOmikeillä...Noit mikkei kannattaa muuten oikeesti kysellä.
Eli: Onks teil Turbo mikkei?
Antti1
18.08.2009 01:52:15
Juicy: Vissiin nuo Naulapommit ei ole omiaan kovin kirkassointisten keppien kanssa?

No ei, ellet soita jollain ihan tuhottomalla alavireellä. Silloin onkin ainoastaan hyvä puoli, jos ei oo kovinkaan muhku perussoundi.
Juicy
18.08.2009 01:55:44 (muokattu 18.08.2009 01:57:12)

Antti1: No ei, ellet soita jollain ihan tuhottomalla alavireellä. Silloin onkin ainoastaan hyvä puoli, jos ei oo kovinkaan muhku perussoundi.

Mikähän sitten olisi hyvä siihen tilalle? Nyt haetaan kunnon jyräsoundia, Blackouts Metal-versiota ajattelin? Jokin paksu ja tummasoundinen, ei tarvi mikään älyttömän erotteleva sinänsä olla. Kunhan ei mene tukkoon B/C-vireillä.

Alnico Warpig pelittää ainakin kivasti tuon RR3:sen kanssa...
Antti1
18.08.2009 01:58:28 (muokattu 18.08.2009 01:59:22)
Emmäätiärä... Sulla on niin ylämiddlepainotteinen ja hurjan määrän gainia omaava vahvari, että mä hommaisin jonkun miedon mikin tuohon kitaraan. Saisi vähän jotain sävyäkin irti tosta setistä, ehkä. Air Zone? Se on Tone Zonen iisimpi versio ja ainakin isoveljensä on kovasti paksusoundinen. Taittaa juuri hienosti ylikirkkaiden kitaroiden mölinät ja jos toi Air on vähän miedompikin, niin aina vaan parempi.

EDIT: Jos sä haluat oikeasti paksusoundista ja kuumaa mikkiä, niin Duncanin Invader on sitä. Siitä ei enää alapääpörinät juuri suuremmaksi muutu mikkiä vaihtamalla.
Juicy
18.08.2009 02:11:13

Antti1: Emmäätiärä... Sulla on niin ylämiddlepainotteinen ja hurjan määrän gainia omaava vahvari, että mä hommaisin jonkun miedon mikin tuohon kitaraan. Saisi vähän jotain sävyäkin irti tosta setistä, ehkä. Air Zone? Se on Tone Zonen iisimpi versio ja ainakin isoveljensä on kovasti paksusoundinen. Taittaa juuri hienosti ylikirkkaiden kitaroiden mölinät ja jos toi Air on vähän miedompikin, niin aina vaan parempi.

EDIT: Jos sä haluat oikeasti paksusoundista ja kuumaa mikkiä, niin Duncanin Invader on sitä. Siitä ei enää alapääpörinät juuri suuremmaksi muutu mikkiä vaihtamalla.

Huom. Soittelen paljon myös ton Mesan läpi, joka ei ole ihan niin mättökone kun toi Engli. Mutta tosiaan, vois kokeilla jotain miedompaa ehkä sittenkin. Toi JB:kin vaan oli vähän ponneton siihen mitä hain. Jotain Duncania tai BKP:ta ajattelin, mua ei noi DiMarziot oikein ole vakuuttanut, tosin niistä ei kauhiasti kyllä kokemusta ole.
Antti1
18.08.2009 02:13:56
En mä oo koskaan kokenut, että sellaisella keskiverto paf-kopiolla olis jäänyt särön määrästä kiinni näillä moderneilla säröpeleillä. Ehkä ne kuulostaa erilaiselta, kuin joku megakäämi, mutta mun korvaan lähes poikkeuksetta paremmalta. Siksipä oma nailbombikin torilla on odottamassa vaihtoa muleen.

BKP:n Mule voisi tosiaan olla yks vaihtoehto, tai sit joku muu niistä rauhallisemmista.
Fiz
18.08.2009 09:03:02
Juicy: Vissiin nuo Naulapommit ei ole omiaan kovin kirkassointisten keppien kanssa? Ainakin mun RR5 on melko elottoman ja kirkkaan kuulonen, alakerrassa ei viisari värähdäkään siellä munakkuus-osastolla. Trebleä ja ylämiddleä löytyy, mutta sitä "lihaa" ei sitten niin ollenkaan.

Mulla toimii JEMissä aivan törkeän hyvin.. ja ihan E / Drop D -vireessä mennään.

Noi on todella herkät korkeuden säädön suhteen, voipi vaikuttaa paljon.
Antti1
18.08.2009 09:30:53
Fiz: Noi on todella herkät korkeuden säädön suhteen, voipi vaikuttaa paljon.

Niin, niistä saa tummemman soundin ruuvaamalla alaspäin. Samalla tietty häviää ulostuloa, mutta se tuskin juuri mitään/ketään häiritsee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)