Aihe: Mad Professor-pedaalit yleisesti
1 2 3 4 5 6 7 8 9
J.Hollström
15.08.2009 22:07:25
sikki-six: nuo hinnat eivät ainakaan ostohimoja lisää.

Ehkä ne on tarkoituksella sen verran korkeat, että kaikki nettinöösit ei niitä ostelis.

;o)
Bluesmies
15.08.2009 22:18:17
LGW:stä oon kyllä kuullu vaan hyvää ja hirveä hinku olis se hommata, mutta ehkä mä eka opettelen soittamaan.
Ziggy Bubba
15.08.2009 22:27:13

juki68: Ehkä ne on tarkoituksella sen verran korkeat, että kaikki nettinöösit ei niitä ostelis.

;o)

Passeli provo, mut ei tartu (hassu hymiö ->) ;P
The Crookmachine Project
Satu ja Tuija
15.08.2009 23:05:53
Toi hinta-asia on muuten hauska. Terassilla kun otetaan olutta niin 5 eekkeriä oluesta ei ole mitään, mutta kaupassa kun kädessä on litran Tropicana täystuoremehu herkkulihoineen, niin on ihan helvetin kallis jos maksaa vaikka 3,50€.
:)
Juicy
15.08.2009 23:18:19

Satu ja Tuija: Toi hinta-asia on muuten hauska. Terassilla kun otetaan olutta niin 5 eekkeriä oluesta ei ole mitään, mutta kaupassa kun kädessä on litran Tropicana täystuoremehu herkkulihoineen, niin on ihan helvetin kallis jos maksaa vaikka 3,50€.
:)

Laatu maksaa, vaan maksan se maksaa (ennenpitkää).
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
Satu ja Tuija
15.08.2009 23:22:41
Juicy: Laatu maksaa, vaan maksan se maksaa (ennenpitkää).

Riippuu kauan maksaa. :)
Juicy
15.08.2009 23:24:07

Satu ja Tuija: Riippuu kauan maksaa. :)

...maksan maksamisesta?
Satu ja Tuija
15.08.2009 23:25:06
Juicy: ...maksan maksamisesta?

Ai, luulin että puhuit maksan kuormittamisesta oluella.
Juicy
15.08.2009 23:31:34 (muokattu 15.08.2009 23:32:02)

Satu ja Tuija: Ai, luulin että puhuit maksan kuormittamisesta oluella.

Mistäs sitten?

No, mä jo sekosin ajatuksissa. Saa mun puolesta joku maksaa vaikka tonninkin jostain boutiqe-pedaalista, ei se multa ole pois. Paitsi jos joku haluais tonnilla ostaa multa jonkun röytämällä kasatun A/B-vaihtajan? Työt aloitan heti kun rahat näkyy tililtä ja osat saapuu Uraltonelta. =)
McNulty
16.08.2009 00:57:11
Krice: Minusta taas tämä pedaalihullutus on nimenomaan nettinöösien harrastus, ja ammattilaiset käyttää edelleen sitä mikä on kätevintä, eli varmaan jotain bossin pedaaleita. Nettihän on lisännyt suuresti näkyvyyttä myös pienille valmistajille, joilla markkinointi tapahtuu varmaan suurimmaksi osaksi nettiviidakkorummun kautta.

Mie en kyllä tiedä keltä se on pois, jos toinen soittaja vetää Bosseilla ja toinen metsästää ympäri maailmaa itselleen sopivaa äänirasiaa?

Lähinnä tuo Kricen kommentti kuulostaa perisuomalaiselta sairaudelta, eli KATEUDELTA. Voihan sitä itselleen selitellä tavalla tai toisella... ja kehittää omalle fiksaatiolle mediaseksikkäämpiä nimiä, mutta miksi stressata moisista asioista? Jokainen vetää sillä minkä itselleen kokee parhaimmaksi. Pienellä, isolla tai vielä vähän isommalla budjetilla.
You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking!
Krice
16.08.2009 09:02:40

bonecrusher: Lähinnä tuo Kricen kommentti kuulostaa perisuomalaiselta sairaudelta, eli KATEUDELTA. Voihan sitä itselleen selitellä tavalla tai toisella... ja kehittää omalle fiksaatiolle mediaseksikkäämpiä nimiä, mutta miksi stressata moisista asioista?

En minä ole stressaantunut, paitsi gas stressaa:) Uskoisin ja olettaisin, että pedaaleissa käytetään paljon samanlaista tekniikkaa, joka ei ole kovinkaan tasaisesti sidottuna hintaan. Varsinkin kun tietty laaturaja ylitetään, niin sen jälkeen tuntuu merkitsevän se miten harvinainen pedaali on ja onko kuoret maalattu käsin jne. Siis lähestytään ulkomusiikillisia tekijöitä. Tässä tapauksessa reipas hintakin tuonee lisää "uskottavuutta".
Teppo2
16.08.2009 10:48:33
bonecrusher: ... Minusta näissä asioissa on hyvä muistaa se sanonta: "Jos pitää kysyä hintaa, sulla ei ole siihen varaa!"

Näihin asioihin pätee myös sanonta: "On moraalitonta antaa hölmön pitää rahansa."
"Painoin varoitusta tällaisista typeryyksistä. Kohtalaisen idiootiksi voisi sinuakin luulla moisten lausuntojen jälkeen. Ei millään hyvällä..."
aristoteles666
17.08.2009 06:52:58

bonecrusher: Niin... mutta kuinkas sitten kävikään?

ja mitäköhän tää nyt tarkoittaa?

Ilmeisesti muillakin asioilla ON MERKITYSTÄ kuin pelkällä soundilla. Yhtenä pointtina vaikkapa laitteiden kesto ja käyttöikä.

luitko edes mitä kirjoitin
Numb
17.08.2009 07:01:14

Hinnoittelusta sen verran, että jos tavara käy kaupaksi se ei ole liian kallista. Mikrotasolla toki voi olla, mutta se ei liikeyrityksen kannalta ole kiinnostava taso.
Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
opaa
17.08.2009 07:30:35
Varsinkin kun tietty laaturaja ylitetään, niin sen jälkeen tuntuu merkitsevän se miten harvinainen pedaali on ja onko kuoret maalattu käsin jne. Siis lähestytään ulkomusiikillisia tekijöitä. Tässä tapauksessa reipas hintakin tuonee lisää "uskottavuutta".

Ehkä itsekin on sortunut, kun suurin osa pedaaleista on niitä kalliimmanpuoleisia, mutta sitten taas joukosta löytyy muutamankympin danelectroa joita en suostuisi vaihtamaan pois. Lähinnä mulle on käynyt niin, että ne parhaat äänet on saatu usein ulos hinnakkaista pedaaleista, vaikka kuinka sahaisi läpi niitä halvempiakin. Ja mua just ärsyttää maksaa jostain maalauksesta tai harvinaisuudesta tai muusta kun oon vaan sen soundin perässä :)
markkuh
17.08.2009 08:13:54
opaa: Ehkä itsekin on sortunut, kun suurin osa pedaaleista on niitä kalliimmanpuoleisia, mutta sitten taas joukosta löytyy muutamankympin danelectroa joita en suostuisi vaihtamaan pois. Lähinnä mulle on käynyt niin, että ne parhaat äänet on saatu usein ulos hinnakkaista pedaaleistt maalauksesta tai harvinaisuudesta tai muusta kun oon vaan sen soundin perässä :)

Lievästi OffTopic. Mikä on sellainen hintataso jolla voi odottaa saavansa kunnon kamaa ? MP:n n.250€ vai kuinka paljon liu'utaan ja kumpaan suuntaan ? Suuntaviivan voi varmaan piirtää.
Et silleen...
J.Hollström
17.08.2009 08:15:08
Eipä noi epäkaupalliset DIY-kauppiaatkaan ilmaisiksi noita purkkejaan myy, vaikka tuotekehitykseen ei ole käytetty välttämättä euroakaan, vaan kopioidaan valmiita schemoja joita saa netistä. Yli satasen mennään helposti näissäkin. Siitä voi miettiä mitä pitää saada jostain omasta tuotteesta jolla pitää saada koko jakeluportaan katteet, verot, tuotekehitys, mainostus, duunareiden palkat ym. kulut kuitattua. Mitä pienempi putiikki, sitä isompi osuus menee kaikkeen muuhun kuin itse laitteen kuluihin, materiaaleihin ja valmistukseen. Tää kiinanpaskailmiö on vaan vääristänyt kuluttajien käsityksen siitä mitä laitteet saa maksaa.
Krice
17.08.2009 09:00:14

markkuh: Lievästi OffTopic. Mikä on sellainen hintataso jolla voi odottaa saavansa kunnon kamaa ?

Ei tähän ole mitään yksiselitteistä vastausta, mutta ainakin halvimmat behkut voi varmasti rajata pois. Joskin jotkut ovat pitäneet niistäkin. Kitaroissakin hintataso voi yllättää, internetissähän on ollut kauhutarinoita kitaroista, joissa on ollut alkeellisia valmistusvirheitä, vaikka hinta on ollut lähemmäs tuhat euroa eli edes välttävää peruslaatua on odotettu.
duc
17.08.2009 10:11:21 (muokattu 17.08.2009 10:33:48)
markkuh: Lievästi OffTopic. Mikä on sellainen hintataso jolla voi odottaa saavansa kunnon kamaa ? MP:n n.250€ vai kuinka paljon liu'utaan ja kumpaan suuntaan ? Suuntaviivan voi varmaan piirtää.

Tuo vähän riippuu. Delayt lienevät yksinkertaisia toteuttaa kun halvin Behringerkin toimii hyvin, tosin vaikkapa joku Danelectro syö varmasti soundia. Säröpedaaleistakin saattaa joskus löytää halpja ja hyviä, mutta kunnollisen särön tuottaminen on kai sitten vaikeampaa kun nuo kunnolliset säröt maksavat yleensä päälle satasen, jotku paljonkin päälle.

edit: tulipas typoja ja ajatuskatkosia, eiköhän tästä nyt saa selevää...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)