Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 584 85 86 87 88122 123 124 125 126
blues guitar
14.08.2009 15:34:54

Illu: Mulla on väärä linkki tossa skaban 89 äänestysketjussa, se avaa Kuhan vedon...
Kumpihan olis saanu enempi pisteitä, Kuha vai Sä? : )
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Illu
14.08.2009 16:16:30 (muokattu 14.08.2009 16:16:59)
blues guitar: Kumpihan olis saanu enempi pisteitä, Kuha vai Sä? : )

Se oilisikin ollut mielenkiintoinen tilanne, jos ne olisivatkin nuo vedot vaihtuneet päittäin. Olis ollu kansa kummissaan, että kylläpäs Kuha nyt räpeltää, mut Illu, jumankekka, Illuhan on liekeissä...
latuska90
14.08.2009 16:21:25

Illu: Se oilisikin ollut mielenkiintoinen tilanne, jos ne olisivatkin nuo vedot vaihtuneet päittäin. Olis ollu kansa kummissaan, että kylläpäs Kuha nyt räpeltää, mut Illu, jumankekka, Illuhan on liekeissä...

Mut kukaan ei kuitenkaan ole niin sokea, etteikö huomaisi maihinnousussa esittäjän nimeä...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Illu
14.08.2009 16:25:24
latuska90: Mut kukaan ei kuitenkaan ole niin sokea, etteikö huomaisi maihinnousussa esittäjän nimeä...

Tää nyt oli tälläistä hypoteettista rölölöötä. Mut itseasiassa eipä paljon tule lueskeltua, kun niitä vetoja kuuntelee, sivu auki, play napista soitto soimaan ja notepadi taas päällimmäiseksi auki ja muistiinpanot vedosta siihen.
Tuomo_
14.08.2009 18:06:20 (muokattu 14.08.2009 18:07:06)
TahTah: Kovaa paahtoa heti alussa. Vähemmälläkin tulisi toimeen, mutta jos tekijä seisoo teoksensa takana niin ok

Seison soittoni takana ja olen siitä ylpeä. Olen aina ollut oman tieni kulkija. Nuorempana oli huono itsetunto ja arvostelu otti koville. Vanhempana on näytöt annetu tai sitten ei. Näillä mennään. Omalla tyylillä vetelen ja Willien rohkaiseva kommentointi aikoinaan rohkaisi mua pitämään oman soundin ja linjan. En hae kenenkään pallinaaman soundia tai tyyliä, koska se on heidän juttunsa.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
14.08.2009 21:28:05

Hybriditekniikka kuuluu(?) (pleku & nimetön tai keskisormi). Maukasta vetelyä. Lopun vibrato oli varsinainen komistus.

Joo, mut ei. Plekulla vaan, sano, plekulla.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
MaQ
14.08.2009 23:36:41
Kovasti vaan yllättyny oon että ootte tykänny vedosta. Soittaessa tuntu kyllä siltä ettei tästä mitään tuu...

velsa:
semmosta äänten loppuun asti soittamista ja snadisti malttia lisää ni hyvä tuloo

Hyvin sanottu sillä, tuota sitä on tässä koitanu ajaa sisään vanhaan päähän ku korvat sanoo että pitäs maltaa mutta sormet on vaan levottomat? Ehkä se joku päivä vielä... onnistuu...

latuska90:
Alun pinch harmonic oli kyllä yksi maukkaimmista

Tais tulla puoli vahingossa ku huitasin väsyneenä ohi mihin piti osua :)
WanhaWetäjä
15.08.2009 10:51:26

tahtah: Seison soittoni takana ja olen siitä ylpeä. Olen aina ollut oman tieni kulkija. Nuorempana oli huono itsetunto ja arvostelu otti koville. Vanhempana on näytöt annetu tai sitten ei. Näillä mennään. Omalla tyylillä vetelen ja Willien rohkaiseva kommentointi aikoinaan rohkaisi mua pitämään oman soundin ja linjan. En hae kenenkään pallinaaman soundia tai tyyliä, koska se on heidän juttunsa.

Hyvä meininki!Jatka valitsemallasi tiellä.

Liiallinen toisten juttujen plokkailu/matkiminen saati saundien haku ei ole kuulunut koskaan munkaan juttuihin, niillä eväillä vedetään mitä on eikä matkita muita, ainakaan tarkotuksella ;-)
Sen verran annan siimaa että nuorena tuli jotain plokkailtua, kun musaakin tuli kuunneltua enemmän, tais olla Larry Carltonia lähinnä, no joo, myös joitain muita "hissikitaristeja"ja Wes Montgomerya etc...

Yks esimerkki klooneista ja sen myötä melko persoonattomista kitaristeista löytyy tanssimusapuolelta ; lähes jokainen nuori kitaristi soittaa samanlailla, samat maneerit, sama saundi, johtuen siitä että vedetään Stratolla, Voxilla ja mahdollisesti vielä Rolandin nauhakaiun kera...
Lopputulos on arvattavissa...EP on jo keksitty, miksi matkia...?

No joo, taitaa roots-äijilläkin olla omat esikuvansa, mä en onneksi tiedä niistä mitään joten voin arvioida muiden soittoa ns puhtaalta pöydältä, which is nice!
padaa@dadaa!
15.08.2009 11:30:32 (muokattu 15.08.2009 11:31:08)

juki68:
20 sooloa on kyllä kipurajoilla jaksaako kuunnella ja arvostella jokaista analyyttisesti ja loppupään vedot kärsii kuunteluväsymyksestä. Eipä näitä kukaan käske kerralla kuuntelemaan, mutta kun kerran ryhtyy niin tahtoo tehdä homman loppuun asti.

Sama tauti vaivasi. Siksi kuuntelin ensin palstan nimimiesten vedot ja valitsin pisteille menijät ja sitten lopuista sama juttu.
Tuomo_
15.08.2009 13:38:42 (muokattu 15.08.2009 13:43:45)
Tämä oli pitkästä aikaa osuva arviointi soitostani. Ei tainnut ihan pisteille päästä;)
tahtah: Simppelillä rämpytyksellä aloitetaan, ruutsihan pitää olla simppeliä! ja voin vaan kuvitella, että tahtah yrittää kaikkensa. Ainahan annan peliin kaikkeni, kysyä voi vaikka työnantajalta ja vaimolta sekä kavereilta! Hampaat irvessä, onkohan enää edes niitä vähiä hampaita jäljellä tämän jälkeen? pyritään pitämään homma kasassa. Mutta silti soitossa on niitä harmillisia pieniä puutteita, joita pitäisi korjata., ai pieniä vai!!! No, aikanaan... Koetan sitten 90- vuotiaana voittaa Kustaakartanon rootskabat. Sen jälkeen tulen täydelliseksi myös musiikin alueella.

Ja kaikki tämä Omalla Tyylillä.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
15.08.2009 20:28:44 (muokattu 15.08.2009 20:39:43)

They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
MadMatt
15.08.2009 20:57:30

latuska90
15.08.2009 21:13:30

BigPapa: http://www.youtube.com/watch?v=k3t3oHQlB2w

Mulle tulee jostain syystä tosta SRV:n rumpalista mieleen Kummelin Timo Kahilainen. :D Samaa näköä.

Hyvä biisi, svengaa kuin hirvi.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Illu
15.08.2009 22:56:13
Kohtuu kovaa menoa Yle Teemalla just nyt. Saapi ES-335 kyytiä...
blues guitar
16.08.2009 07:37:53

Niin hyvää shittiä ku tää onkin, ni eiks sais välillä skabaan jotain muutakin ruutsia? Rock-a-billyä, 60's soulia, 50's lälly-doovoppia tai jotain...
Tai miksei jotain 70's roots-soulfunk-juttuja *innostuu*

Ehdotus: Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi vetäjäksi. Mä luulen että nää "Pallinaamat" ihan mielellään luovuttaa vetovuoron jos innokkaita vetäjiä löytyy.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Väsykäsi
16.08.2009 11:22:10
Itse ilmoittaudun vapaaehtoiseksi vetäjäksi :)
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
padaa@dadaa!
16.08.2009 12:24:59 (muokattu 16.08.2009 12:25:06)

Jahas, kohta skaba vapaaehtoisesta vetäjästä.
rheinone
16.08.2009 12:46:42
blues guitar: Ehdotus: Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi vetäjäksi. Mä luulen että nää "Pallinaamat" ihan mielellään luovuttaa vetovuoron jos innokkaita vetäjiä löytyy.

Ihan hyvin voin joskus skaban vetää. Pankoot pallinaamat pikaviestiä sitten jos on tarvis.
BigPapa
16.08.2009 21:16:47 (muokattu 16.08.2009 21:21:36)

Onnittelut Velsalle ja muullekin kärjelle..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)