pietari-poika 15.08.2009 09:55:53 | |
---|
January: Miksi kysymysmerkki? Etkö tiedä? Miksi sitten vastasit? :D Arvailen tässä vaan. Yks kaveri sano että on sellaset asteikot ku duuri ja molli. Mä en vaan tiedä vielä miten ne soitetaan. Sitten oli vielä joku pentagrammiasteikko mutta luulisin että sitä käytetään ainoastaan metallipuolella. |
baron 15.08.2009 10:04:02 | |
---|
pietari-poika: Sitten oli vielä joku pentagrammiasteikko mutta luulisin että sitä käytetään ainoastaan metallipuolella. Pentatoninen. Siitäkin on duuri ja molli. Ja sitä käytetään melkein missä vaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
--Roller-- 15.08.2009 11:39:42 | |
---|
pietari-poika: Arvailen tässä vaan. Yks kaveri sano että on sellaset asteikot ku duuri ja molli. Mä en vaan tiedä vielä miten ne soitetaan. Sitten oli vielä joku pentagrammiasteikko mutta luulisin että sitä käytetään ainoastaan metallipuolella. Kannattaako alkaa neuvomaan, jos ei tiedä? http://groups.ultimate-guitar.com/finlandeeros/ Liittykää ihmeessä, tehdään tilaa Suomi-ilmiölle UG:hen! |
pietari-poika 15.08.2009 11:45:31 | |
---|
|
--Roller-- 15.08.2009 16:39:15 | |
---|
pietari-poika: http://muusikoiden.net/jasenet/95132Joten mistäs sitten kiikastaa, kun joudut arvailemaan ja omien sanojesi mukaan et osaa soittaa molli- ja duuriasteikkoja?? Vaikka tuolta profiilistasi kaivoin linkin jossa olit itse (tod.näk.) kirjoittanut, että miten ne soitetaan. Siellä oli muutama muukin asteikko. http://groups.ultimate-guitar.com/finlandeeros/ Liittykää ihmeessä, tehdään tilaa Suomi-ilmiölle UG:hen! |
pietari-poika 15.08.2009 19:05:00 | |
---|
--Roller--: Joten mistäs sitten kiikastaa, kun joudut arvailemaan ja omien sanojesi mukaan et osaa soittaa molli- ja duuriasteikkoja?? Vaikka tuolta profiilistasi kaivoin linkin jossa olit itse (tod.näk.) kirjoittanut, että miten ne soitetaan. Siellä oli muutama muukin asteikko. Vastasin edelliseen viestiin jossa havaitsin jotain sarkasmia/huumoria ja sen mukaan kirjoitin tuon oman viestini. Pahoittelen. |
|
pietari-poika 15.08.2009 21:06:33 | |
---|
|
Arde135 17.08.2009 21:38:15 | |
---|
Onko vaarallista soittaa (transistorivahvistimella) kaksi säröä päällekkäin? Kuulostaa hallittuna välillä vaan niin sairaaaaan hyvältä. |
kid ego 18.08.2009 07:01:26 | |
---|
dragonsorce: Onko vaarallista soittaa (transistorivahvistimella) kaksi säröä päällekkäin? Kuulostaa hallittuna välillä vaan niin sairaaaaan hyvältä. Jatka vaan. |
tender.insanity 21.08.2009 21:26:34 | |
---|
dragonsorce: Onko vaarallista soittaa (transistorivahvistimella) kaksi säröä päällekkäin? Kuulostaa hallittuna välillä vaan niin sairaaaaan hyvältä. On. Hyvin vaarallista. Veikkaisin, että sinulla on noin kaksi viikkoa elinaikaa jäljellä. |
iwasninjaonce 22.08.2009 12:03:48 | |
---|
En ole varma että onko oikea aihe, jos ei niin pyydän anteeksi. : > Elikkäs kun olen katsonut i will stayn soolon(aloittelia kun olen) tabeja niin pakko kysäistä että lähteekö se soolo 3 nauhalta B kieleltä, 9 nauhalta G kieleltä vai 7 nauhalta D kieleltä? Saattaa olla tyhmä kysymys mutta en haluaisi opetella tuota "väärin" Kiitos etukäteen. |
Oravannahka 22.08.2009 15:14:07 | |
---|
Eli siis pitäisi floyd rose tallaa saada laskettua, mutta en nyt täysin varma vieläkään ole kumpaan suuntaan niitä takapuolen ruuveja pitäisi oikeen kääntää, jotta se laskeutuisi. Kokeilin kiristää niitä jonkunverran, mutta talla ei tuntunut liikkuvan mihinkään suuntaan, ainakaan alaspäin. Kitarana ESP M-II, ja kiitokset vastauksista etukäteen :) |
M4ss3 m/ 22.08.2009 17:01:01 | |
---|
Vahvistin hurisee ja surisee jopa clean-kanavalla, mikä avuksi? Outoa, että kun tuota surinaa tulee niin sen saa "sammutettua" ottamalla kiinni kitarapiuhan metallisesta osasta, siis siitä mikä jää ulkopuolelle piuhan ollessa kitarassa. Noisegate vai uusi piuha vaiko molemmat? |
pietari-poika 22.08.2009 17:20:14 | |
---|
Kitarassa maadoitusongelmaa? Mielestäni toi vois viitata siihen. Tää kyllä menis varmaan paremmin tonne kitarakamojen puolelle. |
Jykpo 22.08.2009 17:41:33 | |
---|
|
M4ss3 m/ 22.08.2009 18:05:22 | |
---|
pietari-poika: Kitarassa maadoitusongelmaa? Mielestäni toi vois viitata siihen. Tää kyllä menis varmaan paremmin tonne kitarakamojen puolelle. Ei tietääkseni maadoituksessa mitään ongelmaa, mutta olenkin niin tietämätön näissä asioissa, että mistäs sen sitten tietää. Joo ja kitarakamojen puolelle sopisi paremmin, mutta kun täällä hirveästi muutkin kamoista kyselevät vaikka soittoa koskevia kysymyksiä tänne laittaa pitäisi. Ja olen nyt sen verran tuossa kitarakamojen puolella kysellyt niin ajattelin, että vaihdetaan nyt edes ketjua. |
kid ego 23.08.2009 01:40:09 | |
---|
|
sitaristi2 29.08.2009 13:50:48 | |
---|
Minulla on paha intonaatio-ongelma. Kun yritän säätää intonaation epiphone les paulissani, niin en saa sitä mitenkään kohdalleen koska ruuvia ei pysty vääntämään enää yhtään enempää. Se on siis väännetty ihan loppuun asti ja silti intonaatio on pielessä. Ongelma on g, h ja e kielissä. Oktaavi on alempi kuin vapaana soiva kieli (viritysmittarin mukaan noin -20) Voisitteko auttaa??? Vielä olisi yksi ongelma: korkealla e kielellä jos soitan noin 7-15 nauhaväliä vahvistimen kanssa (ongelma voi olla kyllä ilman vahvistintakin, en tiedä), niin ääni värisee aivan hirveästi ja soittaminen kuulostaa kauhealta. Näitä mitään ongelmia ei ollut kun ostin kitaran noin 4kk sitten. Auttakaa mahdollisimman nopeasti!! |
Cujo 29.08.2009 13:59:42 | |
---|
sitaristi2: Minulla on paha intonaatio-ongelma. Kun yritän säätää intonaation epiphone les paulissani, niin en saa sitä mitenkään kohdalleen koska ruuvia ei pysty vääntämään enää yhtään enempää. Se on siis väännetty ihan loppuun asti ja silti intonaatio on pielessä. Ongelma on g, h ja e kielissä. Oktaavi on alempi kuin vapaana soiva kieli (viritysmittarin mukaan noin -20) Voisitteko auttaa??? Eikös noissa saa tallapalat käännettyä toisin päin, mikä antaa vähän pitemmälle säätövaraa. Onko miten vanhat kielet muuten? |