Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 5100 101 102 103 104122 123 124 125 126
BigPapa
13.08.2009 17:38:04

juki68: Kyllä Pirkanmaa harjaa 100-0 kaikki etelän väsyneet ripulirannekitaristit. Eihän siellä ole ketään varteenotettavaa vinguttajaa? Pari jotain Äetsän sävelkulkulaitoksen käynyttä modulaatiosukkaa korkeintaan.

Kummelilainat on parhaita.......sellasta savolaishuumoria....
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Jucciz
13.08.2009 17:38:51
BigPapa: Kummelilainat on parhaita.......sellasta savolaishuumoria....

Kummeli - suoraan Tampereelta, Savon sydämestä.
BigPapa
13.08.2009 17:57:41 (muokattu 13.08.2009 18:46:36)

Jucciz: Kummeli - suoraan Tampereelta, Savon sydämestä.

Ideoitsijana aika paljosti Heikki Silvennoinen, tuo Kiviapajan lahja suomalaiselle huumorille, kuin myös musiikille. Hmmm, missäspäin se Kiviapaja nyt olikaan...ai niin Sulkava, Savonlinna .....

http://www.youtube.com/watch?v=BdlW7d7di8g

http://www.youtube.com/watch?v=9Mmi0T7ltyA
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
velsa
13.08.2009 22:38:03

juki68: Kyllä Pirkanmaa harjaa 100-0 kaikki etelän väsyneet ripulirannekitaristit.

Niin noh,noissa ripulihommissahan te kyl ootte ihan parasta a-ryhmää....mut Juki,siit ei nyt tällä kertaa ollu kysymys....aina noi kakkahommat mielessä,hyh!!!
Kauas on pitkä matka........
WanhaWetäjä
14.08.2009 10:01:07

BigPapa: Mulla on ollu pädnissä Löytyn Mikko ja Arto Rautajoki, hyviä soittajia Nääsvillestä.

Älä ny!

Mä oon soittanut humppaa Arskan kaa, kuin myös Hohdin Holm oli kerran tuuraamassa humppakeikalla, revi siitä!HOHO!Oli meillä kerran yks hesalainen rumpali, Hende jotain?..."Kyrpänaama" oli sen ihan virallinen lempinimi, soitti mm "Cascade"-bändissä aikoinaan.Hyvä rumpali oli hän.Ja mukava mies, lempinimestään huolimatta.

No, vähän provo herjahan tuo "hesalaisuus" oli, mutta ihan realismia ujolle maalaispojalle joskus 80-luvun alussa kun siellä päin tuli enemmän keikkailtua, ainakin tanssimusapaikat oli pääosin perseestä niin ruuan kuin majotuksenkin suhteen ja joidenkin mestojen henkilökunta oli todella tylyä.Ja ne Maestron päivätanssit ja Pavi...

Se että eri puolella Suomea on erilaisia ihmisiä, johtuen mahdollisesti asuinympäristöstä, pitää takuulla paikkansa, kun on 30 vuotta kiertänyt Suomea niin kyllä kai se jonkinmoista perspektiivia antaa asiasta...

Kemi, Kokkola, Raahe, Pori, Oulu,Kitee, Helsinki, Hämeenlinna, Forssa, Ranua, Lappeenranta, Tre...mm noissa mestoissa on ihan oma mentaliteettinsa, ai niin se Turku...
BigPapa
14.08.2009 10:22:46 (muokattu 14.08.2009 10:47:54)

Mä oon soittanut humppaa Arskan kaa, kuin myös Hohdin Holm oli kerran tuuraamassa humppakeikalla, revi siitä!HOHO!

Mitä pitäis repii? Kyllä mä sen uskon, että noin hyvä rumpali klaaraa huttuosastonkin. Arska on hyvnkin monipuolinen. Onhan se kaikenlaista soittanu.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arto_Rautajoki

Arska Rautajoki on soittanut 70-luvulla Poison, Graffit, Markus ja kotkat, Tries, 80-luvulla Sleepy sleepers, Sakari Kuosmanen, Mamba, Dave Lindholm 12bar, Dave Lindholm & White Midnight, Yari ja onnensoturit, Big Saarinen ja Oona, jonka soittajakaartia oli Sami Saari, Markku Petander ja Pertsa Tolonen. 90-luvulla Harri Marstio ja Maanantai, Kari Peitsamo ja Hirttämättömät ja Coupe DeVille jossa soitti muun muassa Big Papa Auvinen, Micco Milkowictz ja Albert Järvinen. Vuonna 2000 Arska Rautajoki soitti levyllä Moog Konttinen ja kokoonpano: Rock vuonna nolla, ja teki muutamia keikkoja kyseisen kokoonpanon kanssa.Hän teki keikkaa myös Remu & Allstars yhtyeessä. Juice Leskisen kanssa tuli tehtyä keikkoja ja levyjä. Nykyään Arska Rautajoki soittaa V-M järvenpään Tex-Mex Orkesterissa. Arska Rautajoki on tehnyt myös lukuisia levytyksiä muille artisteille. Yksi mielenkiintoisimmista projekteista oli 80-luvulla Liettyä-project.

Ompa se tuossakin mukana:

http://www.kolumbus.fi/pikkulauri/lamiagrande.htm
velsa
14.08.2009 12:30:28 (muokattu 14.08.2009 13:05:12)

humppaa Arskan kaa
Mä luulenki et Arska on sydämmestään "humpparumpali".....8D...jos en ihan väärin muista ni ne oli Melartinin kanssa Topin komppina kotvan aikaa.......Ja se se on mukava mies se Melartin ja helvetin tanakka rokkipasisti(vaik onki Tompereelta.....8D...)

Joo kyllä se 70-luvun lopussa 80-luvun alkupuolella ennen suurinta ns. Suomirock buumia oli melkoista kyräilyä suuntaan jos toiseenkin Tsadin ja Mansen välillä.....ja ehkä se vieläkin tietyllä tavalla pinnan alla kytee johtuen varmaan täysin erilaisesta puhetavasta....Tsadilaiseen korvaan Tompereen murre kuulostaa aina enempi tai vähempi huonolta/hyvältä huumorilta ja mä luulen et Manselaiseen korvaan Tsadi kuulostaa hirveeltä brassailulta....Mut niinku WW sano.....sit on viel ihan erikseen toi Spurku....eiku onk,kui,olek Turku!!!!!

Mut kyl meikäläinen onnistu ystävystymään esim.just Popedan jamppojen kanssa tehtyäni muutamia tuurausvetoja ku Costi oli Hanoin kanssa maailmalla vaik mä tämmönen "ylimielinen" Järvenpääläistynyt tsadilainen oonkin....8)

Nii ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan ni kyllähän tän hetken Tsadin kitaristi polvi taitaa tulla ihan muualta ku Tsadista.
Warre on Tuusulan poikii,Marczi on Lohjalta,Kämäräinen on Savosta,Wäinölästä en tiedä,Dahlblom on muistaakseni Jyväskylästä,Kososen Mikosta en tiedä......et aika snadilla Tsadilais prossalla mennään noissa meikäläisen arvostamissa "uudemman" polven pelimanneissa!!!!
Nii sittenhä on tietenki noi vanhat sprägärit,mut ei niitä kande alkaa listaamaan!!!

Aikanaan erittäin virkeä Tsadin livemusa skene on käytännössä katsoen meitsin silmissä kuollut.....Tompereen ihan viime hetken tilannetta en o ollu tsekkaamassa mutta joitain vuosia sitten oli ainakin huomattavasti vireämpää meininkiä ku Tsadissa.....viikkopäivinäkin oli tarjolla vaikka mitä ......!!!!

Eli nyt ku mä oon selvittäny mun suhteen Tompereeseen ni kai mä voin jatkaa sen dumaamista....8)
velsa
14.08.2009 13:08:21

Ompa se tuossakin mukana:

http://www.kolumbus.fi/pikkulauri/lamiagrande.htm

Kuka toi on toi Kari Kuuba????
Joku Manselainen lattari hahmo....8)
WanhaWetäjä
15.08.2009 10:25:16 (muokattu 15.08.2009 10:27:24)

velsa: Mä luulenki et Arska on sydämmestään "humpparumpali".....8D...jos en ihan väärin muista ni ne oli Melartinin kanssa Topin komppina kotvan aikaa.......Ja se se on mukava mies se Melartin ja helvetin tanakka rokkipasisti(vaik onki Tompereelta.....8D...)

Joo, Arska on sellanen ilonen velikulta...se oli Mamban jälkeen kun tehtiin joku huttuveto, Hotelli Oriveteen, Arska ja sillonen basisti joutuivat johtajan puhutteluun joka oli sitä mieltä pojat ovat nauttineet alkoholia ;-)

Joo kyllä se 70-luvun lopussa 80-luvun alkupuolella ennen suurinta ns. Suomirock buumia oli melkoista kyräilyä suuntaan jos toiseenkin Tsadin ja Mansen välillä.....ja ehkä se vieläkin tietyllä tavalla pinnan alla kytee johtuen varmaan täysin erilaisesta puhetavasta....Tsadilaiseen korvaan Tompereen murre kuulostaa aina enempi tai vähempi huonolta/hyvältä huumorilta ja mä luulen et Manselaiseen korvaan Tsadi kuulostaa hirveeltä brassailulta....Mut niinku WW sano.....sit on viel ihan erikseen toi Spurku....eiku onk,kui,olek Turku!!!!!

Niinpä, ihan uteliasuudesta kysyn, en vittuillessa ; tarttuuko tuo tsadin puhetapa kuinka nopsaan, jos nyt vaikka jostain Savon sydämestä muuttaa Hesaan, vai kuuluko sekin tuohon wanhaan aikaan ja nykyään puhutaan enempi omaa murretta tai ns yleiskieltä...mä en puhu "tomperetta" vaan jotain yleis/sekakieltä, taitaa aidot treen murteen taitajat löytyä lähinnä lätkäpiireistä ja Koukkuniemen vanhainkodista...

Mut kyl meikäläinen onnistu ystävystymään esim.just Popedan jamppojen kanssa tehtyäni muutamia tuurausvetoja ku Costi oli Hanoin kanssa maailmalla vaik mä tämmönen "ylimielinen" Järvenpääläistynyt tsadilainen oonkin....8)

Heh...no en mä nyt sua ole ylimieliseksi sanonut, jos oon niin sori...Popedan kavereista mä tunsin hyvinkin edesmenneen Mikkosen Arvon, se on mun yhen wanhan bändikaverin serkkupoika.

Nii ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan ni kyllähän tän hetken Tsadin kitaristi polvi taitaa tulla ihan muualta ku Tsadista.
Warre on Tuusulan poikii,Marczi on Lohjalta,Kämäräinen on Savosta,Wäinölästä en tiedä,Dahlblom on muistaakseni Jyväskylästä,Kososen Mikosta en tiedä......et aika snadilla Tsadilais prossalla mennään noissa meikäläisen arvostamissa "uudemman" polven pelimanneissa!!!!

Näin kai se menee joka puolella, Silvennoinen on savolainen ja Kangasalla taitaapi asustella hän?Eli ei oikeestaan edes ole trelainen ollut koskaan.

Nii sittenhä on tietenki noi vanhat sprägärit,mut ei niitä kande alkaa listaamaan!!!

Jep...aika suuria egoja löytyy juurikin tuosta osastosta, tai siis nuorena poikasena noita tuli tavattua kun tehtiin rokkikeikkaa kakkosbändinä, ja myöhemmin tanssikuvioissa, en nyt viitsi nimiä mainita, mutta ihan sen ajan huippuäijiä olivat.

Aikanaan erittäin virkeä Tsadin livemusa skene on käytännössä katsoen meitsin silmissä kuollut.....Tompereen ihan viime hetken tilannetta en o ollu tsekkaamassa mutta joitain vuosia sitten oli ainakin huomattavasti vireämpää meininkiä ku Tsadissa.....viikkopäivinäkin oli tarjolla vaikka mitä ......!!!!

Joo, kaikenmoista tuntus olevan tarjolla rock-osastoilla.

Eli nyt ku mä oon selvittäny mun suhteen Tompereeseen ni kai mä voin jatkaa sen dumaamista....8)

Joo, ei haittaa mua yhtään, mä asun maalla, toki olen paljasjalkanen manselainen, Tre on hieno kaupunki, voisin kuvitella sinne joskus vielä muuttavani takaisin.Tää on jo niin kaukana sooloskabojen jälkipyykistä että menköön vielä tämäkin, nääs... http://www.youtube.com/watch?v=4WAkzq58o5U&feature=related ...erityisesti mua lämmittää kohta "Särkänniemi Viinikka, Helsinki kaikkia vituttaa" mä olen paljasjalkanen viinikkalainen, nääs!HOHO!

Onhan toi biisi vähän wanha, mutta sellanen peruspaketti trelaisuutta siinä on kyllä.
velsa
15.08.2009 12:26:28

Niinpä, ihan uteliasuudesta kysyn, en vittuillessa ; tarttuuko tuo tsadin puhetapa kuinka nopsaan, jos nyt vaikka jostain Savon sydämestä muuttaa Hesaan

Hyvä esimerkki tästä.......olin aikanani pokena Tsadin Intercontinentalissa(iso apina kun olen ....8) ja sinne tuli duuniin semmonen erittäin leveetä savolais murretta puhuva nuori älyttömän mukava neiti ihminen......2 kuukautta myöhemmin se puhu semmosella Espoolais aksentilla et oikeesti hävetti sen puolesta!!!!
Mä väitänkin että suurinta suhuässää käyttävät ns. Tsadilaiset tulee oikeesti jostain ihan muualta ku Tsadista....ympäristön paineet tavallaan pakottaa muuttamaan puhetyylin ja siinä sitte tulee kauheita ylilyöntejä!!!!!!
BigPapa
15.08.2009 18:04:18

tahtah: Komppaan. Syntyperäisenä helsinkiläisenä ja 54- vuotisen elämäni aikana olen huomannut, ettei meidän originaalien tarvitse tuoda esiin stadilaisuutta sen kummemmin. Yleensä muualta tulleet ovat pilannet maineemme. Toki pokkeuksiakin löytyy. Nykyisin olen surullinen siitä, että enää stadi ei ole stadi, vaan aika kylmä mesta. Eihän silloin muualta tulleen ole muuta mahdollisuutta kuin koettaa mukautua kovuuteen ja korostaa stadilaisuuden huonoja puolia.

Oikeaan stadilaisuuteen kuuluu suoruus, itseironinen huumori (kyky nauraa kaverin lisäksi myös itselle) ja todellinen ystävyys (kaverille ei jätetä, tai kaveria). Toki hyvä itsetunto on myös tavaramerkki. Liian usein se mielletään itseriittoisuudeksi ja itsekkyydeksi.

No joo, sit noi Oululaiset on vielä oma lukunsa....
MaQ
15.08.2009 18:41:28 (muokattu 15.08.2009 18:43:02)
BigPapa: No joo, sit noi Oululaiset on vielä oma lukunsa....

jaa me vai... :) Synkkää ja pimeetä. pakko keventää raskaalla musalla.
toisaalta olis kiva kuulla mitä te etelän vetelät meistä poromiehistä ajattelette.
Eli anti tulla vaan :)
blaekie
15.08.2009 20:19:34

MaQ: jaa me vai... :) Synkkää ja pimeetä. pakko keventää raskaalla musalla.
toisaalta olis kiva kuulla mitä te etelän vetelät meistä poromiehistä ajattelette.

No kyllähän sieltä löytyy erittäinkin lupsakoita vitsinvääntäjiä pohjoisesta, kuten Jope Ruonansuu, ja sitten on se ruikonperän multakurkku eli Jaakko Teppo , hän pikemminkin Pohjois-Savo / Kainuu akselilta.
Kajaanissa on mulla eräitä sukulaisia, joiden juttuja kuunnellessa oli aina hymy suupielessä (varsinkin kun olivat kännissä, ja muutenkin vauhdissa)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
BigPapa
15.08.2009 20:23:43

MaQ: jaa me vai... :) Synkkää ja pimeetä. pakko keventää raskaalla musalla.

Eipä oo okein mitään ajateltavaa silleen....
aalataur
16.08.2009 00:43:01

Tulipa hemmetisti osaanottajia. Pitänee laittaa äänestysaikaakin viikko?
Norppa78
16.08.2009 01:20:36
Tulipa hemmetisti osaanottajia. Pitänee laittaa äänestysaikaakin viikko?

Teit kyllä menevän taustan, hyvin inspiroi jengiä soittamaan :)
J.Hollström
16.08.2009 08:55:45
aalataur: Tulipa hemmetisti osaanottajia. Pitänee laittaa äänestysaikaakin viikko?

Onhan se kiva että on osallistujia, mutta tommosen määrän kuuntelu ja fiksu arvostelu on helvetillinen urakka.
ekikoo
16.08.2009 10:44:35
Tausta on kuitenkin järkevän mittainen, kaikki yli minuutin menevät on melko tuskallisia etenkin kun väki alkaa niitä kuuntelemaan ja arvioimaan, uskoisin näin :SS
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Vladi
16.08.2009 11:09:25
juki68: Onhan se kiva että on osallistujia, mutta tommosen määrän kuuntelu ja fiksu arvostelu on helvetillinen urakka.

Pitääkös kaikkia sooloja kommentoida vai riittääkö että kommentoi niitä joille antaa pisteet?

Jos jälkimmäinen on oikea vaihtoehto, ni meikä avaa kaikki soolot ja jos ei ekalla kerralla kolahda, pistän sen pois. Yleensä niitä jää joku 5-6 kappaletta joille voi sitten ruveta miettimään pisteitä.
Kyllä se siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)