HotWheels 14.08.2009 08:20:52 | |
---|
Testaamaan ei pääse, mutta uusi pelti olis mielessä. Kumpikohan kannattaisi 16" A-Custom crashin kaveriksi, 17 vai 18 samanmoinen? |
markkuliini 14.08.2009 08:32:11 | |
---|
Molemmat toimii, mutta toki varmemmin saat isomman kontrastin 16" ja 18" välille. Taas toisaalta Zildjianin crasheissa kasvaa kellon koko aika paljon 17" ja 18" välissä, tehden crasheista 18" koosta ylöspäin (varsinkin uusina) vähän räyhäkän ja äänekkään (ja erilaisen) kuuloisia pienempien kokojen rinnalla. Monta tosi hyvää 18" a customia on tullut vastaan, mutta ne on kaikki ollut sisäänsoitettuja. Uutena ne ovat jotenkin vähän hyökkääviä. Mulla on kyllä hyvä pari 16" ja 17" A Customeja, juuri sopivasti erilainen soundi, mutta samaa perhettä, mutta jos sokkona ostat niin vaikea kysymys. Aika 50-50 mun mielstä. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Nolte 14.08.2009 08:40:25 | |
---|
Minulla oli 16" ja 18" A-Customit setissä, ja totesin sen 18":n olevan hieman isoääninen siinä parivaljakossa. Nyt ottaisin 16":n kaveriksi joko perus -17":n tai 18" Fast Crashin. |
Analuuk 14.08.2009 11:00:18 (muokattu 14.08.2009 11:20:59) | |
---|
Taas toisaalta Zildjianin crasheissa kasvaa kellon koko aika paljon 17" ja 18" välissä Totta, mullakin oli vuosia sitten 16" ja 18" A Customit ja kontrasti oli turhan iso. 16" & 17" tai 18" & 19" toiminee paremmin... http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
jazzmies 14.08.2009 11:42:02 | |
---|
Just mitä aikaisemmin on sanottu, 18" on jotenkin eri sukua. Toisaalta 17" ja 19" oli mulla vuosia kimpassa ja hyvin pelitti, kun 19":n kupu ei ole enää yhtä suuri suhteessa pellin kokoon. Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
JGroover 14.08.2009 14:44:39 | |
---|
Aika yksiin menee täällä mielipiteet. Ja vahvistan kyllä edelliset kirjoitukset. Itellä oli jossain vaiheessa parina juurikin nuo kyseiset 17" ja 18". 18-tuumainen oli jotenkin aivan liian räväkkä ja kova-ääninen kuin tuumaa pienempi. Ihme hyppäys sinänsä vaikka on vain tuuma eroa. Tuli kokeiltua myös paria muuta uudehkoa 18-tuumaista ja aina sama juttu. Koska 17" A custom Crash on universumin (ehkä) paras crash, päätin etsiä sillen parin joka tapauksessa. Kerran marssin Dlx:ään tuo 17-tuumainen kourassa ja 19-tuumainen lähti mukaan kaveriksi. En tosiaan tiedä mistä johtuu, mutta 17" ja 19" ovat jotenkin paljon enemmän saman henkisiä. 18" joutaa melkein Projection-osastolle. Mutta luulenpa, että 16" ja 17" yksiin sopii parhaiten. 16-tuumaisen rinnalla 18"> ovat jo liian isoja ainakin tuossa sarjassa. A Customin Fast Crashit on myös ihan mukavia laitteita jos et voimaa käytä liian paljoa lyödessä. Niistä kannattaa kokeilla myös juurkin nuo 17" ja 18"... |
kimizu 14.08.2009 15:13:04 | |
---|
Mulla on aika vanhat a-customit, 18" ja 16" kokoisina (n.-90 luvun puolivälistä, ajalta ennen projectionia yms. alasarjoja) Kokemusta ko. pelleistä on kertynyt vuosien varrella. Muistaako kukaan koska niitä alettiin valmistaa? Hommasin ne aikoinaan kun oli paljon hää- ym. humppakeikkaa ja piti soittaa hiljaa. Syttyvät jopa sudeilla tai kädellä lyödessä. Soundi on molemmissa aika pehmeä ja 16" menee melkein sarjaan "iso splash" Pellit ovat todella ohuita ja taipuvat helposti kädelläkin. Pienenempi, eli 16" tuumainen on monesti liian kesy (vaikkakin soundi on hyvä) ja 18" ei ole oikein löytänyt paikkaansa mun nykykattauksessa, vaikka siinäkin on hyvä soundi. Yhdessä soitettuna kontrasti näiden kahden välillä on melkoinen (vaikkakin samaa äänimaailmaa molemmat edustavat.) Olen miettinyt että hommaisin kaveriksi 17" jolloin voisin käyttää 16" ja 17" settiä tai 17" ja 18" settiä. Jotenkin nämä uudemmat a-customit kuullostavat kuitenkin erilaisilta kuin nuo vanhemmat, ehkä kirkkaammilta, eli saattaapi olla hankalaa löytää sopiva kaveri näille vanhuksille? Toisaalta tekisi mieli vaihtaa molemmat pois hieman tummempiin ja räyhäkämpiin pelteihin... Timing stinks but cheerfully winks... |
hollmi-5 14.08.2009 20:49:54 | |
---|
17" olisi minunkin valintani. 18" on todellakin kuvultaan iso ja se on jotenkin eriparia 16"-crashin kanssa. Minulla oli 14", 16" ja 18" crashit. Kaverilla oli sitten se 17" ja testatessa olisin itse ottanut sen 17" A-Customin mieluummin. Oli muuten se 14" kokoisekseen aika sähäkkä, mutta ei niin pienen kuuloinen, kuin koko antaisi ymmärtää. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Nolte 14.08.2009 21:22:26 | |
---|
17" kepin nokkaan nyt siellä ja sassiin. Heleve*ti soikoon! :) |
hegma 14.08.2009 21:28:42 | |
---|
Myy 16" ja osta 17" ja 18", tai vielä mieluummin 18" ja 20" :-) Kas vain, sanoi kasvain ja kasvoi vain, sillä vain kasvain voi kasvaa noin vain. |
hollmi-5 14.08.2009 21:34:50 | |
---|
hegma: Myy 16" ja osta 17" ja 18", tai vielä mieluummin 18" ja 20" :-) Nythän sinä olet jo muusikoiden netin syvimmässä ytimessä, eli off topickin perinteisessä maailmassa. Aika pitkään meni, ennen kuin eksyminen aiheesta tapahtui ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 14.08.2009 21:35:46 | |
---|
kimizu: Toisaalta tekisi mieli vaihtaa molemmat pois hieman tummempiin ja räyhäkämpiin pelteihin... Näin mä tein viime kesänä. Sabian HHX-treme crashit päälle, niin yhtäkkiä huomaa rummutuksen olevan mielenkiintoista puuhaa... Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
sakkemule 15.08.2009 00:46:43 (muokattu 15.08.2009 00:49:37) | |
---|
mää ostaisin kaveriksi 17,6 tai 16,7 tai sit vaiks 18,6 tuumaisen ja ihmettelisin et
edit....;)XXX suuria rumpumaailman nimiä:
Henry Slingerland
Fred Gretsch
William Ludwig
Remo Aaltonen
John Evans D'Addario
Hiroshi Tamagotchi
Mark Pearl-Harbor
Vic Firth
Mark Pro
Buck Rogers
Uri Keller
D.W. Williamson
Perse David Penttilä |
BanZai88 15.08.2009 01:18:32 | |
---|
kimizu: Toisaalta tekisi mieli vaihtaa molemmat pois hieman tummempiin ja räyhäkämpiin pelteihin... jazzmies: Näin mä tein viime kesänä. Sabian HHX-treme crashit päälle, niin yhtäkkiä huomaa rummutuksen olevan mielenkiintoista puuhaa... Tänään toi DHL:n kaveri paketin, joka sisälsi mm. Istanbul Agop Sultan-sarjan 16" ja 18" Crashin. Löytyy kyllä kivasti tummuutta (vissiin hieman tummempia kuin traditional-sarjalaiset) ja 18" on jo vähän tuhmankin kuuloinen :) Ainakin luonnetta pelleiltä löytyy! Samaa ei kyllä voi sanoa edellisistä Meinl Classics sarjan pelleistä. Nyt sitä pikkuhiljaa alkaa tajumaan, miltä niiden symbaalien pitäis oikeasti kuulostaa. Aiempaa kokemusta kun eips ns. "pro" pelleistä pahemmin löytynyt. |
Bobana 15.08.2009 01:28:36 | |
---|
Sillon kun mää olin nuori niin ei ollu tietookaan mistään parittomista tuumakooista. Oli vaan parilliset ja turvalliset. Joskus on käyny setissä joku 17" ja koko sen olemus häiritsi. Aika neuro olen juu. Löytyy 12"-22" kaikki parillisia. Saa jotenkin paremmin illalla unta. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
hollmi-5 15.08.2009 07:59:00 | |
---|
Bobana: Sillon kun mää olin nuori niin ei ollu tietookaan mistään parittomista tuumakooista. Oli vaan parilliset ja turvalliset. No sitten olet joulupukin ikäinen :-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 15.08.2009 11:37:46 | |
---|
BanZai88: Tänään toi DHL:n kaveri paketin, joka sisälsi mm. Istanbul Agop Sultan-sarjan 16" ja 18" Crashin. Löytyy kyllä kivasti tummuutta (vissiin hieman tummempia kuin traditional-sarjalaiset) ja 18" on jo vähän tuhmankin kuuloinen :) Ainakin luonnetta pelleiltä löytyy! Samaa ei kyllä voi sanoa edellisistä Meinl Classics sarjan pelleistä. Nyt sitä pikkuhiljaa alkaa tajumaan, miltä niiden symbaalien pitäis oikeasti kuulostaa. Aiempaa kokemusta kun eips ns. "pro" pelleistä pahemmin löytynyt. Noissa Sultan crasheissä taitaa olla aika maltilliset painot? www.cymbalsonly.com listalla 997 gr. ja 1484/1521 gr. Kun on vielä osittain sorvaamattomat, niin on varmasti kivan kuuloiset. Paljonko sun painaa? |
Bobana: Sillon kun mää olin nuori niin ei ollu tietookaan mistään parittomista tuumakooista. Oli vaan parilliset ja turvalliset. Joskus on käyny setissä joku 17" ja koko sen olemus häiritsi. Aika neuro olen juu. Löytyy 12"-22" kaikki parillisia. Saa jotenkin paremmin illalla unta. Eikö sulla ole edes 15" haitsuja? Nehän on ihan parhautta! "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
hollmi-5 15.08.2009 17:06:14 | |
---|
markkuliini: Eikö sulla ole edes 15" haitsuja? Nehän on ihan parhautta! Paisten luettelossa jostakin 70-luvun alusta löytyy monta paritonta tuumaa :-) 602 ja 2002 sarjalaisia sai tuuman välein hatsuja 13-15" ja crasheja ja rideja oli myös parittomilla tuumilla. 602 11" splash löytyy minulta, 19" medium ja 15" 2002 Soundedgehaitsut... Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 15.08.2009 20:56:23 | |
---|
hollmi-5: Paisten luettelossa jostakin 70-luvun alusta... Bobana onkin viettäny lapsuutensa joskus silloin nuijasodan aikaan... Relaxin' At Camarillo... |