Aihe: Mad Professor-pedaalit yleisesti
1 2 3 4 5 6 7 8 9
J.Hollström
15.08.2009 10:09:48
Satu ja Tuija: Tampereella kolvailtu Mad Professor CS-40 oli kyl ton täydellinen vastakohta.

Tossa kuvaa: http://i290.photobucket.com/albums/ll273/harrikoski/16042008203.jpg
Satu ja Tuija
15.08.2009 10:22:01 (muokattu 15.08.2009 10:24:29)
juki68: Tossa kuvaa: http://i290.photobucket.com/albums/ll273/harrikoski/16042008203.jpg

Joo, meinasin ittekkin tänne linkittää jotain Professorifotoa kun niitä aikoinaan tuli muutama kymmen napattua. Hienoa on. Ja muutenkin tulee ilmi se Björnin juttu noissa suunitteluhommissa kun tutustuu siihen CS-40:een.

E:
Onko kukaan muuten kurkkinu ja fotoillu niitä MP-spedujen sisuksia? Jos se nyt hirmuisia merkkaa...
Artist
15.08.2009 10:39:04
Tuli tuosta Honey Been sisuksien kuvista mieleeni, että ei se boutique aina tarkoita mitään ylivertaista laatua, vaan yksinkertaisesti pientä valmistajaa.

Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen eräskin ostamani pedaali, jossa oli yksi juotos unohdettu tehdä eikä laite toiminut kuten olisi pitänyt. Mutta mikäs siinä, selvästi käsityötä kuitenkin ja sattuuhan sitä paremmissakin piireissä. Pienellä määrällä työvoimaa kun vastataan kovaan kysyntään niin...
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
BubbleBob
15.08.2009 11:08:39 (muokattu 15.08.2009 11:40:31)

Tässä meikäläisen LGW keväältä, tinapuolet jäi pedaaleista kuvaamatta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4676225.jpg
ja verrannoksi Jaques:n Mercer Box, huom. viimeistelemättömämpää työtä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4676240.jpg

Edit: Topiciin palaten:
Ainoa mikä MP-pedaaleissa häiritsee on ylisuuret ja herkät potikannupit, joita voi vahingossa kääntää on/off-kengällä, tai viereinen säätyy oheisena. ja kun pedaali on suhteellisen pieni niin... Tässä kokoverrantoa sekalaisiin muihin (Boss, TS-10, Dan-o-Wah,..):
http://www.aijaa.com/v.php?i=4676353.jpg
Ja tietenkin, voisihan nupit vaihtaa...
Leijun sisään ja ulos...
Satu ja Tuija
15.08.2009 11:40:46
BubbleBob: Tässä meikäläisen LGW keväältä, tinapuolet jäi pedaaleista kuvaamatta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4676225.jpg
ja verrannoksi Jaques:n Mercer Box, huom. viimeistelemättömämpää työtä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4676240.jpg

Joo-o. Hyvältähän tuo Professori näyttää. Itte en jostain syystä edes Deep Blue Delayn sisuksia kurkannu ja Tiny Orange Phaser oli J. Mönkkösen pajalla väsätty edellisvuoden NAMM:lle, eli ei ollu sarjatuotanto spedu.
Satu ja Tuija
15.08.2009 11:43:01
BubbleBob: Ja tietenkin, voisihan nupit vaihtaa...

Vaiha ton MP LGW:n ja Ibanezin TS:n potikan nupit keskenään. :D
jyrkalt
15.08.2009 12:37:01 (muokattu 15.08.2009 12:37:37)
Mulle on ihan sama vaikka pedaali olis hitsattu purukumilla ja teipillä kasaan. Kunhan se saundaa tuon mun marshallin kanssa hyvältä.
McNulty
15.08.2009 12:51:34
aristoteles666: olen pikemminkin sitä mieltä että ihan sama missä tehty , paljon maksaa, mitä lukee laitteissa, jos soundaa hyvältä se riittää.

Niin... mutta kuinkas sitten kävikään?

aristoteles666: tinamäärän lisääminen ei tee siitä yhtään kestävämpää koska se kupari irtoaa ja katkeaa aivan samalla tavalla piirilevystä kuin jos siinä olisi vähemmän tinaa
en edes muistanut että noinkin huonosti voi kolvata.

Ilmeisesti muillakin asioilla ON MERKITYSTÄ kuin pelkällä soundilla. Yhtenä pointtina vaikkapa laitteiden kesto ja käyttöikä.

Eikös nuo BJF:n pedaalit ole ajalta ennen Mad Professor-linjastoa? Siis silloin kun Björn väänsi pedaalit käsipelillä alusta loppuun. Tekeekö hän vieläkin samoin? Olen ollut siinä uskossa että BJF:t vaihtuivat Mad Professoreiksi ja nuo mitä vielä ovat myynnissä olleet, ovat vanhaa varastoa. Aika monen tuotteen kohdalla kuitenkin "ei varastossa". Vai onko tosiaan niin että BJFE jatkaa edelleen omien rasioiden kanssa puljailua?
You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking!
Jucciz
15.08.2009 13:00:39
BubbleBob: http://www.aijaa.com/v.php?i=4676353.jpg

Heh, miks Little Green Wonder on sininen? ;)
McNulty
15.08.2009 13:05:50 (muokattu 15.08.2009 13:06:09)
Jucciz: Heh, miks Little Green Wonder on sininen? ;)

Taitaa valo tehdä tepposet... tai sitten se on kameleontti.
http://www.mpamp.com/pedal/pedals-lgw.html
You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking!
Satu ja Tuija
15.08.2009 13:06:02
bonecrusher: Eikös nuo BJF:n pedaalit ole ajalta ennen Mad Professor-linjastoa? Siis silloin kun Björn väänsi pedaalit käsipelillä alusta loppuun. Tekeekö hän vieläkin samoin? Olen ollut siinä uskossa että BJF:t vaihtuivat Mad Professoreiksi ja nuo mitä vielä ovat myynnissä olleet, ovat vanhaa varastoa. Aika monen tuotteen kohdalla kuitenkin "ei varastossa". Vai onko tosiaan niin että BJFE jatkaa edelleen omien rasioiden kanssa puljailua?

Kyllä mä oon ollu siinä uskossa että BJF tekee vieläkin omalla nimellään pedaaleja. Vähän yli vuosi sitten tilasin vieläpä pedaalin minkä tuotanto oli lopetettu, mutta kyllä se silti sellasen väänti. Voihan se olla että on hiipumaan päin, kun ne BFJ pedaalit näyttävät siirtyvän MP:n kuoriin...tiiä sitte.
Satu ja Tuija
15.08.2009 13:08:49
Ehkä sen pitäis olla Little Turquoise Wonder.
msormune
15.08.2009 13:09:42 (muokattu 15.08.2009 13:11:53)
Hieman itseäni huvittaa käsin kolvattujen butiikki-pedaalien yksi hehkutuksen aihe, kun ne on muka myös sitten niin helposti itse korjattavavissa... Paitsi kun ensin pitäisi saada se sentin suojamönjä pois :)

Itselläni meni maku overdrive-pedaaleihin, kun huomasin 20 euron Behringer EQ700 -pedaalin toimivan paremmin siinä hommassa, jos siis boostaillaan putkivahvistinta.

(Ainakin tuo LGW:n skeema on saatavilla jos etsii... Maksaa ehkä 25 euroa jos itse tekee laadukkailla kytkimellä, jakeilla ja kotelolla.)
Dunga
15.08.2009 13:11:17 (muokattu 15.08.2009 13:17:13)
Satu ja Tuija: Kyllä mä oon ollu siinä uskossa että BJF tekee vieläkin omalla nimellään pedaaleja. Vähän yli vuosi sitten tilasin vieläpä pedaalin minkä tuotanto oli lopetettu, mutta kyllä se silti sellasen väänti. Voihan se olla että on hiipumaan päin, kun ne BFJ pedaalit näyttävät siirtyvän MP:n kuoriin...tiiä sitte.

Kyl se näyttäisi vielä tekevän omalla nimellään, esim: http://store.thesegoto11.se/product … ufacturers_id=14&products_id=42

"If there's a specific model you want, the best way is to send us an email through the contact us link to the right stating your name and what model you're interested in. Since Bjorns output is a lot lower than demand, it's really hard to tell the waiting time. It depends on what models he currently has on the working table or if he's busy designing for Mad Professor. He is a one man operation and he is actually doing everything completely by hand himself, even the curcuit boards and painting"

Tiiä sitten tekeekö vielä tollasella kuvien kaltaisella tyylillä? :)

Hieman itseäni huvittaa käsin kolvattujen butiikki-pedaalien yksi hehkutuksen aihe, kun ne on muka myös sitten niin helposti itse korjattavavissa... Paitsi kun ensin pitäisi saada se sentin suojamönjä pois :)

Ahaa.. ite en ole ikinä kuullut/lukenut kenenkään (erityisemmin) hehkuttavan helppoa korjattavuutta putiikkilootien kohdalla ;)
War... war never changes.
Ziggy Bubba
15.08.2009 13:38:38

juki68: Onko tähän joku standardi miltä minkäkin hintainen soundaa?

Ei tietty. Mad Rohvessorille vois sopia joku timmi hinta tyyliin 650 euroa. Silloin soundi ois tosissaan eliittiä, eikä tarttis turhaan vertailla halpiskuonaan.

Kyllä pedaalien soundia, rakennetta & kestävyyttä voi mun mielestä suhteuttaa hintaan, ainakin omissa näkemyksissä. Vaikea noista on mitään ehdotonta sanoa, tietty.
The Crookmachine Project
Shredator
15.08.2009 13:55:37

msormune: Ainakin tuo LGW:n skeema on saatavilla jos etsii... Maksaa ehkä 25 euroa jos itse tekee laadukkailla kytkimellä, jakeilla ja kotelolla.

Niin on myös monen muun putiikkipedaalin skemat. Ja markkinoiden laadukkaimmat osat saat alta 40 euron per pedaali. Jos kolvi vaan pysyy kädessä niin säröpedaali on helppo tehdä. Säröpedaalien tapauksessa se soundi on vain simppeliä elektroniikkaa, loppu on psykoakustiikkaa...

Siinä mielessä MP:n ja monien muiden putiikkifirmojen hinnat on aivan päättömiä. En suinkaan väitä, etteivät pedaalit olisi laadukkaita. Tuo korkea hinta vaan tuntuu kummasti parantavan pedaalin soundia soittajien silmissä...
I love the sound of 32th notes in the morning...
McNulty
15.08.2009 14:04:35
Shredator: Siinä mielessä MP:n ja monien muiden putiikkifirmojen hinnat on aivan päättömiä. En suinkaan väitä, etteivät pedaalit olisi laadukkaita. Tuo korkea hinta vaan tuntuu kummasti parantavan pedaalin soundia soittajien silmissä...

No mitä veikkaat millä se Rolls-Roycen tai Ferrarin brändi on tehty? Tai Sheba vs. Pirkka kissanmuona? Iittalan lasi vs. Indokiina?

Minusta näissä asioissa on hyvä muistaa se sanonta: "Jos pitää kysyä hintaa, sulla ei ole siihen varaa!"
nikander
15.08.2009 14:07:42
Shredator: Niin on myös monen muun putiikkipedaalin skemat. Ja markkinoiden laadukkaimmat osat saat alta 40 euron per pedaali. Jos kolvi vaan pysyy kädessä niin säröpedaali on helppo tehdä. Säröpedaalien tapauksessa se soundi on vain simppeliä elektroniikkaa, loppu on psykoakustiikkaa...

Siinä mielessä MP:n ja monien muiden putiikkifirmojen hinnat on aivan päättömiä.

Korkeitahan hinnat ovat toki. On toki muistettava, että hinta koostuu myös komponenttien lisäksi esimerkiksi suunnittelu- ja kasaamiskustannuksista. Jos ostan MP:n spedun, niin maksan myös tekijän vuosikymmenten kokemuksesta yms. Jostainhan ne skematkin sinne nettiin ovat tulleet.
Shredator
15.08.2009 14:14:48

nikander: Korkeitahan hinnat ovat toki. On toki muistettava, että hinta koostuu myös komponenttien lisäksi esimerkiksi suunnittelu- ja kasaamiskustannuksista. Jos ostan MP:n spedun, niin maksan myös tekijän vuosikymmenten kokemuksesta yms. Jostainhan ne skematkin sinne nettiin ovat tulleet.

Toki toki, enhän sitä tässä kiistäkään. Itse vaan tuskin tulen koskaan ostamaan enää kalliita pedaaleita, koska ne on niin helppo itsekin rakentaa. Mutta jokainenhan sitä käyttää rahansa miten haluaa...
I love the sound of 32th notes in the morning...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)