Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 556 57 58 59 60122 123 124 125 126
samulirask
15.08.2009 12:40:18 (muokattu 15.08.2009 12:41:47)

Janie Jones: Outoa. Veikkaan jotain äänikorttihäikkää minäkin, vaikken sitä puolta niin tunne.

Jos äänität Macin kovalevylle, niin ensiapuna voit koittaa äänittämistä ulkoiselle.

Ellei asia täällä selviä, niin kysy Logic Pro Help -sivustolla.

Outoa tosiaankin on, että niitä napsahduksia kuuluu siinä bouncessakin. Napsahduksia tulee nimenomaan kun toinen juttu alkaa biisissä, ts. toiselta raidalta loppuu kama ja toiselta se alkaa. Napsahdukset eivät kuitenkaan kuulu juuri siinä kohdassa, missä audiopötkö loppuu tai alkaa. Eihän tuo suuri ongelma tavallisessa toistossa ole, mutta ainakin minun kirjoissani yksikin kuuluva napsahdus pilaa koko lopullisen tuotoksen.

Koneen omalle kovalevylle olen äänitellyt, ja ainakaan HD-mittari ei näytä minkäänlaista merkittävää rasitusta. Ulkoista kovalevyä en ole kokeillut.

Voi olla, että ongelma on äänikortissa. Sen ja Macin yhteistyö ei ole ollut aivan saumatonta. Kone ei tunnistanut korttia ilman ajurien asentamista. Kortti usein myös lakkaa olemasta oletusäänikortti nukkumistilassa, ja joskus kone kadottaa kortin jopa kokonaan.

Ei kyllä huvittaisi mennä äänikorttikauppaankaan, Windowsissa tuo toimi kuin se kuuluisa hirvi suossa. Yllättäviä hankaluuksia tuntuu tässä olevan windowsista mäkkiin siirryttäessä.
Hipelius
15.08.2009 14:30:24
samulirask: Outoa tosiaankin on, että niitä napsahduksia kuuluu siinä bouncessakin. Napsahduksia tulee nimenomaan kun toinen juttu alkaa biisissä, ts. toiselta raidalta loppuu kama ja toiselta se alkaa. Napsahdukset eivät kuitenkaan kuulu juuri siinä kohdassa, missä audiopötkö loppuu tai alkaa. Eihän tuo suuri ongelma tavallisessa toistossa ole, mutta ainakin minun kirjoissani yksikin kuuluva napsahdus pilaa koko lopullisen tuotoksen.

Koneen omalle kovalevylle olen äänitellyt, ja ainakaan HD-mittari ei näytä minkäänlaista merkittävää rasitusta. Ulkoista kovalevyä en ole kokeillut.

Voi olla, että ongelma on äänikortissa. Sen ja Macin yhteistyö ei ole ollut aivan saumatonta. Kone ei tunnistanut korttia ilman ajurien asentamista. Kortti usein myös lakkaa olemasta oletusäänikortti nukkumistilassa, ja joskus kone kadottaa kortin jopa kokonaan.

Ei kyllä huvittaisi mennä äänikorttikauppaankaan, Windowsissa tuo toimi kuin se kuuluisa hirvi suossa. Yllättäviä hankaluuksia tuntuu tässä olevan windowsista mäkkiin siirryttäessä.

Kokeileppa ihan piruuttain repairata disk permissionit Disk Utilityllä.
Lenoldinho
15.08.2009 16:40:41

Jos avaat sieltä jonkun niistä raidoista Sample Editorilla ja soitat sen sillä kuuluuko rätinää tällöinkin?
samulirask
15.08.2009 23:23:46

Kiitos vastauksista. Projekti on nyt onnellisesti saatu valmiiksi - aika mones kerta toden sanoi (eli sain aikaan bouncauksen ilman "vinyylisoundia". Ja aivan vain tuurilla, mitään muuttamatta.)

Pitää toivoa että ongelma oli vain tähän nimenomaiseen projektiin liittyvä epämääräinen pikkuvika. Ehkä positiivisella ajattelulla seuraavat tulevat olemaan teknisesti ongelmattomia...
Incarnation
16.08.2009 22:59:30
Eilen siirryin Mac-aikaan ostamalla 15 tuumaisen MacBook Pron. Hyvältä tuntuu, vaikka käytössä on paljon eroa Windows-koneisiin. Eiköhä tähän aikaa myöten opi!

Seuraavaksi lähtee tilaukseen Logic 9.
"Wash away a man, take him with the floods" 1966-2004
ak69
17.08.2009 08:13:22
Jos tuuri käy niin tänään tuo ysi saattaisi tipahtaa postiluukusta. Aikaisemmin touhusin Expressillä ja todella hyvin on pelittänyt. Sitä vaan tuli tuon ysin julkaisun myötä vähän ahneeksi. Itse en enää vaihtaisi takaisin PC-maailmaan.
Kre-per
17.08.2009 21:24:52 (muokattu 18.08.2009 15:59:15)
Velli: Niin ja odota vielä kuukausi pari koneen hankintaa. Snow Leopard-käyttöjärjestelmä julkaistaan aivan piakkoin ja sen myötä tulee varmaan uudet päivitykset koneisiinkin.

On kyllä. Ja kun koneet päivittyvät, niin niihin tulee lisää tehoa ja hinnat todennäköisesti tippuvat karvan verran.

Ei huhujen mukaan tule kyllä muutosta rautaan. Vai onko jollain faktatietoa? Vähän polttelee jo...

EDIT: Tilattu, maksettu. Orotellaan.
meriluoto
17.08.2009 22:44:24
Termos!

Pitkän ja takkuisen taipaleen jälkeen päätin nakata winukan naapurin sedän kyntöpellolle ja ostaa ensimmäisen Macin. Budjettistudiooni on näillä haminoilla tulossa PowerMac G5 Dual 2.3.
Koneen speksit:
Dual 2.3GHz
5.5Gt muistia
2x 500Gt kovalevyä (ei mitään softaa sisällä)
ati radeon 9600 kortti
polttava dual layer dvd

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin konkareilta että heitinkö rahani hukkaan?

Vanha rauta on LG:n läppäri
Koneen speksit:
Intel Centrino Duo T2250 1,73 GHz, 797MHz
RAM 1Gt
Kovo jotain 120Gt
Polttava DVD

Cubasella (SX) on tähän asti työstetty, joten mitenkä ko. softa istuu tuolle Macille.

Puhukaa Suomea, kiitos. ;)
-T-R-Ö-F-Ö-
Fonisoul_
18.08.2009 10:42:37
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin konkareilta että heitinkö rahani hukkaan?

Ihan hyvä kone, mutta päivitystiensä päässä. Eli kun lumileopardi (OSX 10.6) kohta ilmestyy, et sitä saa tuohon enää asennettua ja pika puoliin kaikki uudet softat siirtyy tukemaan vain uusinta/uusimpia käyttöjärjestelmäversioita.

Mutta leopardilla (OSX 10.5) tietysti pärjännee vielä jonkin aikaa.
Soul with a capital "S"...
meriluoto
18.08.2009 10:56:24
Fonisoul_: Ihan hyvä kone, mutta päivitystiensä päässä. Eli kun lumileopardi (OSX 10.6) kohta ilmestyy, et sitä saa tuohon enää asennettua ja pika puoliin kaikki uudet softat siirtyy tukemaan vain uusinta/uusimpia käyttöjärjestelmäversioita.

Mutta leopardilla (OSX 10.5) tietysti pärjännee vielä jonkin aikaa.

Tärkein juttu mulle on kuitenkin vakaa ja toimiva systeemi, joten en niin kauheasti hingu päivitysten perään. Mulle riittää kun kone, softa, käyttis ja raudat juttelee keskenään sulassa sovussa. Vanhalla softalla mennään kuitenkin toistaiseksi.
-T-R-Ö-F-Ö-
Lenoldinho
18.08.2009 19:51:39

meriluoto: Tärkein juttu mulle on kuitenkin vakaa ja toimiva systeemi, joten en niin kauheasti hingu päivitysten perään. Mulle riittää kun kone, softa, käyttis ja raudat juttelee keskenään sulassa sovussa. Vanhalla softalla mennään kuitenkin toistaiseksi.

No siis sinänsähän tuo on tehokas kone jolla kyllä pääsee erittäinkin pitkälle - mulla on studiokäytössä Power Mac G5 Quad 2,5 ja teho ei ole kyllä loppunut kertaakaan. Kyllä tuon systeemin saa ihan yhtä vakaaksi kuin minkä tahansa muunkin, tosin siinä on juuri sitten se, että päivitysten tekeminen ei onnistu aika pian enää laisinkaan.

Mutta hintaansa nähden ovat kyllä vikkeliä, tämä maksoi kai 550 euroa käytettynä,.
Danko
19.08.2009 09:52:10

Lenoldinho: Kyllä tuon systeemin saa ihan yhtä vakaaksi kuin minkä tahansa muunkin, tosin siinä on juuri sitten se, että päivitysten tekeminen ei onnistu aika pian enää laisinkaan.

miksi yleensäkään päivittää toimivaa setuppia? ainakin digidesignin kohdalla yleensä käy juuri päinvastoin.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
Facebook on kyllä yks homojen kokous jäällä. -K.O. Jones
Mikael
19.08.2009 10:27:10 (muokattu 19.08.2009 10:27:58)

Danko: miksi yleensäkään päivittää toimivaa setuppia?

Periaatteessa näin, mutta... Yleensähän homma menee niin että jos sitten kuitenkin haluat jotain uutta niin uudet softat/kortit/mitkä vaan on uutena yhteensopivia vain uusimpien softien kanssa. Tietty jos on varma ettei mitkään uudet kilkkeet rupea kiinnostamaan tai haluaa vaik varmistaa ettei GAS iske niin vanha kone on ihan ok.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Paradigma
19.08.2009 18:41:36

Yritin tosta vähän keskustelua ettiä muttei nopeasti ainakaan löytynyt. Tuota niin, .. Sain sen MBP:n tilattua ja mietin, että onko Cubase - Logic välillä oikeasti kovin suuria eroja? Toimiiko Logic Applen omana tuotteena paremmin Maceissa?
http://www.mikseri.net/artists/?id=21846
meriluoto
19.08.2009 21:57:09
Danko: miksi yleensäkään päivittää toimivaa setuppia? ainakin digidesignin kohdalla yleensä käy juuri päinvastoin.

Juuri tätä ajoin takaa. Kun saan toimivan setupin pystyyn niin aion myös siinä pysyä toistaiseksi ja opetella käyttämään sitä. Siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan että perusasiat on TUKEVASTI hallussa voi ruveta haaveilemaan Mac Pro:n ostosta. Lähinnä siksi ostin tuon "vanhan" PowerMacin että saisin nykyisillä vermeilläni parempaa suorituskykyä kuin vanhan winukkazydeemin kanssa.
-T-R-Ö-F-Ö-
Velli
19.08.2009 23:30:56
meriluoto: Juuri tätä ajoin takaa. Kun saan toimivan setupin pystyyn niin aion myös siinä pysyä toistaiseksi ja opetella käyttämään sitä. Siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan että perusasiat on TUKEVASTI hallussa voi ruveta haaveilemaan Mac Pro:n ostosta. Lähinnä siksi ostin tuon "vanhan" PowerMacin että saisin nykyisillä vermeilläni parempaa suorituskykyä kuin vanhan winukkazydeemin kanssa.

Ymmärrän täysin pointtisi, mutta itse en ostaisi jo valmiiksi vanhentunutta vermettä. Itse ostaisin tämän hetken hyvät/huiput kamat ja opettelisin käyttämään niitä todella hyvin. Veikkaisin, että niillä tekee mielellään hommia paljon pidempään kuin noilla jo valmiiksi vanhentuneilla laitteilla. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Onhan siinäkin tietty hohto ja voittajafiilis kun saa "kämäisillä" kamoilla loistavaa lopputulosta aikaiseksi.
Cathi777
20.08.2009 09:12:03

Velli: Ymmärrän täysin pointtisi, mutta itse en ostaisi jo valmiiksi vanhentunutta vermettä. Itse ostaisin tämän hetken hyvät/huiput kamat ja opettelisin käyttämään niitä todella hyvin. Veikkaisin, että niillä tekee mielellään hommia paljon pidempään kuin noilla jo valmiiksi vanhentuneilla laitteilla. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Onhan siinäkin tietty hohto ja voittajafiilis kun saa "kämäisillä" kamoilla loistavaa lopputulosta aikaiseksi.

Mut otappa huomioon, että kuinka paljon halvemmalla tuollainen vanhempi kone lähtee, jolla kuitenkin pärjää todella hyvin. Siihen saa aivan nykyaikaiset kamat kiinni ja sitten ei tarvitse tulevaisuudessa sijoittaa kuin koneeseen. Tuohan on nyt ihan turhaa lässytystä, että se heti vanhenisi ja sillä ei tyyliin vuoden päästä tekisi enää mitään. Noita G5:sia saa kuitenkin tällä hetkellä todella edullisesti ja ne on todella päteviä koneita.
Only pop music can break my heart...
Kre-per
20.08.2009 10:15:05
Noonni. Vähän alle pari päivää meni maksamisesta ja 20 minuuttia sitten tuli 'Your Apple Order... Is Being Processed' -viesti postilaatikkoon. Tilasin perussetin ilman modauksia, joten tullee ilmeisesti Hollannista jos siellä vaan tavaraa riittää. Kyllähän sitä taas mieluummin tekee töitä kun on jotain mitä odottaa!
Mikael
20.08.2009 10:49:55 (muokattu 20.08.2009 10:50:26)

Velli: Ymmärrän täysin pointtisi, mutta itse en ostaisi jo valmiiksi vanhentunutta vermettä. Itse ostaisin tämän hetken hyvät/huiput kamat ja opettelisin käyttämään niitä todella hyvin. Veikkaisin, että niillä tekee mielellään hommia paljon pidempään kuin noilla jo valmiiksi vanhentuneilla laitteilla. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Onhan siinäkin tietty hohto ja voittajafiilis kun saa "kämäisillä" kamoilla loistavaa lopputulosta aikaiseksi.

Sä oot ainakin sisäistänyt hyvin sen mitä laite- ja ohjelmistovalmistajat ajavat takaa :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)