Aihe: Elementtiä Vox AC-15:sta
1 2
Quill
14.08.2009 22:10:33
Tuo voisi olla yksi varteen otettava vaihtoehto. Hintakaan ei ole paha.
Lisää saa toki ehdotella.
jra
14.08.2009 23:41:26
duc: No tämä olisi varmasti toimiva ratkaisu:
http://uraltone.com/kauppa/product_ … 4_Texas-Heat---12---8ohm--150W.html

Olihan se vanhakin kajari 8 ohmia? Mutta tuossa on siis melkoisen massiivinen alapää ja pehmeä yläpää, eikä hintaakaan ole kovin paljoa. Paksu ja lämpöinen soundi. Tykkäsin omassa Fenderin compossa, mutta menin tyhmyyttään vaihtamaan...

Onkos kukaan verrannut tuota Texas Heatia Cannabis Rexiin tai Swamp Thangiin? Aika samoissa hinnoissa ja samanluonteiset kuvaukset. Ajattelin itse vaihtaa The Wizardin (joka on hiukka lian moderni tai hifi omaan makuun) johonkin vähän perinnehenkisempään ja lämpimämpään, mutta ei kuitenkaan latteaan tai tunkkaiseen.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Jucciz
15.08.2009 01:42:11 (muokattu 15.08.2009 01:42:31)
Elementtiä VOX AC-15:sta vai elementtiä VOX AC-15:een?

Kummasta oikein on kyse? Tötterö ulos vai tötterö sisään? Tietty, jälkimmäinen edellyttää ensimmäistä. ;)
Fortune
15.08.2009 01:51:44
Jucciz: Elementtiä VOX AC-15:sta vai elementtiä VOX AC-15:een?

Kummasta oikein on kyse? Tötterö ulos vai tötterö sisään? Tietty, jälkimmäinen edellyttää ensimmäistä. ;)

Käsitin, että jälkimmäistä. AC30 toimi perhanan hyvin bändikäytössä meikäläisen kitaroilla, vaikka toinen onkin tele. Tone cuttia ei tarvinnut käyttää kuin yksin fiilistellessä.

Kannattanee kokeilla kitaran puoleltakin tonepotikan käyttöä ja oikeasti vähän määrätietoisempaa soittotatsia. Kuulostaa vähän jeesustelulta, mutta hiplaamalla en saanut itse tyydyttävää soundia Voxista ulos, mutta kun aloin soittaa määrätietoisemmin, vahvistin alkoi vähän kyykätä etuasteensa puolelta ja soundi pehmeni mielestäni ainakin rokkiin sopivalla tavalla.

Elementti ei välttämättä mitään auvoa ja radikaalia muutosta tuo, koska itselläni kysymys oli enemmänkin tottumattomuudesta SOITTAA ko. vahvistinta. Vox ei ole kiva ja helppo mylly, mutta rääkätessä se täyteläistyi ja pehmeni.
"Look behind you, a three-necked bass guitar!"
jra
15.08.2009 02:08:30
duc: Swamp Thangin pitäis olla aika neutraali, ei väritä vahvistimesta tulevaa soundia muuten kuin massiivisen alapäätoiston ansiosta. Sitä en ole ite testannut, mutta C-Rex ja Texas Heat mulla on ollu compoissa kiinni. C-Rex on näistä vissiin perinnehenkisin, mutta TH:n soundi oli paksumpi ja lämpimämpi. C-Rex ei antanut yhtä paljon alapäätäkään, se toimis varmaan suljetussa kaapissa paremmin kuin TH...

Kiitoksia! Tuon perusteella menee itsellä Cannabis Rexin ja Texas Heatin väliseksi. Puoliavoin 1x12'' -kaappi on, joten TH saattaisi olla se sopivin, vaikka joku vetää C-Rexin suuntaan.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
humppahanuristi
15.08.2009 12:43:41 (muokattu 16.08.2009 12:22:00)

Fortune: Käsitin, että jälkimmäistä. AC30 toimi perhanan hyvin bändikäytössä meikäläisen kitaroilla, vaikka toinen onkin tele. Tone cuttia ei tarvinnut käyttää kuin yksin fiilistellessä.

Kannattanee kokeilla kitaran puoleltakin tonepotikan käyttöä ja oikeasti vähän määrätietoisempaa soittotatsia. Kuulostaa vähän jeesustelulta, mutta hiplaamalla en saanut itse tyydyttävää soundia Voxista ulos, mutta kun aloin soittaa määrätietoisemmin, vahvistin alkoi vähän kyykätä etuasteensa puolelta ja soundi pehmeni mielestäni ainakin rokkiin sopivalla tavalla.

Elementti ei välttämättä mitään auvoa ja radikaalia muutosta tuo, koska itselläni kysymys oli enemmänkin tottumattomuudesta SOITTAA ko. vahvistinta. Vox ei ole kiva ja helppo mylly, mutta rääkätessä se täyteläistyi ja pehmeni.

Joo, se vaatii mekkalaa, että kuulostaa hyvältä mutta kuitenkin se aika kirkas peli on. Riippuu kyllä kovasti tietysti soittajan mieltymyksistä ja musiikkityylistä.
Alkuperäinen elementti on ei ole kovinkaan kirkas ja jos sinne tosiaan sinistä tai red fangia pistää, niin ei se ainakaan sitä kirkkautta poista.

EDIT: Täytyypä korjata kommenttia, kun pitkästä aikaa otin keikalle tuon wharfedalen elementillä varustetun 1x12" kaapin mukaan, elementti on voxin V212Bn kaapista kotoisin. Elementti kyllä toistaa alapäitä mutta yläpää on aika kirskuva ja sellainen metallinen, kilisevä.
Samoilla vahvareilla nyt yleensä käytän tuota omatekemää samankokoista kaappia mutta Jensenin P10R x2 elementeillä. ELi alnico-härvelit. Ne toistaa alapäätä paljon vaisummin ja ovat periaatteessa kirkkaammat mutta siitä huolimatta soivat kokonaisuutena pehmeämmin. Ne vähät kerrat jota sinistä olen kokeillut vaikuttaisi olevan myös pehmeämpi. Joten kirkkaus ei sinällään poistu mutta saattaisi olla toistoltaan miellyttävämpi. Kannattanee kokeilla jossain, jos vaan mahdollista.

Niin tosiaan, tuo omatekemä 1x12" on vastaavan kokoinen kuin VOX AC15cc1.
Humpasta rautalankaan...
Quill
15.08.2009 13:59:59 (muokattu 16.08.2009 21:07:16)
Tötterö ulos vai tötterö sisään?

Joo, uusi tötterö sisään olisi tarkoitus. Tuolla modilla varmaan ainakin aluksi kokeilen muutosta. Ehdotuksia otetaan toki vielä vastaan.

Tällä hetkellä varmaan vahvimmat ehdokkaat kauittimista ovat: Eminence Privat Jack, Texas Heat ja Cannabis rex. Noista varmaan joku, mutta mikä?

ps: Tarkoitus olis kirjoittaa otsikkoon: (uutta) Elementtiä Vox AC-viitentoista. Ilmeisesti muistin tämän kielioppiasian väärin :( Onneksi koulu alkoi, alkaa taas osata asioita.
Quill
16.08.2009 21:06:24 (muokattu 16.08.2009 21:07:24)
Nostetaan nyt vielä.
Bright Cap Modin tein tänään -> Soundi muuttui paremmaksi.

Elementiksi ehdolla olisi: Celestion Greenback, Eminence Texas Heat ja Eminence Cannabis Rex. En vielä kyllä tiedä mikä.
PeeJii
17.08.2009 08:20:53
Elementiksi ehdolla olisi: Celestion Greenback, Eminence Texas Heat ja Eminence Cannabis Rex. En vielä kyllä tiedä mikä.

Mun kokemuksia (Fender deluxe reverb II:sen kanssa): Texas heat tukevoittaa alaääniä ja on hyvä särösoundeissa, cannabis rex vie treblepiikkejä pois ollen muuten tasapainoinen.

Private jack on Eminencen vastine greenbackille. Niistä ei kokemuksia.
jaripat
17.08.2009 09:28:10
Mulla oli vähän samat fiilikset ton vahvarin soundista. Vaihdoin putkia ja tein ton modauksen, mutta ei se niillä hyväksi tullut. Pohdin myös tota skoben vaihtoa ja sillä se soundi tosiaan sitten muuttuikin paremmaks.
Se alkuperäinen skobe on 16 ohminen (ja suositellaan käytettäväks 8ohmin asetuksella). Sithän mä hogasin, et mulla olikin hyllyssä joku vanha toisen näköinen VOXin 12" elementti, joka oli 8ohminen. En nyt osaa sanoa vihreistä, sinisistä tai redfängeistä, mut mulla soundi kyllä muuttui jo ihan siedettäväks tällä vaihdolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)