Empä tärykalvoo puhkassu, kävin tänää korvalääkärissä ja se veti pois vaikut (joita muuten oli hemmetisti!). Sekä epämiellyttävä tunne että itse tinnituskin lähti pois! Ja kun vielä aamulla tinnitti niin kovaa etten meinannu kouluun lähteä, melkosta. Se vaikunpoisto oli muuten melkosen epämiellyttävä mutta HEMMETTI kun äänet kuuluu selkeästi ja kovaa. Hiukset kahisee tajuttomasti ja vaatteet myös. Normaali hengitys kuulostaa puuhkuttamiselta ja kännykän soittoäänenvoimakkuus piti pistää pienimmälle |
this1sux 16.08.2009 17:29:38 | |
---|
Jokapaikanapina: Empä tärykalvoo puhkassu, kävin tänää korvalääkärissä ja se veti pois vaikut (joita muuten oli hemmetisti!). Sekä epämiellyttävä tunne että itse tinnituskin lähti pois! Ja kun vielä aamulla tinnitti niin kovaa etten meinannu kouluun lähteä, melkosta. Se vaikunpoisto oli muuten melkosen epämiellyttävä mutta HEMMETTI kun äänet kuuluu selkeästi ja kovaa. Hiukset kahisee tajuttomasti ja vaatteet myös. Normaali hengitys kuulostaa puuhkuttamiselta ja kännykän soittoäänenvoimakkuus piti pistää pienimmälle Täähän kuulostaa kiinnostavalta. Kävin pari vuotta sitten mittauttamassa kuuloni yksityisellä korvalääkärillä (ja pieni kuulon alenema siellä todettiinkin ns. melutaajuuksilla) -- jos mun korva olisi tuolloin ollut täynnä vaikkua, niin kai ne siellä lääkärissä olisivat asialle jotain tehneet? Pointtinani siis, että kannattaako mun mennä vaatimaan YTHS:ltä korvanpesua? ;) Hieman tinnittää, harvoin häiritsee nykyään, jne. lalalaa |
Master of Disguise 17.08.2009 19:24:17 | |
---|
Pari päivää on nyt vasen korva tinnittänyt ja unta on vaikea saada sen takia. En ymmärrä mistä se on tullut, koska en kuuntele musiikkia kovalla ja bändisysteemeissä käytän korvasuojaimia. Muutenkaan en tietääkseni ole viimeaikoina missään kovin kovassa melussa ollut. |
Top40 11.10.2009 12:02:24 | |
---|
Toiseen korvaan on tullut matala erittäin voimakas tasainen ääni. Vähän niinkuin suihkukoneen nousuääni tai pesukonene linkousääni seinän läpi kuultuna. Yli viikon on ollut jo tätä jurinaa, joka ei muutu millään lailla missään vaiheessa. Aikaisemmin minulla on ollut joskus korkeaäänistä tinnutusta, mutta se on jotenkin elänyt ja välillä pätkinyt. Nyt humisee ihan koko ajan samalla teholla. Muutama bänditreeni on ollut viime vikkoina, mutta korvissa on ollut joulukuusimaiset suojat. En osaa yhdistää ääntä treeneihin, koska se ei alkanut niiden jälkeen vaan ihan itsekseen eräänä viikonloppuna. Teen päätetyötä ja epäilen niskojeni ja hartoideni kuntoa. Tunnistaako joku tämän ilmiön? |
Antti1 11.10.2009 13:02:12 | |
---|
Top40: Tunnistaako joku tämän ilmiön? No ei se ainakaan tinnitukselta kuulosta ihan hätäseen. Käys muutaman kerran hierojalla ja mahdollisesti putsauta korvasi vielä. Voi löytyä apu noista. Niin ja joo, mä liityn joukkoon viimein. On mulla pitkään ollu jo tää ongelma, mutta sellanen vakio-kuvaputkitelkkuvinku kuuluu korvissa. Siihen on vaan jo niin tottunut, ettei osaa aina edes mieltää tinnitukseksi. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
molder 12.10.2009 10:33:45 (muokattu 12.10.2009 10:36:31) | |
---|
Stormi: Heräsin eilen vasen korva lukossa, ja päivää myöten se alkoi piippaamaan. Myöhemmin päivällä huomasin, että viheltäessä korvasta kuuluu korkeammilla sävelillä "sivuääni", joka on huomattavasti vihellettyä säveltä korkeampi. Epäilyttää, että pitäisikö mennä lääkäriin, koska en muista koskaan aiemmin moista kuulleeni, vaikka välillä korvat ovatkin piipanneet (ei kuitenkaan kovan metelin vuoksi, käytän aina korvatulppia kun vain tarvetta siihen löytyy). Miten te, joilla tätä vaivaa oikeasti esiintyy, ovatko oireet samanlaiset? Tämä on aika vanha keskustelu joten toivottavasti vinkuna on jo lakannut?:) Kaikilla piippaa ja vinkuu enemmän tai vähemmän korvissa. Jotkut vain eivät kiinnitä siihen huomiota, toisilla on oikeasti kuulovaurio nimeltä tinnitus. Itse kuulun niihin herkkäkorvaisiin. Aikanaan tullut luukutettua tärykalvot sisään. Mutta kuulotesteissäkin on eroa. Itse olen käynyt kolme kertaa ja keskimmäisellä kerralla todettiin 2,5khz kohdalla oikeassa kuoppa. Varmasti pitää paikkansa, mutta kolmannella kerralla tulos oli "hyvä kuulo. Normaalia parempi.?" Kun on hiljaisessa paikassa niin molemmissa on hyttysparvi ja lujaa kuuluu. Lääkärissä kannattaa käydä jos siitä piipistä on haittaa, ehdottomasti. Kuulotestejä suosittelen kaikille ja hyviä korvatulppia. Niiden välttämättömyyden uskoo vasta kun ekan kerran soinu viikon putkeen, toisessa korvassa on tavarajuna ja toisessa moskiittoparvi ja molemmissa vielä lisäksi kilonen piippi; siinä menee yöunet ja mielenterveys järkkyy. Nykyään hyviä EAReita saa huokealla. 20€ Elacinita mts. ovat hintaansa nähden hyviä. "The SOUND of VOLUME" |
Kailis 12.10.2009 11:06:38 (muokattu 12.10.2009 11:07:33) | |
---|
Mäkin testasin taas vuosien jälkeen testi-CD:llä ja nyt kuulin vielä 10 kHz mutta 11 kHz ei pihaustakaan, tosin volaa piti olla aika reippaasti. Tuolla 10 000 Hz:illä tinnitus meni välillä vastavaiheeseen eikä kuulunut niin lujaa, joten se on joko siirtynyt neljännesoktaavin ylemmäs tai sitten muistan väärin (todennäköisin vaihtoehto). Olen nimittäin ollut siinä uskossa etten kuule 8 kHz ja että tinnitus on sillä alueella. Tän vois laittaa ehkä ilahduttaviin asioihin jos tinnitus ei olisi voimistunut =D |
molder 12.10.2009 11:55:21 (muokattu 12.10.2009 11:58:30) | |
---|
Kailis: Mäkin testasin taas vuosien jälkeen testi-CD:llä ja nyt kuulin vielä 10 kHz mutta 11 kHz ei pihaustakaan, tosin volaa piti olla aika reippaasti. Tuolla 10 000´... D Suosittelisin käymään kunnon korvalääkärillä ja kuulomittauksessa :); vaikka Diacorissa tms,.kuulotestissä vaikka olisikin hyvät luurit himassa jne. Se millä desibeleillä se signaali tulee vaikuttaa aika paljon luurien tai kajarien toisto- ja taajuusvasteeseen jne. Netissähän on noita "Do-it-Yourself" -kuulotestejä, mutta en luottaisi niihin liikaa koska luurit voivat itsessään tehdä kuoppaa käyrään jne. Tuo vastavaihe-tekniikkahan on yksi tapa hoitaa pahaa tinnitusta juuri. Toimii joissain tapauksissa kuulemma hyvin. "The SOUND of VOLUME" |
Blain 12.10.2009 12:46:05 | |
---|
Jokapaikanapina: Empä tärykalvoo puhkassu, kävin tänää korvalääkärissä ja se veti pois vaikut (joita muuten oli hemmetisti!). Sekä epämiellyttävä tunne että itse tinnituskin lähti pois! Ja kun vielä aamulla tinnitti niin kovaa etten meinannu kouluun lähteä, melkosta. Se vaikunpoisto oli muuten melkosen epämiellyttävä mutta HEMMETTI kun äänet kuuluu selkeästi ja kovaa. Hiukset kahisee tajuttomasti ja vaatteet myös. Normaali hengitys kuulostaa puuhkuttamiselta ja kännykän soittoäänenvoimakkuus piti pistää pienimmälle Mulla oli sama viime talvena, auttoi tosi paljon. Pitäis vissiin taas käydä kun korvat tuntuu melko tunkkaiselta ja tinnitustakin on ollut vähän. Vaikunpoisto tuo kyllä hifit äänet ;) Juontaja näytä tissit. |
jannu79 21.04.2011 08:40:37 | |
---|
Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen. |
baron 21.04.2011 08:57:46 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Funkånaut 21.04.2011 10:16:29 | |
---|
baron: Joo, hiiren tinnitus ratkaistu. Mistä ne voi päätellä milloin hiiren tinnitus hoidettu? Veikkaisin, että samalla tavalla kuin selvittää, että onko hiirellä tinnitusta alkuunsa. "Gimme that paper, bet yer ass I will sign.. 'CAUSE I NEED A BEER, 'N IT'S TITTY-
SQUEEZIN' TIME!" - Frank Zappa |
Timesby 21.04.2011 12:31:31 | |
---|
baron: Joo, hiiren tinnitus ratkaistu. Mistä ne voi päätellä milloin hiiren tinnitus hoidettu? Kenties aivojen funktionaalisella kuvantamisella. Luulisin, että tinnituksessa on jatkuva aktivaatio kuulolalueella. "Mr Rusk, You're not wearing your tie." |
rapture 22.04.2011 17:17:20 | |
---|
baron: Joo, hiiren tinnitus ratkaistu. Mistä ne voi päätellä milloin hiiren tinnitus hoidettu? jep eivät tiede miehet osaa mitään i'm back again olin intissä |
LaMotta 22.04.2011 17:30:54 (muokattu 22.04.2011 17:31:06) | |
---|
Jokapaikanapina: Empä tärykalvoo puhkassu, kävin tänää korvalääkärissä ja se veti pois vaikut (joita muuten oli hemmetisti!). Sekä epämiellyttävä tunne että itse tinnituskin lähti pois! Ja kun vielä aamulla tinnitti niin kovaa etten meinannu kouluun lähteä, melkosta. Se vaikunpoisto oli muuten melkosen epämiellyttävä mutta HEMMETTI kun äänet kuuluu selkeästi ja kovaa. Hiukset kahisee tajuttomasti ja vaatteet myös. Normaali hengitys kuulostaa puuhkuttamiselta ja kännykän soittoäänenvoimakkuus piti pistää pienimmälle Aivot kompensoi kuulon heikkenemistä sen minkä vain voi. "Suvaitsevaisuus" = Periaatteettomuus + Välinpitämättömyys = Arvotyhjiö |