Rumpali83 14.08.2009 18:41:01 | |
---|
En tiedä onko oikea paikka tälle, mut missähän voisi olla vika kun äänet rätisee ja hidastuu? Olen ostanut uuden äänikortin (Terratec Aureon 5.1) ihan alku viikosta ja tuota äänikorttia ennen ostin uuden mut vähäkäytetyn äänikortin (Sound Blaster live!) halvemmalla. Kaikilla näillä korteilla äänet rätisee ja hidastuu välillä. Olen koittanut eri PCI paikkaakin mut ongelma ei katoa. Äänet rätisee ja lataaminen hidastuu esim. kun lataan GTA San Andreaksen ja otan siitä vaikka load gamen, kun peliä lataa niin hidastuu ääni ihan hirveästi ja rätisee. Musiikkia pystyn kuuntelemaan windows tilassa ja siinä taas ei ääni ongelmat tule niin pahasti esille. Sitten ku yritän äänitys softaa käyttää (Cakewalk Sonar Home Studio 8) niin siinä taas rätisee ja ohjelmaan tulee ilmoitus "audio drop out" kun yritän play napilla soittaa musaa. Siinäkin toistaa hidastettuna ja vaivalloisesti ääntä. Windows XP on käyttis ja tää nykyinen äänikortti on samanlainen kuin vanha jolla huomasin tätä ongelmaa eli Terratec aureon 5.1. Ennen on tosi hyvin pelittänyt äänet jne. Olen poistanut kaikki ajurit ja asentanut uusimmat ajurit mitä löysin valmistajan sivuilta. Olen testannut ihan integroitua äänikorttia ja sekin tekee tuota samaa ongelmaa. Tehtävienhallinnassa windowsin suoritinkäyttökin nousee silloin 100%:iin kun ongelmat alkavat. |
Eki C 14.08.2009 19:36:53 | |
---|
Kokeile kovalevyn eheyttämistä ( defragment). On mulla yleensä auttanut kuvailemiesi ongelmien korjaamiseen. |
mikkojen 14.08.2009 20:14:42 (muokattu 14.08.2009 20:15:03) | |
---|
Joo, defrag voisi auttaa tuohon vaivaan. Itsellä on kanssa auttanut. Mutta huonompi homma sen jälkeen olikin sitten se, että lähestulkoon kaikki Cubasessa käyttämäni vst-plugarit piti sen jälkeen rekisteröidä uudestaan. Eli ota varulta avaimet esille sillä välin kun defragia ajat. Siis sikälimikäli tuo sinun käyttämäsi Cakewalk vst-plugareita käyttää. carpe diem - memento mori |
Okei, kiitoksia.. pitääpä kokeilla |
Johann Onn 15.08.2009 02:48:47 (muokattu 15.08.2009 02:49:32) | |
---|
Sound Blaster live! -> uusi äänikortti Uusi ei välttämättä toimi niinkuin pitää, jos entisestä äänikortista on jäljellä jotain tietoja rekisterissä. Vanhan kortin softien uninstallointi ja ajureiden poisto, ei riitä meinaan aina. Ei varsinkaan Creative:n korttien kanssa. Onneksi tämä on olemassa: http://www.download.fi/tietoturva/j … an_puhdistus/driver_cleaner_pro.cfm Sieltä valitsee "Creative audio" tai "Creative audio lite", riippuen siitä, mitä oli asennettuna. |
Rumpali83 15.08.2009 12:34:02 | |
---|
Ei auttanut defraggaaminen ja Driver Cleanerilläkää tuohon minun ongelmaan. Voiko vika olla myös jossain tietokoneen komponentissa kuten emolevy, prossu, muistikapula tai kiintolevy? |
CryptoFib 15.08.2009 12:42:24 | |
---|
Ootkos hiljattain asentanu jonku voip-ohjelman? Jos oot niin koitapa poistaa sen asennus. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
Rumpali83 16.08.2009 12:47:13 | |
---|
En oo asentanut |
Aki 23.08.2009 13:36:23 | |
---|
Onko sun kovalevy kovin täynnä? Kokeile myös poistaa Print Spooler service käytöstä, se saattaa jäkittää koko koneen. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |