Aihe: EDIROL PCR-800 ja muut midi kontrollerit
1
JPQ
13.08.2009 19:53:48 (muokattu 13.08.2009 19:54:43)

EDIROL PCR-800 eli onko tuo mistään kotoisin ? ja onko muita 61 koskettimisia jossa olis roland/korg tyypin mod wheel/pitch bend samassa ratkaisuja.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Nakkiso
14.08.2009 01:04:21
JPQ: EDIROL PCR-800 eli onko tuo mistään kotoisin ? ja onko muita 61 koskettimisia jossa olis roland/korg tyypin mod wheel/pitch bend samassa ratkaisuja.

Itse en ole vielä löytänyt painottamatonta usb-kiipparia, jossa olisi hyvät koskettimet. Jokaisessa on koskettimet saranoitu liian läheltä, eli niitä ei voi soittaa ihan koskettimen juuresta.

Joka tapauksessa toi PCR-800 on kyllä mun mielestä sieltä paremmasta päästä, itsekin omistan juuri tuon. Novation Remotessa on paremmat koskettimet ja jonkinlainen joystick, mutta se maksaa huomattavasti enemmän.
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
JPQ
14.08.2009 03:51:33

Täytyy harkita jopa synaa jos kun tuo novation ei innosta ei ihan näytä niin kätevältä se "joystick" ja merkistä vähän karvas maku suussa vieläkin. mutta jos jollain on ehdotella muita missä on "joystick" mainintaa vaan.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Nakkiso
14.08.2009 12:40:26
Paremman kiipparin tosiaan saa kun ostaa jonkun 90-luvulla tehdyn synan mikä ei oo nykyään minkään arvoinen - niissä on kuitenkin usein ihan nyvät koskettimet. Yleensä niissä on korkeintaan 1 midiä lähettävä potikka/fader, mutta jos ei niitä tarvitse, niin erittäin hyvä idea.
albert18
14.08.2009 13:02:34 (muokattu 14.08.2009 13:13:09)

Yleensä niissä on korkeintaan 1 midiä lähettävä potikka/fader

Eiks noita saa erillisinä MIDI-kontrollereina (ilman koskettimia), joissa potikoita, liukuja ja painikkeita on "tarpeeksi".

Vanha hyväkoskettiminen kiippari + pikku kontrolleri.

Mä olen kokeillut noita painottamattomia ja puolipainotettuja kiippareita nyt uteliaisuudesta melko paljon, ja aina ne tuntuu kovin tunnottomilta soittaa.
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
JPQ
14.08.2009 13:23:14 (muokattu 14.08.2009 14:35:26)

Kontrolleri boxi ja näppis maksaa aika paljon...
ps. 90luvun synat on vaan muulta käyttöarvolta aika heikkoja...(paitsi eräät jota ei ole pitkään aikaan näkyny muistelen ja sitten sekin että torin huijaukset pelottaa ostajan roolissa).
Nakkiso
14.08.2009 16:25:33 (muokattu 14.08.2009 16:26:23)
JPQ: ps. 90luvun synat on vaan muulta käyttöarvolta aika heikkoja...

Totta, mutta jo pelkkä koskettimisto saattaa olla hinta-laatu-suhteeltaan uutta usb-kiipparia parempi. Siis jos ei niitä potikoita tarvitse. Itse ostin sen Edirolin joskus kun tarvitsin live-käyttöön useamman potikan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)