Aihe: Mad Professor-pedaalit yleisesti
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Dunga
14.08.2009 14:13:14
sikki-six: Tuntuu siltä, että noihin hintoihin vaikuttaa tosiaan tuo MP-brändi, jota halutaan pitää yllä. Vaikken ite purkkeja ole kasaillut, niin ei kai nuo osat + työ tommosessa muutaman potikan säristimessä ihan älyttömiä luulis maksavan. Korjatkaa jos oon väärässä.

Onhan tollasilla puljuilla toki muitakin kuluja, kuin lootien osat. Mutta juu, kyllähän se brändi tuppaa yleensä näkymään hinnassakin.
War... war never changes.
npk
14.08.2009 14:14:02
Itse olen kyllä tykännyt kovasti molemmasta meikäläisen hullusta professorista, varsinkin fire red fuzzista:
http://www.youtube.com/watch?v=GaUfuqw_8rA

Toinen siis deep blue delay.
http://www.youtube.com/watch?v=NOKJNrcGYJs

Hintaviahan nuo on, mutta toimivat oman kokemuksen mukaan luotettavasti, ovat pienikokoisia ja kestäviä, soundi miellyttää korvaa ja kasataan Suomessa (ainakin ostohetkellä vielä Tampereella). Mitä muuta voi vaatia?
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
duc
14.08.2009 14:20:14
npk: Hintaviahan nuo on, mutta toimivat oman kokemuksen mukaan luotettavasti, ovat pienikokoisia ja kestäviä, soundi miellyttää korvaa ja kasataan Suomessa (ainakin ostohetkellä vielä Tampereella). Mitä muuta voi vaatia?

Tämän ketjun perusteella komponenttien valmistus pitäisi aloittaa suomessa, ja varmaan vielä raaka-aineetkin pitäs louhia kotimaisesta maaperästä.
krk
14.08.2009 14:40:31

Kuulopuheisiin, kateuteen tai yleiseen yhteiskunnalliseen vitutukseen perustuvat negatiiviset mielipiteet Mad Professorin pedaaleista tuovat uskottavuutta ko. pedaalien eliittistatukseen. Te teette siis arvokasta työtä arvokkaan suomalaisen asian eteen, jäsen Krice ja kumppanit, hienoa!

Pedaaleista voi omien kokemustensa ja kokeilujensa perusteella kukin pitää tai olla pitämättä, mutta jos pedaali on hyvä niin onko tuo 250-300 EUR nyt sitten edes paljon? Eihän sillä vielä saa kuin muutaman vähän paremman Telefunkenin ECC83 -putken.

Kaikki kokeilemani eli omistamani MP-pedaalit ovat mielestäni jo soundien perusteella ehdottomasti hintansa arvoisia. Kotimaisuus, ilmeinen vankkuus ja kompakti koko ovat plussaa, eikä ulkonäkökään ole hassumpi. Maailmanluokan huippulaatua Suomesta? Ehdottomasti!

Mikä ei tarkoita sitä etteikö moni muukin pedaali voi olla jollekin helvetin hyvä ja hintansa arvoinen.
aristoteles666
14.08.2009 14:42:04

olen pikemminkin sitä mieltä että ihan sama missä tehty , paljon maksaa, mitä lukee laitteissa, jos soundaa hyvältä se riittää.
Satu ja Tuija
14.08.2009 14:52:56 (muokattu 14.08.2009 14:55:18)
aristoteles666: olen pikemminkin sitä mieltä että ihan sama missä tehty , paljon maksaa, mitä lukee laitteissa, jos soundaa hyvältä se riittää.

Juurikin näin, vaikkakin vaikea sitä kaikista ennakkoluuloista on eroon päästä. (usein suurimpana kummituksena se luotettavuus)
Se Behkun loota kun ei usein pääse edes kokeiluun asti, vaikka sisällä saattaa olla saman arvoiset palikat kun kun siinä kalliimmassa.
Hyvä esimerkki joskus taannoin oli ne Danelectron pari halpis zäröö vs Timmy vai mikä Jimi se on ja vs OCD v. mikä lie.
Numb
14.08.2009 14:55:22

Satu ja Tuija: Juurikin näin, vaikkakin vaikea sitä kaikista ennakkoluuloista on eroon päästä.
Se Behkun loota kun ei usein pääse edes kokeiluun asti, vaikka sisällä saattaa olla saman arvoiset palikat kun kun siinä kalliimmassa.
Hyvä esimerkki joskus taannoin oli ne Danelectron pari halpis zäröö vs Timmy vai mikä Jimi se on ja vs OCD v. mikä lie.

Psykoakustiikka on laitehankinnoissa ja -arvotuksissa eritt. merkittävä tekijä. Itse tunnustaudun avoimesti psykoakustikoksi, eli merkki, malli, väri etc. vaikuttavat kuuloaistimuksiini :)
Teoria ja käytäntö ovat teoriassa sama asia, mutta käytännössä eri.
aristoteles666
14.08.2009 15:01:58

sulje silmäsi sitten niin varmaan häviää ääni kokonaan
Numb
14.08.2009 15:05:14

aristoteles666: sulje silmäsi sitten niin varmaan häviää ääni kokonaan

"Vaikuttaa" ei ole sama kuin "muodostaa".
Satu ja Tuija
14.08.2009 15:07:08
aristoteles666: sulje silmäsi sitten niin varmaan häviää ääni kokonaan

Sokkotestit on usein yllättävänkin opettavaisia. Harmi vaan että eukko on jo ajat sitten kyllästynyt soitteleen mulle niitä klippejä kun homostelen luurit korvissa etsien esim kaiuttimien valtavia hienouksia. :)
Joees
14.08.2009 15:08:13
Numb: Psykoakustiikka on laitehankinnoissa ja -arvotuksissa eritt. merkittävä tekijä. Itse tunnustaudun avoimesti psykoakustikoksi, eli merkki, malli, väri etc. vaikuttavat kuuloaistimuksiini :)

Mut sehän on ihan skitsoa sitten kun lootan nimi ja väri ei missään määrin futaa yhteen. Saatika sitten kun siitä saatava ääni muistuttaa jotain aivan muuta kuin sitä nimeä tai väriä. Tai lootan muotoa...
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
Numb
14.08.2009 15:08:33 (muokattu 14.08.2009 15:09:28)

Satu ja Tuija: Sokkotestit on usein yllättävänkin opettavaisia. :)

Tästäpä sen oman psykoakustikon luonteeni tiedänkin, eikä ole tarvettä muuta väittää :)

Mut sehän on ihan skitsoa sitten kun lootan nimi ja väri ei missään määrin futaa yhteen. Saatika sitten kun siitä saatava ääni muistuttaa jotain aivan muuta kuin sitä nimeä tai väriä. Tai lootan muotoa...

Juu, esim. TC Electronics on sellainen valmistaja, jolla on täysin väärän näköiset polkumiinat.
aristoteles666
14.08.2009 15:09:25

Satu ja Tuija: luurit korvissa etsien esim kaiuttimien valtavia hienouksia. :)

loistavaa...
aristoteles666
14.08.2009 15:10:43

Methis: Mut sehän on ihan skitsoa sitten kun lootan nimi ja väri ei missään määrin futaa yhteen. Saatika sitten kun siitä saatava ääni muistuttaa jotain aivan muuta kuin sitä nimeä tai väriä. Tai lootan muotoa...

jep, ei tube screamerkään kuulosta oksennukselta, tai sappinesteeltä
jyrkalt
14.08.2009 16:27:06
oiva tumpeloinen: Mun mielestä Mighty Red DS ei oo ehkä MP-pajan kirkkain hetki, ja siten ei ehkä paras verrokki. Mun mielestä ei ollut kovinkaan kaksinen purkki. Mut toista se on esim. LGW:n kanssa, mikä on purkki täynnä hunajaa.

Täältä komppia. Totaalisen samaa mieltä.
jyrkalt
14.08.2009 16:35:21
Satu ja Tuija: Sokkotestit on usein yllättävänkin opettavaisia. Harmi vaan että eukko on jo ajat sitten kyllästynyt soitteleen mulle niitä klippejä kun homostelen luurit korvissa etsien esim kaiuttimien valtavia hienouksia. :)

Kyllästynyt soitteleen sulle?
Soittelisko klippejä mulle? :D Paa eukko junaan ja kohti keravaa.
Tossa olis tiskiäki...

Nyt et sit suutu! :)
Nousussahan minä tässä vaan. Ja kun on perjantaiki...

Sori.
Satu ja Tuija
14.08.2009 16:47:57
jyrkalt: Kyllästynyt soitteleen sulle?
Soittelisko klippejä mulle? :D Paa eukko junaan ja kohti keravaa.
Tossa olis tiskiäki...

Nyt et sit suutu! :)
Nousussahan minä tässä vaan. Ja kun on perjantaiki...

Sori.

Hohohohoo! Paljon mulla varaa suuttua kenellekkään yhtään mistään. Cheers! :D:D:D
(se on muuten töissä...onneks)
J.Hollström
14.08.2009 16:52:54
sikki-six: eivät nuo ihan hintaiseltaan soundaa.

Onko tähän joku standardi miltä minkäkin hintainen soundaa?
rheinone
14.08.2009 17:38:29
oiva tumpeloinen: Eikä niistä edes irtoa tarpeeksi säröä kaikkeen.

MIDVIT? Oliks tää nyt joku provo vai? Kyl mun tarpeisiin irtoaa.

Tiedä nyt sitten, miksi niitä ostellaan. Jos ei muuta hyvää löydy, niin ainakin voi kertoa kavereille omistavansa törkykalliin matolaatikon.

Tämähän taas vastaavasti on täyttä totta. Kuin rotan potta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)