Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 564 65 66 67 6896 97 98 99 100
T.Nick
14.08.2009 10:12:23
Merdish: No en mä tiedä. Tuo 2x15" oli järkyttävä roudata munlaiselle amatöörille. Kahta kaappia on mukava pitää; toista kotona ja toista kämpällä. Sen LMK2 jaksan hätinä roudata. :D Ja olishan 810 ollut aikoinaan soundiltaankin paljon kovempi, ja muutenkin. Tyhmä kun olin. Mutta tuo nykyinenkin yhdistelmä toimii varmasti aivan yhtä hyvin.

Aikansa vei, että oppi kantamaan rantista oikein: Selkä kaappia vasten, kädet olan yli ja pyyheräkistä kiinni. Siitä sitten kevyt ponnistus jaloilla, sopiva etukeno ja mars matkaan. Ergonomisempaa esim. portaissa kuin 410 lootan kantaminen. Ainoa miinus, että kun menee portaita alaspäin ja pannuttaa, niin et saa käsillä otettua vastaan. Toisaalta ne meniskin vaan siinä poikki ja soittoharrastus taukoais joksikin aikaa.
Kipu lisää kiimaa
T.Nick
14.08.2009 10:33:18
absqua: olet kyllä aika äijä jos tolla systeemillä rantasaunaa siirtelet!

No kuulostaa paljon rajummalta kuin mitä oikeesti on. Yleensähän pyörillä pääsee, mutta tossa kun oli viimeks keikka Järvenpään Swengissä ja vetelin rantasaunalla, niin siinä sellaset helvetin kapeet noin 15 m. pitkät portaat meni erittäin kivasti noin. Skittakaappien kanssa joutu lepuuttaa välissä kun KÄDET PUUTU.

Ja oikeestaan sitä helpompi manouveri, mitä lyhyempi jätkä. Itse 182 senttiä ja noin 85 kiloa.
Kipu lisää kiimaa
absqua
14.08.2009 10:36:29
Thominisk: No kuulostaa paljon rajummalta kuin mitä oikeesti on. Yleensähän pyörillä pääsee, mutta tossa kun oli viimeks keikka Järvenpään Swengissä ja vetelin rantasaunalla, niin siinä sellaset helvetin kapeet noin 15 m. pitkät portaat meni erittäin kivasti noin. Skittakaappien kanssa joutu lepuuttaa välissä kun KÄDET PUUTU.

Epäilemättä! Oma rantasaunani on pysyvästi casessa joten toi ei tule kysymykseen, mutta jos tilanne muuttuu niin täytyy ottaa jäbän voimamies-tekniikka haltuun.

Ja oikeestaan sitä helpompi manouveri, mitä lyhyempi jätkä. Itse 182 senttiä ja noin 85 kiloa.

Mä jään tosta pari senttiä ja reilut 15kg vajaaksi, joten en tiedä taittuuko.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
V-rtane
23.08.2009 23:01:42
Kymysys: Soittelen ibanezin 5-kielisellä ADADG-vireellä.
Kumpi olisi parempi vaihtoehto hevi/metalli hommiin? 8x10 vai 1x15 + 4x10.
Muriseeko rantis tarpeeksi alapäitä vai kannattaako olla tuo 15" kun A:lla soittelen?
Nupiksi luultavasti CL tai SVT3PRO.
seak
23.08.2009 23:27:37
Thominisk: Mut eikös oikea ratkaisu olis ollu hommata 2x15 kaapin rinnalle 8x10 kaappi? Varsinkin kun esim. meikäläisen eikä monen muunkaan täällä tarvi itse roudata ;)

Itsehän vedin juuri tämän ratkaisun ja hyvin potkii :D
A veteran of a thousand psychic wars.
omarklah
27.08.2009 21:41:56 (muokattu 28.08.2009 20:29:32)

Liityn klubiin SVT4PRO nupilla ja AVT410HLF kaapilla. Tosin laitan tuon nupin nyt just myyntiin - minulle liian tehokas ja liian painava. Vanha ja uusi stack vierekkäin omissa kuvissa.

EDIT: Enpä taida sittenkään nuppia myydä - testasin vierekkäin Markbassin kanssa ja Pikkumarkku jäi vähän yllättäin kakkoseksi. Pitää vaan alkaa selkälihasten treenaus, että jaksaa raahata tuota läjää keikoille ja takaisin....
Ekstiätuanoikato...
munakorva
28.08.2009 21:00:06
Just tänään pääsin viikolla tullutta T-kaupan 6x10 Svt:Tä tyyppaan.... Ihan hyvä fiilis, saundi ja diili.
calster
05.09.2009 13:04:10
Kumpi olisi parempi vaihtoehto hevi/metalli hommiin? 8x10 vai 1x15 + 4x10.

Miten on?.
..zigafreno
absqua
05.09.2009 13:08:21
calster: Miten on?.

ei tohon ole yksiselitteistä vastausta. makuasia. kannattaa tehdä niinkuin mä ja hankkia molemmat.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Antti K.
05.09.2009 13:22:07
absqua: ei tohon ole yksiselitteistä vastausta. makuasia. kannattaa tehdä niinkuin mä ja hankkia molemmat.

Ja nupiksi SVT tai joku muu, jolla voi ajaa 2ohmin kuormaa, niin voi ottaa keikalle kaikki mukaan! Itsellä on 8x10 testaamatta (ostamatta), 1x15 + 4x10 yhdistelmä toki testattu ja sinänsä hyväksi havaittu. Genre nyt ei todellakaan oo hevimeteliä.
Muusikon "paras" ystävä...
Pirkka
05.09.2009 16:11:01
absqua: ei tohon ole yksiselitteistä vastausta. makuasia. kannattaa tehdä niinkuin mä ja hankkia molemmat.

Yes! Me likes. Plussan saat! Ainakin.
king kong
22.09.2009 14:23:32 (muokattu 22.09.2009 14:36:51)

Jengi onki kyl varmaa jo huomannu mut youtubessa noista ampegeista kans jotai videoo..ja täs pätkäs oli jotain selitystä tosta piuhajutustakin mitä tässä jotkut juttelivat.

http://www.youtube.com/watch?v=cSEhOQ_6PyQ&feature=related

Eipäs oo kauheesti mitään järkevää videoo niin ku skitta styrkkareista on, no kuka alkais tekee? :)
isorokko
22.09.2009 21:59:22
Liitytääs klubiin thomannilta tilatulla svt610hlf:llä. Parit reenit ja yhdet nauhotukset takana, ihan helkutin tyytyväinen olen kyllä kapistukseen. Olihan tuota hieman hankalaa yksin nostella Almeran takapenkille kun ei meinannut ovesta mahtua, mutta muuten ei ole vielä valittamista löytynyt.
T.Nick
23.09.2009 11:29:34
Eilen treeneissä alko taas rätisee, niinkun olis ukkonen tullu ovesta sisään. Taas kosahtanu ilmeisesti etuasteen putki tosta mun CL-nupista. Tai ainakin niin luulen. Vuosi sitten oli sama ongelma ja takuuhuollossa selvis, että putkessa vika. No halpa korjaa vaihtamalla putkistoja, mutta silti taas heräsi huoli, kun avas ton lootan ja katto sinne sisään. Siellähän on sitä SKLUIDUA ruikittu niinkun olis ollu isokin letku käytössä, että jos jotain muutakin täytyy joskus vaihtaa, kuin putket, niin parempi, että olis takuu vielä voimassa. Luulis, että 1500€:llä sais vähän parempaa jälkeä, mutta ilmeisesti se logo siin kyljes maksaa jo sen verran että ei.

Soundia en silti moiti.

Ja vastataan samalla tuohon kaappidilemmaan: Tuol samaisella treeniksellä on vierekkäin oma läjä (SVT-CL + 810 av) sekä toisen bändin basistin (3pro+15"CL+ GK:n 410).. En pahemmin säätöihin koskenu, mutta sellanen autenttinen rinnakkaisvertailu osoitti, että kahen kaapin systeemillä sitä botnee tulee kyl herkullisesti, mutta ylempää soitettuna ei puukota yhtä hyvin kuin omalla läjällä. Ja vielä trankkunuppi kun siinä toisessa on, niin heti hifimpi soundi. Yksin soitettuna ehkä jopa parempi soundi, mutta bändisoitossa taas ei hyötyä mun kuvioiden kannalta. Käytössä tässä tapauksessa mulla oli nelari, mutta jos olis paljon käyttöä H-kielellä, niin sitten jo suosittelisin tota 15"+4X10" -kombinaatiota.

Edelleen tietysti paras on se 2x18" ja 810 -kaapit kahden oomin nupissa. En oo vielä vaan keksiny, että miten noita kannetaan samaan aikaan, jos huonekorkeus on alle 3 metriä.
Kipu lisää kiimaa
Akkari
25.09.2009 19:30:19
Liitynpä klubiin svt-15e kaapilla. Ainakin näin aluksi.

Onko kukaan testannut svt-210av ,elikkäs micro sarjan kaappia. Haaveilen jostain näpsäkästä 2x10 kaapista tuon kaveriksi. Ampegilta ei taida tällä hetkellä löytyä muuta pikkukaappia.
...such is life...
J.Hyle
29.09.2009 16:59:15
Musik-service.de sivuilla on myynnissä ampegin svt-cl 1199e.
Onkos jotain kokemuksia kyseisestä kaupasta? Olis edullinen hinta kyllä.
Akkari
29.09.2009 17:27:26
J.Hyle: Musik-service.de sivuilla on myynnissä ampegin svt-cl 1199e.
Onkos jotain kokemuksia kyseisestä kaupasta? Olis edullinen hinta kyllä.

Tuossa muutama viikko sitten asioin heidän kanssaan ja silloin palvelu pelasi. Tosin kaupat hyytyivät kesken, koska tilaamani tuote oli loppu eikä uutta ollut tulossa. Viesteihin vastattiin nopeasti ja peruuntuneista kaupoista palauttivat maksun nopeasti Visa-tilille. En sitten tiedä kuinka homma olisi edennyt tuosta eteenpäin.

tuon Ampegin hinta on tuolla kyllä kohdillaan.
...such is life...
calster
30.09.2009 12:26:53 (muokattu 30.09.2009 19:45:53)
Apropoo.. AMPEG SVT-410 HE ilmeisesti lopetettu...

Olen katsellut Thomanin sivuilta että Ampegin SVT 410 HE ei löydy luettelosta, kysäisin Thoomanilta asiaa ja sanoivat että tuote loppuunmyyty ja ilmeisesti Ampeg ei tätä mallia enää valmistakkaan.

Mahtaako tulla jokin tilalle(suljettu) vai meinaavatko pysyä refleksikaapeissa kokonaan, niinkuin siis 4x10:ssä.
..Onhan siellä Ampegin sivuilla kyseinen tuote kuitenkin...
?
..zigafreno
irwing
30.09.2009 18:04:10
Sanokaapa, kun haluisin toista musalaitetta 100BH:n ja svt15 kaveriksi; Jos hankkii ampekin R100:sen, oliko se joku "rock..." niin miltä tuo trankkukompo kuulostaa jos vaikkapa vertaa em. omaan settiini?? Onko siinä yhtä kaunis ja pehmeä soundi??
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)