Aihe: ohjelmiston asennus XP koneeseen . Kysymyksiä..
1 2
leipuri123
13.08.2009 19:29:31
Kalmo: Niin, numeroitahan on nollasta yhdeksään, että kyllä sinulla varmaan oikeat on :o)

Kyllä sarjanumero syötetään ihan siinä järjestyksessä, kuin se lapussa lukee. MUTTA jos et tiedä edes numeroiden määrää, niin en kyllä tajua, mistä numerosta puhut, enkä myöskään sitä, mistä tiedät että sinulla on oikeat numerot, jos et tiedä, kuinka monta niitä pitäisi olla? :o)

Arvaukseni: Sinulla on piraattiversio, jonka mukana tulevasta .txt-fileestä et saa selkoa. Laillisen version mukana tulee asennusohje.

Ja aika monennen kerran: Mistähän SONARista sinä puhut? Jos se on Audio Pro, niin se ei kai virallisesti edes tue XP:tä (muistaakseni).

OK.. asia ratkeaa kunhan saan sonarin unohdettua kokonaan ..
mun acer ei ehkä ole tarpeeksi järeä kone...

se cakewalkin pro audio 8 kuulostaa mulle paremmalta.

Siis hommahan on siten, että mä olen kynnyksellä ja se valtava musiikin tuotanto sali on avoinna edessäni, en todellakaan ole astunut sisälle.
Kalmo
17.08.2009 10:24:24
Mistä SONAR 4:stä puhut? Joka tapauksessa se lienee niin paljon uudempi, kuin AudioPro, että suosittelen keskittymistä siihen, ja unohtamaan AudioPro:n.
Esim. SONAR 4 Studio ja Producer tukevat VST-instrumentteja "Cakewalk VST Wrapper" -ohjelman avulla. Luulen, että ProAudio ei tue VST:tä lainkaan.

Kehitys menee eteenpäin, ei ole mitään mieltä aloittaa hommia softalla, joka on jo lähdössä täysin ajastaan jäljessä.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
leipuri123
18.08.2009 10:31:57
Kalmo: Mistä SONAR 4:stä puhut? Joka tapauksessa se lienee niin paljon uudempi, kuin AudioPro, että suosittelen keskittymistä siihen, ja unohtamaan AudioPro:n.
Esim. SONAR 4 Studio ja Producer tukevat VST-instrumentteja "Cakewalk VST Wrapper" -ohjelman avulla. Luulen, että ProAudio ei tue VST:tä lainkaan.

Kehitys menee eteenpäin, ei ole mitään mieltä aloittaa hommia softalla, joka on jo lähdössä täysin ajastaan jäljessä.

siis levyn kannessa lukee sonar 4 producer edition.

ostin juuri midi interfacen merkiltään UM-G1

Kysymys ? käykö tämä liitin minun Acer aspire t 180 koneeseeni?

Koneessani on käyttis WIN XP home Serv. pack. 3

Tahtoisin saada aikaan yhteensopivuuden PRS-550 ja acer koneeni kanssa.

Mitä muuta minulla tarvitsee olla, jotta saisin midit kulkemaan koneiden välillä ?

Minulla ohjelmistoina CW pro audio ja Sonar 4 producer edition.

Käytössäni on myös softaa esim audacity ja kristal audio engine.

Tarkoitukseni olisi työstää midi musiikkia yhdessä VST ja soundfonttien kanssa.

Ostin Dynaamisen mikrofoonin F- musiikista XLR- liittimillä varustettuna.

Mitä tarvitsen , jotta saisin perus "studion " aikaiseksi kämppääni ?

Budjetti on todella pieni, joten ostan seuraavaksi kuulokkeet.

Kysymys :

Millaiset kuulokkeet olisivat perus käyttäjälle riittävät?

Kysymys :

Tarvitsenko koneeseeni ulkoista äänikorttia , jotta midit soisivat koneissani siis molemmissa ?

Kysymys :

Onko 5 euron rintapielus mikrofonista apua nauhoituksissa ? Mikrofonin äänen sisäänmenoreikä on nuppineulan pään kokoinen

Millaisella ohjelmistolla voin tehdä ja editoida sekä wavvia , että midi tietoa ??
Kalmo
18.08.2009 14:46:22 (muokattu 18.08.2009 15:00:25)
Huhhuh...Sinulla taitaa olla pitkä tie kuljettavana....
Lue nyt ihan työksesi kaikki asiaan liittyvät pysyvät sekä !Aloittelijat", "Tietokoneet ja musiikkiohjelmat" että "Studiotyöskentely" osastoilta.

Valitettavasti ei kenenkään aika riitä vääntämään sinulle rautalangasta joka asiaa, jos et osaa tehdä kotiläksyjä ja hankkia perustietoja itse, tai kavereiden avustuksella, etkä edes selvittämään, mitä ohjelmistoja sinulla on, ja mitä niillä voi tehdä. Ilmiselvästi kaipaisit kaveria opastamaan ihan paikan päälle.

SONAR 4 Producer on järeä softa, sillä teet vaikka tuotantovalmiin levyn. Siinä levyllä on 1500 sivun manuaali, niin että iltalukemista riittää. Ainakin tutorial 8 kannattaa tehdä (softasyntikoiden käyttö). SONAR on juuri se softa, jolla audio- ja miditallennuksen lisäksi voit editoida ym.

Se, jaksaako koneesi pyörittää SONARia ym. on arvoitus, koska et ole kertonut, paljonko siinä on tehoja ja muistia.

MIDIkytkentöjen toiminta on periaatteessa hyvin yksinkertaista, mutta sinun pitäisi ymmärtää alkeet: Haluatko äänittää Yamahasi tuottamaa ääntä? > Yamahan audio-out äänikorttisi audio in:iin. Jos haluat soittaa Jammusi äänillä sillä SONARiin säveltämääsi MIDIä > SONARista MIDI out Jammun Midi-in:iin ja Jammun audio out äänikorttiin.
Jos haluat soittaa MIDIä, jonka olet Jammulla SONARiin tallentanut, jonkun softasyntikan äänillä, asennat SONARiin softasyntikan.

Kunnollinen äänikortti olisi hyvä hankinta, siinä olisi sitten MIDI-liitäntäkin samassa.
Ulkoinen- tai sisäinen äänikortti - ihan sama. Koneiden integroiduilla korteilla homma yleensä vähän tökkii, joskus toimiikin. Soundblaster ei ole kovin hyvä valinta äänityshommiin, vaikka silläkin pärjää.

Sinulla on nyt SONAR 4 PE, midikoskettimisto ja PC. (Mikrofoniasi voit käyttää vain, jos löydät jostain adapterin, jolla XLR-plugin saa PC:si äänikorttiin, tai jos hankit äänikortin, jossa on XLR-liitäntä) . Niillä voit äänittää kokonaisen biisin rumpuineen ja viuluineen ja muineen. Ennenkuin nyt hankit mitään uutta, harjoittele ihan perusjuttuja, että saat jonkinlaisen hajun koko hommasta. Koneesi integroidulla äänikortillakin pystyy kyllä alkamaan treenin.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
leipuri123
18.08.2009 18:31:23
Kalmo: Huhhuh...Sinulla taitaa olla pitkä tie kuljettavana....
Lue nyt ihan työksesi kaikki asiaan liittyvät pysyvät sekä !Aloittelijat", "Tietokoneet ja musiikkiohjelmat" että "Studiotyöskentely" osastoilta.

olen kynnyksellä ja sali on auki edessäni ..

Valitettavasti ei kenenkään aika riitä vääntämään sinulle rautalangasta joka asiaa, jos et osaa tehdä kotiläksyjä ja hankkia perustietoja itse, tai kavereiden avustuksella, etkä edes selvittämään, mitä ohjelmistoja sinulla on, ja mitä niillä voi tehdä. Ilmiselvästi kaipaisit kaveria opastamaan ihan paikan päälle.

Aivan . 1 levyn olen jo tehnyt..

SONAR 4 Producer on järeä softa, sillä teet vaikka tuotantovalmiin levyn. Siinä levyllä on 1500 sivun manuaali, niin että iltalukemista riittää. Ainakin tutorial 8 kannattaa tehdä (softasyntikoiden käyttö). SONAR on juuri se softa, jolla audio- ja miditallennuksen lisäksi voit editoida ym.

OK , täytyy opetella ..

Se, jaksaako koneesi pyörittää SONARia ym. on arvoitus, koska et ole kertonut, paljonko siinä on tehoja ja muistia.

1 giga keskusmuistia ja 160 gt kovalevy..

MIDIkytkentöjen toiminta on periaatteessa hyvin yksinkertaista, mutta sinun pitäisi ymmärtää alkeet: Haluatko äänittää Yamahasi tuottamaa ääntä? > Yamahan audio-out äänikorttisi audio in:iin. Jos haluat soittaa Jammusi äänillä sillä SONARiin säveltämääsi MIDIä > SONARista MIDI out Jammun Midi-in:iin ja Jammun audio out äänikorttiin.
Jos haluat soittaa MIDIä, jonka olet Jammulla SONARiin tallentanut, jonkun softasyntikan äänillä, asennat SONARiin softasyntikan.

Luulisi rompulla installoituvan ..

Kunnollinen äänikortti olisi hyvä hankinta, siinä olisi sitten MIDI-liitäntäkin samassa.
Ulkoinen- tai sisäinen äänikortti - ihan sama. Koneiden integroiduilla korteilla homma yleensä vähän tökkii, joskus toimiikin. Soundblaster ei ole kovin hyvä valinta äänityshommiin, vaikka silläkin pärjää.

Joo tämäpä täytyy tutkia pohjamutia myöden millainen se sit olisi ..

Sinulla on nyt SONAR 4 PE, midikoskettimisto ja PC.

Kyllä.

(Mikrofoniasi voit käyttää vain, jos löydät jostain adapterin, jolla XLR-plugin saa PC:si äänikorttiin,

Plugi on jo valmiina kotona .

tai jos hankit äänikortin, jossa on XLR-liitäntä) .

OK

Niillä voit äänittää kokonaisen biisin rumpuineen ja viuluineen ja muineen. Ennenkuin nyt hankit mitään uutta, harjoittele ihan perusjuttuja, että saat jonkinlaisen hajun koko hommasta. Koneesi integroidulla äänikortillakin pystyy kyllä alkamaan treenin.

Se mäkelän kirja oma studio ja äänittämisen taito kirja on kotonani ..

joten lukemaan
masterhat
19.08.2009 00:26:16
Kalmo: Mahdatko löytää XP-läppäriä muuten, kuin käytettynä? Niitä ei tietääkseni ole ollut myynnissä enää aikoihin. Vista-koneen modaus XP-koneeksi saattaa olla joskus ongelmallista, olen kuullut. Mitään sen kummempaa tietoa minulla ei asiasta ole.

kannettavatietokone.fi, sinne sitten yhteyttä, niin varmasti löytyy joku lenovon business kannettava xp:llä, jossa on kohdallaan, laatu, tehokkuus ja kaikki muukin. toki nuo on sit 1k€ ja siitä ylöspäin, mutta läppäri on niin väärä paikka säästää rahaa
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Kalmo
19.08.2009 00:42:29
Siis uudelleen: Koneesi teho on arvoitus, joten emme voi tietää, mitä se jaksaa, kun et kerro. Kovalevyn koolla ei ole teholle mitään merkitystä, sen nopeudella kyllä. Ja oleellisinta on prosessorin teho. Yksi Giga muistia on kohtuullista, kaksi olisi kivempi.

Jos olet jo yhden "levyn" tehnyt, niin miksi kaikki nämä perusperustason kysymykset? Jos et tiedä, toimiiko MIDI-koskettimistosi softasi kanssa, etkä ole koskaan äänittänyt audiota, etkä tiedä, millä editoida audiota, tai mitä ovat plug-init, niin miten sait sen "levyn" aikaiseksi.

Ei MIDIsi toimimaan saamiseksi tarvitse installoida mitään miltään rompulta, vaan liittää johdot ja laittaa SONARin asetukset kohdalleen. Softasyntikan asennuksella tarkoitin sen laittamista raidalle. Pahoittelen epätarkkaa ilmausta.

Mie väsyn nyt. Lykkyä pyttyyn ja nauti musanteosta. Lue se audiokirja ja opettele siitä perusjuttuja, että osaat kysyä kysymyksiä, joihin on mielekästä vastata.
Tyvestä puuhun ja niinedespäin. Musanteko on kivaa.
leipuri123
19.08.2009 08:45:58
Kalmo: Siis uudelleen: Koneesi teho on arvoitus, joten emme voi tietää, mitä se jaksaa, kun et kerro.

Muistaakseni joku +3300 tms lukema prossussa.

Kovalevyn koolla ei ole teholle mitään merkitystä, sen nopeudella kyllä. Ja oleellisinta on prosessorin teho. Yksi Giga muistia on kohtuullista, kaksi olisi kivempi.

kampoja on 2 ja vapaita kampapaikkoja emossa on 2 kpl
joten muistia ehkä lisää ??

Jos olet jo yhden "levyn" tehnyt, niin miksi kaikki nämä perusperustason kysymykset?

1. levyn teosta on kulunut 4 vuotta aikaa..

Jos et tiedä, toimiiko MIDI-koskettimistosi softasi kanssa,

Midit toimii nyt kun olen asentanut tämän UM-G1 kaapelin CD rompulta jonka ostin.. siis kaapelit ostin ja levy tuli mukana , joten midit ainakin kulkee koneiden välillä nyt ok.

etkä ole koskaan äänittänyt audiota, etkä tiedä, millä editoida audiota, tai mitä ovat plug-init, niin miten sait sen "levyn" aikaiseksi.

mulla oli silloin eri soitin : PSR 225 ja SB äänikortti johon liitin sellaisen 15 pinnisen joystick liittimen siihen äänikorttiin ja hyvin rupes pelaamaan silloin ilman cd ajuri asennuksia ... mut nyt ei pelaa tämän acerin kanssa jos ei asenna cdl tä ajureita.. tohon usb- midi interfaceen siis.

Ei MIDIsi toimimaan saamiseksi tarvitse installoida mitään miltään rompulta, vaan liittää johdot ja laittaa SONARin asetukset kohdalleen.

Joo näin ennen, mut nyt pitää installoida..

Softasyntikan asennuksella tarkoitin sen laittamista raidalle.

mulla on kansiossa niitä softa synia enkä oikeestaan oo hirveesti vielä perehtynyt ..

Pahoittelen epätarkkaa ilmausta.

ok

Mie väsyn nyt. Lykkyä pyttyyn ja nauti musanteosta.

Taatusti...

Lue se audiokirja ja opettele siitä perusjuttuja,

Joo ilmeisesti se kirja on hyvä todellakin kun olen ite ihN ALOITTELIJA ..

että osaat kysyä kysymyksiä, joihin on mielekästä vastata.
Tyvestä puuhun ja niinedespäin. Musanteko on kivaa.

AHAA SIIS OK NÄIN TEHDÄÄN..

kiitos
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)