Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bogner Shiva
1 2 3
JeKo
13.08.2009 17:45:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla kokeilin ja aika vähän tuntui olevan juttua tästä kyseisestä vaffarista..
 
Elämää suurempi GAS menossa ja vaikka hinta on aika suolainen, niin Shiva kummittelee jatkuvasti mielessä. Kuulisin erittäin mielelläni käyttökokemuksia (sekä hyviä että niitä huonoja). Tällä hetkellä on kuulemma aikalailla loppu koko maasta, joten testaamaankaan ei pääse ihan näillä näppäimillä.
 
Kiitän ja kumarran.
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
Antti1
13.08.2009 18:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaista soundimaailmaa sä haet? Puhtaat ja kevyemmät soundit tuossa on todellakin kohdillaan.
 
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
JeKo
13.08.2009 18:26:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Millaista soundimaailmaa sä haet? Puhtaat ja kevyemmät soundit tuossa on todellakin kohdillaan.
 
Noita juuri ja sitten vähän rokimpaa/hevimpääkin soundia. Ei mitään nu-metallin suuntaista, mut enemmänkin sellasta selkeää ja erottelevaa särösoundia, joka ei puuroutuisi bändin kans. Esim. Maija Vilkkumaan yhellä levyllä on käytetty pelkästään kyseistä nuppia ja Bognerin 4x12" kaappia, ja siinä on soundit enemmän kuin kohillaan. Aika rankkaakin menoa paikka paikoin...
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
Antti1
13.08.2009 18:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis sellaista hevirokkia yms. vetelee varmasti ihan hyvin. Metallimättöön mä en tota suosittelis (enää...) oikeastaan ykköslaitteeksi, mutta muuten siinä ei ole mitään ongelmaa. Kaikin puolin hyvä laite siinä, mitä se tekee.
 
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
JeKo
13.08.2009 18:40:02 (muokattu 13.08.2009 18:56:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh. Emmä tiiä, tuntuu että itellä on aikalailla eri käsitys rokki/metallisoundeista kuin asiaan enemmän perehtyneillä :) Esim. tässä klipissä Pinkin kitaristi vetelee tuolla Shivalla varsin tyylikkäästi ja aika "raskaat rokkisoundit" tuntuu irtoavan. Tuon hevimpää soundia mä en ees kaipaa... En sitten tiiä onko tuossa säröä vielä boostattu jollain purkilla tjsp. Aika komeet ja erottelevat tilutkin Shivasta näköjään lähtee! Toki kaverikin kyllä soittaa aika tiukasti. Tulee jopa Guthrie Govan vähän mieleen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8EfAfykd7XE
 
Edit: Tässä vielä toinen linkki. Aiai. Tuosta 0:45 eteenpäin on kyllä niin uskomattoman hienoa soundia ettei mitään rajaa. Laitetta kokeilleet, lähteekö siitä oikeesti tollanen särö? Pitää melkeen tarkistaa onko Black Horset kastunu...
 
http://www.youtube.com/watch?v=ImgSXunErHI
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
oiva tumpeloinen
13.08.2009 18:44:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shivan särömaailma on vähän omalaatuisensa, joten sinänsä kyllä suosittelisin kokeilua jollain tavalla. Bändin seasta kyllä leikkaa nätisti läpi ja punch on kohdallaan. Yksinään ei mun mielestä niin hyvä, mutta bändikäytössä kyllä toimii. Se säröpuoli ei kuitenkaan ollut täysin mun mieleen, niin jäi väliin se nuppi. Puhtaat on kyllä hyvät, siitä ei pääse mihinkään.
 
Deranged
13.08.2009 19:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elämää suurempi GAS menossa ja vaikka hinta on aika suolainen, niin Shiva kummittelee jatkuvasti mielessä.
 
Tsekkaa huviksesi Bogner Alchemist. Hinta ei ole yhtä suolainen, mutta taipuu varsin moneen menoon. Ei ole Shiva, mutta kandee tsekata jos tuo vaikka riittäis. Saattaa säästyä rahaa jos noin onnekkaasti käy.
 
svilo
13.08.2009 21:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksei samantien 20th Anniversary ;)
 
http://www.bogneramplification.com/customshop/Shiva20thAInfo.php
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Antti1
13.08.2009 21:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Miksei samantien 20th Anniversary ;)
 
Jaa niin tää on se malli, mitä Reinhold roudasi sinne James Lugon megatestiinkin. Ei siitä kyllä paljoa tolkkua saanu, kun möykkä tuli videokameran mikin läpi taas kerran ja kuvaaja tietenkin heiluu mihin sattuu.
 
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
svilo
13.08.2009 21:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jaa niin tää on se malli, mitä Reinhold roudasi sinne James Lugon megatestiinkin. Ei siitä kyllä paljoa tolkkua saanu, kun möykkä tuli videokameran mikin läpi taas kerran ja kuvaaja tietenkin heiluu mihin sattuu.
 
Mun Marshalli o parempi ;)
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
WelmerX
13.08.2009 21:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jaa niin tää on se malli, mitä Reinhold roudasi sinne James Lugon megatestiinkin. Ei siitä kyllä paljoa tolkkua saanu, kun möykkä tuli videokameran mikin läpi taas kerran ja kuvaaja tietenkin heiluu mihin sattuu.
 
Täältä kuuluu vähän selvemmin:
http://www.soundclick.com/bands/def … ult.cfm?bandID=965182&content=music
 
kalamies#32 >-)))>
Point
13.08.2009 22:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deranged: Tsekkaa huviksesi Bogner Alchemist. Hinta ei ole yhtä suolainen, mutta taipuu varsin moneen menoon. Ei ole Shiva, mutta kandee tsekata jos tuo vaikka riittäis. Saattaa säästyä rahaa jos noin onnekkaasti käy.
 
http://www.youtube.com/watch?v=GNbwvGJg3qU&feature=channel
 
Kuulostaapas maukkaalta. Tuo biisi nyt ei ihan iske, mutta soundi toimii. Mielestäni.
 
laroma
13.08.2009 23:17:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus postasin tän toisaalle, mutta näissä orgioissa on Bogner hyvin edustettuna
 
High Gain Amp Shootoutit 1-9
 
http://www.youtube.com/user/jameslugo
 
...niin ja ääniklipsut tuolta
 
http://www.soundclick.com/bands/def … ult.cfm?bandID=965182&content=music
 
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68 | http://www.northerndiscipline.com | http://www.45dw.com
Antroid
13.08.2009 23:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tyypanny ainoastaan Shiva-comboa ja muistan kadottaneeni GAS:in siihen parissa minuutissa. Clean oli ihan ok(samalla testaamani Orangen Rockerverb pieksi tätä 1000-0), mutta särökanavasta ei löytynyt mitään dynamiikkaan viittaavaa. Säröäkään ei mun makuun irronnut läheskään riittävästi McCartyn tallamikillä. Mulla on silti edelleen sellainen olo, että pitäisi ostaa yksi Shiva, kun kaikki sitä niin kehuu. Ehkä sitä pitää tässä vielä joku päivä.
 
Jucciz
13.08.2009 23:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Mä oon tyypanny ainoastaan Shiva-comboa ja muistan kadottaneeni GAS:in siihen parissa minuutissa. Clean oli ihan ok(samalla testaamani Orangen Rockerverb pieksi tätä 1000-0), mutta särökanavasta ei löytynyt mitään dynamiikkaan viittaavaa. Säröäkään ei mun makuun irronnut läheskään riittävästi McCartyn tallamikillä. Mulla on silti edelleen sellainen olo, että pitäisi ostaa yksi Shiva, kun kaikki sitä niin kehuu. Ehkä sitä pitää tässä vielä joku päivä.
 
Kokeile Duendea. Monipuolisempi ja pienempitehoinen: reverbi ja tremolo talon puolesta, tehoakin vain 15 wattia (12 wattia 5Y3-tasurilla). Mun nykyinen keikkakone. Mahtava peli.
 
Antroid
14.08.2009 17:01:26 (muokattu 14.08.2009 17:02:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kokeile Duendea. Monipuolisempi ja pienempitehoinen: reverbi ja tremolo talon puolesta, tehoakin vain 15 wattia (12 wattia 5Y3-tasurilla). Mun nykyinen keikkakone. Mahtava peli.
 
Duendea taitaa löytyä aika nihkeästi. Toisaalta, eipä mulle oo mitään tarvetta millekään pienelle kaksikanavaiselle combolle, kun on tuo Buddakin...Luulen vähän, että seuraava Bognerin tuote, joka mulle tulee on Ecstacy. :P
 
Antti1
14.08.2009 17:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Luulen vähän, että seuraava Bognerin tuote, joka mulle tulee on Ecstacy. :P
 
Etpä sä sillä juuri mitään tee, jos sulla on Einstein. Niistä saa todella samankaltaiset soundit. Ehkä Ecstacyn leadisärö voi olla vielä aavistuksen sulavampi, kun taas Einstein on huomattavasti agressiivisempi kolmosmoodissa.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
JeKo
14.08.2009 17:57:47 (muokattu 14.08.2009 18:37:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Etpä sä sillä juuri mitään tee, jos sulla on Einstein. Niistä saa todella samankaltaiset soundit. Ehkä Ecstacyn leadisärö voi olla vielä aavistuksen sulavampi, kun taas Einstein on huomattavasti agressiivisempi kolmosmoodissa.
 
Minkälainen vehjes tuo Einstein muuten on? Clippien perusteella ehkä aavistuksen digitaalisen kuuloinen. Taitaa olla vähän hevimpi kuin esim. Shiva?
 
Alkaa muuten jo pikkuhiljaa naurattamaan, kun tuntuu että kaikkia laiteclippejä kattoessa kuulee aina noita samoja perus blues/funk-likkejä. Sama juttu tuntuu olevan kun astuu johonkin musakauppaan sisään, ellei siellä oo sitten joku 13v. hevari soittamas Bodomia suttusella säröllä delaylla höystettynä :)
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
kimurantti1
14.08.2009 17:58:23 (muokattu 14.08.2009 18:09:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Etpä sä sillä juuri mitään tee, jos sulla on Einstein. Niistä saa todella samankaltaiset soundit. Ehkä Ecstacyn leadisärö voi olla vielä aavistuksen sulavampi, kun taas Einstein on huomattavasti agressiivisempi kolmosmoodissa.
 
Ootko sitä mieltä, että Einstein ja Ecstasy on jotenkin samanlaisia pelejä? Mä en ole Ecstasya kokeillut, mutta Einsteinia aika huolella, äänitin sillä omat osuutein meidän juuri valmistuneen ep:n kitararaidoista. Einsteiniä kokeilleena ja kaikki netistä löytyvät hyvälaatuiset Ecstasy -klipit kuunnelleena ne nimenomaan on aika erilaisia laitteita. Pakko myös todeta, että vaikka Einsteinillä ihan hyvää soundia saatiinkin narulle, niin ei tähän talouteen ainakaan Diezeliä seuraavaksi tule.
 
Antti1
14.08.2009 18:48:14 (muokattu 14.08.2009 19:09:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ootko sitä mieltä, että Einstein ja Ecstasy on jotenkin samanlaisia pelejä?
 
No siis no... Joo ja ei. Noissahan on molemmissa ihan pirusti säätövaraa ja niistä saa säädettyä varsinkin sen leadisärön todella lähelle toisiaan. Sitä lähinnä tarkoitin. Mättösäröillä mun mielestä Diezel on enempi siellä huudeilla, ku Bogner. Kaikki kevyemmät metelit Antroid varmaan saa aika komeasti siitä Buddastaan.
 
Puhtaista en osaa oikein sanoa, kun ei oo silloin Einsteinin omistusaikana se puoli just ollu niin paljoa pinnalla omassa soitossa. Niissä taitaa Bogneri viedä, jos hakee sellaisia puhdaspuhtaita.
 
Ei ne samanlaisia ole, mutta säätämällä niistä saa hyvin samankaltaisia soundeja. Jostain netin uumenista löytyis vähän clippejäkin aiheesta, mutten jaksa millään ruveta metsästämään...
 
EDIT: Tarkempaa analyysia en osaa antaa valitettavasti, kun en oo omistanut tuota Ecstacya. Joku muu ehkä osaa verrata?
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «