Kailis 13.08.2009 15:45:38 | |
---|
Epämuusikko: Sama sinne takaisin. Haluan nähdä kun vaihdat Bradysi Kumuihin. Kumut on vitun jees. Mutta vitun jees ei aina riitä. Siis vapaavalintainen Kumu-setti 8", 10", 12", 14" ja 20"? Jos ilman välirahaa onnistuisi niin heti. Parempaa provoa pliide =D |
Mikael 13.08.2009 17:20:09 | |
---|
Kailis: Siis vapaavalintainen Kumu-setti 8", 10", 12", 14" ja 20"? Jos ilman välirahaa onnistuisi niin heti. Parempaa provoa pliide =D 8" ?!? Iso mies... Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
hollmi-5 13.08.2009 17:54:15 | |
---|
jazzmies: Mielestäni en puhunut Hiliten bassarin vaisuudesta, vaan Hiliten vaisuudesta kokonaisuudessaan. Hilite ei sytyttänyt 1989 eikä 2008, koska setistä ei tule kaipaamaani "parkanoa" ulos. "Parkano" on siis särmää, jossa täytyy olla ns. räkäaspekti edustettuna. Mu(n)sta Hilitessa ei ole "parkanoa" niin paljon, kuten esimerkiksi Sonorlitessa tai kiinan Forceissa. Hilitessa on tosin sulosointista "kauniaista" kovinkin paljon, kuten myös Designereissa ja Saksan Forceissa. Kiinan Forceista puuttuu taas laadullisempi "kauniaisaspekti". Mun mielestä taas Amerikan Gretscheissä on sekä "parkano" että "kauniainen" edustettuna. Siksi iso G. Juu kato. Nyt ymmärrän. On se Hilite aika hifi. Eli bändikaveritkin pitivät settiä liian hyväsoundisena keikkasettinä. Siksi siis Ludwig. Vanhemmat Premieritkin olivat mukavat noin "parkano" mielessä. Mutta Rogers oli liian "turku". Alangon Juha luonnehti 60-70-luvun Ludwigeja röykeiksi. Olisiko sekin synonyymi "parkanolle"? Soundit, piuhat ja kajarit. |
hemmo 13.08.2009 17:55:54 | |
---|
hollmi-5: Juu kato. Nyt ymmärrän. On se Hilite aika hifi. Eli bändikaveritkin pitivät settiä liian hyväsoundisena keikkasettinä. Siksi siis Ludwig. Vanhemmat Premieritkin olivat mukavat noin "parkano" mielessä. Mutta Rogers oli liian "turku". Alangon Juha luonnehti 60-70-luvun Ludwigeja röykeiksi. Olisiko sekin synonyymi "parkanolle"? Munsta Kumut ovat jotenkin...ööh...hienostuneet, siis "läyliäinen". "Vittu mä oon niin energinen!" |
olen sellainen kamerunkkaaja, siis aito Kamerun-fanaatikko When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
seppo i 13.08.2009 18:18:28 | |
---|
Mullekin oli Hilitet lievä pettymys Phonic Plussien jälkeen, valitettavasti. Plussissa oli enemmän saundillista "Ranuaa" (särmää), kun taas Hilitet oli jotenkin rummut yleis -etuliitteellä. Tämän enempää en niistä uskalla sanoa, sillä ne oli mulla aikoinaan vain vajaan vuoden. Hollmi on ruuvannut omia vastaaviaan, ja ilmeisesti löytänyt niiden äänelliset hyvät puolet. Lievästi liioitellen Phonic Plussat saattaisi olla mulla vieläkin, ellei niissä olisi ollut niitä kirotun syviä pönttöjä. Hankalat asetella ja nykymittapuun mukaan niin viime vuosituhatta... mutta ääni ja yleinen laatu A -luokkaa. |
Bobana 13.08.2009 19:52:10 | |
---|
seppo i: Lievästi liioitellen Phonic Plussat saattaisi olla mulla vieläkin, ellei niissä olisi ollut niitä kirotun syviä pönttöjä. Hankalat asetella ja nykymittapuun mukaan niin viime vuosituhatta... mutta ääni ja yleinen laatu A -luokkaa. Elä liiottele. ; ) Kyllä mäkin omani asentelen ihan pokkana mikkihiiri kuosiin. Mut ei kuitenkaan Lars asettelua. On kyllä hankalaa joo. Ja sitäkin ihmettelen että soittaako ne jannut seisaaltaan joilla on Signaturet 22" tai jopa 24" basarilla ja niissä on vielä syvemmät tomit... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Tindrum 13.08.2009 20:06:32 | |
---|
jazzmies: Mielestäni en puhunut Hiliten bassarin vaisuudesta, vaan Hiliten vaisuudesta kokonaisuudessaan. Hilite ei sytyttänyt 1989 eikä 2008, koska setistä ei tule kaipaamaani "parkanoa" ulos. "Parkano" on siis särmää, jossa täytyy olla ns. räkäaspekti edustettuna. Mu(n)sta Hilitessa ei ole "parkanoa" niin paljon, kuten esimerkiksi Sonorlitessa tai kiinan Forceissa. Hilitessa on tosin sulosointista "kauniaista" kovinkin paljon, kuten myös Designereissa ja Saksan Forceissa. Kiinan Forceista puuttuu taas laadullisempi "kauniaisaspekti". Mun mielestä taas Amerikan Gretscheissä on sekä "parkano" että "kauniainen" edustettuna. Siksi iso G. Juu, tätä aspektia itsekin tarkoitin. Verbaalinen lahjakkuus vaan puuttuu... Kiitos JM. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson- |
Kailis 14.08.2009 12:55:16 | |
---|
Mikael: 8" ?!? Iso mies... Joo. Ei oo valituksia tullu naisilta. |
markkuliini 14.08.2009 13:10:38 | |
---|
Kailis: Joo. Ei oo valituksia tullu naisilta. REPS! Hyvä kuitti! :) + "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
RstoU 14.08.2009 13:47:19 | |
---|
|
tml 14.08.2009 14:42:13 (muokattu 14.08.2009 14:43:28) | |
---|
Tässä hintaluokassa valinta kannattaa tehdä omien soundimieltymysten eikä muiden kommenttien perusteella. Tässä kuitenkin pari kommenttia: -Jos tykkää hyvin matalasta vireestä, Gretsch ei mielestäni ole paras valinta. -Kummassakin tapauksessa kannattaa harkita eri valmistajan virvelin hankkimista (Ludarin metallivirvelit ja erilaiset solid shell virvelit toimii yleensä). -Jos ei ole 110% varma valinnasta, kannattaisi ostaa käytetty setti. -Gretschin New Classic sarjaan kannattaa tutustua, jos haluaa Gretschit ja uudet. |
seppo i 14.08.2009 17:20:21 | |
---|
Bobana: Elä liiottele. ; ) Tällainen pullamössö valittaa, vaikka alla on Sonorit ;P Mulla oli 22" bassari ja päällä isoimpana 14x14 räkkitomi. Aikamoista yläviistoon lyömistä tuli harrastettua... Kuva on setistä on omissa kuvissa. |
Sa(n)kari 14.08.2009 17:23:49 | |
---|
Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni.
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Bobana 14.08.2009 23:45:27 | |
---|
seppo i: Tällainen pullamössö valittaa, vaikka alla on Sonorit ;P Mulla oli 22" bassari ja päällä isoimpana 14x14 räkkitomi. Aikamoista yläviistoon lyömistä tuli harrastettua... Kuva on setistä on omissa kuvissa. Nojoo... Nuo ovat kyllä jo sitä Signaturen kokoluokkaa. Mutta näyttävät ovat kyllä ei voi kieltää. Mutta mitä ihmettä...??? Ukko valittaa yläviistoon lyömisestä ja silti on jotku rotot tuolla vielä tomien päällä...??? : O : D Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
jazzmies 15.08.2009 10:56:04 (muokattu 15.08.2009 10:56:42) | |
---|
tml: -Jos tykkää hyvin matalasta vireestä, Gretsch ei mielestäni ole paras valinta. -Kummassakin tapauksessa kannattaa harkita eri valmistajan virvelin hankkimista (Ludarin metallivirvelit ja erilaiset solid shell virvelit toimii yleensä). Vire pitää harvinaisen hyvin paikkaansa. Mitä ylempi vire, niin sitä "Gretschimpi" ja soivempi :) Vanhalla Ludwigilla taas matalahkot möjäykset ovat hienoja, mutta jazzvire menöö tukkoon. Hävitin kaksi Round Badge Gretsch -virveliä sen takia, että ne jäävät norsun mitan verran muun setin saundista näin laatumielessä. Yksi 20-lukkoinen kuus-ja-puolikas jäi Gretsch-virveleistä jäljelle, koska se on ihan eri maailmasta. Se tosin ei ole mikään koin syömä museokalu, vaan ehtaa kasari-neliökilpistä tavaraa. Kannattaa muuten tsekata Yamahan virvelit eri materiaalista valmistettujen Ludwig Suprien ohessa. Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
hollmi-5 15.08.2009 12:31:17 | |
---|
jazzmies: Vire pitää harvinaisen hyvin paikkaansa. Mitä ylempi vire, niin sitä "Gretschimpi" ja soivempi :) Vanhalla Ludwigilla taas matalahkot möjäykset ovat hienoja, mutta jazzvire menöö tukkoon. Olisiko tuossa syytä sille, miksi ns. jazz-settejä ei Ludwigeina liiku juuri ollenkaan, mutta Gretschejä löytyy aika hyvin. Siis noita 60-70-lukulaisia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Tindrum 16.08.2009 14:33:27 | |
---|
jazzmies:Kannattaa muuten tsekata Yamahan virvelit eri materiaalista valmistettujen Ludwig Suprien ohessa. Komppia. Jampulla on hienoja virveleitä. Laitoin yhden Birch Customin eteenpäin, ja nyt kaduttaa. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson- |
markkuliini 16.08.2009 17:40:41 | |
---|
jazzmies: Kannattaa muuten tsekata Yamahan virvelit eri materiaalista valmistettujen Ludwig Suprien ohessa. Molemmat totta. Itsellänikin eniten juurikin Yamahaa ja Ludwigia. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
welho 17.08.2009 14:30:59 | |
---|
Kumuista löytyy kokemusta. tuossa otteita yhden setin elämästä: Mulla on ollut kumuja about 8vuotta. Ekalla setillä on jyystetty yli tuhannen keikkaa. ne on säilytyksessä lähes ympäri vuoden autossa joten lämpötilavaihtelut on about -30 - +50c. ovat olleet lumisateessa, vesisateessa ja ties missä. pääle on kaatunut about 50litraa viinaa ja kymmeniä känniurpoja. Rummut on tippunut lavalta, autosta jne, jne.. ja niitä on muutenkin kaltoin kohdeltu! Paria kolhua lukuunottamatta kaikki pelittää. rungot on pyöreitä, soundi vaan paranee, yksikään jenga tai ruuvi tms. ei ole lauennut. Nyt ne on matkalla tampereelle henrys pubiin missä jamit tänään joten tervetuloa testaamaan:) bailaamisen ammattilainen! |