Aihe: Säveltämisen sietämätön vaikeus
1 2 3 4
Tonski
09.07.2009 20:03:33

rkellu: siinähän tykkäät; minusta "hyvät tavat" ja "asiallisuus" on vitun tylsää, koska ensinnäkin ne on täysin suhteellisia käsitteitä joilla ei ole mitään absoluuttista arvoa.

ehkä teidän mielestä juopottelu ja seksi on likaista ja häpeällistä mutta koska minusta ne ei ole joten en näe yksinkertaisesti mitään syytä olla puhumatta niistä koska mulle ne on normaaleja asioita kuten vaikkapa ruokakaupassa käynti. minusta runkkaamisesta ja seksistä puhuminen on myös viihdyttävää ja hauskaa. minusta huumori on myös erittäin positiivinen asia enkä jaksa vääntää kieltäni johonkin "asialliseen" muotoon koska se on ikävystyttävää enkä tajua ketä varten mun muka pitäisi niin tehdä koska tällä lailla keskustelen aina myös kavereideni kanssa.

en näe maailmaa hierarkkisena rakennelmana "matalan" ja "korkean" - ei ole mitään "huonoja" ja "hyviä" asioita absoluuttisessa mielessä - välillä vaan erilaisina muuttuvina vuorovaikutussuhteina joilla ei ole absoluuttista arvoa. minun arvomaailma on erilainen kuin teidän ja jos se ei miellytä niin voi painua minun puolestani vaikkapa vittuun...

oletko muuten koskaan yrittänyt ottaa itseltäsi suihin?

Tykkään tästä sun ajattelutavasta.
teemunius
06.08.2009 00:16:53
Puhetta ei juurikaan ole ollut sävellyspaikasta. Mä teen tällästä suomenkielistä poppia akustisen kitaran kanssa, yleistyneenä taktiikkana on ollu tehä ensin sanotukset kirjaan ja laulumelodia varmaan talteen päähän ja sitten myöhemmin ihmetellä/tuskailla soinnutusta. Hyviä kokemuksia tuli kun otin sanoituskirjani, kynän ja kumin ja menin istuskelemaan pihakeinuun ilman kiirettä (2 laulua syntyi parissa tunnissa). Pitäisi kokeilla sellaisiakin paikkoja, joissa on ihmisiä ympärillä, sillä jo se tunnelma saattaa olla "ikuistamisen" arvoinen. Usein käytän myös mielikuvia, varsinkin improvisoidessani. Kuvittelen usein jonkun paikan, jonne sopivaa musiikkia yritän tehdä. Mielikuva on jotenkin jämähtänyt hiekkarantaan, jossa soitan ystäville.

Musiikin lisäksi ainakin sanoituksiin löytää ideoita elokuvista ja sanomalehdistä. Sanomalehdistä John Lennonkin sai ideoita mm. A Day In Life :en.
Time you enjoy wasting, was not wasted. -John Lennon
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)