Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 563 64 65 66 6796 97 98 99 100
Krigg
30.06.2009 03:31:09 (muokattu 30.06.2009 03:31:26)
Osaako kukaan sanoa kuinka paljon Marshall MB450Hoon soundit eroaa Ampegin SVT450Hoosta?
Tuossa Ampegin nupissa ainakin oli hyvät soundit mitä pääsin tuolla paikallisessa likkeessä testailemaankin, mutta T-kaupasta olis tulossa tuo Marshallin nuppi, koska tuota Ampegin nuppia ei ollu tilaushetkellä varastossa ja muutenkin hintaero.
Visakoivu
30.06.2009 05:52:28
Jos on jo tulossa niin eiköhän se soundi paljastu kokeilemalla. Ja itse en kyllä hankkis noista kumpaakaan. Mutta sitähän tässä ei haettu...
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
Merdish
09.07.2009 15:11:30
Eilen tuli Thomannilta kotiin SVT410HE ja SVT15E. Kyllä on hyvät soundit! Tilauksen tulemisessa kesti yhteensä n. 3 viikkoa, jonka aikana noiden kaappien hinnat laskivat entisestään. Olisin säästänyt n. 110e, jos olisin tilannut hieman myöhemmin. :D
www.mikseri.net/ose
Warwicked
21.07.2009 06:09:14

Moi! Omistan rantasaunan, mutta ihmettelen miksi kaappi pitää pientä surinaa kun vahvistin on lyöty päälle? Eikö paketin kuuluisi olla hiljainen kun volat ja gainit nollilla? Lisäksi tiedustelisin noista biasointihommista sekä putkista että vaikuttavatko miten paljon siihen särkeekö soundi? Toistaako 810 hyvin H kieltä? Paljon kysymyksiä putkeen. Kiitoksia kuitenkin, jos joku johonkin osaa vastata! :)
Visakoivu
21.07.2009 10:29:22
Warwicked: Moi! Omistan rantasaunan, mutta ihmettelen miksi kaappi pitää pientä surinaa kun vahvistin on lyöty päälle? Eikö paketin kuuluisi olla hiljainen kun volat ja gainit nollilla? Lisäksi tiedustelisin noista biasointihommista sekä putkista että vaikuttavatko miten paljon siihen särkeekö soundi? Toistaako 810 hyvin H kieltä? Paljon kysymyksiä putkeen. Kiitoksia kuitenkin, jos joku johonkin osaa vastata! :)

Onko vahvistimen pistorasia maadoitettu? Jos ei niin surina saattaa johtua tästä. Jos biasointi on päin seiniä voi soundi olla joko normaalia hiljaisempi ja/tai rumasti särkevä. Eri putkilla saa vähän eri soundia, mutta ne menee sitten jo kokeilu hommiksi jos meinaat putkilla soundia enemmänkin muunnella.
Warwicked
21.07.2009 14:50:32

Visakoivu: Onko vahvistimen pistorasia maadoitettu? Jos ei niin surina saattaa johtua tästä. Jos biasointi on päin seiniä voi soundi olla joko normaalia hiljaisempi ja/tai rumasti särkevä. Eri putkilla saa vähän eri soundia, mutta ne menee sitten jo kokeilu hommiksi jos meinaat putkilla soundia enemmänkin muunnella.

On maadoitettu. Sitten tosta biasoinnista että pitääkö se tarkastaa eri pakoissa erikseen? Eli pitääkö niitä ruuveja väännellä? Itellä meni viime keikalla häiriötila päälle eikä ääntä kuulunut. Se siis vissiin suojelee itseään sillä jos huomaa jotain virhettä? Mistäköhän tällanen vois johtua? Harmittaa ku kovasti kehutaan vehkeitä mutta...ja H- kieli ei toistu kovinkaan hyvin fenderin jazz bassolla.
Visakoivu
21.07.2009 14:59:05
Warwicked: On maadoitettu. Sitten tosta biasoinnista että pitääkö se tarkastaa eri pakoissa erikseen? Eli pitääkö niitä ruuveja väännellä? Itellä meni viime keikalla häiriötila päälle eikä ääntä kuulunut. Se siis vissiin suojelee itseään sillä jos huomaa jotain virhettä? Mistäköhän tällanen vois johtua? Harmittaa ku kovasti kehutaan vehkeitä mutta...ja H- kieli ei toistu kovinkaan hyvin fenderin jazz bassolla.

Ei kai niitä nyt ihan joka paikassa tarttis säätää, jos nyt edes suurin piirtein on verkkovirta tasalaatusta. Saattaahan se olla, että joissain paikoissa ei nuo sähköt ole ihan viimeisen päälle. Tuosta H-kielestä en osaa sanoa kun ei ole viisikielistä vielä koskaan tarttenut.
jars
06.08.2009 13:29:00

Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
Karlsson
06.08.2009 13:45:37
Itse en ole havainnut ongelmia tuon H-kielen kanssa kiuas+rantasauna yhdistelmää käytettäessä. Soittimina on ollut Fenderin Beck ja AV-bassesin kolmikielinen.
Signature
Mirk0
08.08.2009 21:40:48 (muokattu 08.08.2009 21:46:10)
Onko kenellekään kokemusta Ampegin halvempaa hintaluokkaa edustavasta BA115T-combosta? Onko tarpeeksi hyvä tällaiselle tuoreelle basistille jota minäkin edustan? Soveltuuko rankempaan jyräysmusaan, mutta irtoaako tarvittaessa pehmeämpää pumputusta? Riittääkö tehot alkuunkaan? Minkä laatuinen? Onko hintansa väärti? Jos ei ole hyvä, onko parempaa ideaa?
Antti K.
08.08.2009 23:15:50
Mirk0: Onko kenellekään kokemusta Ampegin halvempaa hintaluokkaa edustavasta BA115T-combosta? Onko tarpeeksi hyvä tällaiselle tuoreelle basistille jota minäkin edustan? Soveltuuko rankempaan jyräysmusaan, mutta irtoaako tarvittaessa pehmeämpää pumputusta? Riittääkö tehot alkuunkaan? Minkä laatuinen? Onko hintansa väärti? Jos ei ole hyvä, onko parempaa ideaa?

Kaverilla olis uuden veroinen (puoli vuotta sitten ostettu ja vain kotonaan pikkutehoilla soitettu) alkuperäisten papereiden ja laatikoiden kera tuo 300w kombo:
http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba300/115.html
http://www.thomann.de/fi/ampeg_ba300_115.htm

Pikaisesti itsekin sitä testasin muutama kuukausi sitten, ja ei pöllömpi laite.

Myypi rahapulassa. Jos kiinnostaa, niin pikistä tännepäin.
Muusikon "paras" ystävä...
T.Nick
09.08.2009 09:29:00
Warwicked: On maadoitettu. Sitten tosta biasoinnista että pitääkö se tarkastaa eri pakoissa erikseen? Eli pitääkö niitä ruuveja väännellä? Itellä meni viime keikalla häiriötila päälle eikä ääntä kuulunut. Se siis vissiin suojelee itseään sillä jos huomaa jotain virhettä? Mistäköhän tällanen vois johtua? Harmittaa ku kovasti kehutaan vehkeitä mutta...ja H- kieli ei toistu kovinkaan hyvin fenderin jazz bassolla.

Visakoivu: Ei kai niitä nyt ihan joka paikassa tarttis säätää, jos nyt edes suurin piirtein on verkkovirta tasalaatusta. Saattaahan se olla, että joissain paikoissa ei nuo sähköt ole ihan viimeisen päälle. Tuosta H-kielestä en osaa sanoa kun ei ole viisikielistä vielä koskaan tarttenut.

Itse oon havainnu pientä heittoa biasoinnin kanssa, kun on siirtyny treenikseltä johonki keikkapaikalle. Treenikämppänä toimii ikävanha 10 senttiä maan poveen vajonnut rakettitehdas, jossa on sähkötkin 60- 70 -luvulta. Eli siellä säädetty bias ei oo aina ihan kohdallaan jossain muualla. Kuitenkin tuon treeniskompleksin sähköt on jo ihan kunnolla päin persettä. Siinä naapurikämpän basistilla on mennyt kaksi vai kolme nuppia ihan päreiksi jonkun megalomaanisen virtapiikin takia. Nykyään siellä on joka laitteessa jonkinasteinen vikavirta/ylijännitesuoja.
Kipu lisää kiimaa
calster
09.08.2009 10:40:26
Kertokaas..?

Mulla LM2 ja siinä alla 15"classic Ampeg, kannattaako tulevaisuudessa lisätä toinen 15" vai kenties 4x10?.

Kaksi 15" kiinnostaisi kovasti.. miten on , onko kokemusta kahdesta 15 tuumaisesta?.
Tai kenties joku parempi vaihtoehto?.
..zigafreno
Antti K.
09.08.2009 11:23:23 (muokattu 09.08.2009 11:24:05)
calster: Kertokaas..?

Mulla LM2 ja siinä alla 15"classic Ampeg, kannattaako tulevaisuudessa lisätä toinen 15" vai kenties 4x10?.

Kaksi 15" kiinnostaisi kovasti.. miten on , onko kokemusta kahdesta 15 tuumaisesta?.

Minun kokemus moisesta läjästä: LMK ja Ampeg SVT-15E ja SVT-410HE on että jos et reggaeta soita, niin ehtottomasti 410HE.

E: http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/744.jpg
Muusikon "paras" ystävä...
Tuokko
09.08.2009 11:26:08

Minulla on LM2 ja 15" ja 2x10" ampegit. Tooodella hyvä yhdistelmä. Noi 10" kajarit tuo hyvin napakkuutta soundiin. Sen huomaa hyvin, kun testaa noita kaappeja yksittäin: olen kokeillut, että josko ottaisi vain toisen keikoille mukaan mikäli roudauskalusto on tilallisesti rajoittunutta. Aina olen päätynyt siihen, ettei toista voi pois jättää, kun yhdessä soundi on paljon parempi ja täyteläisempi. Eli suosittelisin hankkimaan 15" kaveriksi joko 2x10" tai 4x10" kaapin.
Merdish
11.08.2009 23:41:01

Mulla on ollut 2x15" kaappi. Kyllä sen kanssa aika nopeaa rupeaa kaipaamaan parempia keskitaajuuksia. Riippuu tietenkin musiikkityylistä ja soittajasta, millasta saundia pitää saada. Kuitenkin. Myin kaapin pois ja mulla on nyt tuo yhdistelmä, että LMK2 + 1x15" ja 4x10" ampeggia. Ja saundin säätö on luonnollisesti laajempi. Tiedän kyllä, miten hyvältä 1x15" yksistään saundaa, mutta kun yhdistää kaksi 15-tuumaista, niin se ei mene niin että saundi on sama kuin 1x15, mutta kovempi, vaan se jää köyhemmäksi. Siksi suosittelen 4x10" lisäksi. Se ei ole oikeastaan tuossa classic-sarjassa edes sen suurempi kooltaan kuin se 15-tuumainen
www.mikseri.net/ose
calster
12.08.2009 11:40:47
Merdish: Mulla on ollut 2x15" kaappi. Kyllä sen kanssa aika nopeaa rupeaa kaipaamaan parempia keskitaajuuksia. Riippuu tietenkin musiikkityylistä ja soittajasta, millasta saundia pitää saada. Kuitenkin. Myin kaapin pois ja mulla on nyt tuo yhdistelmä, että LMK2 + 1x15" ja 4x10" ampeggia. Ja saundin säätö on luonnollisesti laajempi. Tiedän kyllä, miten hyvältä 1x15" yksistään saundaa, mutta kun yhdistää kaksi 15-tuumaista, niin se ei mene niin että saundi on sama kuin 1x15, mutta kovempi, vaan se jää köyhemmäksi. Siksi suosittelen 4x10" lisäksi. Se ei ole oikeastaan tuossa classic-sarjassa edes sen suurempi kooltaan kuin se 15-tuumainen

Aivan aivan!!.

Notosiaan ku se ysittäinen 15" on mun mieleen erittäin paljon ja siitähän mä sitte aloin ammetaa tuota himoa :D.

mutta joo, siis 4x10 testaamaan seuraavaksi!.
..zigafreno
T.Nick
12.08.2009 11:43:06
Merdish: Mulla on ollut 2x15" kaappi. Kyllä sen kanssa aika nopeaa rupeaa kaipaamaan parempia keskitaajuuksia. Riippuu tietenkin musiikkityylistä ja soittajasta, millasta saundia pitää saada. Kuitenkin. Myin kaapin pois ja mulla on nyt tuo yhdistelmä, että LMK2 + 1x15" ja 4x10" ampeggia. Ja saundin säätö on luonnollisesti laajempi. Tiedän kyllä, miten hyvältä 1x15" yksistään saundaa, mutta kun yhdistää kaksi 15-tuumaista, niin se ei mene niin että saundi on sama kuin 1x15, mutta kovempi, vaan se jää köyhemmäksi. Siksi suosittelen 4x10" lisäksi. Se ei ole oikeastaan tuossa classic-sarjassa edes sen suurempi kooltaan kuin se 15-tuumainen

Mut eikös oikea ratkaisu olis ollu hommata 2x15 kaapin rinnalle 8x10 kaappi? Varsinkin kun esim. meikäläisen eikä monen muunkaan täällä tarvi itse roudata ;)
Kipu lisää kiimaa
Merdish
13.08.2009 23:54:09
Thominisk: Mut eikös oikea ratkaisu olis ollu hommata 2x15 kaapin rinnalle 8x10 kaappi? Varsinkin kun esim. meikäläisen eikä monen muunkaan täällä tarvi itse roudata ;)

No en mä tiedä. Tuo 2x15" oli järkyttävä roudata munlaiselle amatöörille. Kahta kaappia on mukava pitää; toista kotona ja toista kämpällä. Sen LMK2 jaksan hätinä roudata. :D Ja olishan 810 ollut aikoinaan soundiltaankin paljon kovempi, ja muutenkin. Tyhmä kun olin. Mutta tuo nykyinenkin yhdistelmä toimii varmasti aivan yhtä hyvin.
www.mikseri.net/ose
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)