Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Class 5
1 2 3 4 5 6 7
Väsykäsi
12.08.2009 16:56:05 (muokattu 12.08.2009 20:53:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläistä uutta juttua Marshallilta. Vastaus muiden valmistajien 5w putkareihin. Ei muuten ole mikään pahan kuulonen oikein maukkaan kuuloinen. Alla linkkejä kahdessa jälkimmäisessä Joe Bonamassa revittelee.
 
Linkki Digital villageen
 
http://www.dv247.com/guitars/marsha … ll-valve-guitar-amp-combo-5w--66796
 
Edit: Oho linkit ei toimi.
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
duc
12.08.2009 16:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oikein vakuuta speksit:
http://www.marshallamps.com/product … p?productCode=Class5&pageType=SPECS
 
Mutta ehkä kuulostaa hyvältä...
Jucciz
12.08.2009 18:41:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Ei oikein vakuuta speksit:
http://www.marshallamps.com/product … p?productCode=Class5&pageType=SPECS
 
Mutta ehkä kuulostaa hyvältä...

 
Öö. Eikös aika pitkälti tuommoisilla spekseillä ole tehty vahvistimia jotain 50 vuotta?
 
Väsykäsi
12.08.2009 18:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Öö. Eikös aika pitkälti tuommoisilla spekseillä ole tehty vahvistimia jotain 50 vuotta?
 
Niin itsekkin kattelin että oikein hyvät specsit.
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
McNulty
12.08.2009 19:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

10" elementti on minusta tuon combon "heikoin" osa-alue speksien valossa. 12" olisin itse mieluiten toivonut, mutta kyllähän mie tuollaisen hankin... ihan vain jo ulkonäön takia. Toivottavasti tuon combon soundi on toteutettu samalla maulla kuin ulkoasu. Jäisi nimittäin kaiken maailman Blackstarit ja Blackheartit jalkoihin :)
 
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
duc
12.08.2009 19:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Öö. Eikös aika pitkälti tuommoisilla spekseillä ole tehty vahvistimia jotain 50 vuotta?
 
Joo, mutta luulis että tuossa ajassa oppisivat jo master volumen lisäämään. No joo, kai se on ihan kelpo peli omaan hommaansa, eli vahvistimen omia säröjä varten joutuu volumen laittamaan isolle.
McNulty
12.08.2009 19:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Joo, mutta luulis että tuossa ajassa oppisivat jo master volumen lisäämään. No joo, kai se on ihan kelpo peli omaan hommaansa, eli vahvistimen omia säröjä varten joutuu volumen laittamaan isolle.
 
Kuten joutuu monen tonnin boutique-vehkeissäkin. That's tube-power määään! :)
 
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
Väsykäsi
12.08.2009 19:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Kuten joutuu monen tonnin boutique-vehkeissäkin. That's tube-power määään! :)
 
Ja mikä nyt kenestäkin on kovaa itse pystyn olkkarissa luukuttamaan 50w Vintage moderniani kunhan muita ei ole kotona.
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
Kalm
12.08.2009 20:29:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siisti! Toivottavasti tekevät myös nuppiversion samasta aiheesta.
 
Ensiklippien perusteella ihan uskottava pikku päristin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=t1NAUGshmBc
http://www.youtube.com/watch?v=XOpf06OfnYU
 
Grugi
12.08.2009 20:37:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkeen uskallan jo sanoa että ei tosta ole Blackstarin selättäjäks.
 
SDMF
Väsykäsi
12.08.2009 20:42:23 (muokattu 12.08.2009 20:43:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep Blackstar voi monipuolisuudessa voittaa Marsun mennen tullen mutta Marsusta saa SEN saundin mitä moni haluaa, eli El84:n päätesäröä
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
bfoc
12.08.2009 20:49:47 (muokattu 12.08.2009 20:50:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Tälläistä uutta juttua Marshallilta. Vastaus muiden valmistajien 5w putkareihin. Ei muuten ole mikään pahan kuulonen oikein maukkaan kuuloinen. Alla linkkejä kahdessa jälkimmäisessä Joe Bonamassa revittelee. Minkähän hintainen tulee olemaan jos toivois joululahjaksi :P
 
Linkki Digital villageen
 
http://www.dv247.com/guitars/marsha … ll-valve-guitar-amp-combo-5w--66796
 
Edit: Oho linkit ei toimi.

 
No eikäs se hinta tuossa linkissä ole? 350 ja postit päälle.
 
sutiojrikellA
Väsykäsi
12.08.2009 20:53:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo niin on unohdin editoida.
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
junnnu
12.08.2009 21:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää näyttää sen verta hauskalta peliltä että vois tulla kysymykseen...
 
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
McNulty
13.08.2009 00:35:41 (muokattu 13.08.2009 00:37:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Melkeen uskallan jo sanoa että ei tosta ole Blackstarin selättäjäks.
 
Mie olen eri mieltä. Minusta se HT-5 nuppi on ihan "ok", mutta combo ei niinkään. Blackstarin pikkucombo vaan kuulosti ponnettomalta ja pieneltä. Veikkaanpa että johtui kaiutinelementistä tahi BH7-putkesta... kenties myös combon jokseenkin sirosta rakenteesta. 5W combojen vertailusta tulisi mielenkiintoinen. Pitääpä päästä Marsua testaamaan... jos tuo pitää paikkansa että on Made in UK, niin uskaltaisin povata hyvää pientä perus-Marsua. Klippeihin en lähde luottamaan.
 
Jos 350e saa edes jokseenkin "autenttisen" Marshall-soundin niin kyseinen kapistus on tervetullut tähän taloon.
 
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
Grugi
13.08.2009 08:39:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Mie olen eri mieltä. Minusta se HT-5 nuppi on ihan "ok", mutta combo ei niinkään. Blackstarin pikkucombo vaan kuulosti ponnettomalta ja pieneltä. Veikkaanpa että johtui kaiutinelementistä tahi BH7-putkesta... kenties myös combon jokseenkin sirosta rakenteesta. 5W combojen vertailusta tulisi mielenkiintoinen. Pitääpä päästä Marsua testaamaan... jos tuo pitää paikkansa että on Made in UK, niin uskaltaisin povata hyvää pientä perus-Marsua. Klippeihin en lähde luottamaan.
 
Jos 350e saa edes jokseenkin "autenttisen" Marshall-soundin niin kyseinen kapistus on tervetullut tähän taloon.

 
Juu huumorillahan tota laitoin ja ei mullakaan ole kokemusta tosta combosta mut stacki toimii kyllä nätisti.
 
SDMF
Jucciz
13.08.2009 12:39:14 (muokattu 13.08.2009 12:40:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Jep Blackstar voi monipuolisuudessa voittaa Marsun mennen tullen mutta Marsusta saa SEN saundin mitä moni haluaa, eli El84:n päätesäröä
 
Itse asiassa EL84 on Marshalleissa verraten harvinainen putki. Ihan aluksi (60-luvulla) Marshalleissa käytettiin KT66-putkia (JTM45-malli), mutta huonon saatavuuden vuoksi ne vaihdettiin suht pian EL34:iin, joita suurimmassa oassa Marshalleja käytettiin jo 60-luvun lopulla ja käytetään edelleen. Vasta näissä selvästi uudemmissa pienitehoisemmissa malleissa (esim. JCM2000 DSL) on näkynyt EL84-putkia, ja muutamissa harvoissa myös 6V6-putkia. Isotehoisissa Marshall Major:eissa oli myös 6550- tai KT88-putkia.
 
EL84 tuo suurimmalle osalle kitaristeista mieleen luultavasti VOX:in vahvistimet, kuten legendaarisen AC30:n.
 
Väsykäsi
13.08.2009 15:44:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavaa tietoa Juccizelta (kuten aina) El84:n mentävä aukko tietoisuudessani korjattu.
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
aristoteles666
14.08.2009 10:49:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhdysvalloissa taas marshallit muutettiin toimimaan 6550 putkilla 70 luvulla ja pitkälle 80 luvulla, miksi?, hyvä kysymys
 
Artist
14.08.2009 11:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Itse asiassa EL84 on Marshalleissa verraten harvinainen putki. Ihan aluksi (60-luvulla) Marshalleissa käytettiin KT66-putkia (JTM45-malli), mutta huonon saatavuuden vuoksi ne vaihdettiin suht pian EL34:iin, joita suurimmassa oassa Marshalleja käytettiin jo 60-luvun lopulla ja käytetään edelleen. Vasta näissä selvästi uudemmissa pienitehoisemmissa malleissa (esim. JCM2000 DSL) on näkynyt EL84-putkia, ja muutamissa harvoissa myös 6V6-putkia. Isotehoisissa Marshall Major:eissa oli myös 6550- tai KT88-putkia.
 
EL84 tuo suurimmalle osalle kitaristeista mieleen luultavasti VOX:in vahvistimet, kuten legendaarisen AC30:n.

 
Kyllä jo vanhoissa 18 & 20W Marshalleissa oli EL84 pääteputket, jos en nyt aivan väärää infoa ole saanut. Mutta toki olet oikeassa, että nuo KT66 ja erityisesti EL34 ovat niitä yleisempiä Marshall putkia.
 
Oli miten oli, ihan mielenkiintoisen oloinen uutuus tuo Class 5.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «