Olen hieman katsellut fenderin deluxe "super" stratoa ostoaikeissa, kun paikalliseen musakauppaan ilmestyi tosi nätti yksilö. Käyn huomenna testaamassa perinpohjaisesti.. Siinä näyttäisi olevan 2-osainen saarni (ash) body ja ihan asiallinen hardware, joskin mikit ovat jotain super fat mexico härpätystä..mutta se ei haittaisi sillä minulla on texas special setti ihan tyhjän panttina! Nyt haluaisinkin tietää, että mikä tuossa kitarassa mahdollisesti mättää tai tulee menemään rikki? Kulahtaako esim. nauhat puolen vuoden sisällä tms.? Mielipiteitä kehiin... http://www.fender.com/products/show.php?partno=0139402Ja pistätkö vielä nimesi tähän alle... |
Härski 29.02.2004 13:07:15 (muokattu 29.02.2004 13:08:14) | |
---|
Mulla on tuosta Fat malli, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mikään ei ole mättänyt, paitsi oma moka ylä e:n satula uraa viilatessa.. hoho.Mikäpä siinä voisi olla huonoa... no, mikit tietysi vaihtoon, jos eivät miellytä. En oikein muuta keksi. Pidän myös tuosta vintage tallasta, joten sitäkään ei voi haukkua... EDIT: Jaa, en huomannut, että tuo oli superstrato.. no, olen silti tyytyväinen, hiähää. |
P2 29.02.2004 13:07:26 | |
---|
Enpä jaksa uskoa, että tossa mitään kovin huonoa voi olla. Nauhat oli ennen vähän pehmeetä materiaalia, nykysin voi olla kovempaa. Ja jos mikitkin meinaat vaihtaa, niin suosittelen lämpimästi, hyvä hinta-laatu -suhde noissa mexicoissa. |
Socialite 29.02.2004 13:09:25 | |
---|
Okei...se kullattu vintage hardware on kyllä plussaa! Pitää nyt ensin testata se, mutta jos se on hyvä yksilö niin voisin harkita kaupan tekoa. Ja pistätkö vielä nimesi tähän alle... |
Jabe 29.02.2004 18:25:52 | |
---|
Mulla on toi Deluxe Super Strat, ja olen kirjoitellut tällä palstalla mielipiteitäni siitä usein. Hyvä skitta se on. Olen soittanut sillä kymmeniä keikkoja, ja levylleni soitin sillä lähes kaikki komppikitaraosuudet. Osta pois, jos saat edullisesti, ja jos se yksilö osittautuu hyväksi. Ne mikrofonit on varsin hyvät. Ei sinänsä mitään syytä vaihtaa - siis ainakaan noin automaattisesti. Pikku extrana siinä on tuo nappi, jolla saa tallamikin päälle normaalin valintakytkimen asennosta riippumatta. Näin saat siis seitsemän mikkicombinaatiota normaalin viiden asemesta. |
superfly 29.02.2004 18:54:07 | |
---|
Kovin kaunis soitin on tuo. Harppu on alaston piano |
Socialite 01.03.2004 10:19:27 | |
---|
Osta pois, jos saat edullisesti, ja jos se yksilö osittautuu hyväksi. Ne mikrofonit on varsin hyvät. Ei sinänsä mitään syytä vaihtaa - siis ainakaan noin automaattisesti. Juu ei, mutta kun on texasspecialitkin niin... Eikös nuo mikit muuten ole vähän tavallista kuumemmat? Voisin jättää tallaan sen originaalin jos ne tosiaan on vähän tulisemmat kuin normaalit vintage stratomikit. Ja pistätkö vielä nimesi tähän alle... |
eleeton 09.03.2004 19:01:17 | |
---|
Minäkin tuommoisen haluisin, tosin menis heti customointiin, pleksi uusiks ja humppari kii. |
Jabe 09.03.2004 21:46:55 | |
---|
Minäkin tuommoisen haluisin, tosin menis heti customointiin, pleksi uusiks ja humppari kii. Hmm .. mun mielestä tuo erikoinen pleksi on ihan magee, ja erottaa sen tusinastratoista. Humpparin kyllä laitoin minäkin tallaan (DiMarzio Fast Track II). Kuva mun Deluxesta: http://www.jaakkopesola.com/images/jp006ed1.jpg |
Jabe 09.03.2004 21:48:16 | |
---|
Eikös nuo mikit muuten ole vähän tavallista kuumemmat? Joo - on. |
Kitarasankari 09.03.2004 22:17:40 | |
---|
jo on poijjaalla kova stratokuume päällä. Plexi on kyllä magee, ite en vaihtais, perus valkoinen tai musta plexi on ihan tylsä. Jazz is not dead...it just smells funny... |
Socialite 10.03.2004 08:54:29 | |
---|
Testasin paikallisen musakaupan deluxe staron, muuten oikein hyväntuntuinen peli mutta kaulan liitos oli aivan kauhea! Semmoinen plekun mentävä rako liitoksen yläpuolella... huhhuh. Toivottavasti tuo oli poikkeus. Ja pistätkö vielä nimesi tähän alle... |
Jabe 10.03.2004 09:23:16 | |
---|
Semmoinen plekun mentävä rako liitoksen yläpuolella... No tuo ei ole hyvä juttu laisinkaan. Omassani se liitos on ihan moitteeton. Mutta näinhän se juttu on: ei mikään stratomalli tai valmistusmaa tai vuosikerta sinänsä takaa mitään. Miljoonien stratojen joukosta on jokaisen stratoa halajavan löydettävä se hyvä yksilö - itselle paras kitara. Se voi olla halpa tai kallis, ja valmistusmaa voi olla mikä vaan. |
saturnzreturn 10.03.2004 09:38:22 | |
---|
Testasin paikallisen musakaupan deluxe staron, muuten oikein hyväntuntuinen peli mutta kaulan liitos oli aivan kauhea! Semmoinen plekun mentävä rako liitoksen yläpuolella... huhhuh. Toivottavasti tuo oli poikkeus. sori, ei poikkeus vaan oiiiikkeeen tyypillistä mehikoo sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
Zed 10.03.2004 09:57:53 | |
---|
Kyllä noita isohkoja rakoja kaulan ja bodyn välillä amerikkalaisistakin löytyy. Jotenkin en osaa pitää sitä minkäänlaisena laatumittarina, vaikka kyllähän se raoton malli aina uskottavammalta tuntuu käsissä. Aiemmin omistamani mexicolainen 70's malli oli tiukempi liitokseltaan kuin nykyinen amerikkalaiseni. Pari 60-luvun mallia on kyllä tullut vastaan huomattavalla maalin tahrimalla liitosraolla. "Joka tapauksessa, sisäpiiri on perseestä. En halunnut ikinä uskoa siihen." |
Jabe 10.03.2004 11:06:07 (muokattu 10.03.2004 11:09:16) | |
---|
sori, ei poikkeus vaan oiiiikkeeen tyypillistä mehikoo Minun mielestäni ei kannata yleistää näin. Kyllä niitä hyviä ja huonoja yksilöitä on vähän joka maassa valmistetuissa kitaroissa. Niinkuin yllä hehkutin, itselläni on oikein hyvä Mexicossa kokoonpantu strato. Viimeistely on mallikasta, ja kitaran akustinen ja sähköinen sointi on kohdallaan. Joku nyrkkisääntö saattaa uutta kitaraa ostaessa olla, että mitä kalliimpi skeba, niin sitä todennäköisemmin myös viimeistely ja kokoonpanotyö on laadukasta, Mutta ei välttämättä aina näinkään. Eli ei nyt aleta taas mollaamaan jotain yhtä kokoonpanomaata/mallia tms. Varsinkin, kun harva meistä on todella kattavasti perehtynyt niin moniin kitaroihin, että pystyisi oikeasti punnittuna mielipiteenä jotain tuollaista linjaa vetämään. "Tyypillistä mehikoo" tms. alkaa syntyä ikäänkuin tyhjästä mielikuviin, jos sellaista kommenttia liian kevyesti heittää .... EDIT: Jatkan vielä. En myöskään tarkoita, että haluaisin jotenkin erityisesti puolustaa mexico -stratoja tai deluxe -malleja. Uskon, että niiden joukosta löytyy hyvää ja huonoa ja kaikkea siltä väliltä. |
kulmahiomakone 10.03.2004 13:32:33 | |
---|
Varsinkin, kun harva meistä on todella kattavasti perehtynyt niin moniin kitaroihin, että pystyisi oikeasti punnittuna mielipiteenä jotain tuollaista linjaa vetämään. "Tyypillistä mehikoo" tms. alkaa syntyä ikäänkuin tyhjästä mielikuviin, jos sellaista kommenttia liian kevyesti heittää .... Viisaita sanoja. Paskimmiksi tuotteiksi haukutaan usein ostetuimmat ja suosituimmat tuotteet. Näin siksi, että niistä on enemmän huonoja kokemuksia kuin harvinaisemmista tuotteista. Ja kun sanon "enemmän huonoja kokemuksia", en tarkoita, että suhteellisesti suurempi osa tuotteista olisi susia, vaan että huonoja kokemuksia on määrällisesti enemmän. Se on tietysti luonnollista kun kokijoita kokemuksineen on enemmän. Ikävistä kokemuksista jaksetaan eri foorumeissa valittaa, mutta harvemmat viitsivät kirjoittaa, että hyvin on tuote pelittänyt, tyytyväinen olen. Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
saturnzreturn 10.03.2004 13:49:42 (muokattu 10.03.2004 13:54:02) | |
---|
onhan niitä jenkeissäkin, totta siellä joku turisee, enkä muutenkaan ole niin kovasti huutamassa jenkkien laadun perään...kuulostavat vain niin pirun hyviltä.. vähiten irvistäviä kaulajyrsintöjä on (mielestäni) japanilaisissa... edit: mutta taitaapi olla aika yksilökohtaista noitten kohdalla; seuraava liikkeeseen tilattu deluxe saattaa olla todella nätti jyrsinnän suhteen. jotenkin vaan on sellainen tunne että aina kun otat mexicolaisen käteen ni plektraa voi säilyttää kaulan ja rungon välissä.. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
HK 12.03.2004 01:10:37 | |
---|
Minun mielestäni ei kannata yleistää näin. Kyllä niitä hyviä ja huonoja yksilöitä on vähän joka maassa valmistetuissa kitaroissa. Niinkuin yllä hehkutin, itselläni on oikein hyvä Mexicossa kokoonpantu strato. Viimeistely on mallikasta, ja kitaran akustinen ja sähköinen sointi on kohdallaan. Täälläkin monesti haukutun 90-luvun alun Fender mexico-straton edelleen omistavana voin vain todeta, että hyvinpä on ainakin oma yksilöni säilynyt. Konkat kuivuivat, ja hiljattain muutenkin elektroniikka meni uusiksi, mutta rungossa ei ole mitään valittamista. Harmillista. :) Peltikorva puupäässä. |
Kitarasankari 12.03.2004 02:02:02 (muokattu 12.03.2004 02:02:37) | |
---|
jotenkin vaan on sellainen tunne että aina kun otat mexicolaisen käteen ni plektraa voi säilyttää kaulan ja rungon välissä.. itsellä oli ihan perus mehiko stankku ja toimi ihan hyvin ja oli muutenkin kaikin puolin hyvä, njet valittamista. Fenkulla sattuu vaan varsinkin noissa mexico-malleissa olemaan valitettavan paljon noita sunnuntaikappaleita, mutta usein työn laatu on melkein jenkkien tasoa.. Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!! |