Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson/kitaran kuljettaminen moottoripyörällä
1 2
Kolmone
12.08.2009 09:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
Onko basisteilla kokemusta soittimien kuljettamisesta moottoripyörällä? Tällä kertaa en tarkoita PV:llä tai piikillä 2 km:n roudausta, vaan kuljettamista oikealla mp:llä ja turvallista ratkaisua myös moottoritienopeuksilla.
 
Minkälainen pehmeä selkälaukku on hyvä, vesitiivis ja tanakka? Ottaako tuuli pahasti vastaan, kun vauhtia on 120? Voiko soittimen kaula kärsiä?
 
Epämääräistä matalaäänituotantoa jo vuodesta 1992
mr.bungle
12.08.2009 09:38:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmone: Tervehdys!
Onko basisteilla kokemusta soittimien kuljettamisesta moottoripyörällä? Tällä kertaa en tarkoita PV:llä tai piikillä 2 km:n roudausta, vaan kuljettamista oikealla mp:llä ja turvallista ratkaisua myös moottoritienopeuksilla.
 
Minkälainen pehmeä selkälaukku on hyvä, vesitiivis ja tanakka? Ottaako tuuli pahasti vastaan, kun vauhtia on 120? Voiko soittimen kaula kärsiä?

 
Oon kuljettanut taajamanopeuksilla, ja jo siinä gigbag on vähän häiritsevä. En lähtis motarille, ellei olis ihan pakko.
 
bassolla hanuriin
hollstro
12.08.2009 09:58:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmone: Tervehdys!
Onko basisteilla kokemusta soittimien kuljettamisesta moottoripyörällä? Tällä kertaa en tarkoita PV:llä tai piikillä 2 km:n roudausta, vaan kuljettamista oikealla mp:llä ja turvallista ratkaisua myös moottoritienopeuksilla.
 
Minkälainen pehmeä selkälaukku on hyvä, vesitiivis ja tanakka? Ottaako tuuli pahasti vastaan, kun vauhtia on 120? Voiko soittimen kaula kärsiä?

 
Olen vetäny motarilla 120 km/h bassogigbagi selässä (prätkä omissa kuvissa). Pitää tarkastaa että hihnat on napakasti bägissä ettei basso lähde kun hauki rannasta. Ilmanvastus on melkoinen, mutta kyllä homma toimii.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
sneaky snake
12.08.2009 10:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyykyllä on aika ikävä kuljettaa mitään, kuvittelisin. Itse olen ajellut sen 60km/h ja siinä vauhdissa pysyy oma Rockbag mukana pystymmässäkin asennossa. Ei se älyttömän miellyttävä ole selässä tietenkään, normaalisti laukku nimittäin "roikkuu" vähän perseen alapuolella, eikä pyörän päällä istuessa ole tilaa jossa se voisi roikkua. Tämän johdosta selkähihnat nousevat jonkun verran, josta johtuen voi yläselän ja basson väliin jäädä vähän klappia. Jos sinne jää pienemmällä miehellä vähänkin enemmän klappia, kannattaa miettiä mitä tapahtuu kun kovemmassa vauhdissa nojaa eteenpäin. Voipi nimittäin tulla laukusta kantava siipi ja miehestä hetkeksi UFO. Harvalla riittää voimat kiskoa tuollaista 250kg kantoalusta mukanaan taivaalle, minkä takia laskeutumisesta voi tulla kohtuullisen filmaattinen tapahtuma. Tiedä sitten kuinka realistinen visio tuo on, mutta ajatusleikkinä sitäkin herkullisempi tapahtumasarja..
 
..ihan vaan mielenkiinnosta, kuka ajaa kaksirenkaisella sateella?
 
kyllä korvalla kaikki kuulostaa paremmalta kuin paperilla..
hollstro
12.08.2009 10:24:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sneaky snake:
 
..ihan vaan mielenkiinnosta, kuka ajaa kaksirenkaisella sateella?

 
Vain silloin kun sade yllätää. Sateella en lähde reissuun. Siinä on ennemmin tai myöhemmin joka paikka märkänä oli sitten mitkä tahansa GoreTexit, kun mulla ei ole minkäänlaisia katteita.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
12.08.2009 10:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmone: Tervehdys!
Onko basisteilla kokemusta soittimien kuljettamisesta moottoripyörällä? Tällä kertaa en tarkoita PV:llä tai piikillä 2 km:n roudausta, vaan kuljettamista oikealla mp:llä ja turvallista ratkaisua myös moottoritienopeuksilla.
 
Minkälainen pehmeä selkälaukku on hyvä, vesitiivis ja tanakka? Ottaako tuuli pahasti vastaan, kun vauhtia on 120? Voiko soittimen kaula kärsiä?

 
On tullut kokeiltua bagillä, ja kerran köytin laukunkin itseeni kiinni. Pyrin kyllä välttämään, sen verran ottaa vastaan. Alle 70km/h nopeudet toimi, siitä ylöspäin ei. Niin ja pyörä oli naku, ehkä jollain bemarin LT sarjalaisella vois mennä kivuttomasti, niissä kun pleksi on varmaan luokkaa 2 neliötä.
 
-plääääh...
Kolmone
12.08.2009 11:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sneaky snake: Kyykyllä on aika ikävä kuljettaa mitään, kuvittelisin. Itse olen ajellut sen 60km/h ja siinä vauhdissa pysyy oma Rockbag mukana pystymmässäkin asennossa. Ei se älyttömän miellyttävä ole selässä tietenkään, normaalisti laukku nimittäin "roikkuu" vähän perseen alapuolella, eikä pyörän päällä istuessa ole tilaa jossa se voisi roikkua. Tämän johdosta selkähihnat nousevat jonkun verran, josta johtuen voi yläselän ja basson väliin jäädä vähän klappia. Jos sinne jää pienemmällä miehellä vähänkin enemmän klappia, kannattaa miettiä mitä tapahtuu kun kovemmassa vauhdissa nojaa eteenpäin. Voipi nimittäin tulla laukusta kantava siipi ja miehestä hetkeksi UFO. Harvalla riittää voimat kiskoa tuollaista 250kg kantoalusta mukanaan taivaalle, minkä takia laskeutumisesta voi tulla kohtuullisen filmaattinen tapahtuma. Tiedä sitten kuinka realistinen visio tuo on, mutta ajatusleikkinä sitäkin herkullisempi tapahtumasarja..
 
..ihan vaan mielenkiinnosta, kuka ajaa kaksirenkaisella sateella?

 
En aja ainakaan vapaaehtoisesti sateessa, mutta mopoillessa on aina sen mahdollisuus, että sade yllättää.
 
Epämääräistä matalaäänituotantoa jo vuodesta 1992
Kolmone
12.08.2009 11:58:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: On tullut kokeiltua bagillä, ja kerran köytin laukunkin itseeni kiinni. Pyrin kyllä välttämään, sen verran ottaa vastaan. Alle 70km/h nopeudet toimi, siitä ylöspäin ei. Niin ja pyörä oli naku, ehkä jollain bemarin LT sarjalaisella vois mennä kivuttomasti, niissä kun pleksi on varmaan luokkaa 2 neliötä.
 
Pitänee varmaan unohtaa koko suunnittelma. Itselläni on varttikatteellinen Suzuki Bandit ja ajotyyli on useimmiten muuta kuin köröttelyä...
 
Epämääräistä matalaäänituotantoa jo vuodesta 1992
hollstro
12.08.2009 12:27:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmone: Pitänee varmaan unohtaa koko suunnittelma. Itselläni on varttikatteellinen Suzuki Bandit ja ajotyyli on useimmiten muuta kuin köröttelyä...
 
Mulla on Kawasaki Z750 jossa ei ole katteita ollenkaan ja kyllä mulla toimii ihan hyvin 120 kilsaan saakka. Kyllähän se ilmanvastus tuntuu ja repii miestä, muttta ei se mitään mahdotonta ole. Pitää vaan tsekata seuraavat asiat:
- hihnat ovat lujasti kiinni bägissä
- bägi tiukasti selkään
- bägi nousee istuimen tasolle, joten hihnat niin lyhkäiselle kuin mahdollista
- voi vielä varmistaa kiinnityksen liinalla/vyöllä/mustekalalla
 
Kokeile ensin lyhyt matka niin tiedät.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Zinpula
14.08.2009 09:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kustomilla tullu maantiellä kuljetettua pehmeässä laukussa kitaraa. Vauhtia siinä 100km/h. Kitara kiinnitettynä tavaraverkolla matkustajan selkänojaan poikittain.
 
L.Ruoska
16.08.2009 22:55:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: ettei basso lähde kun hauki rannasta.
Tai jätkä nouse hetkellisesti kuin leija taivaalle jos on isompi bägi selässä =D
 
Myydään edullisesti hyvä kotiteatteripaketti (videotykki, av-vahvari, skobet, subbari jne). Pitäis päästä pian eroon joten katso mun ilmoitukset!
L-studio
17.08.2009 12:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sivuvaunulla, ja ei ole ongelmia.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kuolema.
hollstro
17.08.2009 12:36:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L-studio: Sivuvaunulla, ja ei ole ongelmia.
 
No miten monessa pyörässä on sivuvaunu?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
L-studio
18.08.2009 17:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä: kolmesta pyörästä yhdellä.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kuolema.
kallefuture
18.08.2009 18:50:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
Laukun tulis olla, kuten joku varmaan jo mainitsikin, säädettävä. Kriittinen kohta on pituussuunta. Itellä bagi roikkuu ja nojaa penkkiin vaikka miten säätäis. Haittaa ohjailuu.
 
Sateella
...Tänä kesänä oon käyny töissä usein prätkällä, 100 km sivu. Välillä taivaat tippuu Turun tienoilla. Uudella motarilla sateella kaistanvaihdot voi koitua vaarallisiksi. Paikkapaikoin kaistojen välillä ei ole, tiedä sitten mistä syystä, bitumia. Railot paistaa...Maisemat on komeet Turusta päin Saloon ja korkeuserot tekevät varhain sopivilla olosuhteilla keskioirooppalaisia hyytäviä sumuja. Onneks on pyörä remontissa. Tänä aamuna meinaan tuli vettä.
Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
J.Nikkanen
18.08.2009 19:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallefuture: Moro.
Laukun tulis olla, kuten joku varmaan jo mainitsikin, säädettävä. Kriittinen kohta on pituussuunta. Itellä bagi roikkuu ja nojaa penkkiin vaikka miten säätäis. Haittaa ohjailuu.
 
Sateella
...Tänä kesänä oon käyny töissä usein prätkällä, 100 km sivu. Välillä taivaat tippuu Turun tienoilla. Uudella motarilla sateella kaistanvaihdot voi koitua vaarallisiksi. Paikkapaikoin kaistojen välillä ei ole, tiedä sitten mistä syystä, bitumia. Railot paistaa...Maisemat on komeet Turusta päin Saloon ja korkeuserot tekevät varhain sopivilla olosuhteilla keskioirooppalaisia hyytäviä sumuja. Onneks on pyörä remontissa. Tänä aamuna meinaan tuli vettä.
Kalle

 
Höh! Turusta Saloon (tai sen ohi) ajettaessa pitää ajaa koko matka ohituskaistaa. Se on suht siedettävässä kunnossa. Varsinainen kaista ei.
 
-plöm plöm
Jose Como
22.08.2009 20:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polkupyörällä olen ajellut kitara pussissa selässä. Toinen vaihtoehto ois tietysti hommata semmonen peräkärry, tai tehdä itse. Ja sivuvaunu vois olla kans aika hyvä...
 
Mistä sain muuten idean; sivuvaunu polkupyörään. Hmmm...
 
kumde
23.08.2009 18:51:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut polkupyörällä selässä rinkka ja gigbag sen sisällä, tällöin yhdistelmän alaosa jää ristiselän seudulle. Basson kaula tulee reilusti pään yläpuolelle ja kypärä tahtoo välillä osua siihen, mutta n. 10 kilometrin matkoilla on toiminut.
 
Antti K.
23.08.2009 19:22:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kumde: Mulla on ollut polkupyörällä selässä rinkka ja gigbag sen sisällä, tällöin yhdistelmän alaosa jää ristiselän seudulle. Basson kaula tulee reilusti pään yläpuolelle ja kypärä tahtoo välillä osua siihen, mutta n. 10 kilometrin matkoilla on toiminut.
 
Hommasin kaverille Englannista Burns Split Sonic kitaran vm. 1962, ja kävi hän nyt iltapäivällä hakemassa sen. Ei kun jätesäkki ympärille ja remmeillä kiinni pyörään. Matkaa about 90 km edessä.
 
http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1096.jpg
 
Muusikon "paras" ystävä...
hollstro
23.08.2009 21:03:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Hommasin kaverille Englannista Burns Split Sonic kitaran vm. 1962, ja kävi hän nyt iltapäivällä hakemassa sen. Ei kun jätesäkki ympärille ja remmeillä kiinni pyörään. Matkaa about 90 km edessä.
 
http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1096.jpg

 
Bemarisa on niin suuri otsapinta että toi tulee komeesti mukana.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «