Aihe: Hi gain tube preamp kit, midi-ohjauksella. Kokemuksia?
1 2 3
Riku Rotten
18.11.2008 13:21:52
Pistän kommenttia, kun saan laitoksen kasaan.

Joko on? Tämä epätietoisuus, että pitääkö gassittaa vai ei syö miestä!
jessej
02.12.2008 02:19:58 (muokattu 02.12.2008 02:40:10)
Mulle tuli postissa viime viikolla Musikdingistä plussa ja kuusysi germi. Siis osat

Oli muuten postimiehellä tuskainen ilme kun tuli rämisevän laatikon kanssa ovelle.. Luuli selkeästi että se joku on siellä sisllä tuhannen päreinä ja että nyt tulee sapiskaa! :D

No minä heiluttelin iloisesti rämisevää boxia ja oli hymyssä suin ja postimies sillee et mit vit? :O :DD tilannekomiikkaa..

Nyt tarvis löytää aika koota nuo... laitan viestiä ja mahdollisesti kuviakin tänne kun hommat etenee!

- Jesse -

Edit: Ja tietty puusilmäisenä huomasin että tämähän on hienosti off-topic.
- Jesse -
Progorava
05.12.2008 13:44:02 (muokattu 05.12.2008 13:58:18)
itse menin asteen korkeamman aidan kautta. tilasin pari valmista piirilevyä usasta tonepadilta, läjän rc4558p piirejä kaukoidästä ja muut komponentit uraltonelta. musta hammondin alumiiniboxi ja oranssit nupit :) 9vDC adapteri on vielä asentamatta mutta patterilla pärjätään toistaiseksi.

viime yönä sain purkin toimimaan ja tänä iltana pääsen suorittamaan kunnon testiajon.

tein siis DIY TS808:n
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
Progorava
05.12.2008 20:34:11
mielenkiintosta. tuo omatekonen pesee ts808 modatun japsi ts9:n soundeissa. uusi ykköspetaali on siis löytynyt.

hiton hyvä vehje tuli. kannattaa näköjään käyttää laadukkaita komponentteja
Putkinäkö, putkiaivot ja Putkivahvarit...
msormune
05.12.2008 20:57:22
mielenkiintosta. tuo omatekonen pesee ts808 modatun japsi ts9:n soundeissa. uusi ykköspetaali on siis löytynyt.

hiton hyvä vehje tuli. kannattaa näköjään käyttää laadukkaita komponentteja

Joo, omassa TS808:kin on niitä jotain Keeley-modeja, omasta mielestäni kyllä paransivat soundia. Ei bassoja häviä ihan niin paljoa.
Wilburger
25.01.2009 13:11:02
Voisiko joku kyseisen kitin kasannut mitata mulle parit jännitteet nuilla virallisilla osilla? Olis paljo helpompaa väsätä toi oma versio sitte ^_^ En ihan luota noihin piirikaaviossa ilmoitettuihin jännitteisiin ja tahtoisin ne varmistaa.

Tarttis tietää jännite
1. R50:n yli
2. R51:n ja C51:n välistä maahan
3. R3:n ja V1:n 6. pinnin välistä maahan
4. R26:n ja C36:n välistä maahan
5. R36:n ja V4:n 3. pinnin välistä maahan.

Muuntajan toision jännitekkin olisi kiva tietää. Putket kiinni mitattuina kaikki siis.

Siitä piirilevyltä ei ole helppo tosiaan mitata, mutta valkkasin tuohon vaan vastuksia, joiden jalat tuppaa jäädä piirilevyn päällypuolelle näkyviin sopivasti.

Arvostan kovasti jos joku vaivautuu nuo mittaamaan.
tommiot
31.01.2009 11:49:55 (muokattu 31.01.2009 11:54:03)
No toimiiko jo? Kiinnostais kyllä toi vehje, mutta ei kyllä taida toi saksankielentaito riittää... :(

EDIT: tietty jos aloittais tästä: http://www.londonpower.com/catalog/ … nfo.php?cPath=15&products_id=60
Tami
11.08.2009 10:34:15

Moridin: Onks kukaa vieläkään saanu tota toimimaan? Mietin jos itselle ostaisi. Noiden putkivahvistimien kanssa on kuitenkin tullut jo pienempiä askarteluja tehtyä, niin ei kai toi mikään mahdoton voi olla kasata?

EDIT: Jaa kattelin noita ohjeita netistä, en mä kyllä hirveesti noista ymmärrä =) Onkohan toi kuin mahdollinen kasata pelkän kytkentäkaavion pohjalta?

Niin no, oma versioni on maannut kohta vuoden päivät hyllyssä. Ääni menee läpi, mutta kanavan vaihdoissa on vielä jotain pientä häikkää jne jne. Kyseessä on mulla kuitenkin enempi pieni "huolellinen" tarkastelu kuin mikään isompi moka...

Kyllä tuon kasaa perusjärjellä varustettu yksilö, vaikkakaan ohjeet eivät ole uratone JR:n tasoa. Hitaasti ja harkiten kun kasaa niin kyl se siitä. Muutamia kohtia ( mm. miten päin releet laitetaan levylle) piti ihan tovi miettiä ja lueskellä releiden speksejä netistä, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa.

Jäsen Hotlick on kuuleman mukaan jo keikallakin tuolla soitellut, joten sieltä niitää niitä soundikyselyjä. TUo omani valmistuu vuoteen 2014 mennessä... ;D
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
tommiot
11.08.2009 10:36:31
Tami: Niin no, oma versioni on maannut kohta vuoden päivät hyllyssä. Ääni menee läpi, mutta kanavan vaihdoissa on vielä jotain pientä häikkää jne jne. Kyseessä on mulla kuitenkin enempi pieni "huolellinen" tarkastelu kuin mikään isompi moka...

Kyllä tuon kasaa perusjärjellä varustettu yksilö, vaikkakaan ohjeet eivät ole uratone JR:n tasoa. Hitaasti ja harkiten kun kasaa niin kyl se siitä. Muutamia kohtia ( mm. miten päin releet laitetaan levylle) piti ihan tovi miettiä ja lueskellä releiden speksejä netistä, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa.

Jäsen Hotlick on kuuleman mukaan jo keikallakin tuolla soitellut, joten sieltä niitää niitä soundikyselyjä. TUo omani valmistuu vuoteen 2014 mennessä... ;D

Täytyypä kattoo jos tommosen sit pistäis.

Tietty Soldano X88R olis myös vaihtoehto, mut toi Musikdingin kitti olis niin helppo kun olis kaikki osat valmiina...
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Hotlicks
11.08.2009 12:51:29
Moro. Mulla siis tuo ihan pelittää, mutta noiden bright-kytkimien kanssa on vielä vähän hienosäätöä. Samaten tuo shape-kytkin on vielä kytkemättä, mutta ilmeisesti sen vaikutus ei ole kovin suuri. Mä palailen ens viikolla taas töihin, missä tuo vermes on ja voisin katella sen siihen kuntoon, että saat vaikka kokeilla itse mitä mieltä olet. En ehkä tähän hätään tuota ole myymässä, mutta sekin aina välillä käy mielessä...
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
tommiot
11.08.2009 13:14:10
Hotlicks: Moro. Mulla siis tuo ihan pelittää, mutta noiden bright-kytkimien kanssa on vielä vähän hienosäätöä. Samaten tuo shape-kytkin on vielä kytkemättä, mutta ilmeisesti sen vaikutus ei ole kovin suuri. Mä palailen ens viikolla taas töihin, missä tuo vermes on ja voisin katella sen siihen kuntoon, että saat vaikka kokeilla itse mitä mieltä olet. En ehkä tähän hätään tuota ole myymässä, mutta sekin aina välillä käy mielessä...

Ei mun testaa tarvii, modailen jos ei miellytä. Lähinnä toi et miten helppo se on ylipäätänsä kasata kun Saksaa oon lukenu viimeks muutama vuosi sitten lukiossa... =)
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Hotlicks
11.08.2009 13:23:59
Moridin: Ei mun testaa tarvii, modailen jos ei miellytä. Lähinnä toi et miten helppo se on ylipäätänsä kasata kun Saksaa oon lukenu viimeks muutama vuosi sitten lukiossa... =)

Ei se todennäköisesti siitä saksankielentaidosta kiinni jää, jos muuten taittuu rakentelu. On toi kuitenkin suht yksinkertainen kasata. Hienosäätö sit erikseen. Kunnon tilat toki helpottaa kummasti esim ton kotelon poraamisessa jne. Kokeilin ihan hupiinsa käännellä pätkiä tuosta ohjeesta babelfishin avulla ja kyllä siitä jotain tolkkua sai. Kaikki sanat ei kyllä kääntyneet oikein, mutta nuo kytkentäkaaviot on kuitenkin "kansainvälisellä kielellä" ja kuvista ymmärää kanssa aika hyvin.
tommiot
11.08.2009 13:26:51
Hotlicks: Ei se todennäköisesti siitä saksankielentaidosta kiinni jää, jos muuten taittuu rakentelu. On toi kuitenkin suht yksinkertainen kasata. Hienosäätö sit erikseen. Kunnon tilat toki helpottaa kummasti esim ton kotelon poraamisessa jne. Kokeilin ihan hupiinsa käännellä pätkiä tuosta ohjeesta babelfishin avulla ja kyllä siitä jotain tolkkua sai. Kaikki sanat ei kyllä kääntyneet oikein, mutta nuo kytkentäkaaviot on kuitenkin "kansainvälisellä kielellä" ja kuvista ymmärää kanssa aika hyvin.

Okei. Täytyy laittaa tilaukseen kun saa kerättyy vähän rahaa.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
teemu-t-k
11.08.2009 15:07:37
Jos ketään kiinnostaa ja on sattumoisin jäänyt huomaamatta, niin tuo setti perustuu tähän projektiin:

http://www.andyszeugs.de/projekte/slo_preamp/slo_pre.html

Eli kytkentäkaaviot, piirilevyjen designit, layoutit, saksankielinen selostus projektista, FX loop modaus projekti, CAD kaaviot chassiksesta yms. voi tältä sivulta ladata ilmaiseksi. Löytyy myös linkkiä asialle omistettuun saksankieliseen foorumiin yms.
Hotlicks
11.08.2009 16:02:24
teemu-t-k: Jos ketään kiinnostaa ja on sattumoisin jäänyt huomaamatta, niin tuo setti perustuu tähän projektiin:

http://www.andyszeugs.de/projekte/slo_preamp/slo_pre.html

Eli kytkentäkaaviot, piirilevyjen designit, layoutit, saksankielinen selostus projektista, FX loop modaus projekti, CAD kaaviot chassiksesta yms. voi tältä sivulta ladata ilmaiseksi. Löytyy myös linkkiä asialle omistettuun saksankieliseen foorumiin yms.

Jep. Toi foorumi on muuten oikeinkin hyvä tiedonlähde. Ihmisillä on ollut jos jonkinmoista ropleemia ton rakentamisessa ja tuolta varmaan löytyy vastaus aika moneen ongelmaan. Sähköpostilla on myös saanut apua todella hyvin ja nopeasti, eli ei tuossa ihan yksin jäädä. Ja tosiaan tuota ohjettahan voi alkaa jo väijymään etukäteen, että on jo vähän hajua mitä tuleman pitää. Itselläni oli pientä ongelmaa jännitteiden kanssa, mutta oikeastaan ainoa virhe rakentamisessa oli liian siistin johdotuksen tekeminen... Tuo aiheutti aika pahaa oskillointia, mutta korjaantui kyllä helposti.

Tuosta kasaamisesta sen verran, että piirilevyn täyttö on pääosin todella helppo. Muutaman osan polariteetin joutui tarkistamaan, mutta pääosin kaikki oli merkitty selkeästi. Potikoiden piuhoitukset ja muu johdotus oli sitten tehtävä kytkiksen kanssa.
tommiot
11.08.2009 17:53:04 (muokattu 11.08.2009 23:12:12)
Hotlicks: Jep. Toi foorumi on muuten oikeinkin hyvä tiedonlähde. Ihmisillä on ollut jos jonkinmoista ropleemia ton rakentamisessa ja tuolta varmaan löytyy vastaus aika moneen ongelmaan. Sähköpostilla on myös saanut apua todella hyvin ja nopeasti, eli ei tuossa ihan yksin jäädä. Ja tosiaan tuota ohjettahan voi alkaa jo väijymään etukäteen, että on jo vähän hajua mitä tuleman pitää. Itselläni oli pientä ongelmaa jännitteiden kanssa, mutta oikeastaan ainoa virhe rakentamisessa oli liian siistin johdotuksen tekeminen... Tuo aiheutti aika pahaa oskillointia, mutta korjaantui kyllä helposti.

Onks sulla koaksiaalipiuhat hiloilla? Lisäks anodien ja hilojen johtimia ei kandee vetää nipparilla yhteen =)

EDIT: Eikun siinähän onkin putket suoraan levyllä kokonaan.

Tuosta kasaamisesta sen verran, että piirilevyn täyttö on pääosin todella helppo. Muutaman osan polariteetin joutui tarkistamaan, mutta pääosin kaikki oli merkitty selkeästi. Potikoiden piuhoitukset ja muu johdotus oli sitten tehtävä kytkiksen kanssa.

Juu lähinnä kaikki toi muu johdotus mietitytti että meneeks siinä ikä ja terveys kun ei osaa oikein tota Saksaa.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
tommiot
11.08.2009 23:29:10
Heitinpä tilaukseen itelleni tollasen.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Tami
16.08.2009 12:15:40

Hotlicks: Mulla siis tuo ihan pelittää, mutta noiden bright-kytkimien kanssa on vielä vähän hienosäätöä. Samaten tuo shape-kytkin on vielä kytkemättä, mutta ilmeisesti sen vaikutus ei ole kovin suuri. Mä palailen ens viikolla taas töihin, missä tuo vermes on ja voisin katella sen siihen kuntoon, että saat vaikka kokeilla itse mitä mieltä olet. ..

Mä otin oman version pöydälle seuraavaksi ja siihen liittyen, pystytkö ottamaan omasta tuotteestasi enempi tarkkoja kuvia sisuksista => mulla on nyt noitten releiden kanssa joku perustavaa laatua oleva vika. Ja kun ei omaan silmään vikaa osu niin josko toisen tuotoksesta saisi jotain vinkkiä...

- Sami-
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Hotlicks
16.08.2009 15:19:14
Tami: Mä otin oman version pöydälle seuraavaksi ja siihen liittyen, pystytkö ottamaan omasta tuotteestasi enempi tarkkoja kuvia sisuksista => mulla on nyt noitten releiden kanssa joku perustavaa laatua oleva vika. Ja kun ei omaan silmään vikaa osu niin josko toisen tuotoksesta saisi jotain vinkkiä...

- Sami-

Terve,

Palaan huomenna toihin ja yritän ottaa laitoksesta kuvia. Menee kuitenkin luultaavammin tiistaille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)