chief 28.02.2004 21:08:28 | |
---|
Tuossa päivällä treeneissä käpistelin combossani olevaa oktaaveria ja kävi mielessä että mitähän sillä oikein tekisi. Ei oikein tullut pieneen mieleeni että mihin niin härskin kuuloista vekotinta voisi käyttää, ainakaan omissa biiseissä. Kertokaapas veljet basisteista jotka ovat käyttäneet menestyksekkäästi oktaaveria bassonsoittoaan koristamaan. Ja jos joitakin biisiesimerkkejä voisi heitellä niin olisin eri kiitollinen. "Bum bum bum!" -J. Sillanpää What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
poppamies 29.02.2004 00:26:09 | |
---|
Ja jos joitakin biisiesimerkkejä voisi heitellä niin olisin eri kiitollinen. No muistelisin että esim. ainakin osassa Niskalaukauksen kappaleissa on oktaaveri... korjatkaa jos olen väärässä... "G-strings are for strippers" |
paavi 29.02.2004 10:01:52 | |
---|
No, vähän huono esimerkki, mutta Soundgardenin parissa biisissä ilmeisesti käytetään muutamiin iskuihin oktaaveria. Luultavasti miksausvaiheessa. Ratkaisevien iskujen korostamiseen. I know the pieces fit |
Aika monessa Incubuksen biisissä käytetäään oktaaveria. |
HC-Audio 29.02.2004 12:21:58 | |
---|
Mä itte käöytän ainaki särön kanssa kerroissa ja antaa hyvää lisäpotkua ja miehekkyyttä. "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki |
Keny 29.02.2004 13:30:11 | |
---|
EBS sivuilta löytyy jonkun verran ääninäytteitä oktaaverin käytöstä.Niin ja onhan siellä ne muutki efektit. Siihen Gormiinhan saa sitte jalkakytkimen millä voi oktaaverii ja kompuraa hallita eli on/off. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
käki 29.02.2004 13:43:48 | |
---|
Pino Palladino, tuo Jacon jälkeen munsta paras nauhattomalla soittava käytti oktaaveria Paul Youngin levyillä. tjeu: Paul Young: The Secret of Association Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
Pallisti 29.02.2004 15:59:53 | |
---|
Suisidal Tendencies - Payback´s a bitch We fucked our friends´ moms and they were fuckin´ horny as hell and loved it!
www.collarbone.tk |
Ylläri 29.02.2004 17:21:55 | |
---|
XL:n debyyttilevyllä Tuure Koski käyttää muutamassa biisissä oktaaveria aika maukkaasti. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
chief 07.03.2004 20:28:26 (muokattu 07.03.2004 20:33:35) | |
---|
Lainasin kirjastosta just Jukka Gustavson Organ Fusion Bandin uusimman levyn ja siin' ol' aika makiast maustettu bassolinjoja oktaaverilla. Tekijämiehenä toimi mainio Juha Verona. Kiitti vaan kaikista vinkeistä. Kirjastoon käypi tie seuraavaksi... ( www.helmet.fi) What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
Kikka Korea 10.03.2004 10:07:57 | |
---|
Jaco käyttää sitä esim. Teen Townissa, tosin se ei oo niin ihmeellinen juttu, ne oktaavit voi ihan ilman ongelmaa soittaa ilman oktaaveriakin. |
poppamies 10.03.2004 10:25:42 | |
---|
Jaco käyttää sitä esim. Teen Townissa, tosin se ei oo niin ihmeellinen juttu, ne oktaavit voi ihan ilman ongelmaa soittaa ilman oktaaveriakin. Hetkinen... nyt taisin pudota kärryiltä. Eihän oktaavien soittaminen ja oktaaverin käyttö liity millään tavalla toisiinsa... or have i missed something? "G-strings are for strippers" |
Karlsson 10.03.2004 10:49:13 | |
---|
Hetkinen... nyt taisin pudota kärryiltä. Eihän oktaavien soittaminen ja oktaaverin käyttö liity millään tavalla toisiinsa... or have i missed something? Joo sama tuli mieleen. Noilla Weather Reportin levyilla jos joku kuulostaa oktaaverilta, niin se on usein vaan basso ja Zawinulin syntikka unisonissa. Mutta kuitenni tosimies soittaa oktaaverijutut 8-kielisellä. (hymiö tähän) "I don’t eat and sleep and crap music!" -Shujaat Hussain Khan |
Teijo K. 10.03.2004 10:52:31 | |
---|
Joo sama tuli mieleen. Noilla Weather Reportin levyilla jos joku kuulostaa oktaaverilta, niin se on usein vaan basso ja Zawinulin syntikka unisonissa. Mutta kuitenni tosimies soittaa oktaaverijutut 8-kielisellä. (hymiö tähän) :-) Mutta voi ne oktaaverijutut soittaa ihan tavallisellakin bassolla, kun soittaa sillälailla kahta kieltä yht'aikaa. En tiemmä minä ainakaan osaa kovin monimutkaisia kuvioita soitella sillälailla, mutta jotain yksinkertaisia joskus olen jossain veellyt. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Karlsson 10.03.2004 11:00:16 | |
---|
Mutta voi ne oktaaverijutut soittaa ihan tavallisellakin bassolla, kun soittaa sillälailla kahta kieltä yht'aikaa. En tiemmä minä ainakaan osaa kovin monimutkaisia kuvioita soitella sillälailla, mutta jotain yksinkertaisia joskus olen jossain veellyt. Niin voi, mutta tarkoittiko Weckl nyt semmoista oktaavi riffittelyä vai tuota mainitsemaasi ns. Wes Montgomery-tekniikkaa? "I don’t eat and sleep and crap music!" -Shujaat Hussain Khan |
käki 10.03.2004 11:09:50 (muokattu 10.03.2004 11:10:16) | |
---|
Joo sama tuli mieleen. Noilla Weather Reportin levyilla jos joku kuulostaa oktaaverilta, niin se on usein vaan basso ja Zawinulin syntikka unisonissa. Mutta kuitenni tosimies soittaa oktaaverijutut 8-kielisellä. (hymiö tähän) Juu, siinä Teen Townissa taitaa olla joko Arp 2600 tai Oberheimer uniksessa. Itse oon harkinnut tuota oktaaverin kokeilua. Se voisi täydentää soundia, bändissä kun on vain yksi sähkökitara. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
hörhö 10.03.2004 12:38:15 | |
---|
Jos bassolle jää soitettavaksi merkittävä melodia ja sen täytyy kuulua muun orkesterin porauksen alta, niin siihen tuo vekotin on omiaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Kikka Korea 10.03.2004 13:21:52 (muokattu 10.03.2004 13:22:54) | |
---|
Sori. En oo ihan varman miten ne oktaavit levyllä soitetaan mutta siitä vaan tuli mieleeni ku mun nuoteissa lukee siinä paikassa että octaver ja octaver off. Kuitenkin olen itse soittanut nuo just sillä "Wes Montgomery-tekniikalla", en ole vaivautunut turhaan käyttämään octaveria siinä. |
Karlsson 10.03.2004 13:27:28 | |
---|
Sori. En oo ihan varman miten ne oktaavit levyllä soitetaan mutta siitä vaan tuli mieleeni ku mun nuoteissa lukee siinä paikassa että octaver ja octaver off. Kuitenkin olen itse soittanut nuo just sillä "Wes Montgomery-tekniikalla", en ole vaivautunut turhaan käyttämään octaveria siinä. Ahhaa, okei. Nuoteissa tuo tuplaava syna on ikäänkuin korvattu oktaaverilla. En usko että Jaco olisi oikeasti tuota efektiä käyttänyt. Tai mistäs sitä tietää... "I don’t eat and sleep and crap music!" -Shujaat Hussain Khan |
Basismi 10.03.2004 13:29:01 | |
---|
Kuitenkin olen itse soittanut nuo just sillä "Wes Montgomery-tekniikalla", en ole vaivautunut turhaan käyttämään octaveria siinä. Mitä? Vedät teen townin doublestoppeina? Tahtoo nähdä! It's hard to be humble when you're so fucking big! |