Aihe: Wacken 2009
1 2
Germaniac
04.08.2009 10:30:56

Wackenissa oli ihan mukavaa, vaikkei jaksanut olla erityisen innostunut mistään muista bändeistä kuin yllätys yllätys, Running Wildista! Mutta en jumalauta tajua sitä idioottien WACKEEEEEEEN!!!! Huutelua. Kyllä mä tiedän millä festareilla olen, ei sitä tarvitse kuuluttaa. Saksalaiset apinat. Järjestelyistä ei ole valittamista, löydettiin hyvä telttapaikka, ja paskahuussit/vesipisteet, suihkut, ja ruokakojut oli tarpeeks lähellä. Festarialueellekaan ei ollut pitkä matka.

Keskiviikkona ei tarvinnut katsoa yhtäkään bändiä, Onkel Tomia yritettiin mennä katsomaan mutta tungos oli käsittämätön, ei sinne telttaan päässyt millään joten pois sieltä ahdistavan ihmismassan keskeltä ja nukkumaan. Torstaina ainoa bändi oli RUNNING WILD!!!!!! Varmaan on tullu koko maailmalle selväks että mikä mun lempparibändi on, hahah. Kaikki Manowarit, Saxonit, Iron Maidenit, Judas Priestit ym. on tietty aivan mahtavia bändejä ja kuuluu suurimpiin suosikkeihini, mutta Running Wild on vaan yksinkertaisesti ihan kaiken yläpuolella, sitä ei voita mikään, EI MIKÄÄN!!!! Keikka oli maailman paras ja paras ikinä!!! Kaikista kovin bändi!!!! Ainoa mitä odotin, oli se että lavalla on Rolf Kasparek millä miehistöllä nyt onkaan liikkeellä, soittamassa mitä biisejä sattuvat valitsemaan. Settilistasta ei todellakaan mitään valittamista, ylläreitä oli ihan kiitettävästi. Ja heti aloitusbiisinä Port Royal, voiko joku väittää että se oli odotettavissa? Lisäksi Black Hand Inn, Tortuga Bay, Battle Of Waterloo, Whirlwind, Branded & Exiled, Conquistadores!!!! Bändin foorumilla jotkut valittaa kun ei ollut tarpeeksi lavashowta, rekvisiittaa, oli soittovirheitä ym. paskaa kitinää. Joillekin ei vain mikään riitä. Olisihan sellainen ollut kivaa bonusta mutta mulle keikka oli tällaisenaankin täydellinen. Ei tästä pääse kuin alaspäin, onko elämää Running Wildin jälkeen? En ole koskaan ollut millään keikalla niin onnellinen kuin tällä, kaikki maailman murheet unohtui pariksi tunniksi olemattomiin. Tunteet oli pinnassa ja olin yhtä leveää hymyä koko keikan ajan, mitä ei ole tapahtunut koskaan aikaisemmin. Jos setti olis kestänyt pidempään, mulla olis varmaan jäänyt joku Jokerimainen kestohymy. Jotkut Suomalaiset luuli Saksalaiseksi, ja joku tyyppi tuli sanomaan että "you are the biggest Running Wild fan I have ever seen" :D Tuon jälkeen ei Heaven & Hell paljoa napannut vaan nukkumatti kutsui.

Tässä koko settilista:
- Intro (sekoitus eri levyjen introista)
- Port Royal
- Bad to the Bone
- Riding the Storm
- Soulless
- Prisoner of our Time
- Black Hand Inn
- (Tatuontikilpailu)
- Purgatory
- Battle of Waterloo
- (Rumpusoolo)
- Raging Fire
- The Brotherhood
- Draw the Line
- Whirlwind
- Tortuga Bay
- Branded and Exiled
- Raise your Fist
ENCORE 1:
- Conquistadores
ENCORE 2:
- Under Jolly Roger

Perjantaina katsoin kaksi bändiä, Gamma Ray oli mitäänsanomaton, ja Motörheadkin meni aika ohi. Enimmäkseen tuli hengailtua ympäriinsä, en mä edes muista mitä silloin tapahtui. Doro tais olla myös samana päivänä, mutta en todellakaan halunnut mennä sinne ihmismassan keskelle ahdinkoon ja muutenkin väsytti.

Lauantaina näin sivusilmällä Volbeatin keikan (!?!"?#?#?!?), ja muistaakseni sen lisäksi ainoastaan Saxonin. Niin helvetin hyvä livebändi kuin Saxon onkin, ei vaan innostanut yhtään ja settilistakin oli hieman pettymys. Meinasin nukahtaa seisaalteen keikan aikana, jo puolen tunnin jälkeen ajattelin että vois vaan lähteä nukkumaan. Loppuvaiheilla oli jo sellainen fiilis että loppuis nyt jumalauta että pääsis nukkumaan. Huh!!?

Olenpas mä ollut väsynyt festaroitsija. Ennen missasi bändit sillä että oli liian kännissä eikä muistanut juuri mitään, selvinpäin ne menee ohi sillä että joko ei viitsi lähteä katsomaan, tai itse keikalla ei jaksa keskittyä tarpeeks, oli ne bändit sitten miten hyviä tahansa. Kokonaisuudessaan täytyy sanoa että loppujen lopuksi festarit on yleisesti ottaen aika perseestä, jos on mukavaa seuraa niin kyllähän sitä viihtyy ihan kivasti, mutta en mä mitään telttailua kyllä jaksa neljää yötä enempää eikä mua huvita olla missään ihmisten keskellä. Varmaan joku kermaperse mustakin tullut, mutta kävin jopa suihkussa itse festarin Zyklon-B kammiossa, ja bajamajassa paskoessa piti asetella paperia istuimen päälle ettei saa jotain Saksalaista anaalikorroosiota. Oli käsien desinfiointi geeliä ja hampaatkin pesin joka aamu! Itseasiassa Wackenin aikana keskiviikosta laskien kävin paskalla tasan yhden kerran, sunnuntaiaamuna. Nyt odotetaan muutama päivä niin alkaa taas ajatukset tulla kasaan ja alkaa tajuta mitä oikein on tapahtunut. Huhhuijaa.
/Teemu/
04.08.2009 17:29:08
Kyllä Running Wild veti koko rahan edestä! Biisit oli loistavasti valittu, ja tuli sieltä se oma suosikkikin eli Black hand inn. Nyt voin kuolla onnellisena.

Muut bändit mitä katsoin oli: Gamma ray, Rage, Hammerfall ja Korpiklaani. Näistä Korpiklaani veti ehdottomasti parhaan keikan Running Wildin jälkeen.

"Wackeeeen!"
kimmothegangster
08.08.2009 02:01:09

Oot varmaan hankkinu jo ton:

http://concert-online.com/live_reco … mp;gclid=CKXropjUkpwCFcE63godpwiJdA

Käsittääkseni on koko keikka miksauspöydästä taltioituna...
Pitäs olla paras mp3, 320kbps....
Germaniac
09.08.2009 00:48:21

Kiitos linkistä! Varmaan ensimmäinen kerta kun maksan rahaa jostain MP3 kultista. Näin ne periaatteet menee yli laidan, haha! Mutta pääseepähän kunnolla fiilistelemään DVD-julkaisua odotellessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)